Vreemde vraagt in ijssalon om erbij te mogen zitten.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:41
Gisteren ben ik met mijn dochter en neefje in de plaatselijke ijssalon een ijscoupe gaan eten.( voor de beeldvorming: binnen in de ijssalon kan je alleen aan een tafel zitten waarna je alléén een ijscoupe (dus geen handijs) kunt bestellen als je de kaart hebt bekeken. De serveerder /ster brengt deze en rekent af als de coupe op is. In het voorste gedeelte kun je handijs halen maar mag je binnen niét zitten hiermee.) Omdat er braderie was, was het ontzettend druk en hebben we even moeten wachten totdat we een plaatsje kregen. Toen we er eenmaal een bemachtigd hadden vroeg een vreemde vrouw (ze was met nog een vrouw) of ze bij ons aan tafel konden gaan zitten. ( er was nog één stoel vrij en een half plekje op de bank omdat de kinderen daarop zaten).
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
getfree wijzigde dit bericht op 13-08-2015 17:12
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
% gewijzigd
vrijdag 14 augustus 2015 om 15:41
quote:yasmijn schreef op 14 augustus 2015 @ 15:37:
[...]
Een handijsje ook niet!
Mijn man komt net thuis met een doos cornetto's. Hij begreep niet waarom ik van de stoel afrolde van het lachen.
Ga het ook niet uitleggen.
[...]
Een handijsje ook niet!
Mijn man komt net thuis met een doos cornetto's. Hij begreep niet waarom ik van de stoel afrolde van het lachen.
Ga het ook niet uitleggen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 13:43:
[...]
Ik vind het niet normaal.
Maar misschien ligt het aan het deel van het land waar je woont. Geen idee hoor... Ik woon in het oosten van het land en ik zou het heeeeeeeeeel raar vinden als iemand bij mij zomaar aan zou schuiven of het überhaupt zou vragen.
Daarentegen zou ik het zelf ook nooit vragen aan iemand.ja hehe, in het oosten
[...]
Ik vind het niet normaal.
Maar misschien ligt het aan het deel van het land waar je woont. Geen idee hoor... Ik woon in het oosten van het land en ik zou het heeeeeeeeeel raar vinden als iemand bij mij zomaar aan zou schuiven of het überhaupt zou vragen.
Daarentegen zou ik het zelf ook nooit vragen aan iemand.ja hehe, in het oosten
vrijdag 14 augustus 2015 om 15:43
quote:pearle schreef op 14 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
ja hehe, in het oosten
Sjee, ik woon in het Oosten (volgens mij in dezelfde stad) en het is hier heel normaal op de terrassen (en die frequenteer ik )
Ik heb het zo vaak meegemaakt en ik doe het zelf ook.
Aanschuiven met je glas, hoppa!
[...]
ja hehe, in het oosten
Sjee, ik woon in het Oosten (volgens mij in dezelfde stad) en het is hier heel normaal op de terrassen (en die frequenteer ik )
Geen bijzonderheden
vrijdag 14 augustus 2015 om 15:47
quote:yasmijn schreef op 14 augustus 2015 @ 15:43:
[...]
Aanschuiven met je glas, hoppa!ja mijn opmerking was best een belediging voor alle mensen uit het oosten
[...]
Aanschuiven met je glas, hoppa!ja mijn opmerking was best een belediging voor alle mensen uit het oosten
vrijdag 14 augustus 2015 om 15:48
quote:Djin schreef op 14 augustus 2015 @ 15:40:
[...]
Cornetto's? Wij wonen in een stad met een geweldige ijssalon. En dan cornetto's?
Tsss. Wat zonde van die geweldige coupes die je nu misloopt bij die ene...
Gewoon zoiets bestellen of zelf maken mag je aan een tafel zitten nog ook.
[...]
Cornetto's? Wij wonen in een stad met een geweldige ijssalon. En dan cornetto's?
Gewoon zoiets bestellen of zelf maken mag je aan een tafel zitten nog ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

vrijdag 14 augustus 2015 om 15:59
quote:pearle schreef op 14 augustus 2015 @ 15:46:
Mijn ijssalon heeft stoeltjes in de vorm van 'handijsjes"
[img]http://www.horecabeelden.nl/images/ijss ... 100asd.jpg[/img]
Mijn ijssalon heeft stoeltjes in de vorm van 'handijsjes"
[img]http://www.horecabeelden.nl/images/ijss ... 100asd.jpg[/img]
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:03
quote:Djin schreef op 14 augustus 2015 @ 15:40:
[...]
Zeer zonde idd.
Nu wil ik naar VdP!!!
Ooh zolang niet geweest.
( nee ik kom niet uit dezelfde stad, klein stadje verderop).
[...]
Zeer zonde idd.
Nu wil ik naar VdP!!!
Ooh zolang niet geweest.
( nee ik kom niet uit dezelfde stad, klein stadje verderop).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

vrijdag 14 augustus 2015 om 16:06
quote:MadameQetesh schreef op 14 augustus 2015 @ 16:03:
[...]
Zeer zonde idd.
Nu wil ik naar VdP!!!
Ooh zolang niet geweest.
( nee ik kom niet uit dezelfde stad, klein stadje verderop).Oh, ik wil ook naar VdP ... Vorig jaar was mijn laatste ijscoupe daar een feit..Moet maar snel verandering in komen! Wel in H. overigens
[...]
Zeer zonde idd.
Nu wil ik naar VdP!!!
Ooh zolang niet geweest.
( nee ik kom niet uit dezelfde stad, klein stadje verderop).Oh, ik wil ook naar VdP ... Vorig jaar was mijn laatste ijscoupe daar een feit..Moet maar snel verandering in komen! Wel in H. overigens
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:06
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 14:29:
[...]
Flauw.
Ik ben zeker niet mensenschuw. Maar ik heb wel een voorkeur voor wel of geen mensen aan mijn tafeltje.
En ik dacht dat het misschien een cultuurverschilletje is. Dat je bijvoorbeeld in het westen van het land, waar het drukker is, meer gewend bent aan het delen van een tafeltje dan in het oosten, waar het wat rustiger is.
Misschien in het oosten waar jij woont?
Ik woon ook in het oosten en er schuift best wel eens iemand aan.
Zeker met drukke gelegenheden.
Soms best gezellig.
Soms ook niet, dan draai ik gewoon mijn stoel de andere kant op.
[...]
Flauw.
Ik ben zeker niet mensenschuw. Maar ik heb wel een voorkeur voor wel of geen mensen aan mijn tafeltje.
En ik dacht dat het misschien een cultuurverschilletje is. Dat je bijvoorbeeld in het westen van het land, waar het drukker is, meer gewend bent aan het delen van een tafeltje dan in het oosten, waar het wat rustiger is.
Soms best gezellig.
Soms ook niet, dan draai ik gewoon mijn stoel de andere kant op.
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:08
quote:simbalabimba schreef op 14 augustus 2015 @ 15:32:
[...]
De vraag was uit beleefdheid; het was niet de bedoeling dat het ook echt als een vraag - waarop ook 'nee'- geantwoord kon worden, begrepen werd.
Een vraag is een vraag.
En dat betekent dat een vraag waarvan jij denkt "Oh, dit is een beleefdheidsvraag, dus daar komt wel ja op" ook met nee kan worden beantwoord.
[...]
De vraag was uit beleefdheid; het was niet de bedoeling dat het ook echt als een vraag - waarop ook 'nee'- geantwoord kon worden, begrepen werd.
Een vraag is een vraag.
En dat betekent dat een vraag waarvan jij denkt "Oh, dit is een beleefdheidsvraag, dus daar komt wel ja op" ook met nee kan worden beantwoord.
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:09
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 16:08:
[...]
Een vraag is een vraag.
Ja kan dan ook zeggen: pakt u de stoel maar.
Heeft ze toch een stoel en laat je weten dat je liever niet hebt dat ze erbij komt zitten.
Ik vraag gewoon of de stoel vrij is.
[...]
Een vraag is een vraag.
Heeft ze toch een stoel en laat je weten dat je liever niet hebt dat ze erbij komt zitten.
Ik vraag gewoon of de stoel vrij is.
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:12
quote:yasmijn schreef op 14 augustus 2015 @ 15:43:
[...]
We woonden inderdaad in dezelfde stad (ik ben verhuisd naar een durrep) maar ik heb dat nog nooit meegemaakt. Nou loop (liep) ik sowieso al nooit de terrassen plat, maar zelfs met drukte heeft er nog nooit iemand gevraagd of er aan "mijn" tafeltje nog plek was.
Ik ben overigens nog nooit bij VdP geweest, ik ga meestal naar ons buurland.
[...]
We woonden inderdaad in dezelfde stad (ik ben verhuisd naar een durrep) maar ik heb dat nog nooit meegemaakt. Nou loop (liep) ik sowieso al nooit de terrassen plat, maar zelfs met drukte heeft er nog nooit iemand gevraagd of er aan "mijn" tafeltje nog plek was.
Ik ben overigens nog nooit bij VdP geweest, ik ga meestal naar ons buurland.
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:14
quote:MadameQetesh schreef op 14 augustus 2015 @ 16:06:
[...]
Soms best gezellig.
Soms ook niet, dan draai ik gewoon mijn stoel de andere kant op.Nou ja, dan hou ik het er maar op dat ik altijd "geluk"/"ongeluk" heb gehad, want ik kom uit hetzelfde oosten als Yasmijn.
[...]
Soms best gezellig.
Soms ook niet, dan draai ik gewoon mijn stoel de andere kant op.Nou ja, dan hou ik het er maar op dat ik altijd "geluk"/"ongeluk" heb gehad, want ik kom uit hetzelfde oosten als Yasmijn.
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:15
quote:MadameQetesh schreef op 14 augustus 2015 @ 16:09:
[...]
Ik vraag gewoon of de stoel vrij is.Als iemand mij vraagt of de stoel vrij is zeg ik rustig ja. Ik denk wel dat ik erg raar op kijk als iemand dan op die stoel ploft ipv hem mee te slepen.
[...]
Ik vraag gewoon of de stoel vrij is.Als iemand mij vraagt of de stoel vrij is zeg ik rustig ja. Ik denk wel dat ik erg raar op kijk als iemand dan op die stoel ploft ipv hem mee te slepen.
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:16
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 16:14:
[...]
Nou ja, dan hou ik het er maar op dat ik altijd "geluk"/"ongeluk" heb gehad, want ik kom uit hetzelfde oosten als Yasmijn.
Oh das heel dicht bij mij ook.
Mocht je ooit toch naast een vreemde willen zitten, je bent naast mij van harte welkom.
Gezellig.
[...]
Nou ja, dan hou ik het er maar op dat ik altijd "geluk"/"ongeluk" heb gehad, want ik kom uit hetzelfde oosten als Yasmijn.
Oh das heel dicht bij mij ook.
Mocht je ooit toch naast een vreemde willen zitten, je bent naast mij van harte welkom.
Gezellig.
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:18
vrijdag 14 augustus 2015 om 16:19
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 16:15:
[...]
Als iemand mij vraagt of de stoel vrij is zeg ik rustig ja. Ik denk wel dat ik erg raar op kijk als iemand dan op die stoel ploft ipv hem mee te slepen.
Ja dat wel. Maar ik draai me dan van die persoon af als zijnde "hint" als ik geen zin heb om te kletsen met een vreemde.
En als ze dat nog niet begrijpen pak ik mijn telefoon ga ik forummen ofzo.
Maar meestal ben ik niet alleen dus blijf ik kletsen met de persoon met wie ik ben.
[...]
Als iemand mij vraagt of de stoel vrij is zeg ik rustig ja. Ik denk wel dat ik erg raar op kijk als iemand dan op die stoel ploft ipv hem mee te slepen.
Ja dat wel. Maar ik draai me dan van die persoon af als zijnde "hint" als ik geen zin heb om te kletsen met een vreemde.
En als ze dat nog niet begrijpen pak ik mijn telefoon ga ik forummen ofzo.
Maar meestal ben ik niet alleen dus blijf ik kletsen met de persoon met wie ik ben.