Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Tvp
ja precies, loop je in gedachten meteen door naar de chipsafdeling......sta je ineens bij de blikgroentes.
Onze c1000 is nog niet zo heel lang geleden vervangen voor een Jumbo. Ik heb nog steeds mijn draai niet gevonden daar
AH is soms zo ingewikkeld om iets te vinden, die logica ontgaat mij volledig .

Lidl gaat wel, maar die heeft ook veel minder.
tis goed bedoeld
Wij hebben hier een AH XL, die is wel handig met een extra doorgang midden in de winkel. Dan hoef je niet perse de hele winkel weer door als je iets zoekt/vergeten bent maar kun je een stuk afsnijden.
quote:Nobelenobody schreef op 19 augustus 2015 @ 22:04:

AH is soms zo ingewikkeld om iets te vinden, die logica ontgaat mij volledig .

Lidl gaat wel, maar die heeft ook veel minder.

Ja de AH heeft een rare manier van indelen. BIj de kruiden staat van alles, ook gemengde kruiden en mixen voor gehaktballen op mexicaanse wijze, maar de tacokruiden staan dan weer in het andere pad waar alle 'wereldgerechten' staan.

Daar staat dan ook sesamolie, die staat niet in het pad van de olijf-, zonnebloem-, rijst-, arachide-, druivenpit- en walnootolie.

Of dingen staan dubbel. Kikkererwten staan bij de blikgroentes, maar ook (zowel in blik als gedroogd) bij de wereldgerechten. Onnavolgbaar.
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 augustus 2015 @ 21:37:

Edit: kudt, weer verkeerde kwoot, Ik antwoordde dus op Lot met haar Maarten van Rossum

Ik kijk 'De slimste mens' voor hém.

Het liefst zou ik alleen de fragmenten waarin hij zit te chagrijnen achter elkaar gemonteerd op DVD hebben. Lijkt me kostelijk beeldmateriaal.
En ja, we waren er NET aan gewend dat de knop om te quoten ónder het bericht stond.

Gekkenhuis.
quote:Lotte35 schreef op 19 augustus 2015 @ 22:18:

En ja, we waren er NET aan gewend dat de knop om te quoten ónder het bericht stond.

Gekkenhuis.

De mosterd weet ik trouwens blindelings te vinden.

In elke supermarkt.
Vast al genoemd ooit, maar ik heb zo'n hekel aan de mensen die achteraan de rij staan en als een malle naar de nieuw geopende kassa duiken om af te rekenen als de kassière zegt: de eerstvolgende in de rij mag hier afrekenen.

Gebeurd me vaak bij de action, altijd druk daar. Sta ik 10 minuten in de rij en gaat er een nieuwe kassa open: de mensen die komen aanlopen schuiven hup naar de nieuwe kassa. Zo ook de mensen die achteraan de rijen staan. Zo irritant... ik sta niet voor niks oneindig te wachten op mijn beurt, heb dan ook het fatsoen om de langwachtenden naar de nieuw geopende kassa te laten gaan.
Daarom vind ik het systeem van de Primark 'eerlijker'. Daarin vorm je 1 rij en dan zijn er gewoon meerdere kassa's. Is iemand klaar, dan wordt je gewoon geroepen naar een bepaalde kassa. Geen voordringers als een nieuwe open gaat. Betere doorstroming.
quote:andrea82 schreef op 20 augustus 2015 @ 12:21:

Vast al genoemd ooit, maar ik heb zo'n hekel aan de mensen die achteraan de rij staan en als een malle naar de nieuw geopende kassa duiken om af te rekenen als de kassière zegt: de eerstvolgende in de rij mag hier afrekenen.

Gebeurd me vaak bij de action, altijd druk daar. Sta ik 10 minuten in de rij en gaat er een nieuwe kassa open: de mensen die komen aanlopen schuiven hup naar de nieuwe kassa. Zo ook de mensen die achteraan de rijen staan. Zo irritant... ik sta niet voor niks oneindig te wachten op mijn beurt, heb dan ook het fatsoen om de langwachtenden naar de nieuw geopende kassa te laten gaan.Die mensen hebben een slechte aan mij. Ik ga de discussie aan en no way dat ze voor mij de rij in gaan.
En als ze dan nog spullen bij elkaar zitten die altijd al bij elkaar stonden, maar nee hoor, er zit geen enkele logica in.

Ten minste, ik kan geen goede reden verzinnen om de spekblokjes ineens als enige niet kant en klaar product in het schap met kant en klaar producten te leggen.
quote:soetkees schreef op 20 augustus 2015 @ 12:25:

Daarom vind ik het systeem van de Primark 'eerlijker'. Daarin vorm je 1 rij en dan zijn er gewoon meerdere kassa's. Is iemand klaar, dan wordt je gewoon geroepen naar een bepaalde kassa. Geen voordringers als een nieuwe open gaat. Betere doorstroming.Tja, tot dat er een nitwit bedenkt 'hé, er staat geen rij voor die kassa'. Alsof wij vrijwillig in de rij staan
quote:Stokstaartjenl schreef op 20 augustus 2015 @ 13:10:

[...]

Tja, tot dat er een nitwit bedenkt 'hé, er staat geen rij voor die kassa'. Alsof wij vrijwillig in de rij staan Bij het systeem van de primark zoals hier genoemd kan dat niet. Er is een vrij smal pad waar iedereen staat te wachten waar je door moet voordat je überhaupt bij de kassa's kan komen. Maar het werkt vast niet ij de supermarkt waar iedereen grote karren vol boodschappen heeft en er dus geen band is waar je deze op kunt leggen.
Tja, ik kom nooit bij de primark. Maar bij de Jumbo bij mij in de buurt hebben ze een zelfde systeem voor de 'snelle kassa's'.
Tvp
quote:soetkees schreef op 20 augustus 2015 @ 12:25:

Daarom vind ik het systeem van de Primark 'eerlijker'. Daarin vorm je 1 rij en dan zijn er gewoon meerdere kassa's. Is iemand klaar, dan wordt je gewoon geroepen naar een bepaalde kassa. Geen voordringers als een nieuwe open gaat. Betere doorstroming.Inderdaad niet met boodschappen haalbaar, maar in Engeland zie je dat in heel veel winkels (Boots ) en ik vind het echt een ideale manier van kassa rijen hanteren. Zouden ze bij de Action wel een voorbeeld aan mogen nemen.
Paar weken geleden waren er maar enkele kassa's open bij AH en dan vormen zich in de paden rijen. En dan moet je op een zeker moment ritsen en ook dat gaat niet altijd goed.

Het is altijd stervensdruk bij die AH, ongeacht wanneer je er komt. Ik heb wel eens gevraagd waarom er niet meer personeel is, maar dat is niet te krijgen, volgens hen. Nou, ik weet van vriendinnen dat hun kinderen er wel eens hebben gesolliciteerd maar ze worden nooit aangenomen met allerlei flauwe excuses en smoezen.
Ik erger mij aan zeer slome mensen.

Laatst bij appie rekende een menneer voor mij zijn boodschappen af, maar echt in slow motion, de kassadame ergerde zich enorm aan hem, en dan moest hij nog zijn schappen inpakken, wat een eeuw leek te duren.
Als ik boodschappen doe met dochter en ze heeft enorme trek, dan pak ik wel eens een zak krentenbollen en geeft haar er alvast 1 van, en reken deze later af, ik betaal toch per zak en niet per kilo. Er heeft nog nooit iemand wat van gezegd. Ik doe dit nooit met producten die nog gewogen moeten worden, zoals bananen, dat vind ik diefstal.
ik geniet in de supermarkt altijd van de zelfscanner, gooi mijn boodschappen alvast in de tas en reken af bij de paal waar niemand staat,

en dan verbaas ik me altijd over die lange rijen bij de kassa...waarom niet met de zelfscanner? Wat een uitvinding!

Verder erger ik me alleen bij de supermarkt als je speciaal naar binnen gaat voor één product wat je wil hebben en exact dat product is net uitverkocht........irritant!
quote:milouda schreef op 20 augustus 2015 @ 23:01:

Als ik boodschappen doe met dochter en ze heeft enorme trek, dan pak ik wel eens een zak krentenbollen en geeft haar er alvast 1 van, en reken deze later af, ik betaal toch per zak en niet per kilo. Er heeft nog nooit iemand wat van gezegd. Ik doe dit nooit met producten die nog gewogen moeten worden, zoals bananen, dat vind ik diefstal.Dat ís diefstal
Gisteren: een mevrouw met maar één product die hop, naar het begin van de rij (waar wel meer mensen met weinig boodschappen in stonden) liep en vroeg of ze voor mocht. Toen dat mocht ging ze vervolgens minuten lang staan bakkeleien met de caissière omdat haar netje uien volgens haar vijf cent (!) te duur geprijsd was. En de hele rij maar wachten.

Ze bleek trouwens ongelijk te hebben.
quote:DKKLLDRBR schreef op 20 augustus 2015 @ 23:35:

Dat ís diefstal

Nee he, niet wéér deze discussie.

Hier is pas al een heel topic over geweest.

Een welles-nietes-gebeuren, waarin mensen het toch niet eens werden.

Ik zou het echt zonde vinden als dit topic ook in zoiets zou verzanden.

Verder: de vrouw in het verhaal van Miffy tart bij mij echt elke irritatiezenuw (en daar heb ik er nogal wat van)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven