Mode & Beauty alle pijlers

Zakelijk event help!

19-08-2015 18:24 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik moet binnekort met mijn baas mee naar een zakelijk event en ik zit dus een beetje met mijn kleding/make-up. Ik wil er natuurlijk wel sophisticated maar toch ook een ietsiepietsie beetje sexy uitzien, als jullie begrijpen wat ik bedoel .

Ik trek aan: een satijnen witte blouse en een leren broek met daaronder peeptoe pumps. Nou hebben deze pumps een felroze binnenkant en zool. Moet ik hierbij dan ook roze nagellak op doen of kan donkerrood ook? Aangezien ik eigenlijk ook mat rode lippenstift op wil doen. Of kan rode lippenstift beter helemaal niet?

En wat doe ik aan onder mijn witte blouse i.v.m. doorschijnen. Een huidskleurig hemdje zie je, maar alleen een bh zie je ook.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Een leren broek kan bij een stapavondje, niet naar een zakelijke bijeenkomst maar kennelijk ben je niet helemaal op de hoogte van kledingvoorschriften, geeft niet maar als je jezelf niet belachelijk wilt maken is het wel handig om bepaalde tips die je hier krijgt in overweging te nemen, ook goed voor je carrière.
verba volant, scripta manent.
quote:SaveTheDay schreef op 19 augustus 2015 @ 19:20:

[img]http://www.firanet.nl/img/d99fb9ebd637_ ... ing5_3.jpg[/img]Wowie! Die wil ik beiden wel!!!
Daarbij breng je je baas op deze manier echt ernstig in verlegenheid bij zijn zakelijke contacten als je je niet eens zakelijk weet te kleden maar eruit ziet of je zo een club in kan rollen. En dat is eigenlijk nog het ergste. Dus geen doorschijnende blouse, geen leren broek en geen peeptoes. Alles terug in de kast en een nieuwe ronde.
quote:ciambella schreef op 19 augustus 2015 @ 19:38:

[...]

Wowie! Die wil ik beiden wel!!!Ik ook!
Peeptoes, en dan helemaal met roze binnenkant en zool, zijn ook echt ongepast in een zakelijke setting.

De blouse kun je dragen met een roze hemdje eronder. Niemand stoort zich aan een bescheiden hemdje dat je onder een blouse ziet zitten. (Vergeet niet om daaronder ook een gladde T-shirt BH te dragen zonder kant/sierdingetjes).

En sexy in een zakelijke context creëer je juist door je wel netjes en gepast te kleden, maar dan met kleding die je figuur flatteert. Een simpele kokerrok (zonder stretch en zonder split(ten)!) kan bijvoorbeeld heel sexy zijn, met een paar (nette) pumps eronder en een keurige blouse erop. Maar het staat tegelijkertijd ook heel netjes en gekleed.
Sophisticated:

a person) having a great deal of experience and worldly wisdom, knowledge of how to dress elegantly.
De elegantie maakt het sophisticated

hahaha ik moet echt lachen hier.

Ik moet er om lachen omdat ik best je wens snap om er ook een beetje sexy uit te zien, maar je zo gigantisch de plank mis slaat met je leren broek doorschijnende blouse en open pumps.

Savetheday heeft je een perfect voorbeeld laten zien van zakelijk maar vrouwelijk (of 'sexy' hoe je het ook maar wilt noemen) dat soort outfits zijn leuk voor een zakelijk evenement. En ja dan kan je er best rode lippenstift bij dragen als je de rest van je make up minimaal houd.
Waarom open je een topic wanneer je het zelf allemaal zo goed weet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En denk ook vooral even na over je make-up. Transparante nagellak kan altijd, dan hoef je ook geen rekening te houden met de kleur van je kleding en lipstick. Nooit blauwe oogschaduw en geen smokey eyes of plakwimpers, géén roze lippenstift (Vanessa), niet teveel sieraden en al helemaal geen bungelende oorbellen.
Ben je pas 18 jaar Fiene?
Dit is wat vlotter/jonger met korte rok.

Die laatste rok vind ik te kort voor zakelijk.
Laatste rok is redelijk kort al vind ik het nog wel kunnen, zeker als het een jonge meid is dan 'past' het wel omdat het gewoon een jonge vlotte uitstraling heeft...maar veiliger is net boven de knie.

Maar hopelijk heeft TO nu wat inspiratie
Ik vind m net kunnen voor een jonge meid met een nette pump eronder.
Satijn is sowieso not done, satijn glimt en iets dat glimt is niet zakelijk, bovendien staat het goedkoop, kies gewoon voor zijde.
quote:MarianneDavids schreef op 19 augustus 2015 @ 20:02:

En denk ook vooral even na over je make-up. Transparante nagellak kan altijd, dan hoef je ook geen rekening te houden met de kleur van je kleding en lipstick. Nooit blauwe oogschaduw en geen smokey eyes of plakwimpers, géén roze lippenstift (Vanessa), niet teveel sieraden en al helemaal geen bungelende oorbellen.Dit vind ik wel een beetje behoudend hoor. Veel hangt af van hoe je er uitziet: donker, blond, kleur ogen etc. En bungelende oorbellen? Nee van die mega plastic gevallen met nepstenen zien er niet uit, maar bungelende oorbellen in het algemeen niet vinden kunnen gaat wat ver.
Ik vind die laatste rok op het randje, maar die schoenen kunnen absoluut niet. Met nette pumps en een panty kan de rok net, voor een jonge vlotte meid.

Een leren broek, peeptoes (uberhaupt maar zeker met roze) en een satijnen doorschijnende blouse zijn in ieder geval not done. Apart niet en samen al helemaal niet. In pumps, een zakelijke pantalon/rok en een niet-doorschijnende zijden blouse komt je figuur ook goed uit en bega je geen flater.
quote:Honeymoonquiz schreef op 19 augustus 2015 @ 20:22:

[...]

Dit vind ik wel een beetje behoudend hoor. Veel hangt af van hoe je er uitziet: donker, blond, kleur ogen etc. En bungelende oorbellen? Nee van die mega plastic gevallen met nepstenen zien er niet uit, maar bungelende oorbellen in het algemeen niet vinden kunnen gaat wat ver.Kwestie van smaak.
quote:MarianneDavids schreef op 19 augustus 2015 @ 20:24:

[...]

Kwestie van smaak.Zeker, maar je doet alsof het 'de regels' zijn.
quote:Honeymoonquiz schreef op 19 augustus 2015 @ 20:26:

[...]

Zeker, maar je doet alsof het 'de regels' zijn.Ik heb mijn hele werkzame leven in het carrièrepak moeten lopen, had regelmatig zakelijke bijeenkomsten en zakenreizen dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb. Je bent representatief of je bent het niet. Als je eruit ziet als een stoeipoes word je niet serieus genomen, ook niet als je zes titels hebt en vijftien talen spreekt.
Ik heb altijd en eeuwig mijn creolen in ze zijn best groot maar niet ordinair vind ik.

Ow, zo groot zijn ze nou ook weer niet
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven