Vreemde vraagt in ijssalon om erbij te mogen zitten.

13-08-2015 15:41 542 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik met mijn dochter en neefje in de plaatselijke ijssalon een ijscoupe gaan eten.( voor de beeldvorming: binnen in de ijssalon kan je alleen aan een tafel zitten waarna je alléén een ijscoupe (dus geen handijs) kunt bestellen als je de kaart hebt bekeken. De serveerder /ster brengt deze en rekent af als de coupe op is. In het voorste gedeelte kun je handijs halen maar mag je binnen niét zitten hiermee.) Omdat er braderie was, was het ontzettend druk en hebben we even moeten wachten totdat we een plaatsje kregen. Toen we er eenmaal een bemachtigd hadden vroeg een vreemde vrouw (ze was met nog een vrouw) of ze bij ons aan tafel konden gaan zitten. ( er was nog één stoel vrij en een half plekje op de bank omdat de kinderen daarop zaten).

Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.

Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
getfree wijzigde dit bericht op 13-08-2015 17:12
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
% gewijzigd
quote:Bitje93 schreef op 14 augustus 2015 @ 13:02:

[...]

Dus een bij de ijssalon bestelde kop koffie of thee moet je staande wegwerken ?Zo'n tafel is alleen bedoeld voor een dure ijscoupe en niet voor een goedkoop kopje thee of koffie natuurlijk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 13:18:

[...]

Ze mogen mijn stoel best hebben hoor, geen probleem.

Maar niet bij mij aan tafel.

Weer een nieuwe groep erbij

91 % voor

7% tegen

1% neutraal

1% zij mogen wel een stoel pakken ,maar niet aan tafel schuiven
quote:cijfernerd schreef op 14 augustus 2015 @ 13:22:

[...]

91 % voor

7% tegen

1% neutraal

If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ik heb er sowieso moeite mee dat iedereen tegenwoordig maar gewoon doet alsof ie alleen op de wereld is.

als iemand dan godzijdank nog het fatsoen heeft om te vrágen of ze bij je mag komen zitten, dan tel ik mijn zegeningen tegewoordig al hoor....
quote:janneke44 schreef op 14 augustus 2015 @ 12:33:

Wat een flauwe opmerkingen over plebs met handijsjes.

Zijn gewoon de regels van de ijssalon.

Op een handijsje wordt nu eenmaal minder winst gemaakt dan op een coupe en daar is de service dan ook naar.

Als je gaat vliegen en je kiest voor economy, krijg eten uit een bakje. En nee, je mag niet met je bakje naar de business class, daar een vrije stoel zoeken en je bakje leegeten.

Waarom niet, omdat je er niet voor hebt betaald. Wat een vergelijking. Als ik economy heb heb ik een stoel dus hoef ik niet met mijn bakje aan de wandel..
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
quote:malu3 schreef op 13 augustus 2015 @ 19:38:

Ik vind het heel raar dat je geweigerd hebt. In een restaurant ga je natuurlijk niet bij een andere tafel aanschuiven maar op een terras, een fritestent of een ijssalon is dat heel normaal. Heb zelf ook nog nooit meegemaakt dat dat geweigerd werd. Alleen wel natuurlijk na het eerst netjes te vragen en niet gewoon neer te ploffen.

Ik vind het niet normaal.

Maar misschien ligt het aan het deel van het land waar je woont. Geen idee hoor... Ik woon in het oosten van het land en ik zou het heeeeeeeeeel raar vinden als iemand bij mij zomaar aan zou schuiven of het überhaupt zou vragen.

Daarentegen zou ik het zelf ook nooit vragen aan iemand.
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 13:43:

[...]

Maar misschien ligt het aan het deel van het land waar je woont. Geen idee hoor... Ik woon in het oosten van het land en ik zou het heeeeeeeeeel raar vinden als iemand bij mij zomaar aan zou schuiven of het überhaupt zou vragen.

Daarentegen zou ik het zelf ook nooit vragen aan iemand.Zijn ze daar nogal mensenschuw dan?
quote:Djin schreef op 14 augustus 2015 @ 13:26:

[...]

Wat een vergelijking. Als ik economy heb heb ik een stoel dus hoef ik niet met mijn bakje aan de wandel..
Nooit geweten dat je handijsjes niet in de ijssalon mag opeten, dat doe ik namelijk bijna altijd.
quote:cijfernerd schreef op 14 augustus 2015 @ 13:22:

[...]

91 % voor

7% tegen

1% neutraal

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:marthe1991 schreef op 14 augustus 2015 @ 13:47:

Nooit geweten dat je handijsjes niet in de ijssalon mag opeten, dat doe ik namelijk bijna altijd.Dat mag ook wel, als je maar niet gaat zitten!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik eet regelmatig een, wat het hier wordt genoemd, handijsje. Bij verschillende ijssalons in diverse plaatsen in Nederland. En die eet ik vaak op het terras op. Ik heb nooit geweten dat dat dus niet mag. Ik heb nooit een bord gezien dat dat alleen voor ijscoupes is, ook ben ik nooit weggestuurd.

Overigens staan dergelijk terrassen vaak zo vol met tafels en stoelen dat er nauwelijks verschil is tussen mensen die bij jou aan tafel komen zitten en mensen die aan de tafel naast jou zitten.

Ik heb dus van het VIVA forum geleerd dat ik niet met een handijsje op het terras mag zitten en dat het onbeleefd is om te vragen om erbij te mogen komen zitten.
quote:Nouschi schreef op 14 augustus 2015 @ 13:48:

[...]

Dat mag ook wel, als je maar niet gaat zitten!Maar ik ga altijd zitten.

[...]

Daarentegen zou ik het zelf ook nooit vragen aan iemand.het oosten is best groot, maar in "mijn" oosten is het heel normaal om een tafel te delen op een informele plek als een snackbar, picknicktafelplaats, ijssalon etc
En doooooor!
quote:Dahlia74 schreef op 14 augustus 2015 @ 13:52:

Ik eet regelmatig een, wat het hier wordt genoemd, handijsje. Bij verschillende ijssalons in diverse plaatsen in Nederland. En die eet ik vaak op het terras op. Ik heb nooit geweten dat dat dus niet mag. Ik heb nooit een bord gezien dat dat alleen voor ijscoupes is, ook ben ik nooit weggestuurd.

Overigens staan dergelijk terrassen vaak zo vol met tafels en stoelen dat er nauwelijks verschil is tussen mensen die bij jou aan tafel komen zitten en mensen die aan de tafel naast jou zitten.

Ik heb dus van het VIVA forum geleerd dat ik niet met een handijsje op het terras mag zitten en dat het onbeleefd is om te vragen om erbij te mogen komen zitten.Vast een heul ordinaire ijssalon zonder ijscoupes.
quote:marthe1991 schreef op 14 augustus 2015 @ 13:53:

[...]

Maar ik ga altijd zitten.
quote:Star schreef op 14 augustus 2015 @ 13:58:

[...]

Vast een heul ordinaire ijssalon zonder ijscoupes.In meervoud dan, gezien ik naar verschillende ijssalons ga. En ja daar kun je ook ijscoupes bestellen. Volgende keer zal ik extra opletten of ze niet ordinair zijn. Daar wil ik natuurlijk geen ijsje kopen.....
Een stelletje neemt een ijscoupe en een handijsje.

Dan mag de 1 zitten en de ander moet dan staan?
Ja, maar niet op het terras staan he
quote:cijfernerd schreef op 14 augustus 2015 @ 14:04:

Dan mag de 1 zitten en de ander moet dan staan? Die met het handijsje mag tegen de stoel leunen van degene met de coupe
quote:mary57 schreef op 14 augustus 2015 @ 14:11:

[...]

Die met het handijsje mag tegen de stoel leunen van degene met de coupeDan zie ik de vrouw zitten,en een halve liter ijs wegwerken,en de man staan...
quote:Dahlia74 schreef op 14 augustus 2015 @ 14:03:

[...]

In meervoud dan, gezien ik naar verschillende ijssalons ga. En ja daar kun je ook ijscoupes bestellen. Volgende keer zal ik extra opletten of ze niet ordinair zijn. Daar wil ik natuurlijk geen ijsje kopen.....Ik zou niet gezien willen worden op straat met een handijsje hoor. Zo ordinair.

[...]

Daarentegen zou ik het zelf ook nooit vragen aan iemand.Op terrassen in amsterdam is het iig heel normaal om aan te schuiven. Vaak staan stoelen al in rijen met hier en daar een tafeltje er voor.

Dan mag de 1 zitten en de ander moet dan staan? De derde die er bij was wilde niets en moest dus buiten wachten.

Dan mag de 1 zitten en de ander moet dan staan? Nog even wat meer tekst en het is net een wiskundevraagstuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven