Geld & Recht alle pijlers

Even klagen ...

20-08-2015 10:18 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jarenlang klant van Ben en altijd op tijd betaald. Nooit een rekening gestorneerd. Nu vraag ik 1 keer om een regeling omdat de rekening iets hoger uitgevallen is dan ik verwacht had, kan het niet. Ben doet niet aan regelingen omdat de abonnementsprijzen al laag zijn

Ik weet dat het treffen van een regeling geen recht is en ik overleef het op zich ook wel zonder regeling, maar ik baal toch wel even en wilde even klagen dat ik het klantonvriendelijk vind

Je zal maar in de bijstand zitten, een abonnement bij Ben nemen omdat het goedkoop is en dan onverwacht een keer een hogere rekening hebben. Nou ja, situatie is niet op mij van toepassing en ik nogmaals: ik overleef het wel, maar toch vind ik het niet netjes.

Wat ik trouwens ook irritant vind, is dat ik de klantenservice bel en ze eerst 10 minuten bezig zijn met het verifiëren van mijn gegevens, dan herhalen ze de vraag (die ik aan het begin van het gesprek gesteld had) en dan zeggen ze dat het niet mogelijk is om een regeling te treffen. Kunnen ze dat niet gewoon direct zeggen, in plaats van je eerst 10 of 15 minuten aan de lijn te houden?

Wie heeft er ook wat te klagen over een bedrijf?
Maar Minni je bent toch zelf verantwoordelijk voor de hoogte van je telefoonrekening? Krijg je geen sms als je over je bundel heen bent?
Ziggo... Voor de 2e opeenvolgende avond gehackt.

En als je dan wil bellen, omdat JIJ een probleem hebt door HUN schuld, kost het je altijd veel tijd, ergernis en ook nog eens geld.

Maar via een vriend heb ik er geen last meer van. Deze hacks mogen ze nu gewoon doen, ik blijf internet houden
Oh, doen zij geen betalingsregeling? Ik dacht dat het vaak wel mogelijk was.

Ja ik weet niet hoe hoog het bedrag is natuurlijk.

Ik had vorig jaar zomer een rekening van 880!!!euro, ik was naar het buitenland gegaan en voor die tijd had ik gebeld met KPN en een of andere speciale wereld bundel aangevraagd en dat zou ingaan op de data van vertrek, uiteindelijk iets misgegaan en rekening was zo hoog! Toen ik vroeg of het in termijnen mocht, kwamen ze met 'ja hoor het mag in 9 termijnen'. Ok, dat hoefde nou ook weer niet dus had het in 3 keer betaald maar daar deden ze echt niet moeilijk.
.
Heb ik nog nooit last van gehad, eerst abbo bij Vodafone nu bij Telford. Tijd om over te stappen?

(oh ja ik betaal altijd op tijd, nooit over bundel heen. Je WEET toch wat het maandelijks kost he)
quote:GateKeeper schreef op 20 augustus 2015 @ 10:23:

Maar Minni je bent toch zelf verantwoordelijk voor de hoogte van je telefoonrekening? Krijg je geen sms als je over je bundel heen bent?

Klopt, ik geef ook niemand de schuld. Steek mijn hand in eigen boezem

Ik zou het alleen fijn vinden als ze je dan voor 1 keer tegemoet willen komen. Ik krijg trouwens geen SMS als ik over mijn belbundel heen zit, wel als ik over mijn internetbundel zit.
quote:Sharon-Viva schreef op 20 augustus 2015 @ 10:29:

Heb ik nog nooit last van gehad, eerst abbo bij Vodafone nu bij Telford. Tijd om over te stappen?

(oh ja ik betaal altijd op tijd, nooit over bundel heen. Je WEET toch wat het maandelijks kost he)Ja natuurlijk weet ik wat het kost, maar het kan altijd een keer gebeuren toch door omstandigheden?
quote:Angelaatje1970 schreef op 20 augustus 2015 @ 10:24:

Ziggo... Voor de 2e opeenvolgende avond gehackt.

En als je dan wil bellen, omdat JIJ een probleem hebt door HUN schuld, kost het je altijd veel tijd, ergernis en ook nog eens geld.

Maar via een vriend heb ik er geen last meer van. Deze hacks mogen ze nu gewoon doen, ik blijf internet houden

Dus ziggo is het schuld dat een aanval wordt gedaan op hun systeem

Dat is net zo dom om te zeggen als dat de autofabrikant het schuld is dat een idioot je auto bekrast.

Je hebt je DNS veranderd, dat werkt in 90% van de gevallen wel
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:isa__88 schreef op 20 augustus 2015 @ 10:29:

Ik had vorig jaar zomer een rekening van 880!!!euro, ik was naar het buitenland gegaan en voor die tijd had ik gebeld met KPN en een of andere speciale wereld bundel aangevraagd en dat zou ingaan op de data van vertrek, uiteindelijk iets misgegaan en rekening was zo hoog! Toen ik vroeg of het in termijnen mocht, kwamen ze met 'ja hoor het mag in 9 termijnen'. Ok, dat hoefde nou ook weer niet dus had het in 3 keer betaald maar daar deden ze echt niet moeilijk.

Nou geen 880 euro

Wow, dat is wel erg veel!

Bij KPN kun je inderdaad een regeling treffen.
quote:isa__88 schreef op 20 augustus 2015 @ 10:29:

Ik had vorig jaar zomer een rekening van 880!!!euro, ik was naar het buitenland gegaan en voor die tijd had ik gebeld met KPN en een of andere speciale wereld bundel aangevraagd en dat zou ingaan op de data van vertrek, uiteindelijk iets misgegaan en rekening was zo hoog! Toen ik vroeg of het in termijnen mocht, kwamen ze met 'ja hoor het mag in 9 termijnen'. Ok, dat hoefde nou ook weer niet dus had het in 3 keer betaald maar daar deden ze echt niet moeilijk.Wow, ik heb ooit bij Hi klantenservice gewerkt en daar had je die rekening uberhaupt never nooit niet hoeven betalen. Helemaal niet als je van tevoren gebeld hebt om een bundel te bestellen en het gaat mis. Dat vind ik echt slecht van KPN. Sowieso horen ze je te contacteren als je ineens buitensporig veel kosten maakt in het buitenland, al bij 50 euro geloof ik (EU regels). Is het lang geleden? Als dat niet zo is zou ik er eens een briefje aan wagen om je geld terug te vragen.
Als je rekening hoger is dan verwacht, dan zorg je dat je geld op je spaarrekening hebt staan om dat op te vangen.

Als jij al een betalingsregeling nodig hebt voor een telefoonrekening, dan zijn je financiën niet op orde.
quote:sinnombre schreef op 20 augustus 2015 @ 10:46:

Als je rekening hoger is dan verwacht, dan zorg je dat je geld op je spaarrekening hebt staan om dat op te vangen.

Als jij al een betalingsregeling nodig hebt voor een telefoonrekening, dan zijn je financiën niet op orde.Als de rekening hoger is dan verwacht, komt het dus als verrassing. Je voorbereiden op een verrassing is nogal... lastig.
quote:melas schreef op 20 augustus 2015 @ 10:45:

[...]

Wow, ik heb ooit bij Hi klantenservice gewerkt en daar had je die rekening uberhaupt never nooit niet hoeven betalen. Helemaal niet als je van tevoren gebeld hebt om een bundel te bestellen en het gaat mis. Dat vind ik echt slecht van KPN. Sowieso horen ze je te contacteren als je ineens buitensporig veel kosten maakt in het buitenland, al bij 50 euro geloof ik (EU regels). Is het lang geleden? Als dat niet zo is zou ik er eens een briefje aan wagen om je geld terug te vragen.

Ja, het was wel behoorlijk zuur ze konden ook zien dat ik had gebeld en dat er een bundel in zou gaan op de data van vertrek maar er ging toch iets niet goed. Meer dan een oh sorry mevrouw erg vervelend kreeg ik niet .

Ik kreeg overigens geen smsje met een melding dat ik over mijn bundel was, of ja, die kreeg ik wel maar toen was het al te laat. Die kreeg ik pas toen ik weer in NL was. Dus toen meteen naar ze gebeld, maar was allang blij dat ik een regeling kon treffen.

Er tegen in gaan heeft denk ik weinig zin, het was vorig jaar en de rekening is betaald maar toch, ik zou niet weten hoe ik het dan moet doen in het buitenland eerst volgende keer? Helemaal je telefoon niet gebruiken denk ik?
.

Als jij al een betalingsregeling nodig hebt voor een telefoonrekening, dan zijn je financiën niet op orde.

Wat weet jij het goed.

Mijn financiën zijn wel degelijk op orde. Sterker nog; ik heb ook een spaarrekening. Dit is mijn nu 1 keer overkomen, goh. En ja, ik vroeg om een regeling ondanks mijn spaarrekening. Waarom? Omdat ik liever mijn spaarrekening niet aanspreek. Sowieso kan ik het van de lopende rekening betalen, maar ik mag toch om een regeling vragen omdat ik dan wat meer 'lucht' heb deze maand? Over vooroordelen gesproken.

Niet iedereen heeft spaargeld of de mogenlijkheid tot sparen.

Wij hebben onze financien prima op orde maar het is allemaal heel krap, er was gewoon geen mogenlijkheid tot sparen.

Voor we in de bijstand kwamen was het op. Daarna bijstand. Blij er weer uit te zijn.

Sinds een maand of 6 valt er eindelijk weer wat op zij te zetten maar veel is het niet. En als je dan onverwacht zo'n hoge rekening krijgt kan dat net genoeg zijn om het weer op te laten zijn. En als er dan nog 1 komt tja dan houdt het op.

En zo zijn er meer mensen. Niet iedereen kan zich een buffer veroorloven. Betekent niet dat ze de boel niet op orde hebben.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dat is dan hun fout Isa. Ik was op m'n achterste poten gaan staan als mij dat geflikt was. Ze konden zien dat je ervoor gebeld had en het geregeld was. Dan ligt de verantwoordelijkheid toch bij KPN dat er vervolgens wat mis is gegaan.

Ik zou er nog een briefje aan wagen als ik jou was. Dat je er toch een nare nasmaak aan over hebt gehouden. 850 euro. Wauw!
quote:minnimouse schreef op 20 augustus 2015 @ 10:56:

[...]

Wat weet jij het goed.

Mijn financiën zijn wel degelijk op orde. Sterker nog; ik heb ook een spaarrekening. Dit is mijn nu 1 keer overkomen, goh. En ja, ik vroeg om een regeling ondanks mijn spaarrekening. Waarom? Omdat ik liever mijn spaarrekening niet aanspreek. Sowieso kan ik het van de lopende rekening betalen, maar ik mag toch om een regeling vragen omdat ik dan wat meer 'lucht' heb deze maand? Over vooroordelen gesproken.

Je wilt een betaalregeling, terwijl je het geld wel hebt, maar je spaarrekening niet wilt aanspreken?!

Dat vind ik absurd! Bijna lachwekkend.
quote:sinnombre schreef op 20 augustus 2015 @ 11:10:

[...]

Je wilt een betaalregeling, terwijl je het geld wel hebt, maar je spaarrekening niet wilt aanspreken?!

Dat vind ik absurd! Bijna lachwekkend.Dat mag.
quote:ikeaverslaafde schreef op 20 augustus 2015 @ 10:49:

[...]

Als de rekening hoger is dan verwacht, komt het dus als verrassing. Je voorbereiden op een verrassing is nogal... lastig.

en dus moet je zorgen dat je bij zulke goed controleerbare zaken geen verrassingen krijgt als je geen geld hebt

en betalingsregelingen als je wel geld hebt is idioot
En doooooor!
Ik heb ook een mobiel abonnement bij Ben.

Je kunt inloggen in je account, waar je kunt zien hoeveel je al verbeld/ gesmst hebt. Zo kun je in het vervolg voorkomen dat je een rekening krijgt die je niet kunt betalen.
quote:minnimouse schreef op 20 augustus 2015 @ 10:35:

[...]

Ja natuurlijk weet ik wat het kost, maar het kan altijd een keer gebeuren toch door omstandigheden?ja, en in dat geval WEET je dat je nog steeds op tijd moet betalen. Iets met kleine lettertjes, enzo?
quote:sinnombre schreef op 20 augustus 2015 @ 11:10:

[...]

Dat vind ik absurd! Bijna lachwekkend.

Is niet alleen belachwekkend, maar dan ook nog zeiken dat BEN niet bereid is tot een betalingsregeling is wel enorm absurd.

(dit zijn dus de mensen waardoor al die telco's steeds moeilijker gaan doen...)
quote:minnimouse schreef op 20 augustus 2015 @ 10:56:

[...]

Wat weet jij het goed.

Mijn financiën zijn wel degelijk op orde. Sterker nog; ik heb ook een spaarrekening. Dit is mijn nu 1 keer overkomen, goh. En ja, ik vroeg om een regeling ondanks mijn spaarrekening. Waarom? Omdat ik liever mijn spaarrekening niet aanspreek. Sowieso kan ik het van de lopende rekening betalen, maar ik mag toch om een regeling vragen omdat ik dan wat meer 'lucht' heb deze maand? Over vooroordelen gesproken.Mens, doe niet zo moeilijk,en betaal die rekening als jij wel het geld ergens hebt staan op een bankrekening
Dus eigenlijk valt er niets te klagen TO.

Je hebt geld, maar hebt geen zin om te batelen voor iets waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

De provider kan eerder over jou klagen, dan jij over hen.
quote:ikeaverslaafde schreef op 20 augustus 2015 @ 10:49:

[...]

Als de rekening hoger is dan verwacht, komt het dus als verrassing. Je voorbereiden op een verrassing is nogal... lastig.Dit kun je tussentijds controleren en je weet zelf wel of je meer gebeld hebt als normaal. Dus nee in dit geval spreken we dan ook niet over een verassing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven