Witte vloer in woonkamer?

15-08-2015 16:12 61 berichten
Heeft iemand van jullie een witte woonkamer vloer? Hoe bevalt dat? Zou je het zo weer doen en zijn er dingen die je achteraf anders gedaan zou hebben?

Ik vind het onwijs mooi en altijd wordt mijn oog weer getrokken naar items in woonmagazines waar witte vloeren in voorkomen . De reden dat ik het nog niet heb ik dat ik twijfel over kleurstelling in mijn woonkamer. Ik heb namelijk op 1 muur na al mijn muren wit en brede witte plinten. Ook heb ik een grote vierkanten witte eettafel. Wordt het niet allemaal te wit? Maar ik wil het zo graag

Graag hoor ik jullie ervaringen
Alle reacties Link kopieren
Mooi zo'n witte vloer. Als je geen stof hebt. Of haren.
Serieus, ik vind het echt heel mooi. Een vriendin van mij heeft een witte, houten vloer. Super mooi. Maar je ziet er alles op.

Dus als je niet van stofzuigen en dweilen houdt, of als je nogal precies bent: niet doen.
Ik hou van wit. Heb witte meubels, dus dat geeft iets aan over mijn liefde voor wit. Een witte vloer zou ik zelf niet kiezen.
Ik heb een witte vloer en zoals viennas zegt: je moet niet zeuren om stof of haren.

Ik ben er heel blij mee, want mijn donkere en kleine huiskamer licht er enorm van op. Heb wel heel heel licht roze muren en felle kleuren meubels, behalve de tafel, want die is ook wit. Mijn vloerkleed heeft ook een heftige kleur, dus heel wit is mijn woonkamer niet.
@viennas ok zet ik op de doe-het-niet lijst

@troelalaaaatje Waarom niet? Te bewerkelijk, of overkill, of ?
Wat voor materiaal vloer heb je Mevrouw75?
quote:Luxaflex schreef op 15 augustus 2015 @ 16:28:

Wat voor materiaal vloer heb je Mevrouw75?Hout.
In mijn vorige woning had ik een hele lichte kleur vloer (net niet wit) maar zou het zo weer nemen.
overbruggen
Ooit een witte tegelvloeg gehad, erg mooi. Met hele dunne voegen. Praktisch qua onderhoud, maar wel koud/kil en gehorig vanwege de tegels. Hout zal dat veel minder hebben denk ik, maar is weer moeilijker qua onderhoud.... Wel mooi
Heb een wite vloer, witte muren (op achtermuur na, die is groen), witte gordijnen en witte kozijnen.

Vind het supermooi staan! Mijn Kersenhouten meubelen komen er zo mooi uit, steken prachtig af.

En och, je ziet alles, maar op een donkere vloer zie je ook alles, en ik heb hond en kat, dus stofzuigen doe ik sowieso praktisch elke dag wel.

Mijn woning oogt ook groter dan die van mijn buren
Mijn ouders hadden vroeger ook witte muren en een witte (tegel)vloer, om het lichter en ruimtelijker te laten ogen. De meubels waren verder niet wit. Het heeft mij nooit een steriel gevoel gegeven, maar goed, met 3 honden, 2 katten en een kind is dat misschien sowieso niet mogelijk.

Ik zou het zelf nooit nemen omdat ik het te veel werk vind om schoon te houden, wij kiezen een meer gemêleerde vloer. Ik vind het wel mooi, een witte vloer, bijv. in hout en bepaalde soorten matte tegels.
Witte vloer en mijn witte inrichting zou inderdaad wel overkill wit zijn.

Ik bekijk het echter meer vanuit praktisch oogpunt. Met kind en hond zijn witte meubels al bewerkelijk. Wij combineren met een grijze structuurvloer. Daarop zie je nauwelijks iets en dat is erg prettig.
In ons oude koopappartement hadden we een witte gietvloer in de woonkamer, keuken en gang. Mis hem nog steeds
this too shall pass..
Heb wel de fundalink, zodat je een indruk krijgt? Hij is al verkocht, dus heb er geen baat meer bij, maar kan anders (nog) geen foto's plaatsen
this too shall pass..
Sinds vandaag niet meer. Thank god. Ik ben zó blij dat die tegels eruit zijn. Overigens zijn ze er wel heel uitgekomen, dus als je wilt kun je ze zo komen ophalen en hergebruiken
Haha nee bedankt Bumba ik ga denk ik voor een houten vloer ;)

@oxygen Graag!
Ik heb een witte vloer. Het is laminaat met een heel klein grijs werkje erin. Maar hoofdzakelijk wit dus. Bevalt prima. Heb 2 huisdieren en lang haar dus je ziet er na een paar dagen zuigen wel wat op liggen, maar het een veger is met er ook zo weer af. Ik vind het heerlijk licht in huis, ik hou ervan. Voorheen een kersenkleurige vloer, maar vind deze vloer echt 1000 x beter. Af en toe extra vegen/stofzuigen is de moeite waard.
http://m.funda.nl/koop/ve ... elemannstraat-261/fotos/#
this too shall pass..
Leuk om al jullie reacties te lezen! Zo wordt mijn vloer-project al een beetje meer levend ;)
Dit is dus een PU vloer, ontzettend makkelijk in onderhoud, krasvrij, eten/drinken komt niet in de naden (hij is uit een stuk) en ik vind het echt heel mooi. Grootse en daarmee in mijn ogen enige nadeel: alles wordt zichtbaar, stof, haren.
this too shall pass..
Ziet er superstrak uit Oxygen! Ga je in je nieuwe huis weer voor een dergelijke vloer?

Kom later vanavond terug, nu uit eten.
Een witte vloer is alleen praktisch/leuk wanneer je alleen woont, geen aanloop hebt, geen kinderen/dieren hebt. Je ziet alles er op. Bovendien kan zoveel wit pijn aan je ogen gaan doen. Het is niet mijn smaak.

Gelukkig mogen smaken verschillen
Ja, ik heb een witte vloer gehad, vond het erg mooi en ruimtelijk maar als je ook de muren en meubels wit hebt dan zul je snel het gevoel krijgen dat je in een witte doos woont.
ongzellig
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven