Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Ik heb postzegels besteld
Later is nu
Ik heb een hurray
En nog een hurray
Jeeeej! mijn allereerste verstuurde kaartje is na 2 dagen al aangekomen in Noord Duitsland, bij Hamburg.

Ik heb nu nog 5 kaartjes die onderweg zijn vandaag weer 3 op de post gedaan en naar de hema gegaan om nieuwe kaartjes te halen. ik kan niet wachten om mijn eerste kaartje te ontvangen!

Ik vind het alleen lastig als ik net kaartjes heb gehaald en mensen willen een bepaald soort kaarten. zo heb ik hier iemand die wil alleen kaartjes ontvangen met ice hockey. ik heb nog niks kunnen vinden....
HappyOwl, ik ben jaloers

Dat is lekker snel, Superduba!

Dan stuur je een ander kaartje, geen ijshockey; zo'n makkelijke vraag is dat nou ook weer niet
Later is nu
Oeh fijn die hurrays! Zo bijzonder dat het er weer twee zijn op vrijdag! Al nieuwe adressen?

Lekker snel, superduba! Ijshockey is ook wel een bijzonder lastig onderwerp denk ik. Zou gewoon een ander mooi kaartje sturen.

Ik had vanochtend een hurray uit België na 2 dagen, fijn snel! Net een kaartje gestuurd naar Singapore. Hij wilde graag vliegtuigen maar die hebben we hier in de stad niet, dus ook maar een ander kaartje.

Postzegels besteld bij pmk, dreamer? Leuk!
Ja
Later is nu
Leuk Dreamer, hopelijk krijg je weer een leuke serie!

Nieuwe kaartjes gaan naar belarus, meisje kan wederom echt vreselijk slecht Engels, heeft niet echt aangegeven wat ze leuk vindt. Nog geen kaartjes gekregen en maar 3 favorieten die zo verschillend zijn dat ik het nog niet weet. Heb voor een vrolijk luchtballon kaartje gekozen.

Het ander kaartje gaat naar Finland, naar iemand die al ruim 1200 kaartjes heeft gekregen. Een hele lange lijst met wat ze leuk vind en had er verschillende kaartjes voor die pasten. Maar ze gaf aan dat haar favourites een wishlist is en dat ze die heel graag wil ontvangen. Nu stonden er 8000 kaarten dus die ga ik niet allemaal doorpluizen maar kwam al snel een Disneykaartje tegen wat ik in de collectie heb dus die gaat die kant op!

Ja apart he, vrijdag altijd 2 hurrays na de hele week mopperen over dat kaartjes niet aankomen.

Leuk superduba dat je eerste kaartje is aangekomen, en zo snel al! Ik moest in het begin veel langer wachten. En inderdaad niet te druk maken, ik probeer altijd rekening met wensen te houden, maar heb ook wel eens profielen met 1-3 wensen waarvan ik denk waar haal ik dat nu weer vandaan? Dan krijgen ze gewoon iets hoor. Moet je je lijstje maar wat langer maken zodat mensen iets makkelijker iets passends kunnen vinden. Of gewoon een thema wat iedereen makkelijk kan vinden. Het is een wens, geen eis.
Grappig, HappyOwl, weer 2 vrijdagse hurrays voor jou! Hurray voor alle hurrays voor iedereen!

Vandaag kreeg ik een leuk kaartje uit Slovenië, met een heel verhaal erop. Was haar eerste verstuurde kaartje. Ik vind het wel grappig dat ik in de afgelopen weken nu 2x Slovenië had (1 verstuurd, 1 ontvangen) terwijl dat een nieuw land voor me was.

En mijn nieuwe kaart gaat naar... Israel! Vind ik ook wel bijzonder, in ieder geval nieuw voor mij. Zo zitten er toch nog voordelen aan het feit dat de kaarten naar mijn standaardlanden (NL, USA en Rusland) al eeuwig onderweg zijn. Nu trek ik weer eens wat andere landen.
Wow Israël is wel bijzonder Snorhaar. Leuk!

Leuk dat je weer 2 Hurrays had HappyOwl234. Gaat goed zo!

@superduba : wat leuk al zo snel een eerste Hurray! En ik heb ook nog nooit een ijshockey kaartje gezien hoor. Ik zou me daar dan ook niet te druk over maken.

Ik heb nog geen nieuwe Hurray meer gehad. Nou ja, mijn kaartje naar Rusland is nu dus inmiddels expired, maar daarvan raak ik niet bepaald in een Hurray stemming. Ik hoop dat het kaartje toch nog aankomt, ooit. Ik had haar een Inge Löök kaartje gestuurd, niet met de oude dames maar met een kat. Ik vond 'm zelf zo leuk. (En de Russische vast ook.)

Ik had nog vandaag wel weer 1 kaartje in de brievenbus. Een verjaardagskaart , uit Rusland. Wel met een kat en in mijn lievelingskleur. Komt uit de stad Kazan en heeft er maar 19 dagen over gedaan, dat vind ik voor Russische begrippen niet lang.
Die is vast met de Nederlandse zwemmers mee terug gekomen.. Vorige week was daar het wereldkampioenschap zwemmen!
It ain't me
quote:Cocomo schreef op 14 augustus 2015 @ 20:44:

Die is vast met de Nederlandse zwemmers mee terug gekomen.. Vorige week was daar het wereldkampioenschap zwemmen!

Aha!

Ranomi Kromowidjojo: bedankt!
Ik had laatst ook twee kaartjes uit Rusland die er maar 14 en 17 dagen over hadden gedaan, de andere kant op duurt veel langer.

Nou, bij deze dus geen Inge look kaartjes meer naar Rusland, ik heb dr ook eentje onderweg, 52 dagen nu, vrees dat dat ook expired wordt.....

Israël lijkt me ook bijzonder snorhaar, zou dat wel leuk vinden. Slovenië heb ik ook nog niet gehad.
@Dreamer: haha, toch maar gezwicht voor de verleidingen van PMK? Je krijgt vast ook leuke setjes binnen!

@HappyOwl: zo, vrijdag is gewoon echt jouw hurray-dag! Leuk hoor! Ook leuk om met je Disney-kaartje aan de wishlist van een andere postcrosser te kunnen voldoen.

Joepie, gisteren had ik maar liefst twee kaartjes in de bus! Eentje uit Frankrijk en eentje uit Bulgarije. Die uit Frankrijk was in het Frans geschreven, viel me nog mee hoe goed ik dat kon ontcijferen. Was ook geen heel diepgaande tekst, maar toch. Verder was het kaartje (aan de achterkant) ook behoorlijk gepimpt: stickertjes, stempels, verschillende kleuren pen gebruikt. Ik was dan ook wel een beetje verbaasd toen ik bij het registreren van het kaartje zag (aan de profielfoto) dat de verstuurder een man is van 50+. Op de een of andere manier verwacht ik dat soort kaartjes eerder bij dames, maar dat is misschien een vooroordeel? Het is trouwens wel een fanatiekeling: hij heeft al meer dan 6700 kaartjes verstuurd en evenzoveel ontvangen . Dat zal nog wel even duren voordat ik daar ook maar bij in de buurt kom...

Ik ga dit weekend even duimen voor een of meer hurrays, want ik heb zin om weer kaartjes te sturen! Heb drie kaartjes onderweg binnen Europa, dus met een beetje mazzel...

@Superduba: fijn hè, als je bericht krijgt dat je kaartje aangekomen is? Zeker bij de eerste keer, maar ik vind het nu nog steeds leuk hoor! Pfff.. het verzoek voor een icehockey kaartje is wel heel specifiek en lastig! Ik heb ook wel een aantal keren verzoekjes gehad, maar dat waren dan meestal wat ruimere categorieën (insects, food, art), dus daar kun je dan nog wel wat mee. Ik zou ook niet weten waar ik een ijshockeykaartje vandaan zou moeten halen Ik vind de insteek van HappyOwl ook wel een goede: wat er in een profiel staat over kaartjes is een wens, geen eis.

@Snorhaar: Slovenië en Israël klinken mij ook wel bijzonder in de oren, leuk. Begrijp ik het goed uit jouw berichtje dat je nooit twee kaarten naar hetzelfde land onderweg kunt hebben? Dat is inderdaad wel leuk, dan heb je iets meer kans op afwisseling in de landen.
Wat leuk dat je twee kaartjes had Neliba! Ik verwacht van die gepimpte kaartjes ook eerder bij vrouwen hoor. Betrap me er op dat ik kaartjes naar vrouwen zelf ook veel meer versier omdat ik denk dat mannen dat stom vinden. Als die mannen me niet te serieus overkomen dan doe ik wel eens een randje washi tape of wat stickers ofzo. Maar gebruik ook vaak al gekleurde pennen, en teken standaard de Nederlandse vlag, en het weer (zonnetje, wolkje enzo) en soms teken ik nog even hun lievelingsdier erbij, kortom het is altijd al een circus, bij mannen hou ik me toch wat meer in

En, nu gaat mijn jaloersmakerij beginnen. Ik lag nog lekker op bed, jaja, tot een uurtje of 12. Toen ging de deurbel, een keer of 3. Ik haasten want moest ook nog iets van kleren aan doen natuurlijk. Ik dacht, dat is vast de postbode met een tas vol kaartjes. De postbode komt hier namelijk rond 12 uur. Ik haasten maar helaas persoon was weg. (Nee, geen collecte of Jehova's, die bellen dan ook bij de buren aan, kan van mijn naast buurman en bovenbuurman de bel horen) dus ik denk, ik kijk in mn postvakje of er een kaartje van een gemist pakketje ligt. Nou dat kaartje lag er niet, maar wel 3 andere! Wat, 3??? Ik liep nog voor dus niets meer verwacht.... Dus snel kijken waarvan daan: belarus, Taiwan ennnnnn Isle of man! Ok, het is niet heel ver weg of tropisch, maar met maar 15 postcrossers vind ik dat toch wel heel bijzonder. Heeft de postbode daarom aangebeld??? Ok, ik weet helemaal niet of het de postbode was natuurlijk, maar dat heb ik nu eenmaal in mn hoofd dus gaat er ook niet meer uit

Ik hoop nu toch op een paar hurrays nog, want vind voorlopen nooit zo leuk, dan verwacht ik geen kaartjes (en op een of andere manier krijg ik ze dan toch hoor) maar goed, ik loop echt altijd voor! Heb nu zelf 3 kaartjes langer onderweg dan 30 dagen, Rusland 53, China 38, Taiwan 31. Wil dat die dingen nu een keer aankomen, het komt nu steeds op die andere 4 aan (en aangezien ik daar 2 gisteren van heb gestuurd van 2 dus) maar anders Duitsland die nu een week onderweg is of USA 9 dagen.

Nou, ik sleep me maar eens naar iets van ontbijt toe en ga dan de kaartjes maar even inspannen helaas heeft geen van de 3 dat gedaan! Oh trouwens, vond de voorkanten van alle 3 gelukkig leuk, maar dit van Taiwan had gewoon getypt: I'm Erica come from Taiwan. I choose this card for you. Hope you'll like it. Happy Prostcrossing!!! (Nee geen typefout van mij) Ze zal dat wel overal op plakken want zit niets persoonlijks aan.

Voor jullie allemaal vandaag: Happy Prostcrossing!!!
Israel, leuk, Dreamer! Ben benieuwd hoe lang die erover doet!

Wow, happyowl, dat is nog eens fijn wakker worden! Een kaart uit een land met maar 15 postcrossers, dat is toch echt wel superleuk. Beetje jaloers!

Neliba, ik had je gevonden! Mijn hint is net als die van cocomo; niet te moeilijk denken
Wauw HappyOwl, dat is nog eens leuk wakker worden! En zo'n kaartje van Isle of Man is inderdaad wel heel bijzonder. Ik heb de statistieken er even bijgepakt en ben tot de conclusie gekomen dat Bulgarije mijn 'zeldzaamste' land is tot nu toe met net iets meer dan 1000 postcrossers. Grappig om dat te bekijken (haha, ik hou wel van statistiekjes). Ik ben nog niet bij de brievenbus geweest vandaag, maar ik verwacht eigenlijk niks aangezien ik de afgelopen week al goed verwend ben met kaartjes.

RubyJanne, ik heb je gevonden hoor! :-)
quote:RubyJanne schreef op 15 augustus 2015 @ 13:04:

Israel, leuk, Dreamer! Ben benieuwd hoe lang die erover doet!

It was me Maar evengoed ben ik ook benieuwd!

In principe kun je in je profiel aangeven of je de landen waarnaar je je kaarten stuurt zoveel mogelijk wilt spreiden of dat je het ok vindt om meerdere kaarten naar het zelfde land te sturen. In het eerste geval heb je meestal maar één kaart per land onderweg en in het tweede geval stuur je in de praktijk alles naar Duitsland en Rusland (maar help je Postcrossing mee het systeem in evenwicht te houden).

HappyOwl, Isle of Man, wat cool! Misschien had je gedroomd dat de deurbel ging? Je onderbewuste connectie met je brievenbus? Ik had dat laatst met mijn mobiel. Ik werd wakker van mijn mobiel, maar ik was helemaal niet gebeld
Hallo allemaal!

Ik ben sinds een aantal maanden ook een actieve postcrosser! Nu ging dat altijd vrij soepel met versturen en ontvangen van kaarten. Nu ontving ik van de week een adres van een meisje uit China. maar..in haar profiel stond alleen vermeld dat ze geen kaarten meer wou ontvangen omdat ze verhuisd was. Ze had ook maar 1 kaartje verstuurd en niks ontvangen (in elk geval niet geregistreerd). Ik heb een mail gestuurd naar Postcrossing met de vraag of ze het adres uit mijn traveling-list kunnen verwijderen. Hebben jullie dit weleens meegemaakt? Of ook eens een mail gestuurd naar de Help van postcrossing?
Haha, nee snorhaar, ik lag al wel een tijdje wakker hoor, heb het niet gedroomd. Maar kan natuurlijk best iemand anders zijn geweest die even langs wilde komen. Maar heb echt het vermoeden dat het de postbode was Ik had deze week ook al 4 kaartjes gehad Neliba en liep ook met ontvangen al een kaartje voor, dus had het ook niet verwacht, en al helemaal geen 3! Misschien heb jij dus ook wel geluk.

Mijn kaartje in Duitsland is aangekomen, en mijn nieuwe kaartje gaat ook naar Duitsland. Ze wil dat je een vlinder tekent op de kaart, nou ik heb mn best gedaan, het kon slechter, denk dat ze het wel waardeert (niet dat die heel mooi is, maar als je dat vraagt is het natuurlijk wel leuk als mensen het doen en dat het dan niet oerlelijk is)

@Famke: Ik heb wel een keer een bericht gestuurd naar de Help, voor een kaartje wat ik naar Taiwan heb gestuurd en die persoon is niet actief, je krijgt snel reactie, je kan aangeven dat dat op het profiel staat en dat je niet goed weet wat je er mee moet....
zo!! net weer ff een kaartje geschreven. mijn eerst geschreven kaartje is dus al aangekomen! Nu zijn er 5 op de post gegaan naar: Rusland, Litouwen, Nederland, Oekraïne en USA! Zo spannend!! Ik ben zooo benieuwd uit welk land ik iets terug ga krijgen! Ik vind het gewoon spannend! Ik besef me dat het even gaat duren, omdat het overal op de wereld vandaan kan komen. toch spiek ik al af en toe naar de brievenbus! :D
Hoi allemaal!

@femke: dat is inderdaad wel vervelend van dat Chinese meisje. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt ook. Goed dat je een mail hebt gestuurd naar de "Help". Ik ben benieuwd....

Leuk HappyOwl234 weer zoveel kaarten! Ik wist niet eens dat de Isle of Man een apart land was. Ik dacht dat het "gewoon" bij de UK hoorde. Maar zo leer ik nog eens wat.

Succes met afwachten superduba! Geduld wordt beloond zegt men. Dus jouw geduld binnenkort ook. Leuk dat het nu begint te lopen!

Ik had gisteravond nog 2 Hurrays (Duitsland eindelijk na 13 dagen! Heb jij de Duitse Hurray al binnen RubyJanne? ) en Polen.

En ik had zojuist 3 kaartjes in de brievenbus. Hurray! Hurray! Hurray!

Ik had een cityview uit Canada, een kattenkaart uit Tsjechië met allemaal kattenpostzegels: echt hartstikke leuk. En een kattenkaartje uit Taiwan en het leuke is: Ik had dit kaartje eergisteren nog gefavoriet! Echt stomtoevallig! Ben er dus ook erg blij mee.

Dit zijn dus de kattenpostzegels uit Tsjechië (en dus ook nog een kikkerzegel) , ik vind de linker vooral wel grappig met een soort van "crazy cat lady" hahaha.

Oeps, sorry, Snorhaar. Twee dingen tegelijk doen is ook niet zo handig

Zoiets heb ik ook nog niet meegemaakt, Femke. Wel vervelend zeg, ben benieuwd wat ze ermee doen.

Wat een superleuke postzegels, Labellei. Ben niet zo'n fan van katten, maar deze zijn toch wel erg schattig. Hoe toevallig ook dat je het kaartje krijgt wat je gefavoriet hebt.

Hier nog geen hurrays, ook niet uit Duitsland. Denk echt dat ze allemaal op vakantie zijn. Rusland is nu bijna 30 dagen onderweg, maar ze is al 17 dagen niet online geweest, taiwan is 16 dagen onderweg maar twee dagen niet online geweest en Duitsland is nu 12 dagen onderweg en zij is ook al een tijdje niet online geweest. Schiet niet echt op. Dat kaartje uit China heb ik een beetje opgegeven. Die is nu bijna 40 dagen onderweg, maar zij is maar 1x per maand ongeveer online. Vorige keer was 11 dagen terug en toen had ze mijn kaartje helaas nog niet. Hoop dat ze nog net online komt voordat het kaartje expired. Of ik krijg natuurlijk komende week een hurrayregen!
Zoals verwacht geen kaartjes in de bus vandaag, maar net wel een blije hurray gekregen uit Finland. Ontvanger was helemaal blij met eekhoornkaartje en bijbehorende postzegel. Net dus een nieuw adres getrokken. Dit keer was Rusland weer aan de beurt. Heb er niet heel veel vertrouwen in dit keer... Profiel van betreffende postcrosser is helemaal leeg. Geen tekstje over haarzelf, geen kaartwensen, gewoon helemaal niks! Is al zeven maanden PC-lid, maar heeft pas 20 kaarten verstuurd en 8 ontvangen. Nu kan ik me prima voorstellen dat iemand ervoor kiest om bijvoorbeeld maar één kaartje per week te sturen. Maar je zou toch verwachten dat de aantallen verstuurd en ontvangen min of meer gelijk op gaan? Nou ja, ze is wel 8 dagen geleden nog ingelogd, dus blijkbaar is ze nog wel (soort van...) actief. Ik heb maar een kaartje van woonplaats uitgezocht en er een algemeen verhaaltje opgeschreven. Nu snel naar de brievenbus, kan het nog net met de zaterdagpost mee.

@snorhaar: o ja, het Israëlkaartje hoorde inderdaad bij jou. Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer met al die berichten

@happyowl: creatief hoor, met een zelfgetekend vlindertje! Ik ben zelf helemaal niet creatief. Soms probeer ik er wel wat leuks van te maken met tape, stickertjes, enz. Niet altijd; ligt eraan of ik denk dat de ontvanger dat kan waarderen :-)

@superduba: kaartje binnen Nederland zal vast snel aankomen, dus daarvan kun je al snel een hurray verwachten (tenzij de ontvanger net op vakantie is natuurlijk). De andere kaarten zullen wel wat langer onderweg zijn denk ik.

@labellei: jij bent ook weer goed verwend met drie kaarten. Leuk die kattenkaart met kattenpostzegels, voelt toch een beetje bijzonder als mensen zo'n moeite voor je doen, vind je niet?

@RubyJanne: wat jammer dat jouw ontvangers zo weinig online zijn. Zou ik ook heel ongeduldig van worden. Hopelijk komt er snel een hurray jouw kant op!
@neliba, heel veel Russen lopen een stuk achter met ontvangen kaarten, omdat daar gewoon een hele boel postcrossers zijn. Let er maar eens op
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven