Afstudeerzitting HBO
vrijdag 14 augustus 2015 om 21:25
vrijdag 14 augustus 2015 om 22:23
Vragen die je ongeveer kan verwachten betreffen een reflectie op je afstuderen, dus hoe ben je gekomen tot het onderwep, probleemstelling, hoe heb je literatuur gezocht, wat vond je het lastigst, wat zou je een volgende keer anders doen? Hoe heeft de organisatie gereageerd? Wat waren je aanbevelingen en is daar iets mee gedaan? Daarnaast wat vragen over je portfolio. Verder wordt er gekeken of je in ongeveer 5 minuten op een enthousiste en aansprekende wijze je publiek kan boeien met je presentatie. Ook kunnen er natuurlijk inhoudelijke vragen over het onderwep van je scriptie worden gesteld.
Voordat je naar de maz gaat heb je al een deelcijfer voor je scriptie gekregen en daar komt het deelcijfer van de maz nog bij. Je scriptie is al met een voldoende beoordeeld voordat je naar de maz gaat, dus het moet wel heel raar lopen als je als gevolg van je maz niet gaat afstuderen.
Voordat je naar de maz gaat heb je al een deelcijfer voor je scriptie gekregen en daar komt het deelcijfer van de maz nog bij. Je scriptie is al met een voldoende beoordeeld voordat je naar de maz gaat, dus het moet wel heel raar lopen als je als gevolg van je maz niet gaat afstuderen.
anoniem_230833 wijzigde dit bericht op 01-09-2015 20:51
Reden: .
Reden: .
% gewijzigd
zaterdag 15 augustus 2015 om 12:49
quote:Digitime schreef op 14 augustus 2015 @ 22:23:
Je scriptie is al met een voldoende beoordeeld voordat je naar de maz gaat, dus het moet wel heel raar lopen als je als gevolg van je maz niet gaat afstuderen.Ik ken iemand die vertelde dat ze een black out kreeg en alleen maar stond te hakkelen en nergens een goed antwoord op wist, maar wel een 6 kreeg. Was HBO Rechten bij de Haagse Hogeschool.
Je scriptie is al met een voldoende beoordeeld voordat je naar de maz gaat, dus het moet wel heel raar lopen als je als gevolg van je maz niet gaat afstuderen.Ik ken iemand die vertelde dat ze een black out kreeg en alleen maar stond te hakkelen en nergens een goed antwoord op wist, maar wel een 6 kreeg. Was HBO Rechten bij de Haagse Hogeschool.
zaterdag 15 augustus 2015 om 13:06
Bij de LOI is het zo dat als je de eerste keer geen voldoende krijgt voor je MAZ je een tweede kans krijgt voor je MAZ. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die de eerste keer een onvoldoende kreeg, maar zelfs mocht dat zo zijn dan krijg je een tweede kans.
En mocht je tijdens je presentatie van 5 minuten een black out krijgen, dan heb je tijdens je MAZ altijd nog de mogelijkheid om daarna, in een 1 op 2 gesprek met je examinatoren, te praten over je onderzoek en je portfolio.
En mocht je tijdens je presentatie van 5 minuten een black out krijgen, dan heb je tijdens je MAZ altijd nog de mogelijkheid om daarna, in een 1 op 2 gesprek met je examinatoren, te praten over je onderzoek en je portfolio.
zaterdag 15 augustus 2015 om 15:12
Hi Digitime,
Je klinkt goed op de hoogte; fijn om je reactie te horen.
Ik vind de pitch erg kort, maar eigenlijk alleen maar fijn want presenteren maakt me erg nerveus.
De vragen van het portfolio, die hebben dus enkel betrekking op je eerder ingezonden stukken?
Er staat totaal 40min voor ondervragen, weet jij of deze tijd vaak volgemaakt wordt?
Je klinkt goed op de hoogte; fijn om je reactie te horen.
Ik vind de pitch erg kort, maar eigenlijk alleen maar fijn want presenteren maakt me erg nerveus.
De vragen van het portfolio, die hebben dus enkel betrekking op je eerder ingezonden stukken?
Er staat totaal 40min voor ondervragen, weet jij of deze tijd vaak volgemaakt wordt?
zaterdag 15 augustus 2015 om 22:40
Ja de pitch is kort, in 5 minuten moet het ongeveer wel gebeurd zijn. Dus hou het beknopt, beperk je tot de essentie en probeer je verhaal zo goed mogelijk (en enthousiast) over te brengen. De vragen van het portfolio hebben inderdaad betrekking op de eerder ingezonden stukken. De 40 minuten worden meestal wel volgemaakt, doordat je moet reflecteren op alle stappen in je proces en er natuurlijk ook inhoudelijke vragen gesteld worden. Bij je reflectie is het belangrijk om aan te geven wat je goed vond gaan, wat minder en wat je er van geleerd hebt. Als een onderdeel van je scriptie minder sterk is (geworden) dan is het beste om dat eerlijk te benoemen en aan te geven wat je in het vervolg anders zou doen. De 40 minuten vliegen toch wel vaak voorbij.