Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Ah het doet me goed dat ik niet de enige ben.

Ik heb het trouwens wel aan mijn beste vriendin verteld maar dat weet mij vriend weer niet.

Ik vind het heel vervelend dat ik voor het eerst een geheim voor hem heb maar het was beter voor mijzelf.

Mannen begrijpen het toch niet, dat gevoel.

In ieder geval mag ik maandag testen, spannend!

Ik ben trouwens 23 jaar, heb 7 jaar een relatie, ben met mijn 2e ronde bezig en heb PCOS (info voor in de tabel)
Wij wilden het ook heel erg graag stil houden omdat we iedereen wilden verrassen met het feit dat we zwanger zouden zijn. Maar nu we in een zh traject zitten heb ik het toch tegen wat mensen gezegd. Mijn vriend vond het wel goed, hij weet dat ik het fijn vind om er over te praten. Ik heb het nu tegen 3 vriendinnen en mijn moeder gezegd. 2 van die vriendinnen hebben inmiddels een kindje en 1 vriendin is nu ook bezig... had tot nu toe het idee dat ik er goed over kon praten maar sinds de 2 baby's is het wat lastiger geworden allemaal.

Dat falen heb ik ook heel erg! Weet ook nog niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Gelukkig begrijpt mijn vriend het gevoel van falen wel, want hij heeft zelf ook 2 maanden met dat gevoel rond gelopen (tussen de twee testen van zijn sperma door). Maar hij kan er ook niks aan veranderen...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik heb het ook een paar mensen verteld oa mijn directe collega's. Heb ik veel steun aan ondanks dat ze allemaal al kids hebben, bevallen of zwanger zijn.

Ik heb het m'n moeder verteld na een woede uitbarsting (door de clomid) zodat ze snapt dat het daardoor kwam!
Veel vriendinnen weten dat ik PCOS heb, aangezien ik het al 5 jaar weet en toen gewoon single was. Nu weten een groepje directe vrienden en collega's het dat ik actief aan het ziekenhuizen ben. Als ik dan toch anders dan normaal reageer (met name down en niet enthousiast) dan weten ze dat het daar vandaan komt.

Aan vriends zijde weet volgens mij niemand het.
Fijn dat jullie ook je verhaal hebben kunnen doen bij vrienden.

Mijn rede om het zeker aan die vriendin te vertellen was omdat ze zelf zwanger is.

Elke dag haar zwangerschapskwaaltjes aanhoren trok ik niet meer.

Wees blij dat je tenminste zwanger bent! Schreeuwde ik uit haha. Gelukkig hebben we er toen over kunnen praten en heb ik veel steun aan haar.

Toch blijft het moeilijk om al die buiken te zien, maart ach, onze tijd komt nog wel
Wow wat is het hier druk

Ik moet naar mn werk dus even kort;

@Duna volgens mij prikken ze iig de eerste cyclus met clomid progesteron om te kijken of het werkt...maar als je vanzelf ongesteld wordt na clomid binnen een normaal window dan moet je wel een eisprong gehad hebben. Ip dan 1e dag ongesteldheid-14 is rond je ovulatie....dus bij dg 34 ongesteld is rond dg 19 ovulatie. Werkt alleen niet altijd bij sommige vrouwen zijn die 14 dg, de lutheale fase verlengd naar bv 17dg.

Ik heb de afhelopen ronde voor het eerst ovulatietesten gedaan...digitale die je lh piek meten..advies was om rond de verwachtte dag 2x daags te meten om het niet te missen.

Het digitale vond ik wel relaxed...laat dat apparaatje maar twijfelen over hoe dik dat streepje moet zijn 😊

Succes dames en een dikke knuffel!
Wow wat is het hier druk

Ik moet naar mn werk dus even kort;

@Duna volgens mij prikken ze iig de eerste cyclus met clomid progesteron om te kijken of het werkt...maar als je vanzelf ongesteld wordt na clomid binnen een normaal window dan moet je wel een eisprong gehad hebben. Ip dan 1e dag ongesteldheid-14 is rond je ovulatie....dus bij dg 34 ongesteld is rond dg 19 ovulatie. Werkt alleen niet altijd bij sommige vrouwen zijn die 14 dg, de lutheale fase verlengd naar bv 17dg.

Ik heb de afhelopen ronde voor het eerst ovulatietesten gedaan...digitale die je lh piek meten..advies was om rond de verwachtte dag 2x daags te meten om het niet te missen.

Het digitale vond ik wel relaxed...laat dat apparaatje maar twijfelen over hoe dik dat streepje moet zijn 😊

Succes dames en een dikke knuffel!

Ps wij hebben het wel aan onze ouders en een paar vrienden verteld...vond ik ook wel fijn helemaal ook als uitleg voor/wat begrip bij de bijwerkingen. Door de gyn bezoekjes moest ik het ook een paar collegas vertellen...dat vond ik minder...maar uiteindelijk zijn die ook heel lief en scheelt het veel smoesjes verzinnen en minder angstig om 'betrapt' te worden als ik door het ziekenhuis wandel....waar ik zelf ook werk
Welkom volair,

Heel herkenbaar die opvliegers s nachts ik trap af en toe de dekens van mij af om uit te puffen van de hitte om vijf minuten later te rillen van de kou zo vervelend.

Mijn vriend wil t eigenlijk ook stil houden maar ik heb het mijn beste vriendinnen en mijn moeder over ook omdat ik de steun fijn vind en hij had er laatst zelf met een vriend over gepraat toevallig omdat die vertelde dat hij zo graag een kindje wilde
Wat knap dat jullie het tegen mensen hebben verteld. In begin heb ik het tegen mensen verteld dat het allemaal niet "zo makkelijk" ging en ik hiervoor medicijnen krijg. Maar nu blijven sommige vriendinnen/kennisen maar vragen. Ik word er nu nogal moe van, en geef dan aan dat ik geen zin heb om het erover te hebben. Neemt niet weg dat ze het de volgende keer gewoon weer vragen hoor, heel irritant.

Vandaag krijg ik de ovulatietesten binnen, ben benieuwd of ik er wat mee kan. Mag hopen van wel want jonge wat zijn die dingen duur.

@Missy & Vailar,

Wanneer hebben jullie last van bijwerkingen? Ik merk dat ik slechter slaap de dagen dat ik Clomid heb genomen en dat ik emotioneel niet heel stabiel ben (kan huilen om echt alles).
@ evers40

Ik heb gelukkig niet al te veel bijwerkingen van Clomid. Opvliegers en eetbuien zijn bij mij het voornaamste.

Tijdens het slapen heb ik voortaan een ventilator aan zodat ik niet 100 keer wakker word per nacht van de opvliegers.
Ik heb gewoon ovulatie testen van de action werken prima.

Vannacht een heel gesprek met mijn vriend. Ik had het even moeilijk voor t slapen. Hij vroeg wat is er? En ik zei ik wil gewoon een baby van jou! Daar zijn we toch ook mee bezig zei hij en ik van ja maar t schiet helemaal niet op. Hij zei je moet gewoon geduldig zijn, het komt echt wel en tot die tijd nog even genieten van alle vrijheid die we nog hebben al is die al beperkt met twee honden. Rationeel weet ik dat hij gelijk heeft maar emotioneel verlang ik zo naar dat baby'tje dat bij ons hoort. Vooral doordat ik zo intens veel van hem hou. Lijkt me zo mooi samen.

Alles is er zo klaar voor hier, we wonen in een super mooi ( helaas nieuwbouw) huis ( ik hou niet van nieuwbouw haha maar compromissen moeten bestaan) allebei een goede baan vast contract. Het huis is nu echt af de tuin is af we hebben de meubels en kasten gekocht die we zo graag wilden en een nieuwe auto. Er rest niet zoveel te ontwikkelen meer dus maar gewoon genieten van t leven. Mijn vriend wilde kasten zetten in de baby kamer omdat hij zoiets had van die halen we er zo weer uit maar dat wilde ik niet. Ik wil t kamertje leeg houden.
Ik zit nu op de derde dag van de Provera en ik voel me weer lekker down. Voelde het gisteren gedurende de dag al opkomen. Een vriendinnen-afspraak waar ik mij zo op had verheugd, vond ik nadien 'niet leuk' en was blij dat ik naar huis kon. Dat is echt niets voor mij....#sociaaldier
Blegh, ik word weer ongesteld. En, ondanks het dringende advies van de arts niet actief te proberen (meerlingrisico), voelt dit als een enorme gemiste kans. 3 follikels van 20, 20 en 16 mm... Op naar de 3e ronde Clomid (moet nog bellen voor de dosering) en 1e IUI behandeling.

Het is inderdaad lekker druk hier, maar op m'n telefoon krijg ik het echt niet bijgehouden haha...
@famke
En skawa ook een knuffel!
Jij wen knuffel terug!!
Stom he, dat rationeel en gevoel zo kan verschillen. Ik ben de dagen ook weer aan het aftellen of ik ongesteld word.. Al heb ik ook de clomid maar vast gehaald.

@ evers, ik heb de eerste maanden erg veel bijwerkingen gehad. Mijn vriend noemde de clomid al 'bitchy pillen' omdat ik er echt niet te pruimen van was! Gelukkig valt dat nu mee. Ik heb de laatste keren vooral last van opvliegers en wat sneller emotioneel.
Jammer Myque :(
Ik leef erg met je mee Skawa, ik ervaar precies hetzelfde. Gelukkig hebben we dan onze mannen die ons kunnen troosten, maar denk ook dat zij het moeilijk hebben.

Ik ben overigens gisteren weer begonnen met de clomid, ronde 2. Heb weer enorme opvliegers maar ook last van misselijkheid. Ik ben de laatste tijd bezig met alternatieven die je kunt gebruiken om een zwangerschap te bevorderen. Ik kwam erachter dat het gebruik van palm pollen in combinatie met pure honing de fertiliteit van zowel de man als de vrouw bevorderd. Ik heb de palm pollen inmiddels besteld, ben benieuwd of het gaat helpen.
@ Skawa: Hele dikke knuffel vanaf deze kant. Heel herkenbaar je verhaal, heb ook al regelmatig van die gesprekken gehad met mijn vriend. Wij zijn nog niet 100% klaar, maar in oktober gaan we verhuizen en dan hopen we met kerst ook helemaal klaar te zijn met onze woon-ontwikkelingen en dergelijke. Dus ik snap je helemaal...

@Myque: ook voor jou een dikke knuffel. Echt vervelend :( Maar hebben jullie het dan ook niet geprobeerd deze ronde omdat je er 3 had?

@ Tima: wat zijn palm pollen? Hoop voor je dat het gaat helpen!

@hier: Net terug van de gynaecoloog. Heb toch echt 3 grote eiblaasjes helaas. Hebben nu de opdracht gekregen om een week lang niet onbeschermd aan de gang te gaan. Met name omdat ze niet weten hoe vruchtbaar ik ben nu ik clomid gebruik. Ik baal echt als een stekker. Dus nu 2 weken (ze verwachten dat ik vandaag of morgen de eisprong zal hebben) afwachten tot ik ongesteld wordt. Voelt echt heel nutteloos omdat ik dan toch niet zwanger kan zijn. Zie er erg tegenop.

Volgende keer een halve dosis clomid gebruiken en hopen dat dat dan wel goed genoeg is.

Liep ik net door de supermarkt voor wat kleine boodschappen, valt er een potje uit de stelling, helemaal kapot natuurlijk.... was echt even de druppel die emmer deed overlopen. Voor mij mag deze dag snel voorbij zijn in de hoop dat ik me morgen weer wat beter voel.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik kom net bij de tandarts vandaan. Het is goed om te zeggen in je gezondheidsvragenlijst daar dat je aan de hormonen zit. Het staat niet in de lijst met bijwerkingen, maar....

De hormonen in je lichaam zijn nu verstoord waardoor je tandvlees het zwaarder heeft en ook eerder gaat ontsteken. Ook als je zwanger bent kan een keer extra naar de mondhygiënist geen kwaad.
Mijn vriend wilt het ook stilhouden als verrassing. Maar heb het wel tegen 3 collega's mogen vertellen.

Dat is wel leuk, zijn bijna allemaal nog maar ouder van kleuter, leven mee en houden spulletjes bij voor mij

Mijn rechtstreekse collega wist het van in begin.

Ben nu nieuwsgierig of het gelukt is :-). Nog ff afwachten.
@Missy,

Thanks hopelijk wordt het bij mij ook minder. Ik herken me ook ontzettend in de misselijkheid, vooral in de namiddag. Ik had vorige maand natuurlijk de stille hoop zwanger te zijn ook omdat ik zo misselijk was, helaas.

@Duna,

Geef je er even aan over vandaag. Morgen gaat het vast beter! Hele dikke knuffel.
Duna, even flink huilen lucht soms ontzettend op!
Hoe lang is jullie luteale fase (dag na eisprong t/m de dag voordat je ongesteld wordt) met clomid?

Ik zit dan op 9 dagen bij de eerste ronde. Op internet lees ik verschillende berichten daarover. 10 t/m 18 zou normaal zijn met 14 dagen als gemiddeld. De een zegt dat 9 dagen eigenlijk te kort is, en de ander is er wel zwanger mee geworden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven