Werk & Studie alle pijlers

Werken bij Jumbo

18-08-2015 22:55 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag werken bij de Jumbo bij mij in de buurt, als caissière.

Echter ben ik inmiddels 27, en vraag me af wat mijn kansen dan nog zijn.

Wel heb ik een 'jonge' uitstraling, heb ik ervaring en ben ik heel klantvriendelijk.

Ik kom iedere dag in de winkel, en zie wel dat er niet heel veel jong personeel werkt.

De eigenaar is ook heel vriendelijk, en zit vaak zelf achter de kassa.

Daarom denk ik dat het het beste is om hem direct te vragen of er nog personeel nodig is?

Waarom ik dit tot nu toe nog niet heb gedaan is omdat ik bang ben om afgewezen te worden.
quote:Promethium schreef op 18 augustus 2015 @ 23:59:

Super dat je het gaat proberen! Laat je weten hoe het is afgelopen? Ik zou overigens wel naar de servicebalie gaan ipv het vragen als hij achter de kassa zit.Hoezo? Dan tref ik natuurlijk wel een andere persoon.
quote:winters schreef op 19 augustus 2015 @ 00:11:

Succes TO!

Ik heb ik weet niet hoe vaak bij de Jumbo gesolliciteerd en ben even vaak weer afgewezen. Ik vermoed vanwege mijn leeftijd (34 nu)Jammer! Ook bij andere supermarkten?
quote:teletubbie1234 schreef op 18 augustus 2015 @ 23:20:

Hoe weet je dat het de eigenaar is en niet de bedrijfsleider?

Daarbij; jumbo winkels hebben het qua omzet zwaar wat altijd saneren op personeel betekent. Ik geef je de meeste kans in september omdat veel scholieren dan hun rooster moeten omgooien. Dit veroorzaakt een druk op de bezetting waardoor ouderen ineens wel worden aangenomen bij gebrek aan goedkopere krachten.

Ik weet dat hij de eigenaar is, ik kom er al 27 jaar natuurlijk

Ook weet ik dat er een aantal familieleden van elkaar werken, en dat de sfeer er informeel is.

Daarnaast zie je ook vrijwel elke maand wel wat wisselende gezichten.

En dat is een goede tip, vanaf ergens begin september dus?

De scholen beginnen volgende week toch alweer (ik woon in Noord-Holland)?
Vandaag ben ik er eens op gaan letten, het was rond 21:00 in de avond. Ik zag een jongen van ongeveer 15/16 vakken vullen, maar ook een oudere man van 50+. Bij de kassa zaten 3 dames van boven de 23.

Juist in de avond zou je dan toch jongeren verwachten? De man van 50+ is in de avond vrij duur lijkt me?
quote:HollyMolly schreef op 19 augustus 2015 @ 01:06:

Vandaag ben ik er eens op gaan letten, het was rond 21:00 in de avond. Ik zag een jongen van ongeveer 15/16 vakken vullen, maar ook een oudere man van 50+. Bij de kassa zaten 3 dames van boven de 23.

Juist in de avond zou je dan toch jongeren verwachten? De man van 50+ is in de avond vrij duur lijkt me?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom ze een 50+-er hebben aangenomen. Er zijn verschillende financieel aantrekkelijke regelingen rondom bijvoorbeeld herintreders of arbeidsgehandicapten.

Als je bij Jumbo wilt solliciteren, trek dan gewoon de stoute schoenen aan en probeer het.

Er is zeker een kans dat je afgewezen wordt, maar die kans heb je ook als je straks (tegen je 30e) afgestudeerd bent en je moet gaan solliciteren naar een baan in het bedrijfsleven. Ook dan ben je financieel gezien 'oud', omdat er waarschijnlijk heel veel jongere pas afgestudeerden in dezelfde richting zijn. Bouw wat zelfvertrouwen op, dat komt een stuk zelfverzekerder (en dus aantrekkelijker voor werkgevers) over.

Succes met je sollicitatie!
Bij de Jumbo waar ik regelmatig kom zitten buiten een de scholieren/jongeren om ook een aantal 40+ dames achter de kassa. Een paar daarvan werken daar al zolang ik me kan herinneren en er zijn sinds kort ook een paar nieuwe bij. In dat opzicht zou jouw leeftijd geen bezwaar moeten zijn om te solliciteren. Niet geschoten is altijd mis, nee heb je en ja kun je krijgen, je hebt immers niets te verliezen. Wat betreft het bang zijn om afgewezen te worden: welkom in de wereld van solliciteren.
Sorry hoor, maar als je hiervoor een topic opent ben je in mijn ogen een beetje (wereld)vreemd. Je wil er graag werken, wat let je dan om je kansen te bespreken??
anoniem_192110 wijzigde dit bericht op 19-08-2015 12:30
Reden: schrijffout
% gewijzigd
Ik geef je met jou leeftijd weinig kans. In de supermarkt draait het alleen maar om winst maken. Ze hebben bij mij op hun kop moeten staan om mij aan te nemen ( was 18 destijds) en zelf nu mag ik niet altijd extra uren draaien omdat mijn collega's goedkoper zijn per uur. Tegenwoordig worden er zelfs voor de in winkel jongeren van 13 aangenomen. Deze mogen weliswaar geen kassa, maar het geeft maar aan hoe erg ze op de centen letten. Je kunt het natuurlijk altijd proberen.
quote:HollyMolly schreef op 19 augustus 2015 @ 01:02:

[...]

Hoezo? Dan tref ik natuurlijk wel een andere persoon.Omdat, als die eigenaar achter de kassa zit, het niet echt een moment en plaats is om zoiets te bespreken. Logisch toch?
27? Je lijkt wel 15 zo onzeker.

Miljarden mensen worden dagelijks afgewezen voor wat dan ook.

Ga gewoon en stel je vraag. Wat een geneuzel.
quote:Ieniemienie123 schreef op 19 augustus 2015 @ 08:00:

Ik geef je met jou leeftijd weinig kans. In de supermarkt draait het alleen maar om winst maken. Ze hebben bij mij op hun kop moeten staan om mij aan te nemen ( was 18 destijds) en zelf nu mag ik niet altijd extra uren draaien omdat mijn collega's goedkoper zijn per uur. Tegenwoordig worden er zelfs voor de in winkel jongeren van 13 aangenomen. Deze mogen weliswaar geen kassa, maar het geeft maar aan hoe erg ze op de centen letten. Je kunt het natuurlijk altijd proberen.Met 13 jaar mag je in NL nog niet werken.
quote:HollyMolly schreef op 19 augustus 2015 @ 01:02:

[...]

Hoezo? Dan tref ik natuurlijk wel een andere persoon.Zoals minnie al zegt: die man is dan met andere dingen bezig. Niet echt het moment om over sollicitatie te beginnen. De servicebalie is onder andere bedoeld voor dit soort dingen: je loopt daarheen, vraagt of ze nog mensen nodig hebben en dan krijg je een sollicitatieformulier. Of dat is in ieder geval hoe het bij de AH hier werkt.
Gewoon vragen. Er solliciteren zoveel mensen, elke dag weer. Genoeg die worden aangenomen en genoeg die worden afgewezen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:HollyMolly schreef op 19 augustus 2015 @ 01:06:

Boven de 23 is er geen verschil meer, dan is iemand van 50 net zo duur als iemand van 24. En in de avond verdien je bij een supermarkt net zo veel als overdag, dat valt daar binnen de normale werktijden.

Je weet nu twee dingen

-jij zou daar willen werken

-ze nemen ook mensen boven de 18 aan

Zolang je niks vraagt, kom je niet meer te weten. Misschien hebben ze plek, misschien ook niet. Misschien zien ze je zitten, misschien ook niet. Ga het gewoon vragen, dan weet je het. En ja, dan kan je afgewezen worden, om welke reden dan ook. En dan werk je er niet. Maar zolang je niks vraagt, werk je er ook niet, dus heb je niks te verliezen.
Wat studeer je en hoe verwacht je aan werk te komen als je bent afgestudeerd?

Ga je dan ook eerst weken patrouilleren bij het bedrijf? Of ga je wachten tot ze bij jou aan de deur komen?
Bij de Jumbo hier werken alleen bejaarde dames.

Dus als je afgewezen wordt, zal het niet op leeftijd zijn.

Je kan toch gewoon vragen of ze iemand zoeken?

Zo niet, dan niet.

De wereld vergaat niet als je afgewezen wordt.

J.K.Rowling is door 12 uitgeverijen afgewezen.

Walt Disney is ooit ontslagen wegens gebrek aan fantasie.

Ik ben de afgelopen maanden 73 keer afgewezen voor een baan.

Thomas Edison heeft meer dan 10.000 pogingen gedaan voor het hem lukte een werkende gloeilamp te maken.
Ik sluit me aan bij de rest, gewoon proberen. Heb je nog nooit eerder een bijbaan gehad? Je doet namelijk zo onzeker over iets normaals als vragen of er een vacature is.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Stom, ik lees je OP nog eens na en zie dat je werkervaring hebt. Dan nog snap ik je onzekerheid niet. Je zal toch wel vaker gesolliciteerd hebben,
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:SaveTheDay schreef op 19 augustus 2015 @ 09:59:

Wat studeer je en hoe verwacht je aan werk te komen als je bent afgestudeerd?

Ga je dan ook eerst weken patrouilleren bij het bedrijf? Of ga je wachten tot ze bij jou aan de deur komen?Ik studeer notarieel recht, volgens mij is daar in principe wel werk mee te vinden.
Ik wil hier gewoon goed op voorbereid zijn, omdat ik het zo graag wil.

Beter hier mijn onzekerheid delen als tijdens een eventuele sollicitatie toch?
Nou, ben je al geweest?
quote:noreservations schreef op 19 augustus 2015 @ 10:03:

De wereld vergaat niet als je afgewezen wordt.

J.K.Rowling is door 12 uitgeverijen afgewezen.

Walt Disney is ooit ontslagen wegens gebrek aan fantasie.

Ik ben de afgelopen maanden 73 keer afgewezen voor een baan.

Thomas Edison heeft meer dan 10.000 pogingen gedaan voor het hem lukte een werkende gloeilamp te maken.Een mooi en relativerend lijstje. Succes met de banenjacht!
quote:minnimouse schreef op 19 augustus 2015 @ 14:21:

Nou, ben je al geweest?

Ben je gek?

Ze is wederom gaan kijken naar de leeftijd personeelsopbouw en komt hier wederom verslag uitbrengen.
Zoals de rest al aangeeft bij de Jumbo binnenlopen en informeer bij de infobalie of er nog vacatures zijn.

En krijg je een afwijzing. Dan is dat jammer, maar heb je in ieder geval je interesse getoond en wie weet wat daar uitrolt.

Zelf heb ik bij mijn huidige baan eerst een afwijzing gehad. Een half jaar later kreeg ik echter een telefoontje of nog interesse had in een baan.

Dat is niet de vacature geworden waar in eerste instantie voor gesolliciteerd, maar voor een baan in mijn woonplaats.
Rock and Roll, Sent Us Insane
quote:troelalaaaatje schreef op 19 augustus 2015 @ 18:14:

[...]

Ben je gek?

Ze is wederom gaan kijken naar de leeftijd personeelsopbouw en komt hier wederom verslag uitbrengen.

hahaha, daar begint het wel op te lijken.

TO...kom op hee je bent 27, ga vragen! Ik vroeg op mijn 15e aan de filliaal leider van onze plaatselijke supermarkt of er een vacature beschikbaar was en ik ben heilig overtuigd dat ik daardoor uitgenodigd werd voor een gesprek (ipv dat mijn formulier op de grote stapel terecht kwam)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven