Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Hier weinig nieuws te melden. Geen kaartjes en geen hurrays. Eén voordeel, het weer is hier een stukje beter dan in de rest van NL. Bewolkt maar droog, nu heb ik de hele dag gewerkt dus al had het geregend, ik had er geen last van gehad.

Gister tijdens een fietstochtje een voor mij nieuwe kringloopwinkel ontdekt! Snel even binnen gekeken en ze hadden ook nog kaartjes te koop! Allemaal toeristische kaartjes, maar dat is niet erg want die heb ik nog niet van deze regio (ik woon hier nog niet zo lang). Binnenkort nog maar eens langs om kaartjes in te slaan, ik heb mezelf even een 'inkoop-stop' opgelegd. Ik koop veel meer kaartjes dan ik verstuur! Ik maak er trouwens wel een sport van om zo goedkoop mogelijk kaartjes (maar wél mooie) te scoren, hebben jullie een maximumprijs voor een kaart? Voor mij ligt de grens bij ¤0.50, maar het liefst heb ik ze nog goedkoper.
Oh meiden houd moed!!! Bij mij ging het in het begin net hetzelfde hou daar aan vast. Ik vind het soms nog hollen of stilstaan. En inderdaad als je eenmaal 10 kaarten onderweg mag kan je zelf ook een beetje "schuiven".

Hier een hurray uit Italië maar was een kaartje wat al expired was. Ze had het in de kast gelegd en vergeten registreren.... En had daarna 3 maanden een postcrosspauze ingelast... Dus mag niks nieuws sturen.

Melon, welkom! Wat leuk die drukte hier!
Oh en in Zeeland is het al de hele dag droog... Jullie zijn welkom!
Ik stap op de fiets damas. Wacht je mij op?
It ain't me
Ik mag helaas nog maar 10 min per dag fietsen, maar als iemand met auto me even kan oppikken, graag! Hier regent het echt nog steeds, het is kermis hier, zouden een rondje doen vanavond maar dat is nu geen klap aan natuurlijk.

Olla, van wie had je dat leuke pakketje gekregen? Via postcrossing?
@Cocomo ja hoor! Kom je van links of van rechts mijn straat in ?

Olla wat een leuk pakket zeg! Zulke verassingen zijn de beste!

Even een algemene vraag. Een kaartje 30 dagen onderweg en ontvanger 24 dagen niet online. Wel een ervaren postcrosser. Vanaf wanneer is het gepast een reminder te sturen? Zat zelf aan 45 dagen te denken ofzo?
Welk land is het damas? Vind dat ook schelen, een kaartje wat na 30 dagen nog niet in Duitsland aan is gekomen is anders dan Rusland natuurlijk.

Ik heb momenteel best wel wt kaartjes onderweg naar mensen die al tijdje niet online zijn geweest maar normaal wel registreren. Bijv Rusland 55 dagen. Haar gemiddeld vanuit Nederland is 27 dagen, dus had het allang verwacht, nu is ze al 19 dagen niet online geweest. China beetje zelfde verhaal. Ik wacht tot ze expired zijn en bedenk dan of ik er een reminder aan wil wagen. Ga er voor nu vanuit dat ze bijv met vakantie zijn, dat is in deze tijd natuurlijk ook wel aannemelijk.
Oh vergeten bij te typen het gaat om Tsjechië.
Ik zou even in de gaten houden of ze op een gegeven moment weer online komt en andere kaartjes registreert, als die er dan niet bij zit is 45 dagen denk ik prima om aan te houden. Laatst had iemand hier (snorhaar dacht ik?) een kaartje naar Letland wat ook heel lang onderweg was en ineens geregistreerd werd, soms maken ze ook binnen Europa een behoorlijke omweg..... Zolang ze niet online is zou ik denken dat ze op vakantie is....
quote:damas schreef op 17 augustus 2015 @ 19:50:

@Cocomo ja hoor! Kom je van links of van rechts mijn straat in ?

Olla wat een leuk pakket zeg! Zulke verassingen zijn de beste!

Even een algemene vraag. Een kaartje 30 dagen onderweg en ontvanger 24 dagen niet online. Wel een ervaren postcrosser. Vanaf wanneer is het gepast een reminder te sturen? Zat zelf aan 45 dagen te denken ofzo?

Ik stuur altijd pas een reminder wanneer de kaart "expired" is.

Twee keer gedaan. De een heeft hem geregistreerd en de ander negeerde mijn bericht. Beide nieuw en 1 kaart gestuurd en nooit meer online geweest.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Na gisteren een postcrossing-pauze vandaag weer een hurray Mijn kaartje naar Duitsland is na 5 dagen aangekomen (en ik denk zelfs dat ie zaterdag al is aangekomen, want het kaartje is vanochtend om negen uur geregistreerd en ik kan me niet voorstellen dat toen de post al was geweest). Ontvanger was ook blij met mijn zelfgetekende libelle, haha. Heb ik toch niet voor niets al die moeite gedaan. Meteen een nieuw adres getrokken; wederom Duitsland, dus er is weer een kaartje onderweg naar de oosterburen. Niet zo avontuurlijk, maar over het algemeen wel lekker snel en dat vind ik voor nu ook wel even fijn.

Verder heb ik deze druilerige dag vooral achter de computer doorgebracht. En wat doe je dan... Heel veel webwinkels bezoeken en voor een half maandsalaris aan kaartjes bestellen. Oké, dat is een beetje overdreven, maar ik heb wel (iets te) veel kaartjes bestel vandaag. Heb ik in ieder geval een gevulde brievenbus de komende dagen! En dan is het ook wel even klaar, want ik denk dat ik inmiddels een voorraad heb aangelegd van ongeveer 200 kaarten. Dat duurt wel even voordat ik daar doorheen ben. Als er nu nog iemand een wens heeft die niet in mijn voorraad zit, dan heeft diegene pech. Hmmmm.... dat zeg ik nu.... Maar als ik in een winkel mooie, originele kaartjes tegenkom, kan ik vast geen weerstand bieden... Maar in ieder geval geen online shopping meer voorlopig!

En bij deze heb ik in ieder geval een goede reden om nog lang door te gaan met postcrossing, want ik moet die voorraad kaartjes nu natuurlijk wel op maken

Scannen jullie trouwens al je kaarten in, zowel verstuurd als ontvangen? Ik heb wel alle ontvangen kaarten gescand, maar in het begin niet de verstuurde kaarten. Maar ik merk dat lang niet alle ontvangers de kaart inscannen, dus ik scan nu ook alle kaartjes die ik ga versturen in. Zodat ik mijn 'database' compleet heb zeg maar

@Dreamer: ah, bedankt voor de tip over de gefavoriete kaartjes. Ik heb nu ook bij mijn profiel ingesteld dat ik een mailtje krijg wanneer een van mijn verstuurde kaartjes gefavoriet wordt. Toch leuk om te weten.

@HappyOwl: o, ik kan me zo voorstellen dat je baalt van die kaartjes die lang onderweg zijn. Zeker die naar Taiwan, waarvan de ontvanger nooit meer online komt Ik heb nu China 36 dagen onderweg, dat is ook al echt lang vind ik! Is wel regelmatig online, dus blijkbaar is het kaartje gewoon nog niet aangekomen. Verder nog Rusland en Indonesië onderweg (2 en 7 dagen), dat zal ook nog wel even duren voordat die aankomen. USA ook 7 dagen onderweg, maar dat gaat meestal wel wat sneller, dus daar verwacht ik eind deze week wel een hurray van. Toch fijn dat je af en toe ook gewoon een kaartje binnen Europa mag sturen

@Melon: welkom in dit topic! Ik heb ook nog geen kaartjes verstuurd naar of ontvangen uit Luxemburg! (maar ik heb ook pas 10 landen in mijn lijstje staan, haha)

@Famke en damas: jullie 'boffen' maar met het weer! Hier al twee dagen continu regen. Nou, niet liegen... vanochtend is het toch minstens 1,5 uur droog geweest... Zucht... Maar gelukkig is er beter weer in aantocht!

@ Damas: haha, ik wil wel moed houden, maar het duurt nog zoooooooooo lang voordat ik ook 10 kaarten onderweg mag hebben Maar die onrust komt ook een beetje doordat het nu vakantie is hoor. Als ik straks weer aan het werk ben, heb ik ook veel minder tijd over en dan kan het goed zijn dat ik alleen in het weekend aan kaartjes schrijven toekom. Dan kan ik een paar hurrays 'opsparen' en is het ook niet zo erg als er een paar dagen niets gebeurt. Maar nu is het vakantie EN prutweer en dan ben ik wat ongeduldiger
En.... daar komt net voor middernacht nog een hurray binnen vanuit de USA Die is toch wel wat sneller dan ik verwacht had. Maar wel leuk natuurlijk! Ga nu geen nieuw adres meer trekken, dat bewaar ik voor morgen. Welterusten allemaal!
Haha Neliba ik snap het hoor. Been there done that. Inclusief jezelf laten gaan in webshops
Goedemorgen!

Leuk Melon dat je meeschrijft. Had ik dat ook al tegen Femke gezegd? Neehe? Leuk dat je meeschrijft Femke!

Ik kreeg vannacht een hurray uit USA, nou eigenlijk was het qua tekst meer van 'ik heb je kaartje ontvangen'. Ze vroeg om kerstkaarten, ik heb één gestuurd die allemaal ringen heeft en die je dus uit kunt vouwen tot kerstbal, zeg maar. Ik kreeg een 'bedankt voor je kerstkaart' in de hurray. Nou.. joepie (ik word misschien een beetje te kritisch op de hurray's.. zorg nu wel dat ik zelf zo enthousiast mogelijk terugschrijf )

Verder was Willem l naar Japan 3x gefavoriet, dus dat maakte veel goed

Ik wilde ook nog ergens op reageren, maar er was zoveel geschreven, dat weet ik even niet meer.

Als het goed is schrijf ik vanmiddag of morgen de kaartjes. Mogelijk dat ik op het werk de profielen al wat ga bekijken, zodat ik weet welk kaartje ik wil sturen.
Later is nu
Oh, ik kan het hier ook bijna niet meer bijlezen (die zwarte strepen voor mijn ogen helpen ook al niet erg mee).

Hallo Famke en Melon, welkom op dit topic van kaartenjunkies!

Ik weet allemaal niet meer waarop reageren, maar dit wil ik nog wel even kwijt:

Labellei, wat een superleuke kattenpostzegels heb je gekregen! Wat ontzettend gaaf zeg!

OLLA, wat een leuk pakketje, ik ben ook wel nieuwsgierig of dat via postcrossing was?

Dreamer, is het lek al gedicht? Naar zeg.

Dit weekend kreeg ik eindelijk een hurray uit Nederland (na 35 dagen, gevalletje vakantie). Ondanks dat ze een hele stapel moest registreren was het wel een leuke persoonlijke hurray. Uit Hong Kong kwam ook een leuke persoonlijk hurray. De ontvanger had een voornaam die typisch in Noord-Duitsland voorkomt en daar had ik iets over gezegd op de kaart. In de hurray schreef hij dat het inderdaad een Duitse naam is omdat hij in Duitsland geboren was. Wel grappig, een Hong Kong-chinees met een naam waarbij ik eerder een blond iemand voor me zie

Als nu alle Russen ook eens van vakantie terug komen, dan kom er weer wat schot in de zaak.
En dan hebben ze elders weer vakantie. Zo weet ik uit betrouwbare bron dat de kinderen in Suriname in oktober pas weer naar school gaan (maar ook later vakantie kregen hoor)

Oh.. en ik zie bij Snorhaar de reacties die ik had willen geven, dank

Leuk dat je leuke hurrays kreeg, Snorhaar
Later is nu
Haha neliba, herkenbaar. Ik was ook geneigd om lekker kaarten online te bestellen. Maar ik heb er echt al heel veel. Al ontdekte ik gister dat hier een winkeltje zit wat enorm lieve en leuke kaarten heeft, dus misschien dat ik vanmiddag toch langs ga. Fijn een hurray! Ben benieuwd waar je volgende kaart heen gaat.

Je gaat maar goed met je hurrays, Snorhaar. 35 dagen in Nederland. Jammer dat dan net de vakantie er tussen zit. Wel leuk thuis komen voor haar met een stapel kaarten.

Ik had vanochtend een hurray uit Ukraine. Na 11 dagen, dus dat ging best wel snel. Nu een kaartje naar een Duitse man die graag fietsen wilde. Dus zometeen maar even langs de brievenbus om de kaartjes te posten.
Ik heb zojuist een email gestuurd naar FC Groningen én naar het initiatief FC Groningen museum voor de ansichtkaarten van het stadion. Ze zoeken sponsors en geld, leek me een mooie manier, zo'n kaartje
Later is nu
Ik ben ook maar weer kaartjes aan het schrijven. Ik mag er ondertussen alweer 4. Ennn, bij mijn laatste hurray stond zowaar weer dat ik een kaartje terug mag verwachten, eindelijk! Ik sta ook weer 1 voor met verzonden kaarten. 'T werd potverdorrie ook tijd ook!

Mijn eerste kaart gaat naar Nederland, ze wil graag ongebruikelijke kaarten, dus ik stuur een 3D kaart die kant op. Omdat ik voor nederlandse kaarten gewoon 'gewone' postzegels gebruik vind ik die kaartjes altijd zo leeg. Kijk daar altijd zo raar tegen aan

kaartje 2 gaat naar Duitsland, uiteraard een kaartje van een koe.

Derde naar China.. een kaartje van Inge Look.

Ik vroeg mij af, hebben wij ook zulke kaarten in Nederland: http://www.yupoo.com/photos/869656240/albums/15355081/ Ik vind ze wel gaaf namelijk, die wil ik wel versturen en ook ontvangen! Hoe zou ik daar om moeten vragen, die Chinees vraagt om: Greetings from kaarten.

En mijn laatste kaartje gaat naar Thailand! Een kaartje van Camp Nou gaat dit kant op.
It ain't me
Fijn, een dubbele post
cocomo wijzigde dit bericht op 18-08-2015 10:26
Reden: Dubbel
% gewijzigd
It ain't me
Cocomo, zo'n greeting from... card heb ik laatst inderdaad gezien van Nederland (op pc). Nu is de vraag, vind ik die nog terug...
Oh, het was niet zo moeilijk, ik had hem gisteren nog gezien op een logische plaats:

NL-3001769
Is dat een speciale postcrossing kaart ofzo? Ik zie dat op elke kaart het aantal postcrossers vermeld staat
Gave kaarten zijn dat!
Ik vind ze ook gaaf. En lijken inderdaad wel speciale postcrosskaarten te zijn.

Snorhaar, bedankt!
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven