Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Oh..en ik reageerde even niet op jullie berichten.. *schaam*

Leuk zo'n winkeltje! En nog goedkoop ook zeg.

Leuk ook dat je je vriendin zo verrast hebt, HappyOwl. Ja, voor postcrossing moet ze wel wat geduldiger zijn in het begin.

k ga maar eens ontbijten
Later is nu
quote:Cocomo schreef op 18 augustus 2015 @ 22:15:

Dat je Nederland uit hebt staan heeft geen enkele invloed op de kaarten die je ontvangen, hoor.

Toch wel Cocomo Dat gaat over zenden én ontvangen.

Neliba, wat leuk die winkel! Toen jij trillend en met ogen als schoteltjes en je handen vol kaarten bij de kassa opdook, vroeg ze of je een postcrosser bent?

Grappig verhaal, HappyOwl!

Haha, Damas, ik dacht even dat je in een andere tijdzone zat. Maar een boek kan ook natuurlijk

O fijn Dreamer, toch geen lekkende douche! Maar wel apart... Per ongeluk met de douche onder de deur door gesproeid?
quote:Snorhaar schreef op 19 augustus 2015 @ 08:28:

[...]

Toch wel Cocomo Dat gaat over zenden én ontvangen.Ik heb het aangepast. Ik zou zweren dat er alleen versturen stond
It ain't me
Dat geeft toch niks Ik denk dat de andere vink "meer naar zelfde land" alleen om versturen gaat, dus ik snap je verwarring wel.
Haha, ik vatte het op als er zijn ook mensen die Nederlandse kaartjes sturen vanuit een ander land (dat zie je ook wel eens en vind ik echt stom) zodat het typische Nederlandse kaartje ook uit Rusland had kunnen komen. Gelukkig zijn wij allemaal detectives hier, en is het al opgelost!

Dreamer, gelukkig lekt de douche niet meer, als de auto ook al naar de garage moet.... (En internet wat het niet doet....... Gelukkig wordt dat altijd wel gratis opgelost)

Ik ga zo eens even een rondje ikea doen kijken of er nieuwe kaartjes zijn en hopelijk al ik terug kom wat hurrays!
Aan de auto hebben wij gelukkig geen bijkomende kosten. En het was een raar probleem: het dopje dat je indrukt bij de handrem viel er steeds uit. En dan moest je dus dat dopje én het veertje weer zoeken, ergens onder je stoel. Ondertussen deed de handrem het niet. Geen onoverkomelijk bezwaar, maar wel irritant.

Zo.. ik zit er klaar voor. Kaartjes

(maar eerst nog even koffie)
Later is nu
Dreamer is het lek ook niet de regen onophoudelijk tegen de buitenmuur? Hebben wij eens gehad. Muur laten behandelen nooit meer gehad.
Vanochtend wakker geworden met een hurray uit.... China! Na 43 dagen. Nooit gedacht dat dit kaartje aan zou komen/op tijd zou worden geregistreerd. Gaat echt super goed hier, met de hurrays. Nog vier en ik mag een kaartje extra versturen.

Mijn volgende kaartje gaat naar Belarus. Een leeg profiel. Deze mevrouw/meneer heeft al wel over de 2000 kaarten verstuurd en verzonden. Ze heeft verder ook geen favorieten. Lastig. Laatst had ik dat ook bij Belarus. Een leeg profiel en later een lege hurray. Ik vind gevulde profielen dan toch veel leuker.
Dus..

Het Groninger Museum gaat naar Finland

De Korenbeurs (kom je langs naar de Folkingestraat, HappyOwl ) gaat naar Duitsland

Een oude schoolplaat gaat naar Costa Rica

Getekende wolken met 'Smile on a cloudy day' gaat naar Taiwan

Een wolf gaat naar Rusland (ze houdt van Husky's. komt in de buurt, toch?)

Waar is Wally gaat naar een Wally-liefhebber in Polen (ik hoop dat die aankomt, want ik kreeg de straatnaam niet op 1 regel )

Een hunnebed gaat naar India (hij wil historische structuren/gebouwen.., heb ook uitgelegd wat het is)

Multiview met oa Groninger Museum naar de USA

en een getekende cactus naar Duitsland

Zoals de oplettende teller zal zien: het zijn er meer dan 6. Ja, inderdaad. Ik was zo lekker bezig, allemaal leuke profielen, weinig kaartjes verstuurd of ontvangen, dus keuze genoeg. Tot de laatste Duitser. 1607 kaartjes ontvangen, leeg profiel, geen favorieten

Ik merkte wel op dat ik vooral kaartjes versier als ik de adressen uitgeprint heb. Door de washitape blijven ze beter zitten, hoop ik En ik ben dol op de 'Mooi Nederland' postzegels. Staan allemaal Nederlandse gebouwen of streken op en ze zijn mooi klein
Later is nu
quote:damas schreef op 19 augustus 2015 @ 10:37:

Dreamer is het lek ook niet de regen onophoudelijk tegen de buitenmuur? Hebben wij eens gehad. Muur laten behandelen nooit meer gehad.Nou het is of het dak of de regenpijp, vermoedelijk allebei. Toen de douche leek te lekken, was het droog en zonnig. Vandaar dat dit mij verbaast. Maar goed, we kunnen weer gewoon douchen en daar hoeft dus niemand meer bij. Niets openbreken en dergelijke. Happy! Het is al erg genoeg dat de zolder (onze slaapkamer) vermoedelijk opgeknapt moet worden, 2 muren plastic schroten verwijderen Dan wil ik wel een weekje ergens anders slapen, eigenlijk.
Later is nu
quote:RubyJanne schreef op 19 augustus 2015 @ 10:42:

Vanochtend wakker geworden met een hurray uit.... China! Na 43 dagen. Nooit gedacht dat dit kaartje aan zou komen/op tijd zou worden geregistreerd. Gaat echt super goed hier, met de hurrays. Nog vier en ik mag een kaartje extra versturen.

Mijn volgende kaartje gaat naar Belarus. Een leeg profiel. Deze mevrouw/meneer heeft al wel over de 2000 kaarten verstuurd en verzonden. Ze heeft verder ook geen favorieten. Lastig. Laatst had ik dat ook bij Belarus. Een leeg profiel en later een lege hurray. Ik vind gevulde profielen dan toch veel leuker.

Haha, ik heb nog even gekeken of mijn Duitser echt wel Duits was. Lastig he, zo'n profiel

Lekker dat je kaartje naar China toch aangekomen is
Later is nu
Ohh.. nou.. oké.. ik was nog niet klaar

Een fiets met blommen gaat naar Engeland

Buurman (van Buurman) gaat naar Turkije. Zij houdt van Sesamstraat en de Muppets. Moet goedkomen
Later is nu
Ik heb nou trouwens 16 van 19 onderweg. De hond moet eruit, dus ik moet wel ophouden nu.

Overigens, tegen vlekken: Ik gebruik onderstaande stiften.

Later is nu
Winters hoeraaaaaaa je hebt een baan!! Wat super!!! Heftig hoor ineens naar 5 dagen in de week, heel veel succes! Wanneer begin je of ben je al begonnen?

Op dit onderwerp doorgaand: het is nu officeel dat ik in november werkeloos wordt als ik niet snel iets vind, mijn contract wordt niet omgezet in een vast contract… een nette manier van zeggen dat je ontslagen wordt dus. MAAR, gisteren had ik een heel leuk sollicitatie gesprek dus er is een lichtpuntje! Edit: lichtpuntje weg, net gebeld dat ze toch niemand geschikt vonden. Ze vonden me wel leuk, tja, daar krijg ik geen brood mee op de plank maar toch bedankt!

Oh had ik hier nou mijn beroep verteld? Huh? Dat krijg je dus als je lang in het zelfde topic typt, daar gaat je privacy! Achja.

Labellei ben je links dat je pennen zo vlekken? Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik toe wel altijd eerst links het verhaaltje en pas op het eind de postzegels en het adres rechts, anders ga ik daar met mijn hand overheen als ik het verhaaltje schrijf!

Dreamer volgens mij heb ik een set van die zwartwit met een kleur contrast kaartjes, een gele taxi door zwartwit NYC enzo, bij postpapier enzo besteld.

voorbeeldje van wat ik heb verzonden:

Ik had trouwens vandaag ook een lege hurray van mijn hip molenschilderij… jammer hoor!

Je mag dus maar 3000 posts in een topic? Hahaha MAAR ook echt… superveel!

Wat was je heerlijk bezig in je eentje, ik wordt denk ik ook zo als ik straks thuis kom te zitten zonder baan… een mens moet toch wat! Ik denk dat ik dan maar de grote reis naar het noorden ga maken en met jou kaartjes ga shoppen!

En samen koken voor HappyOwl… wel in happyowls keuken anders is het koud voordat het er is!

EN je hebt mijn kaartje gehad!! Wat super dat je hem ook nog niet hebt! Helemaal leuk!

Hahahaa 1 euro per dag… ik ga daar maar even niet aan denken. 1 euro elke dag voor een geluksgevoel valt wel weer mee toch? Hmm… lastig. Ha wat heb je aan geld als je er niets leuks mee doet!

Wel een supergoed idee om dit als cultureel erfgoed te zien ja, de postzegel wordt in stand gehouden door een trouwe groep postfans!

Jullie ook al lekkage? Wij ook afgelopen week/weekend, echt balen, vensterbank en houten vloer krom vocht in de muur… inderdaad ineens een flinke kostenpost… verzekering dekt het niet want we zijn dat stuk aan het verbouwen dus komt waarschijnlijk door een van die klusmannen die zwart werken en dus niet aansprakelijk zijn. Weer wat geleerd, niet zo handig!

Dreamer die girafzegel wil je zeker niet versturen? Hahaha!

Neliba ik heb je ook gevonden hoor en je amerika kaartje gefavoriet! Ik heb jullie profielen nu in een overzichtje in mijn mailbox opgeslagen dan kan ik af en toe kijken waar jullie het over hebben… onthouden lukt me ook nog niet hoor! behalve cocomo en Rubyjanne dan

Die tips van boeken/films/muziek vind ik ook altijd heel erg leuk en geef ik zelf ook vaak. Als er op het profiel staat dat ze van lezen houden vertel ik altijd welk boek ik aan het lezen ben en waar het over gaat, een russisch meisje gaat nu op zoek naar een van die boeken superleuk! Verder had ik wat nederlandse artiesten genoemd op een kaartje naar finland, ze had ze op spotify beluisterd en stuurde me nu finse bands terug hahaha! Ik moet nog gaan luisteren, ben heel benieuwd!

Buurman en buurman is trouwens ook een goede! Lekker universeel! Oh ik zit nu al gelijk digitaal te shoppen voor buurman en buurman kaartjes. Ik klik de site nu gewoon weg. Doei, niet kopen!

Neliba Waar woon jij trouwens? Ik wil toch wel naar dat postkaartjes walhalla!

Diana ik heb ook vaak dat probleem van het uitleggen van postcrossing. Vooral wat cocomo zegt dat ze niet snappen waarom je dan geen kaartje van dezelfde persoon terug krijgt. Degene die post leuk vinden gaan het zelf ook proberen ja, maar ik heb nog geen vrienden die het ook echt volhouden. De meeste haken na een paar maanden af. Ohja en die vraag wat doe je dan met die kaartjes… daar heb ik eerst ook nog wel mee gezeten, het gevoel dat ik iets moet doen. Wat ik nu doe als het echt een mooi kaartje is dan wordt die even ten toon gesteld, en als het een heel leuk bericht is dan vraag ik vaak of ik het adres mag en een brief terug mag sturen, dat heb ik nu al 3 keer gedaan, met eentje schrijf ik vast inmiddels.

Oooh snorhaar ik wil ook een postduif, wat een top idee! Dan kan je aan het weer ook een beetje zien hoe snel hij gaat. En dan geeft iedereen hem lief te eten enzo! Wat een mooie kattenzegels trouwens, echt heel erg leuk!

Ik heb trouwens veel vrienden in de UK en daar nog geen vertraging gemerkt bij de post, kaartjes, brieven en pakketjes komen allemaal aan!

Ik vind kaartjes uit nederland vaak heel leuk dus ik vind het helemaal niet erg om een hollands kaartje te ontvangen! Graag zelfs! Hoop stiekem ook dat ik een keer een kaartje van/voor een van jullie krijg.

Happyowl een kaartje uit Isle of Man zou ik ook heel erg bijzonder vinden, wat leuk!!

RubyJanne wat verdeel je mooi je kaartjes aanvragen, 1 of 2 op een dag… ik vraag een massa tegelijk aan vaak. Misschien krijg ik daarom ook wel een kaartenregen op de mat soms en soms niets…

Hoi Famke! Wat grappig dat je al lang stilletjes mee leest. Ik ben ook niet zo heel creatief hoor met de postcrossing kaartjes, ben beter met lange brieven! Dat idee van de vlaggetjes klinkt heel leuk!

Ik vind eigenlijk de kaartjes die ik stuur allemaal heel mooi… ik heb mijn verzameling kaartjes al veel langer dan dat ik aan postcrossing doe, maar nu hebben ze eindelijk een doel… soms vind ik het ook wel moeilijk om een kaartje te versturen dat ik al jaaaaaren heb… maar ja, wat doe ik er anders mee? en dan is het toch ingescand dus niets aan de hand! Helaas ben ik dat inscannen van de kaartjes wel een tijdje vergeten, niet iedereen doet dit dus dat is echt jammer als je een mooi kaartje gestuurd hebt… nu dus weer een nieuwe interessante webwinkel erbij…. Postallove, die ene kaart is echt heel leuk ja! Een beetje de mooie pinterest plaatjes maar dan op een kaartje.. heel erg verleidelijk!

Happy owl ik wil wel met mijn paypal bestellen voor je hoor… heb ik toch nog het idee dat ik aan het shoppen ben hahaha!

En hoi Melon! Nog een nieuwe!

Nepese ik ben denk ik in je stop bij het forum gekomen ik ken je nog niet maar wat een enorme berg kaartjes mag je versturen!! Ik kan ook niet scannen maar de iphone bij daglicht gaat redelijk. Alleen altijd scheef ahha dat zie je ook aan mijn kaartjes… maar uploaden doe ik dan gelijk op de mobiele site, gaat ook heel snel!

Ik registreer net een kaartje uit singapore, heb nog geen foto geupload maar het is een gratis kaartje, niet heel lelijk ook niet mooi… maar deze man heeft dus al duizenden kaartjes gestuurd en ze zijn allemaal gratis geloof ik en zo veel dezelfde, echt ongelofelijk: https://www.postcrossing.com/user/leeng ... llery/sent kijk eens op de volgende pagina’s de meest recente zitten wel mooie tussen maar het wordt erger als je teurg bladert, ik snap wel waarom sommige mensen dan geen gratis kaartjes willen. Ik neem ook geen stapel boomerangkaartjes mee en stuur die dan naar alle adressen die ik trek…

De kaartjes regenen trouwens binnen, gisteren weer 3! Wel heel veel nu allemaal, ik had eigenlijk gehoopt op een volle brievenbus als ik van vakantie terugkwam maar dan moet ik er nu eerst weer wat sturen denk ik. Misschien dat ik morgen nog wat adressen trek. Vandaag eerst aandacht voor mijn penvrienden!

Ik heb trouwens voor het eerst bij postzegels met korting besteld en vond het helemaal leuk! Heb mooie ot en sien zegels en aap noot mies echt superleuk! Is het elke keer heel anders of hebben ze nu een beetje vaste restpartijen met 0,39ct zegels? Er zitten ook wel saaie bij maar die stop ik gewoon samen met leuke op de kaart. Wel vol zo 3 zegels per kaart… eerst maar plakken en dan schrijven. Ik heb nu trouwens ook dat weegschaaltje maar heb al een ouderwetse postweger dus ik hoef hem niet… als ik hem aan iemand op kan sturen doe dan even je adres in een PB!
hoeraaaa ik ben bij!!

die stabilo stiftjes had ik vroeger ook ja, zijn ook fijn. nu al ruim 10 jaar oud dus vast ingedroogd gok ik...
ohja en mijn brievenweger:

mooi he!
Hahaha, Rosekapje, ik word helemaal blij van jou (enorm) lange post! Wat een enthousiasme!

Mooi zo'n weegschaaltje

Als je vaak bij postzegelsmetkorting bestelt, zie je wel steeds vaker dezelfde terugkomen, maar vaak zijn ze wel allemaal leuk. Ik heb inderdaad aap-noot-mies al vaker gehad. Ot en Sien zijn weer op, de laatste ging op de schoolplaat, lekker toepasselijk

Ik denk dat de giraffe alleen gaat naar een giraffeverzamelaar, liefst één die dan ook nog postzegels verzamelt. Zo heb ik ook nog een Elviszegel, zonde om weg te doen, eigenlijk.

Vandaag geen kaartjes ontvangen, post is geweest.

Ik hoop dat je snel toch nog een baan vindt, trouwens! Ik heb wel een baan, geen leuke, maar blij dat ik 'm heb
Later is nu
Balen dat jullie ook lekkage hebben, trouwens. Ons dak is geloof ik ook zwart gemaakt, dus helaas.. daar kunnen we ook niet op verhalen. Maar moeten we wel samen doen met de buren, die ook last van de lekkage hebben. Eerst leek het erop dat er schade was door het plaatsen van de zonnepanelen, daarom heeft vooral mijn man zich ermee bezig gehouden. Nu dat niet zo blijkt te zijn, is het natuurlijk ook deels hun probleem.
Later is nu
The Postcrossing project is having a break for some maintenance.

We apologize for the inconvenience - we are trying to be brief.

Het zit me niet mee, postcrossingsgewijs

Ik trok een adres in Oekraïne. Zeer sarcastisch vertelt de dame dat ze sinds 2014 weer in sprookjes gelooft, waarin het leger uiteraard heel veel van de natuur houdt en soms zomaar verdwaald en per ongeluk in andere landen terecht komt. Grappig, maar ook weer triest dat je op zo'n plek leeft.
Later is nu
haha ik heb nu ook nog een baan net als jou, geen leuke maar wel een baan, die stopt dus over een paar maanden want ik krijg geen vast contract en ze mogen het tijdelijke contract niet meer verlengen. beetje rare situatie dus maar ergens ook een opluchting want ik vind het verschrikkelijk hier en moet er elke dag ver voor reizen. ik wou alleen geen ontslag nemen zonder iets anders te hebben. nu is die keuze voor mij gemaakt. ik baal wel maar ik had harder kunnen balen....
oohh Dreamer wat een tekst... jeetje... zo moeilijk om voor te stellen he, hoe het is om in een oorlogsgebied te leven!
postal love is wel een leuke webshop maar wel veel verzendkosten, komt uit Polen allemaal... wordt ik niet door verleid!
Och.. rosekapje, die baan.. Ik heb een leuk leven, leuke hobbys, leuke en lieve mensen om mij heen en zit op een best leuke werkplek met minder leuk werk. Vooral omdat het de dagen niet vult, eigenlijk. Ik zou graag anders, maar zit met eigen lichaam (pijn) en zieke dochter. Het is zoals het is

Ben inmiddels met andere hobby bezig gegaan: bonsai. Lag al jaren stil (helaas hebben ook enkelen het niet gehaald, omdat ik 'vergat' water te geven) en ik heb even weer genoten
Later is nu
Oké! Ik heb mij ook niet kunnen inhouden bij postallove :-) ik zou eventueel vlak voor we onze meeting(het liefst in november) hebben wel een gezamenlijke bestelling willen plaatsen. Dan kunnen diegene zonder Paypal ook wat bestellen en we kunnen de verzendkosten delen.

Verder is mij kaart naar Nederland al aangekomen en heb ik een kaart uit Nederland ontvangen.
It ain't me
De mooi Nederland zegels vind ik ook mooi en fijn Dreamer, je houdt nog wat ruimte over dan

Haha rosekapje, wat een heerlijk lange post. Jullie zijn welkom om te komen koken hoor, maar heb gelukkig ook weer wat porties in de vriezer dus red me weer wat beter.

Wat jammer van die man in Singapore die al die gratis kaartjes verstuurd. Ik had vorige week een kaartje uit Frankrijk, van de dom in Milaan. Ook niet zijn best gedaan om er een leuk verhaal ofzo op te zetten. Toen keek ik bij zijn verzonden kaartjes en volgens mij heeft die ergens gewoon een partij kaarten opgekocht. Veel niet eens uit Frankrijk, veel hetzelfde. Mensen hadden hele andere dingen in hun profiel staan maar daar houdt die kennelijk geen rekening mee. Zelf had die natuurlijk wel allerlei wensen. Dat vind ik zo jammer. Zelf probeer ik altijd een mooi kaartje voor iemand te kiezen en het is een domper als je zoiets terug krijgt. Gelukkig krijg ik ook een hoop leuke kaartjes. Leuk hoor die briefweegschaaltjes. Die jij hebt is echt mooi!

Ik heb twee keer bij pmk besteld en zat wel wat overlap in. Had de laatste keer veel van die mooi Nederland, daar was ik erg blij mee! Soms zitten er wel wat saaie bij inderdaad maar omdat je er drie moet plakken kun je die wel met twee leuke combineren.

Postallove heeft inderdaad leuke dingen, goed plan Cocomo om dat een keer te combineren! In november kan ik vast weer goed lopen dus een meeting klinkt gezellig!

Er waren nog geen nieuwe kaartjes bij de ikea, dus heb alleen van het euro ontbijtje genoten. Bij thuiskomst helaas geen hurrays, en nu nog steeds niet. Had er wel op gehoopt hoor, een paar kaarten zouden er toch wel moeten zijn.... Morgen weer een dag, hopelijk dan meer geluk! Of vanavond nog natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven