Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Mijn buurvrouw moest laatst een kwartier wachten op iemand die haar boodschappen met losse munten en muntjes betaalde. Ze had het idee dat het meisje achter de kassa daar ook niet blij mee was.
verba volant, scripta manent.
Meestal zijn ze wel blij met veel kleingeld. Maar een kwartier lang muntjes tellen is ook weer zoiets.
quote:Starshine schreef op 21 augustus 2015 @ 08:37:

Meestal zijn ze wel blij met veel kleingeld. Maar een kwartier lang muntjes tellen is ook weer zoiets.

Ik bewaar mijn muntjes voor een paar marktkooplieden, de één heeft graag muntjes van vijf cent, de ander van tien of twintig. Bij de bank moeten ze, voor zover ik weet, extra betalen voor rolletjes klein geld, bij mij is het "gelijk oversteken".

Ik heb me zelf ook een keer bezondigd aan het uittellen van een broekzak vol Peséta's in een Spaans wegrestaurant niet ver van de Franse grens maar het was a) niet druk en b) er waren nog twee kassa's open. Ik zag de dame achter de kassa, bij wijze van spreken, denken "daar heb je weer zo'n vakantieganger die van zijn muntgeld afmoet".
Gisteren was ik in de Aldi en daar heb ik echt even een extra rondje gemaakt.

Niet omdat ik iets vergeten was, maar omdat er een enorm vieze geur van een vrouw afkwam. Echt een zure geur, zo vies.

Vreselijk als mensen zich niet verzorgen, en vooral nu het het warm is. In de supermarkt moet je toch soms dicht bij andere mensen staan en dan is dit niet aan te raden!😣
Oh van die stinkende mensen ja, daar loop ik gerust een stukje voor om, ik draai zelfs weg uit de kassarij als ik met zo een in de rij sta.

Vind dat zo vies, wat is het nu voor moeite om jezelf te verzorgen denk ik dan.
Was pas in België (en in Zweden ook al gezien) daar hadden ze een automaat voor het muntgeld. Betaal je met een briefje dan pakt de cassiere het aan, en je wisselgeld krijg je rammelend uit het apparaat.

Betaal je zelf met muntjes dan kan je bij wijze van je portemonee leegkiepen en al wat te veel was krijg je weer terug. Werd daar vanwege hygiene gedaan (was een broodjeszaak) eigenlijk ideaal.
In wat voor winkel was dat, ypod? Ik denk dat ik dat systeem alleen ken als je zelf je boodschappen afrekent aan de Quickscan. Heb daar overigens in mijn armere studentenjaren eens afgerekend met alleen maar (1,2,5) centen, durfde dat toch niet aan de reguliere kassa te doen
quote:Ypod schreef op 21 augustus 2015 @ 09:26:

Was pas in België (en in Zweden ook al gezien) daar hadden ze een automaat voor het muntgeld. Betaal je met een briefje dan pakt de cassiere het aan, en je wisselgeld krijg je rammelend uit het apparaat.

Betaal je zelf met muntjes dan kan je bij wijze van je portemonee leegkiepen en al wat te veel was krijg je weer terug. Werd daar vanwege hygiene gedaan (was een broodjeszaak) eigenlijk ideaal.In veel Duitse supermarkten komt je wisselgeld ook uit een automaat als je met een briefje betaalt maar ik betaal eigenlijk nergens contant, onhandig alhoewel dat systeem wel net zo snel is als pinnen.
tvp
Just keep swimming
quote:Saracenen schreef op 21 augustus 2015 @ 10:23:

In wat voor winkel was dat, ypod? Ik denk dat ik dat systeem alleen ken als je zelf je boodschappen afrekent aan de Quickscan. Heb daar overigens in mijn armere studentenjaren eens afgerekend met alleen maar (1,2,5) centen, durfde dat toch niet aan de reguliere kassa te doen

In Zweden heeft elke reguliere supermarkt dit, de Coop en IKA in ieder geval wel.

In België was het een particuliere broodjeszaak maar ze zeiden daar dat het dus bij bakkers en slagers binnenkort verplicht is; die mogen geen contant geld meer aanraken ivm hygiëne en verse producten.

Ik denk inderdaad dat ze niet zo blij waren geweest met je zakje kleingeld haha
Albert Heijn die besluit om mijn frisdrankmerk "Schweppes" uit de schappen te halen. Het "waarom" wilde de klantenservice niet vertellen, alleen dat het merk niet meer wordt ingekocht. Als klap is de vuurpijl was het alternatief "Royal Club" uitverkocht.
Grrr, na heerlijk meelezen nu m'n eigen ergernis.

Sta in de rij bij de kruidvat, 2 mensen voor mij staat een meisje met een paar autootjes. Kind is een jaar of 3. Op gegeven moment is ze aan de beurt maar zegt ze: 'mama moest nog even wat pakken'. Mama was achterin de winkel, dus de cassiére zegt tegen het meisje: wacht maar even dan, en ze gaat de volgende klant helpen. Intussen komt mama er weer aan, ziet dat haar beurt voorbij is gegaan en gaat achter mij (ik was de laatste) in de rij staan.

Is de dame voor mij klaar, zegt de cassiére tegen mama en dochtertje: 'kom maar hoor, jullie zijn nu aan de beurt. En dat terwijl ik mijn spulletjes al had neergelegd en ze notabene zelf achter mij in de rij waren gaan staan! 'k Stond echt met mn mond vol tanden en heb uit puur protest níet vriendelijk gegroet en géén dankjewel gezegd en géén goedendag gewenst bij het weggaan.

GRR!
De Jumbo bij mij in de buurt heeft een automaat die automatisch je wisselgeld in muntjes terug geeft.
quote:btientjuhzzz schreef op 21 augustus 2015 @ 11:05:

Grrr, na heerlijk meelezen nu m'n eigen ergernis.

Sta in de rij bij de kruidvat, 2 mensen voor mij staat een meisje met een paar autootjes. Kind is een jaar of 3. Op gegeven moment is ze aan de beurt maar zegt ze: 'mama moest nog even wat pakken'. Mama was achterin de winkel, dus de cassiére zegt tegen het meisje: wacht maar even dan, en ze gaat de volgende klant helpen. Intussen komt mama er weer aan, ziet dat haar beurt voorbij is gegaan en gaat achter mij (ik was de laatste) in de rij staan.

Is de dame voor mij klaar, zegt de cassiére tegen mama en dochtertje: 'kom maar hoor, jullie zijn nu aan de beurt. En dat terwijl ik mijn spulletjes al had neergelegd en ze notabene zelf achter mij in de rij waren gaan staan! 'k Stond echt met mn mond vol tanden en heb uit puur protest níet vriendelijk gegroet en géén dankjewel gezegd en géén goedendag gewenst bij het weggaan.

GRR!En zij gaven zelf ook niet aan om even te wachten? Omdat ze immers als achter je stonden?
quote:Ypod schreef op 21 augustus 2015 @ 11:42:

[...]

En zij gaven zelf ook niet aan om even te wachten? Omdat ze immers als achter je stonden?Nee! Madam stapt zo naar voren en de cassiére begon de autootjes (die er nog lagen) al af te rekenen..
Ach, als ze voor je had gestaan had je ook moeten wachten.
ik heb ook een ergernis over ons winkelcentrum. Vaak ga ik naar de AH en naar de lidl, maar deze zitten allebei in een andere hoek in het WC. Als ik dus op de parkeerplaats van de AH ga staan heb ik daar geen lidl wagentjes en bij de Lidl geen AH wagentjes.

Ik moet er dus altijd rekening meehouden, waar de auto staat en met welk wagentje ik dan eindig, anders kan ik het wagentje dus niet kwijt.

Heb in een gehaaste en asociale bui wel eens gewoon een wagentje alten zwerven en dat doe ik liever niet.
quote:Starshine schreef op 21 augustus 2015 @ 12:06:

Ach, als ze voor je had gestaan had je ook moeten wachten.Klopt, en dan had ik het geen probleem gevonden, ik vind t vooral niet netjes van de cassiére...
Beetje off topic maar waarom is Heinz hot ketchup niet meer te vinden bij AH? Iemand?
quote:btientjuhzzz schreef op 21 augustus 2015 @ 11:59:

[...]

Nee! Madam stapt zo naar voren en de cassiére begon de autootjes (die er nog lagen) al af te rekenen..Heel fijn, vooral niet netjes van diegene achter de kassa inderdaad. Kan je je kind altijd wel voor de rij van de kassa parkeren met 1 artikel en zelf nog even pakken wat je nodig hebt
quote:Starshine schreef op 21 augustus 2015 @ 12:09:

ik heb ook een ergernis over ons winkelcentrum. Vaak ga ik naar de AH en naar de lidl, maar deze zitten allebei in een andere hoek in het WC. Als ik dus op de parkeerplaats van de AH ga staan heb ik daar geen lidl wagentjes en bij de Lidl geen AH wagentjes.

Ik moet er dus altijd rekening meehouden, waar de auto staat en met welk wagentje ik dan eindig, anders kan ik het wagentje dus niet kwijt.

Heb in een gehaaste en asociale bui wel eens gewoon een wagentje alten zwerven en dat doe ik liever niet.Hier zitten de Lidl en de AH ook in andere hoeken, ik ga gewoon met het 1e karretje ook naar de 2e supermarkt. Is hier heel gebruikelijk. Er wordt ook niets van gezegd in de winkels.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:MarianneDavids schreef op 21 augustus 2015 @ 12:18:

Beetje off topic maar waarom is Heinz hot ketchup niet meer te vinden bij AH? Iemand?Ze hebben nu twee andere varianten; hot chili en nog een andere.
Bij een appie waar ik weekelijks kom, zit een jongen achter de kassa, die zijn eigen bonuskaart scant, als je de jouwe vergeten bent. Ik heb dit al twee keer meegemaakt met deze knul. Zou hij het voor de airmiles doen?
quote:milouda schreef op 21 augustus 2015 @ 13:28:

Bij een appie waar ik weekelijks kom, zit een jongen achter de kassa, die zijn eigen bonuskaart scant, als je de jouwe vergeten bent. Ik heb dit al twee keer meegemaakt met deze knul. Zou hij het voor de airmiles doen?Nee, die komen op een andere kaart, niet op je bonuskaart. Ik doe niet aan airmiles maar mijn vriendin wel, zij heeft het niet breed, komt zelden aan een bedrag dat airmiles rechtvaardigt maar als man en/of ik boodschappen gaan doen of moeten tanken nemen we haar kaart mee, zo lopen haar airmiles lekker op.
Je kunt de airmiles koppelen aan je bonuskaart dus ja, daar kun je wel mee verdienen.

ook was het (in ieder geval tot een paar jaar terug) zo dat als je bij de appie werkt je een bepaald percentage van van je aankopen terug kreeg als je deze met je bonuskaart kocht. wel tot een maximum geloof ik. Vriendinnetjes van mij die daar werkte gaven hun kaart dus ook altijd aan hun ouders om boodschappen mee te doen. Dan deelde ze het bedrag dat ze terug kregen met die ouders.

Misschien dat deze jongen het daar voor doet? Ik weet eigenlijk niet of dat systeem nog bestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven