vriend vreemdgegaan, wat te doen

14-09-2008 11:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en een enkele heer,

Ik heb sinds 5 jaar een relatie met mijn vriend, waarvan 2 jaar samenwonend. In deze relatie heb ik al 2 keer een periode gehad dat ik grote twijfels had of ik de relatie moest voorzetten. Elke keer kwam ik weer tot de conclusie dat ik heel veel van hem hield en dat ik alles op alles moest zetten om het te laten slagen. Ik heb dus ook geen punt achter de relatie gezet. Een maand of 2 terug heeft mijn vriend aangegeven dat hij nu twijfels heeft of hij wel met mij verder wilde. De periode daarna verliep heel goed, aan niets kon ik merken dat het de verkeerde kant op zou gaan. Wij zijn nog op vakantie geweest, daarna hebben we alles nog een keer besproken en zijn we tot de conclusie gekomen dat we afstand moesten nemen. Ik ben teruggegaan naar mijn ouders. Daarna nog wel contact gehad. Mijn vriend zou nadenken over wat hij precies wilde. Om een lang verhaal kort te maken (wat ik ook in een ander topic al had aangegeven), mijn vriend is afgelopen vrijdagnacht vreemdgegaan met een collega.

De relatie is ten einde, daar is wat mij betreft geen twijfel over mogelijk. Er moet een hoop geregeld worden, heb nog geld te goed van spullen die dus in zijn huis blijven. Verder nog 2 konijnen die met mij mee zullen gaan als ik een nieuw huis heb, ze zijn gewend los te lopen en dat is niet mogelijk bij mijn ouders thuis.

Mijn vriend heb ik nadat ik het ontdekte een soort van gevecht gehad en ik heb hem verrot gescholden bij hem voor kantoor. Wat hem betreft heb ik mijn agressie en woede geuit. Maar wat moet ik met haar. Het ene moment denk ik, ik ga er morgen naar toe en trek haar achter haar bureau vandaan omdat ik het niet zo over mijn kant wil laten gaan. Het andere moment denk ik, nee, ik moet haar niet dit genot gunnen dat ze weet hoeveel pijn me dit allemaal doet en met opgeheven hoofd alles zo netjes mogelijk afronden.

Pff het is een flinke lap tekst geworden, alvast bedankt voor het lezen.

Groetjes,

Flomy
@maansa, nee ik ben boos omdat hij niet heeft gezegd, joh Flomy ik zie het met jou niet meer zitten, heb iets anders op het oog. Dan was hij voor mij een echte vent geweest, nu is hij gewoon een lafbek, die zelf geen keuze kon of wilde maken. Gewoon eerst ff proberen wat het beste bevalt, zo komt het nu over.

Dan was ik nu ook verdrietig geweest maar had ik me in ieder geval niet belazerd gevoeld.
[quote]yellowlove schreef op 14 september 2008 @ 12:47:

[...]

Ik word echt een beetje moe van iedereen op dit forum met dergelijke 'adviezen' Echt, deze vrouw is kapot van verdriet. hoe denk je haar precies verder te helpen hiermee. Serieus, hoe? Dit helpt toch voor geen meter? Alsof ze zich nu niet kut voelt. Natuurlijk hoef je niet met iemand mee te praten en diegene zich in zn zelfmedelijden te laten woelen. Maar dit slaat zo nergens op. Ik word hier zo ontzettend moe van.

Nou, zo erg is die reactie van.. sjips naam kwijt... toch ook weer niet? Helpen kun je ook doen door iemand de andere kant te laten zien, of wat relativering aan te bieden. Of dat helpt of niet, dat kun jij niet bepalen, alleen de TO in dit geval.

TO, ik snap wel hoe ontzettend k.. dit moet voelen. Jij bent nog bezig met het onderzoeken van de toekomstmogelijkheden van jullie relatie, je denkt dat hij dat ook doet en ondertussen zoekt hij zijn heil bij een ander. Da's lekker dan. Maar ik zou die ander laten voor wat ze is. Je weet niet wat hij tegen haar gezegd heeft en je weet ook niet wat zij in haar 'rugzakje' heeft waardoor ze is ingegaan op jouw (ex)vriend versiersels. Of hij op de hare. Daarmee wil ik het niet goed praten maar ik probeer je enkel handvatten te geven om dat stukje van de ellende los te laten. Met haar heb je niks te maken, laat gaan dat mokkel

Als jouw vriend en jij voor elkaar bestemd zijn, dan vinden jullie elkaar weer. Cliché misschien maar ik geloof daar in. Het is goed om je eigen plek te hebben en echt afstand te nemen. De tijd zal leren of jullie elkaar terugvinden. Sterkte in deze k..periode!

Groeten van Snoek
@ Yellowlove

En wat heeft Flomy aan teksten als; je hebt gelijk, het ís ook erg, wat een hoer dat wijf!' Ook niks toch?

Het is een typisch geval van het Friends gegeven 'we were on a break' bij Ross en Rachel. Hij gaat vreemd als ze hebben besloten om afstand te nemen. Zij wilde dat het goedkwam, hij ook maar pas nadat hij het met een ander had gedaan en toen was het te laat.

'Afstand nemen' is voor velen een vrijbrief om gewoon te doen wat hij/zij wil en blijkbaar ook voor jouw ex Flomy.

De vrouw waarmee is vreemdgegaan staat buiten jullie voormalige relatie. Of ze het nou wist of niet, of ze hem verleid heeft of niet, het doet er niet toe. Hij ging met haar naar bed en als zij vrijgezel is dan mag ze naar bed met wie ze wil en zeker met een man die bij zijn vriendin weg is. Hij heeft dat afstand nemen zelf als iets definitiefs beschouwd, de dame met wie hij naar bed ging heeft daar verder niet veel mee te maken. In ieder geval is zij niet degene die jou besodemieterd heeft. Misschien heeft hij wel tegen haar gezegd dat hij al een jaar niet meer van je houdt, dat weet je allemaal niet, hoe lullig het ook voor je is. Richt je op hem als je kwaad wil zijn, niet op haar.

Je ex is een drol op een stokje als met een ander naar bed gaat terwijl niet duidelijk is of jullie nu wel of niet een relatie hebben. Ik lees het alsof jullie wel degelijk uit elkaar waren, jij woonde zelfs bij jou ouders. Het doet heel veel pijn als je hoort dat degene van wie je houdt alweer met een ander vrijt, na jou maar je kunt het hem toch niet verbieden als jullie geen stel meer zijn?

Het is laf dat hij geen standpunt in nam maar nu is het wel overduidelijk geworden, het is over en uit. Toch?
@ Yellowlove, ik ben het ook wel eens met SW.

Als ze hebben afgesproken elkaar vrij te laten de komende tijd is het nog steeds niet netjes, maar zeker niet fout!

Ik snap dat je het voor TO op wilt nemen maar wij kennen hier allemaal de feiten niet.

TO, wat zal jij je ontzettend beroerd voelen.

Je schreef al de de relatie niet zo lekker liep en dat jullie (of hij) twijfelde om nog wel door te gaan.

Je hebt er niets aan maar NU kan je wel verder

De kogel is door de kerk, want maanden lang gaan zitten wachten op iemand die het niet weet is ook geen pretje hoor

Maar begrijp dat je boos,en ontzettend verdrietig bent

Liefs,Summer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je ex is een drol op een stokje.....

zodat je op het eerste gezicht denkt dat het een special van Magnum is, maar als je hem oppakt en naar je mond wil brengen houdt je neus je tegen....

even off topic, ik vind dit er één om te bewaren voor bijzondere gelegenheden
Ja de kogel is zeker door de kerk, relatie is over en uit. Geen twijfel over mogelijk.

Het gekke is dat nadat ik het had ontdekt, riep ie ineens, maar we waren toch uit elkaar? Terwijl hij het daarvoor over liet komen en ook dingen zei waaruit bleek dat het niet zo was. Hij heeft zichzelf zo tegengesproken en zo lopen liegen en draaien...pffff....ik moet blij zijn dat ik van zo'n persoon af ben voordat er bijvoorbeeld kinderen in het spel zijn.

Het sneue voor hem (ja soms voel ik ondanks alles gewoon medelijden met hem) is dat hij thuis nooit anders heeft gezien, moeder ging vreemd, vader ging vreemd. Problemen werden nooit opgelost, dan ging je er gewoon vandoor.

Hij was ook altijd veel te goed voor de wereld, altijd van alles voor iedereen doen, je hoefde maar een kick te geven. Morgenavond ga ik nog naar hem toe om een aantal papieren te tekenen, vraagt hij ook nog of ik dan ook blijf eten. Dan denk ik, snapt ie het nou helemaal niet? Het is voor mij onmogelijk om hetgeen hij gedaan heeft te rijmen met zijn karakter, tenminste het karakter die ik ken.
@ Flomy81: Pff, mannen zien soms echt niet wat ze aanrichten heh, jou ook nog vragen om te blijven eten...

Heb ervaren dat als je je sterk voordoet dat mannen er alleen maar meer mee zitten. Gewoon je groot proberen te houden, de eer aan jezelf houden, dingen netjes oplossen.

Mede dankzij deze topic heb ik ook maar besloten het meisje dat in mijn geval 'het begin van het einde' heeft veroorzaakt niet in te lichten. Ik denk dat de vrouw in kwestie (en ook in jouw geval, Flomy81) van hem wel te horen krijgt hoe zuur het is wat er is voorgevallen. Als ik me er ook nog eens mee ga bemoeien wordt zij alleen maar pissed op mij en kan de vrouw in kwestie je ex alleen maar gaan opjutten.

EDIT: Ohja, en probeer vooral niet te veel medelijden met je ex te hebben. Het voelt goed, want dan hoef je even niet na te denken over hoe je jezelf voelt. Maar je schiet er zelf weinig mee op, en het lijkt mij dat hij er op dit moment ook niet echt voor open staat (nu ken ik je ex niet, dus dat weet ik niet, maar vermoed het. Zo niet, beschouw bovenstaande als ongeschreven)
Nee ze weten echt niet wat ze aanrichten. Ik ben zelf 2 jaar geleden tot over mijn oren verliefd geworden op iemand. Ik had toen ook met gemak "gekke" dingen kunnen doen, maar ik heb wel altijd mijn verstand gebruikt en ook eerlijk tegen mijn vriend gezegd hoe de zaken er voor stonden. Dat hij alleen zijn pik achterna loopt is zo zuur, je bent al zo'n tijd samen, het is net of het allemaal niets heeft voorgesteld.

Ik zou inderdaad ook geen contact met die griet zoeken, inderdaad de eer aan jezelf houden. Het klopt dat mannen daar veel moeilijker mee om kunnen gaan, tenminste dat is wel wat ik merk aan mijn ex.
quote:eleonora schreef op 14 september 2008 @ 16:41:

@ Yellowlove

En wat heeft Flomy aan teksten als; je hebt gelijk, het ís ook erg, wat een hoer dat wijf!' Ook niks toch?

En dat heb ik ook niet gezegd, dat ze daar wel iets aan zou hebben. Ook dat soort opmerkingen schaar ik onder daar heb je als TO geen reet aan. Verder snap ik dat er meerdere vormen van hulp zijn, maar ben ik het gewoon niet eens met het feit dat wanneer iemand zich bedrogen voelt, dat technisch gezien dan niet zo zou zijn. Ze geeft dit toch aan? Dan voelt het toch zo? Kom op zeg, ik kan me hier echt over opwinden. Ik denk ook zeker dt wat ik te zeggen heb ook niet altijd het juiste is, en dat TO het uiteindelijk zelf zal moeten doen. Ik ben gewoon meer van de opbouwende kritiek, dan kritiek punt. Ik zie daar het nut niet van in ,helemaal niet bij iemand die verdriet heeft.

on topic:

Succes met hetweer onder ogen komen van de ex. Ik snap ook niet helemaal waarom je daar nu zou moeten gaan eten..Jij ook niet geloof ik, dus dan zou ik het gewoon niet doen. ALs het niet goed voelt, gewoon niet doen. Succes morgenavond
Je vriend wilde misschien kijken wat er nog in zat tussen jullie. Dat draaikonten is heel vervelend, ben ik met je eens. Je kunt maar beter weten hoe de vork in de steel zit. Dan maar snoeihard maar niet dat halfbakken gedoe. Daar wordt je onzeker en gefrustreerd van.

Meid, wat rot voor je allemaal. Teken de papieren en probeer daarna geen contact meer te hebben. Je schiet er niks mee op. Je moet door de rijstebrijberg heen zien te komen en hoe vervelend ook, dat moet je alleen doen.

Heb je vriendinnen waar je terecht kunt? Zoek ze op en ga actieve dingen doen. Hou jezelf bezig en draai zo nu en dan een zielige CD en huil tegen de maan.

Heel veel sterkte (f)
quote:yellowlove schreef op 14 september 2008 @ 18:27:

[...]

En dat heb ik ook niet gezegd, dat ze daar wel iets aan zou hebben. Ook dat soort opmerkingen schaar ik onder daar heb je als TO geen reet aan. Verder snap ik dat er meerdere vormen van hulp zijn, maar ben ik het gewoon niet eens met het feit dat wanneer iemand zich bedrogen voelt, dat technisch gezien dan niet zo zou zijn. Ze geeft dit toch aan? Dan voelt het toch zo? Kom op zeg, ik kan me hier echt over opwinden. Ik denk ook zeker dt wat ik te zeggen heb ook niet altijd het juiste is, en dat TO het uiteindelijk zelf zal moeten doen. Ik ben gewoon meer van de opbouwende kritiek, dan kritiek punt. Ik zie daar het nut niet van in ,helemaal niet bij iemand die verdriet heeft.

Ah, duidelijk, ik dacht dat je bedoelde dat er juist flink tekeer gegaan moest worden tegen de minnares van de ex. Dat vind ik altijd zo onzinnig.

Je bedrogen voelen is heel erg en dat doet verschrikkelijk zeer. En of die verontwaardiging nou al dan niet terecht is doet er inderdaad niet toe. het doet pijn en pijn doet zeer. Zo is het maar net!
@yellowlove, dank je wel, zal niet meevallen hem weer te zien.

Tja ik ga zeker niet bij hem eten, vind het gewoon lachwekkend dat hij het uberhaupt vraagt. Maar dan komt wel de kant weer naar boven, die ik zo goed ken. En dan vind ik het zo ontzettend jammer dat er voor ons geen weg terug meer is, dat het plotsklaps allemaal zo voorbij is.

Maar goed, ik moet ook de vervelende kanten van de relatie goed voor ogen houden, het was natuurlijk niet allemaal geweldig. Maar het is wrang dat we er allebei van overtuigd waren in elkaar de ware te hebben gevonden, dat dit langzaam maar zeker steeds slechter ging en dat het nu op zo'n lage manier eindigt.
@eleonora, twijfels en onzekerheid slopen je uiteindelijk. Hoe hard het ook is, ik heb duidelijkheid, en moet verder met mijn eigen leven.

Ik heb inderdaad gelukkig voldoende vrienden en vriendinnen, en natuurlijk mijn ouders, die me hier doorheen slepen. Ik hou mezelf maar voor dat het elke dag een stukje beter zal gaan.
Beetje triest om stennis te schoppen op kantoor.

Zo heb je jezelf vor gek gezet.

En met zijn collega heb jij niks te maken.

Je schiet er allemaal niks mee op, ga lekker verder met je leven.
quote:Flomy81 schreef op 14 september 2008 @ 13:09:

Allereerst lieve meiden, heel erg bedankt voor de reacties. Het helpt mij ontzettend om alles toch wat helderder voor mezelf te krijgen. Ik heb nog een hele lange weg te gaan, het zal geen gemakkelijke worden. Het misselijkmakende gevoel van bedrogen zijn door degene waar je zoveel van houdt en die je zo vertrouwt, zal nog lang blijven.

@Maan86, pfff ja dat is ook klote. Je vertrouwen loopt gewoon een flinke deuk op door dit soort acties. Kan me goed voorstellen als je relatie hierop uiteindelijk stukloopt. Als je iemand niet volledig kunt vertrouwen, wat heb je dan nog? En er ook nog een beetje over lopen liegen, het is zo laag.

Tja of je alsnog aan dat meisje moet vertellen. Het is hetzelfde als in mijn geval, je schiet er helemaal niets mee op uiteindelijk. Sommige vrouwen kicken erop te weten dat ze een relatie verziekt hebben.

Een buitenstaander kan je relatie niet verzieken.

Dat is wat mij ook tegenhoudt verhaal te gaan halen. Ik gun ze de lol niet.
[quote]Flomy81 schreef op 14 september 2008 @ 18:23:

Nee ze weten echt niet wat ze aanrichten.

Nogmaals, niemand richt wat aan behalve jij en je vriend.

Je bent alleen op haar gefocused, i.p.v. op je vriend die je bedondert heeft.
Ik zou mezelf er niet lekker bij zitten. Het is net uit dus je bent al verdrietig (moet wennen aan de nieuwe situatie) en dan geeft je vriend je ook nog eens een trap na om zo snel (neem ik aan) om met een collega te gaan.

Probeer je vriend te vergeten en ga verder met je leven (hoe moeilijk het ook is).

En haar zou ik zeker geen aandacht geven! Ook al heeft ze zich gedragen als een trut
Dames het is best een oud topic, dus denk dat ze er wel al overheen is en dat de 'trut' ook allang weer door is met haar leven. Maar wel lief dat jullie nog jullie advies willen delen!

En ben het met jullie eens hoor.
Waarom zou ze een trut zijn?
Jullie zijn uit elkaar gegaan omdat hij moest nadenken. De relatie lijkt me dan (bijna) niet meer in tact toch?

Lijkt een beetje op "we were on a break!" van Friends waarbij Ross vreemd ging tijdens een break. Blijkbaar had jou vriend het idee dat hij zijn handen vrij had om met zijn collega de koffer in te duiken. Ik denk dat een break vaak wordt misbruikt om niet te hard tegen de ander te hoeven zeggen wat je eigenlijk al weet; nl. dat het over is.
Ben ik aan het forummen zie ik ineens mijn oude topic in het lijstje staan. Leuk dat ik nog wat advies krijg, al is het dan niet meer actueel.

Voor degenen die het willen weten, mijn vriend en ik zijn een aantal maanden uit elkaar geweest en toch weer bij elkaar gekomen. Het heeft ontzettend veel pijn en moeite gekost, van beide kanten, maar het gaat met ons beter dan ooit.

Gr. Flomy
Wat fijn om te horen!!
Dank je Isabon. Ik moet wel toegeven, als ik mijn openingstekst lees van het oude topic, dat ik hier met kromme tenen zit. Wat dat betreft ben ik in een klap volwassen geworden. No way dat als zoiets mij ooit nog mocht gebeuren dat ik er dan op die manier mee om zou gaan.
grrrrrrrr..... sorry reageren op een oud topic

(voor de tweede keer vandaag, note to self: kijk naar data )
Ow leuk Flomy wat goed te lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven