vriend vreemdgegaan, wat te doen

14-09-2008 11:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en een enkele heer,

Ik heb sinds 5 jaar een relatie met mijn vriend, waarvan 2 jaar samenwonend. In deze relatie heb ik al 2 keer een periode gehad dat ik grote twijfels had of ik de relatie moest voorzetten. Elke keer kwam ik weer tot de conclusie dat ik heel veel van hem hield en dat ik alles op alles moest zetten om het te laten slagen. Ik heb dus ook geen punt achter de relatie gezet. Een maand of 2 terug heeft mijn vriend aangegeven dat hij nu twijfels heeft of hij wel met mij verder wilde. De periode daarna verliep heel goed, aan niets kon ik merken dat het de verkeerde kant op zou gaan. Wij zijn nog op vakantie geweest, daarna hebben we alles nog een keer besproken en zijn we tot de conclusie gekomen dat we afstand moesten nemen. Ik ben teruggegaan naar mijn ouders. Daarna nog wel contact gehad. Mijn vriend zou nadenken over wat hij precies wilde. Om een lang verhaal kort te maken (wat ik ook in een ander topic al had aangegeven), mijn vriend is afgelopen vrijdagnacht vreemdgegaan met een collega.

De relatie is ten einde, daar is wat mij betreft geen twijfel over mogelijk. Er moet een hoop geregeld worden, heb nog geld te goed van spullen die dus in zijn huis blijven. Verder nog 2 konijnen die met mij mee zullen gaan als ik een nieuw huis heb, ze zijn gewend los te lopen en dat is niet mogelijk bij mijn ouders thuis.

Mijn vriend heb ik nadat ik het ontdekte een soort van gevecht gehad en ik heb hem verrot gescholden bij hem voor kantoor. Wat hem betreft heb ik mijn agressie en woede geuit. Maar wat moet ik met haar. Het ene moment denk ik, ik ga er morgen naar toe en trek haar achter haar bureau vandaan omdat ik het niet zo over mijn kant wil laten gaan. Het andere moment denk ik, nee, ik moet haar niet dit genot gunnen dat ze weet hoeveel pijn me dit allemaal doet en met opgeheven hoofd alles zo netjes mogelijk afronden.

Pff het is een flinke lap tekst geworden, alvast bedankt voor het lezen.

Groetjes,

Flomy
Als ik je verhaal zo lees waren jullie toch al uit elkaar en is hij toch niet echt vreemd gegaan?
Flomy, denk je echt dat het goed is om fysiek geweld te gaan gebruiken? Denk je dat het verstandig is om weer eens de werkplek te gaan bezoeken?

Laat de prive zaken waar ze horen, thuis dus.

Bovendien, wat denk je met fysiek geweld op te lossen? Als de politie ingeschakeld wordt, dan zit je echt fout.

Je vriend is op zich al veel eerder duidelijk geweest. Hij wist niet of hij nog met je verder wilde gaan en er was al veel afstand tussen jullie.

Hou de eer aan jezelf en richt je woede niet meer op hem of haar.

Sterkte!
Begrijp me niet verkeerd. Het zal net zo'n pijn doen want het is nog zo ontzettend vers. Maar hij mocht toch op dat moment doen wat hij wilde doen?
Zorgen dat je netjes alles afrond met je ex en de eer aan jezelf houden.

Kortom niet haar achter t buro vandaan trekken. Je vriend is in deze fout. Je weet niet wat hij tegen zijn collega heeft gezegd. Misschien heeft hij wel weken maanden geleden gezegd dat het over is tussen jou en hem. En is die collega zich van geen kwaad bewust.. Maar wat doet het er toe.. Je vriend(ex) is vreemd gegaan hij is fout.
Flomy,

Wees in elk geval 'blij' dat je er nu achter bent, en het niet achteraf te weten komt.

Prima, dat je hem zijn vet gegeven hebt.

Dat ben je maar alvast kwijt. Je woede rechtstreeks naar hem uiten is een goed begin voor je verwerking.

Voor wat betreft je plannen met haar, die zou ik alleen in gedachten uitvoeren.

Zij heeft weliswaar ook een aandeel hierin, maar hij was de hoofdverantwoordelijike.

Hij was zich bewust van wat jullie samen voor afspraken hadden, in welke fase hij met jou zat.

Als het initiatief van haar is gekomen, had hij het moeten stoppen. Als het zijn idee was, is hij helemaal fout. Wanneer zij in dat geval niet erin was meegegaan, was jou vriend nog schuldig, ook al was er dan niks gebeurd, zat ie nog hardstikke fout.

Goed van je dat je de knoop doorhakt.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Perel.
Nouja of hij echt fout is geweest weet ik niet..

Jullie namen afstand , jij ging weer bij je ouders wonen ..

Ik weet niet wat jullie hebben afgesproken met elkaar.. Als jullie hebben afgesproken vrij te zijn Vind ik hem nog niet zo heel erg fout
quote:[message=1959043,noline]Flomy81 schreef op 14 Mijn vriend heb ik nadat ik het ontdekte een soort van gevecht gehad en ik heb hem verrot gescholden bij hem voor kantoor. Wat hem betreft heb ik mijn agressie en woede geuit. Maar wat moet ik met haar. Het ene moment denk ik, ik ga er morgen naar toe en trek haar achter haar bureau vandaan omdat ik het niet zo over mijn kant wil laten gaan. Het andere moment denk ik, nee, ik moet haar niet dit genot gunnen dat ze weet hoeveel pijn me dit allemaal doet en met opgeheven hoofd alles zo netjes mogelijk afronden.Als ik jou was zou ik niets meer doen. Je hebt jezelf al flink laten gaan bij hem op kantoor. Ik zou me in ieder geval niet zo hebben laten kennen waar andere mensen bij zijn. Ik snap dat het zwaar klote is, maar ik had mijn emoties even onder bedwang gehouden en op een later tijdstip naar boven laten komen. Ik lees ook dat het al uit was, dus die collega kun je niets kwalijk nemen. Die zat waarschijnlijk al handenwrijvend te wachten totdat ze eindelijk toe mocht slaan...
Die collega heeft niets verkeerds gedaan. En sowieso geldt: hou je handen thuis.
Toffifee: Off topic

Hoe is het met je zwangerschap?
Wanneer het idd zo is dat jullie al uit elkaar waren, ligt het weer anders, vind ik.

Dan is het wel heel pijnlijk voor jou dat hij alweer zo gauw met een ander gaat, maar doet hij niks wat niet kan.

Ik dacht in eerste instantie te lezen dat jullie een bedenktijd hadden ingelast. Daar hoort een ander uitproberen m.i. weer niet bij...maar het is maar net wat je daar over hebt afgesproken.
Misschien lees ik er overheen, maar hoe ben je er eigenlijk achtergekomen dat hij is 'vreemdgegaan'?

Verder sluit ik me bij de andere meiden aan dat het heel vervelend is dat hij zo snel een ander heeft, maar als jullie relatie over was, heb je er weinig meer over te zeggen...

Sterkte en houd de eer aan jezelf!!!
Inderdaad de alom bekende eer aan jezelf houden! Ik kan me goed voorstellen dat je haar ook nog wel 's wilt 'vertellen' hoe je erover denkt maar steek je energie daar niet in. Koop desnoods een boksbal en doe alsof zij het is! Nee, serieus, je schiet er niets mee op. Tis wel echt verhaal van gevoel en verstand. Succes ermee!
Voor mijn gevoel was de relatie zeker niet over. Afgelopen dinsdag hadden we afgesproken dat ik tijdelijk terug naar mijn ouders zou gaan. Hij zou dan voor zichzelf kunnen bedenken of hij voldoende van mij hield om verder te gaan. Afgelopen donderdagavond heb ik hem nog gezien, hij was heel erg verdrietig (hij had de afgelopen dagen alleen maar gehuild, omdat hij het zo erg vond dat hij mij dit verdriet aandeed) en gaf zelfs nog aan dat hij zichzelf niet als vrijgezel ziet, maar nog gebonden aan mij. De vrijdag daarna met iemand een hotel induiken hoort volgens mij dan zeker niet te gebeuren.

Die vrijdagnacht kon ik niet slapen, heb hem een sms gestuurd, kreeg echter geen reactie. Ben om 1.30 uur naar zijn huis gereden omdat ik een heel raar gevoel had. Heb tot 4.00 uur zitten wachten, maar er kwam niemand. Nu komt het vaker voor dat hij 's nachts werkte, en ik bedacht me dat hij dit misschien ook wel aan mij had verteld maar dat ik dat was vergeten, dus ik maakte me in eerste instantie nog niet echt veel zorgen.

Zaterdagmorgen rond 8.00 uur heb ik weer een sms gestuurd, geen reactie, gebeld, telefoon werd niet opgenomen. Ik heb de auto gepakt en ben naar zijn kantoor gereden. De parkeerplaats was helemaal leeg. Oke, dacht ik nog, misschien is hij op de locatie in Amsterdam aan het werk, maar toen rinkelden de bellen al flink. Ben naar huis gereden, weer bellen, begon me toen nog een soort zorgen te maken omdat ik bang was dat er misschien een ongeluk was gebeurd, wilde dus net op zoek gaan naar telefoonnummers van collega's toen ik een sms kreeg. Hij schreef iets in de trant van hallo schatje, ben spullen aan het slepen, bel je zo liefs en xxxxxxx. Ik ben in de auto gestapt, terug naar kantoor. Ondertussen belt hij. Ik vraag hem waar ben je? Zegt ie op kantoor. Ik zeg ben je daar de hele nacht geweest, Ja hoor. Toen heb ik hem er mee geconfronteerd, dat hij gewoon keihard stond te liegen, was immers net bij kantoor geweest. Toen kwam het hoge woord er dus uit. Hij had de grootste fout van zijn leven gemaakt, was niet eens verliefd, weet niet hoe het heeft kunnen gebeuren. Blah blah blah.

Toen heb ik dus inderdaad bij hem voor kantoor stennis gemaakt. Het was zaterdagmorgen, er kwam zeggen en schrijven 1 man op de fiets voorbij, dus er stonden niet veel mensen bij te kijken, zo was het niet.

Ik ben het er zeker mee eens dat geweld niets oplost. Ik ben totaal geen agressief persoon. Heb ook vaak geen woordje klaar. Wellicht dat er daarom nu door mij heengaat van pak ik dit niet weer te timide aan.
Overigens was de vrouw in kwestie ervan op de hoogte dat hij een vriendin had. Ik weet natuurlijk niet wat hij haar verder allemaal verteld heeft.

Ik ben het er zeker mee eens dat mijn ex-vriend de grootste fout heeft gemaakt, hij was gebonden, zij niet. Maar vrouwen die willens en wetens met een vent mee gaan van wie ze weten dat ze een relatie hebben, die heb ik zo laag staan.
Het klinkt alsof jullie nog niet definitief een einde aan de relatie hadden gemaakt. Hij moest nadenken. Dat moet ook kunnen in een relatie lijkt mij. Vind het dan ook ronduit grof dat hij terwijl hij moest 'nadenken', gewoon met een ander iets heeft gedaan.

Het voelt alsof je niks te verliezen hebt en je vertelt het liefst de hele wereld wat voor klootzak hij is (ja, ik zit in dezelfde situatie). Voor jou voelt het misschien nu even lekker, maar niemand heeft er uiteindelijk wat aan. Het kan je (ex)vriend waarschijnlijk toch niks meer schelen. En die collega van hem zal er ook niet warm of koud van worden (zeker niet als zij wist van jullie 'even uit elkaar zijn'). Probeer je te realiseren dat je er echt NIKS mee opschiet. En als je echt zeker weet dat je het kwijt moet: doe het op een nette manier, dan houd je de eer nog aan jezelf. Vertel haar wat het met je gedaan heeft, hoe je je erbij voelt en laat haar ook haar verhaal doen (wist zijn van jullie situatie?).
@Maan86, jij ook heel veel sterkte de komende tijd, het is zwaar klote deze situatie. Jij hebt ook ontdekt dat je vriend is vreemdgegaan?

Nee de relatie was ook niet ten einde, zo voelde het voor mij niet en ook voor hem niet (dacht ik dan he).

Daarom is het niet te verkroppen wat hij gedaan heeft. Overigens is hij door zijn ex-vriendin een aantal malen belazerd dus hij weet hoeveel pijn het doet. Wat hij gedaan heeft, zo ken ik hem helemaal niet, had dit gewoon nooit verwacht.

Maar het allerergste is dat hij gewoon tegen me probeert te liegen. De persoon die ik blind vertrouwde neukt een ander en liegt er ook nog over. Sorry dat ik zo zeg. Hoe diep kun je zinken.

Ik weet dat de eer aan mezelf moet houden, dat is ook gewoon wat ik ga doen. Gisteravond nog met hem gesproken, er moet veel geregeld worden. Hij was zo verdrietig, gaf aan dat hij nu alles kwijt was. Ik ben kalm gebleven, kon er zo goed boven staan. Voelde me de sterkste van ons tweeën. Het deed me zo goed om te merken dat hij zich net zo klote voelt als ik.

Maar goed, vannacht helemaal niet geslapen. Ik heb geen eetlust. Alle emoties wisselen zich in een razend tempo af, het is slopend. Zal blij zijn als ik een paar maanden verder ben.
Nou, hij zal wel spijt hebben. Wat een domme actie.

Met jou is het nou definitief over, en op zijn werk is wss ook de sfeer behoorlijk om te snijden.

Het is geen prestatie van haar om met een een man die niet eens verliefd op haar is, maar in de war en emotioneel omdat hij relatieproblemen heeft, mee te gaan naar een hotel, dat is toch niks! Lekker goedkoop, dat wel.

Dat is niet om zijn gedrag goed te praten, want hij zat goed fout. Wss als hij weer bij zijn positieven is, en blijkt dat het een eenmalige beurt was voor haar, kan ze daar toch ook alleen maar een kater van overhouden.

Zo niet, is het een snolletje dat het niet waard is dat jij je energie eraan besteed.

Ik zie het een beetje als een wanhoopsdaad. Geen doordachte gebeurtenis met emotionele binding.
Perel, jij verwoordt exact hoe ik er ook over denk.

Ik ga nu op zoek naar een eigen huis. Mijn beste vriendin gaat het inrichten, dus dat wordt een paleis, ben daar zelf niet zo goed in. Ik kijk daar ontzettend naar uit. De komende tijd alleen maar leuke dingen met vrienden doen en eindelijk een eigen plek (wordt wel een keer tijd met 27 jaar).

Wat me van mezelf zo is tegengevallen is dat ik ondanks wat hij geflikt heeft, toch nog van hem hou. Ik had altijd gedacht dat als me dit zou overkomen, dat alle gevoelens in een klap weg zouden zijn. Is jammer genoeg niet zo....
Flomy, ik heb het net ff snel gelezen, en ik kan me voorstellen dat je je ontzettend rot voelt, zeg

En ik snap dat je hem verrot gescholden hebt etc. Maar wat je zelf ook zegt, je moet de eer aan jezelf houden. Laat je niet meer meeslepen in dat soort (scheld/verwijt) acties, want je wordt er op den duur niet beter van, het is eerder slopend. En ja ik spreek uit ervaring.

Gelukkig zie je dat zelf nu ook al heel goed in. Hou dat vast. Blijf kalm en regel alleen de dingen met hem die echt moeten. Probeer verder zo weinig mogelijk contact te hebben. Kom je er het snelst overheen.

En natuurlijk hou je nog van hem, dat is toch niet zo raar? Jullie relatie en houden van begon toch ook niet van de een op andere dag? Het is een proces. En afscheid nemen is een heel rottig proces helaas. Het zegt juist heel veel over jou en jullie relatie lijkt me. Dat dat toch heel waardevol was, ondanks zijn stomme fout op het laatst. Want zo is het eigenlijk.

sterkte
quote:SuperWijf schreef op 14 september 2008 @ 11:33:

Nouja of hij echt fout is geweest weet ik niet..

Jullie namen afstand , jij ging weer bij je ouders wonen ..

Ik weet niet wat jullie hebben afgesproken met elkaar.. Als jullie hebben afgesproken vrij te zijn Vind ik hem nog niet zo heel erg fout

Ik word echt een beetje moe van iedereen op dit forum met dergelijke 'adviezen' Echt, deze vrouw is kapot van verdriet. hoe denk je haar precies verder te helpen hiermee. Serieus, hoe? Dit helpt toch voor geen meter? Alsof ze zich nu niet kut voelt. Natuurlijk hoef je niet met iemand mee te praten en diegene zich in zn zelfmedelijden te laten woelen. Maar dit slaat zo nergens op. Ik word hier zo ontzettend moe van.

Ze heeft verdriet, en ze heeft hulp nodig. Hulp om haar leven weer op de rails te krijgen. Tips voor afleiding, tips om hoe om te gaan met eventueel verder contact, tips die ik gelezen heb zoals dat fysiek geweld idd gaan oplossing is. Maar dit soort post gaan mijn pet te boven.

Ze heeft verdriet, laten we haar proberen te helpen.

Flomy, ik kan me voorstellen dat je je bedrogen voelt, en ik wens je al sterkte van de wereld. Ook dacht altijd dat als mijn vriend vreemd zou gaan dat de gevoelens dan vast welweg zouden zijn. Maar zo werkt het jammergenoeg toch niet. Ik weet ook niet waarom. Ik hoop dat je afleiding kunt vinden in vriendinnen, een nieuw huis .e.d Heel veel sterkte
quote:Flomy81 schreef op 14 september 2008 @ 12:27:

@Maan86, jij ook heel veel sterkte de komende tijd, het is zwaar klote deze situatie. Jij hebt ook ontdekt dat je vriend is vreemdgegaan? Dat gelukkig niet. Hij had wel met een meisje met wie hij altijd msn't (ik kende haar niet) afgesproken en het achter gehouden (en toen ik hem ermee confronteerde loog hij erover). Twijfel of ik het meisje ga inlichten dat het afspraakje met haar wat hij achterhield 'het begin van het einde' is geweest...
edit: dubbelpost,sorry
ben je nou zo boos omdat HIJ de relatie heeft beeeindigd?
Allereerst lieve meiden, heel erg bedankt voor de reacties. Het helpt mij ontzettend om alles toch wat helderder voor mezelf te krijgen. Ik heb nog een hele lange weg te gaan, het zal geen gemakkelijke worden. Het misselijkmakende gevoel van bedrogen zijn door degene waar je zoveel van houdt en die je zo vertrouwt, zal nog lang blijven.

@Maan86, pfff ja dat is ook klote. Je vertrouwen loopt gewoon een flinke deuk op door dit soort acties. Kan me goed voorstellen als je relatie hierop uiteindelijk stukloopt. Als je iemand niet volledig kunt vertrouwen, wat heb je dan nog? En er ook nog een beetje over lopen liegen, het is zo laag.

Tja of je alsnog aan dat meisje moet vertellen. Het is hetzelfde als in mijn geval, je schiet er helemaal niets mee op uiteindelijk. Sommige vrouwen kicken erop te weten dat ze een relatie verziekt hebben. Dat is wat mij ook tegenhoudt verhaal te gaan halen. Ik gun ze de lol niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven