Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Ik heb de beste mensen een berichtje gestuurd met de vraag waar ze ze gekocht hebben. Hopelijk snel antwoord
It ain't me
Oh dat zijn leuke kaarten zeg!
Later is nu
Ik heb al antwoord, snelle mensen. Gekocht bij: Postallove.com
It ain't me
Leuk zeg, zo'n snel antwoord!
Later is nu
Oh jullie hebben het al achterhaald, ik had het jullie willen vertellen want heb er laatst een hele speurtocht naar gedaan. Helaas kun je alleen met Paypal en creditcard bestellen dus wordt em niet voor mij. Maar maakt niet uit, kaartjes genoeg, ennnn nog steeds geen hurrays. Zie dat bij jullie de hurrays wel binnenkomen, lekker hoor! Ik ga gewoon verder met wachten.
Oh wat een leuke kaarten!!!
Ik heb Paypal gekoppeld aan m`n bankrekening. Paypal is zo makkelijk!
Zo, net een adres getrokken in ruil voor mij hurray uit de USA. Dit keer weer een kaartje naar Wit-Rusland. Vorige keer deed die er 28 dagen over, hopelijk nu wat sneller! De ontvanger wilde graag grappige hondenkaarten. Daar had ik er toevallig eentje van in mijn assortiment (en dat terwijl alle bestellingen van gisteren natuurlijk nog niet eens geleverd zijn ), dus die gaat richting Minsk. Ze wilde ook graag recepten hebben. Alleen had ik daar echt geen ruimte voor op mijn kaartje, dus ik heb maar aangeboden dat ik die wel per email wil versturen als ze daar interesse in heeft. Heb ik t.z.t. wel een woordenboekje nodig om alle ingrediënten in het Engels te vertalen denk ik

Volgens mij staat er bij mij trouwens altijd onder de hurray dat ik nu aan de beurt ben om een kaart te ontvangen, maar blijkbaar is dat dus niet altijd zo? Ik zal er eens op gaan letten. Ik loop ook wel drie ontvangen kaarten achter op de verstuurde kaarten, misschien dat het daar ook mee te maken heeft?

Zo, nu even naar de stad. Hopelijk kan ik mij inhouden bij de kaartenwinkels

@Dreamer: ik ken me voorstellen dat je toch een beetje teleurgesteld bent over zo'n simpele hurray, zeker als je je best hebt gedaan om een 'bijzondere' kaart te versturen. Het is toch leuker als er een persoonlijke boodschap komt, ook al zijn het maar een paar zinnen. Dat probeer ik zelf ook altijd te doen.

@Cocomo: zo, weer vier kaarten onderweg, leuk! Die kaarten uit je link zijn trouwens echt heel gaaf! Hopelijk kunnen we erachter komen waar we die kunnen bestellen. Edit: laat maar, al gevonden dus. Had ik nou gisteren voornemens gemaakt om niet meer te bestellen bij webshops?? Nou, ik ga er nog maar even over nadenken.
Hahha wat een drukte hier na een paar dagen afwezigheid van mijn kant!

Toen ik thuis kwam zaterdag lagen er 4 kaarten voor mij op de mat! uit Finland, Maleisië, Japan en Wit-Rusland )

Nu heb ik alleen nog onderweg naar polen en rusland

Toch dit topic maar weer veel vaker bezoeken als ik tijd heb

Fijne dag allemaal!
Leuk een nieuw topic!

Heel graag wil ik ook weer beginnen met postcrossing. Inmiddels mag ik 24 kaartjes onderweg hebben. Een tijd lang was ik zo fanatiek, dat ik per se al mijn kaartjes onderweg wilde hebben.

Ik denk dat ik nu gewoon als ik tijd, zin en geld heb, een of meer kaartjes ga versturen.

Trouwens voorlopig heb ik nog genoeg voorraad aan kaartjes en postzegels.

Helaas kan ik momenteel niet scannen, daar moet ik iets aan doen.

Postcrossing is en blijft leuk.

Veel plezier.
Ik maak gewoon foto's van m`n kaartjes trouwens. Scannen is uiteraard wel mooier, maar dat vind ik teveel werk.
hee Nepese, leuk dat je er weer bent! Gewoon een kaartje sturen als je zin en tijd hebt is eigenlijk het leukst, vind ik. Alleen.. ik ben altijd bang dat ik, door niet álles te sturen wat ik kan sturen, nét een leuk nieuw land misloop

Ohja, dat was nog een vraag: ik scan al m'n kaarten, maar bij mij is dat echt minder werk dan fotograferen. Ten eerste ben ik over de foto nooit tevreden ( ) en ten tweede staat hij met scan gelijk al op de computer. Een foto moet nog geüpload worden enzo. Bovendien kan ik meerdere kaarten tegelijk scannen, de scanner maakt er aparte afbeeldingen van.

Ik scan inkomende en uitgaande kaarten, ook als de zender ook gescand heeft. Zo heb ik een digitaal archief . Als een inkomende kaart wel gefotografeerd is, maar ik vind 'm er niet mooi opstaan, verwijder ik die afbeelding en zet m'n eigen scan erop.

Ik ben slechts 1x vergeten een uitgaande kaart te scannen, de ontvanger deed dat ook niet. Vind ik nog jammer.
Later is nu
Zo, het is echt druk hier

@melon, ik heb ooit een Paypalaccount aan mijn bankrekening gekoppeld gehad, maar daar is fraude mee gepleegd. Hele bankrekening leeg terwijl ze mijn garandeerden dat het niet kon (kwam er op tijd achter, meteen gebeld omdat er nog geen geld was afgeschreven, hoefde ik niet bang voor te zijn, paar uur later alles weg) ok, ik heb mijn geld terug gekregen maar moest daar 5 werkdagen op wachten, wat in de praktijk door weekend 8 dagen werd. Oh wat heb ik in de stress gezeten. Kennis van mij heeft hetzelfde gehad. Ik vind het dus niet zo veilig als ze doen voorkomen en heb mijn account opgezegd. Voor sommige sites is het wel makkelijk maar uiteindelijk heb je het ook niet echt nodig dus dan af en toe maar iets niet kunnen bestellen

@Jantje, leuk dat je post had! Nu dus snel weer nieuwe kaartjes schrijven!

@nepese, welkom (of welkom terug denk ik eigenlijk?) 24 kaarten tegelijk onderweg is veel zeg! Dan heb je al veel verstuurd/ontvangen! Het is inderdaad wel teveel om dat steeds maar onderweg te hebben. Wat lekker is dat jij gewoon als je zin hebt altijd wel ruimte hebt om een kaartje te sturen, ben maar een klein beetje jaloers hoor :p

Hier nog steeds geen hurrays. Ga maar eens naar mn postvakje lopen, ik verwacht geen kaarten want loop er 3 voor, maar elke keer als ik het niet verwacht ligt er toch weer wat. Of misschien wel andere leuke post, brief uit Portugal ofzo!
O, nu bedenk ik door bovenstaande post dat ik vergeten ben om mijn kaartje naar Wit-Rusland te scannen! En die ligt nu dus al in de brievenbus... Hopelijk maakt de ontvanger er een scan of foto van! Het scannen van uitgaande post moet nog even in mijn systeem komen merk ik...
Jammer dat je dat vergeten bent Neliba! Ik heb de eerste 5 kaarten niet ingescand omdat ik toen nog een beetje moest uitvinden hoe alles werkt. Helaas heeft maar 1 ontvanger het kaartje ingescand (en 1 ervan is natuurlijk nog steeds onderweg, 56 dagen inmiddels) toch jammer vind ik, nu scan ik ze altijd in.

Post opgehaald, er lag wat reclame, loonstrookjes ennnnn wederom 2 kaarten, uit Duitsland en Macau, laatste vond ik wel bijzonder. Nu loop ik dus gewoon al 5 kaarten voor met ontvangen..... Wil niet tot vrijdag wachten op hurrays hoor, elke weer weer hetzelfde verhaal (oeps verkeerde emoticon, maar laat hem maat staan, klopt ook wel. Ben alleen niet zo boos als die doet vermoeden)
anoniem_239999 wijzigde dit bericht op 18-08-2015 12:45
Reden: Toch minder boos
% gewijzigd
Oh wat vervelend HappyOwl. Dan snap ik dat je daar klaar mee bent idd!
Hapoyowl, Wow Macau! Jij hebt echt al gave landen zeg!

Melon, ik ben net als jou en heb ook geen hele goede scanner maar een oudje. Vergeet soms wel foto's te maken...

Dreamer inderdaad jammer van de hurray. Ik heb ooit een lege hurray gehad. Vond ik toen ook stom ging om een Inge Look kaartje waar dat profiel zelfs om vroeg. Aso.
heeee!!! ik zag al tijden geen berichtjes meer van jullie op mijn forum startpagina, nu weet ik waarom! nieuw topic! sorry voor mijn trage reactie zeg pfff...

update, alle 12 kaartjes gingen op de bus, inclusief een giraf voor Dreamer en een kaartje voor de pool...

er zijn er alweer 3 aangekomen en ik heb zelf ook een aantal mooitjes ontvangen, met 1 meisje ga ik nu ook brieven schrijven, het postpapier zit in mijn tas!

ik ga even bijlezen nu... restje oud topic en het hele nieuwe topic. nu gelijk bij favorieten gezet!
Ik dacht al Rosekapje, waar blijf je!

Nog bedankt voor je kaartje. Fijne verrassing!

Ik kreeg vandaag een kaartje uit Tsjechië. Nou, eigenlijk 2 want een collega van mij is daar met vakantie en van haar kreeg ik ook een kaartje
Later is nu
Fijn dat je nog even zegt dat jouw scanner meerdere kaartjes tegelijk kan scannen Dreamer. Beide kaartjes die ik vandaag kreeg waren nog niet gescand dus dacht probeer dat ook eens, en mijn scanner doet dat ook! Nooit geweten maar scheelt vanaf nu een hoop tijd

Rosekapje, gelukkig heb je ons weer gevonden! Voorlopig blijven we wel in dit topic hangen, al zit de snelheid er goed in

Helaas nog geen hurrays, maar wel een soort van. Vriendin kwam terug van t werk en vond haar eerste kaartje. Ik had echt zo'n typisch Nederlands ding gestuurd, dus ze vond het al raar omdat ze Nederland uit heeft staan, maar toen herkende ze het handschrift en ik had natuurlijk alles in haar stijl gedaan, overmatig gepimpt met persoonlijke details. Dus ze lag helemaal dubbel, gelukkig toch iemand blij gemaakt vandaag!
Grapje

Wel heel leuk hoe ze reageerde!
cocomo wijzigde dit bericht op 19-08-2015 08:37
Reden: Foutieve informatie
% gewijzigd
It ain't me
Jantje en HappyOwl, leuk dat jullie kaartjes in de brievenbus hadden! Ook leuke landen (Maleisië, Japan en vooral Macau!). HappyOwl, bij jouw gaat de inkomende post een stuk sneller dan de hurrays hè? Op hoeveel verzonden / ontvangen sta jij nu? Bij mij is het juist andersom: ik kreeg net weer een hurray binnen uit Lissabon, waarmee ik nu op 12 verstuurde kaarten sta en (pas) 8 ontvangen kaarten. Ook bij deze hurray stond weer de welbekende mededeling dat IK nu een kaartje ga ontvangen. Dus ik ga er vanuit dat er gewoon nog een aantal kaartjes naar mij toe onderweg zijn. Misschien wel vanuit een paar exotische bestemmingen

Morgen ga ik weer een nieuw adres aanvragen, geen zin om vanavond nog een kaartje te gaan schrijven. Nog drie hurrays te gaan en dan zit ik op de 15; mag ik weer een extra kaartje onderweg hebben

Rosekapje, goed bezig met die twaalf kaarten en al drie aangekomen! En wat leuk dat je nu ook brieven gaat schrijven met een van de postcrossers. Een echte ouderwetse 'penfriend'. Daar had ik er vroeger (tijdens mijn middelbare schooltijd) ook een aantal van, maar dat is allemaal doodgebloed. Maar wie weet wat postcrossing gaat opleveren... Ben overigens niet perse op zoek naar een penfriend, maar sta er wel voor open.

Nepese: welkom (terug)! Jij bent al een echte crack als je 24 kaartjes onderweg mag hebben! Maar dat is inderdaad wel heel erg veel, ik kan me voorstellen dat het niet vaak voorkomt dat je er echt zoveel onderweg hebt. Dan houd je geen tijd (en geld!) meer over voor andere hobby's

O HappyOwl, hilarisch hoe je die vriendin voor de gek hebt gehouden! Was je erbij toen ze het kaartje onder ogen kreeg? Goede practical joke.

Had ik gisteren iets verteld over goede voornemens wat betreft het (niet meer) aanschaffen van kaartjes? Dat is vandaag toch een beetje misgegaan... Kwam in een achterafstraatje in woonplaats een kaartenwinkeltje tegen dat ik nog niet kende. Nou, dat is echt het postcrosserswalhalla! Rekken vol met 'neutrale' ansichtkaarten. Dus geen 'gefeliciteerd', 'welkom thuis' of 'beterschap', maar allemaal kaarten zonder tekst. Ideaal voor postcrossing dus. Ik denk dat ze wel een paar honderd verschillende soorten hadden, in alle mogelijk categorieën. Prijzen heel beschaafd; meeste kaarten 0,50 of 0,75. Daar kon ik me toch echt niet inhouden... In zo'n echte winkel rondneuzen is toch ook echt wel leuker dan op zo'n website, heerlijk. Toen ik ging afrekenen zei de eigenaresse meteen: "hé, jij bent zeker een postcrosser!". Begon een heel verhaal hoe leuk ze dat concept vond en dat er heel veel postcrossers speciaal naar haar winkeltje komen. Echt lekker enthousiast, heel leuk. Kreeg ook nog twee gratis kaartjes mee, 'om het postcrossen te stimuleren'. Leuk! En nog een confession: ik heb ook nog wat van die "greetings from..." kaartjes besteld op internet. En nu is het klaar. Basta. Over en uit. Voorlopig geen kaarten meer kopen. Moet morgen wel op zoek naar een nieuwe opbergdoos voor mijn voorraad kaarten, want die van nu puilt uit en er zijn nog wat bestellingen van webshops onderweg
Nog even snel, was lekker uit eten met vriendinnetjes maar ook wel erg moe nu.

Ik was er niet bij hoor, ze woont 200 km hiervan daan. Ik had haar vanmiddag een berichtje gedaan dat ik 2 kaartjes had gekregen, kreeg berichtje terug dat ze nog steeds niets had en dr wel klaar mee was. Later toen ze uit dr werk kwam dus het nieuwe berichtje. Ze was een paar weken terug hier voor mijn verjaardag en toen begonnen met postcrossing. We hebben ooit twee jaar samen in een studentenhuis gewoond en toen we ons op een dag verveelden haar hele kamer roze geverfd. Zij heeft niet zoveel geduld en besloot dat grote stukken verven niet haar ding was. Toen heeft ze een mega eend op de muur geschilderd. Het zag er niet uit! We hebben wel keihard gelachen, ook gewoon zo gelaten. Had het hele kaartje in die stijl versierd, zo'n lelijke eend op getekend en alles met roze enzo.

Ik krijg inderdaad veel meer kaartjes dan hurrays. Sta nu op 23 ontvangen/18 verstuurd. Het is steeds zo, toen ik op een gegeven moment voor liep stond er onder die mailtjes ook nooit meer dat ik wat zou krijgen. Toen stond ik weer eentje voor, maar kreeg daar meteen een stuk of 4 kaartjes voor terug. Snap het niet zo, elke keer als ik niets verwacht ligt er weer wat. Wel leuk natuurlijk, maar beetje raar is het wel. Helaas vandaag dus uiteindelijk helemaal geen hurrays, wel jammer hoor.....

Dat winkeltje klinkt echt heerlijk!!!! Maar goed, eerst Groningen even leegkopen en dan kijk ik verder. Grappig dat zoiets kennelijk al heel lang in je woonplaats zit zonder dat je het weet!
Hier twee hurrays! Oostenrijk en USA. Heb er nog 8 onderweg... Ik kijk even of ik deze week nog adressen opvraag.

Oh dat winkeltje klinkt goed zeg, moet ik hier nog ontdekken. Meeste kaarten uit mijn voorraad komen uit webshops maar inderdaad ze vastpakken en er in neuzen is nog veel en veel leuker!! Waar woon je toevallig niet in het Zuiden?

Haha HappyOwl je vriendin klinkt precies als mijn zus die zou zulke fratsen ook uithalen. Leuk dat je haar zo verrast hebt.

Nu echt slapen morgen vrij en was een boek aan het lezen wat uit moest.
Was ik gisteren kaartjes aan het schrijven, valt internet uit

Dus ik heb er welgeteld 1 geschreven. Vandaag weer verder, maar zo eerst naar de garage met een klein mankementje aan de auto. Breekt zo lekker de (vrije) dag

En.. verrassing.. de douche lekt niet. Waardoor het dan wel ineens heel nat werd buiten, toen de zon scheen en dochter aan het douchen was? We hebben géén idee.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven