VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Zo, verder kom ik even vertellen dat het weer echt heel gezellig was bij de Dropjes. Heerlijk vermaakt en natuurlijk geweldig gegeten in hun nieuwe paleisje. Drop, het was leuk en we moeten het echt veel vaker doen. Grappig dat kindjes het weer zo automatisch met elkaar kunnen vinden terwijl ze elkaar een tidj niet hadden gezien. Arme Mormel want hij wil zo graag meedoen hahahaha

O ja, weer 1 verslaafd aan CoR hehehe..

De mannen hebben zelfs met elkaar zitten te DS-en. Geeks..

Verder een hoop gemist want ben al vanaf woe niet meer geweest aangezien ik druk druk druk was met van alles. Donderdag avond heerlijk wezen mutsen met vriendinnen, maar werd een beetje laat. Ik kroop om 1.30 op mijn nest terwijl de volgende ochtend de wekker voor 6.00 stond aangezien ik om 7.15 op werk moest zijn vanwege een ontbijt. Oef, tough. Maar het was wel zo gezellig dat ik het er voor overhad.

Vrijdag kwam hulp voor het eerst en ik ben zoooo blij. Ze maakt echt geweldig schoon en strijkt ook nog goed dus een gouden greep. Voorlopig laat ik haar niet meer gaan als ze het zo blijft doen. Na het werk met ontbijt en verdere dingen, de kindjes naar mijn ouders gebracht en daar gegeten en kindvrij dus zaterdag ingegaan. Wel peuterzwemmen gedaan met Mormel, dus helaas wel vroeg op.

Ely, wat een leuke kaart! Ik ga echt zorgen dat ik erbij ben.

Nathje, ook van jou zo'n leuke kaart. Ik ga natuurlijk wel proberen om 1 van de twee dagen erbij te zijn.

Athena, ik ga zo spieken om de foto's te mogen kijken. Maar knap hoor aangezien fondant echt wel lastiger is om mee te werken dan marsepein gezien het sneller uitdroogt. Ik vind het persoonlijk ook mooier, maar beide opties vind ik zelf niet zo lekker. Erg he? Ik vind het alleen maar leuk om te maken, maar eet het liever zelf niet. Koop jij je spullen online of hebben jullie zo'n leuk zaakje in stad?

Peb, na de wijze woorden van Lien en Nath sluit ik me daar maar gewoon bij aan.

O ja, schoenen zijn vooral voor meisjes meer gemuts hoor in mijn geval. Er zijn zoveel leuke meidenschoenen dat ik gewoon niet kan kiezen. Ik koop daarom altijd 1 paar laarzen en 1 paar maryjane-achtige schoentjes. Voor mormel denk ik gewoon een stevig paar om te dragen en een paar sneakers.
Partijtjes is nog een inhaal actie van zomervakantie verjaardagen en dochter is blijkbaar een goede om uit te nodigen . Ze was ook vrijdagmiddag op een feestje omdat de moeder van de jarige het altijd zo rustig vond met haar. Haha, dat wordt wat met Kiloknaller.

Gisterenavond bij iemand geweest (uit politiek netwerk van Linoleum) met een huis, zeg maar gerust HUIS. Ze hebben een overkapping achter in de tuin, met een buitenkeuken. Groter dan onze gehele achtertuin en ja het huis.... de keuken alleen al is groter dan onze complete benedenverdieping, de hal trouwens ook. Tering en dan zou je zeggen dat die mensen al bijna 100 zijn ofzo, maar nee hoor, 33 en 34. Overigens, ik zou het dolgraag willen, maar dit is zo idioot groot dat ik het niet eens echt leuk zou vinden, zo'n kasteel.

Ik ga even op msn kijken.
Bijgelezen en niets meer aan toe te voegen. Morrie, de speen is op de post (dan weet je dat alvast, als het lang duurt dan ligt het aan de postbode en zijn collega's ).
Wauw dat klinkt als een groot HUIS, Lien. Bij die grootte is het volgens mij vooral erg moeilijk om er echt een thuis van te maken, maar zo te horen is dat bij hen wel gelukt? (aangenomen dat ze van koken houden met een buitenkeuken en keuken)

Gisteren een bruiloft gehad en het was gezellig maar geen bruiloftssfeer. Het was net alsof we in de kroeg stonden gezellig te praten maar het er was geen feeststemming. Gek om mee te maken.

Vrolijk wat heerlijk dat je een goede hulp hebt gevonden. En bij de dropjes klinkt het ook weer gezellig!

Als ik Athena taart zo zie, dan lijkt het me echt leuk om samen eens Vrolijke taarten te freubelen. Volgens mij zijn er hier genoeg met kennis over taarten maken, toch?

Ik ga weer even verder met uitnodigingen schrijven voor Open Huis!
Ja, die taart. Ziet er heel perfect uit! Knap hoor. Ik ben meer van de appeltaarten, en dan wat minder perfect dus...

Bruiloft klinkt inderdaad apart. Maar ja, wat is nu eigenlijk een bruiloftsfeer? Ik heb nog niet zoveel bruiloften meegemaakt, we hebben niet zo'n trouwerige vriendenkring, en ze waren allemaal anders. ook qua sfeer.

Net bij mijn broertje geweest, want neefje jarig. Was gezellig. Broer heeft na 4 weken vakantie in Noorwegen besloten daar te gaan wonen en makelaar komt deze week langs om zijn huis in de verkoop te gooien. En mijn vader weet nog van niks. Nu gaat hij elke dinsdag een bakkie doen bij mijn schoonzus, dus mijn broertje moet het toch gaan vertellen.

Mijn vader... Hij moest longfoto's laten maken vanwege aanhoudende verkoudheid maar aan longen was niets te zien. Wel zagen ze iets aan zijn lichaamsslagader. Een verwijding ofzo, als ik het goed begrijp. Nu moet hij een MRI scan laten maken en ziet daar enorm tegenop. Alleen al vanwege het feit dat hij naar het ziekenhuis moet waar mama is gestorven. Ik vind het ook nog steeds rot om daar langs te rijden. Maar hij is ook bang dat hij iets ernstigs heeft. Dat laatste denk ik niet, de huisarts had alle begrip voor mijn vaders weerstand om naar ziekenhuis te gaan en gaf aan dat er geen haast bij is. Maar toch weer iets om je zorgen te maken.

Verder sprak ik hem van de week. Hij gaf aan echt iets te moeten vinden om zijn dagen te vullen. Hij verveelt zich enorm en -zijn woorden- "redt het niet als hij op deze manier verder moet, zonder iets te doen te hebben". Alles wat ik opperde wuifde hij van de baan. Maar ik probeer toch van alles te verzinnen. Liefst iets dat hij gewoon thuis kan doen, maar als het niet anders kan dan buiten de deur. Ook iets wat me bezig houdt.

En als laatste, ik moet het even kwijt, was hij dus op de verjaardag van neefje. Ik vroeg of hij aanstaande zondag ook op de verjaardag van mijn kleine Pebbeltje komt. Dat wist hij nog niet zie hij, hij zou wel kijken. En waarschijnlijk is hij er gewoon hoor, maar ik werd er zo verdrietig van. Dat niet-enthousiasme. Maar wel elke week bij de vrouw van mijn broertje koffiedrinken en op die verjaardag zijn. Zij wonen ook het dichtstbij, maar toch. Het maakt me echt triest. Op mijn mededeling dat ik mijn broers, zusje, hun partners en vader in oktober uitnodig voor een etentje reageerde hij net zo. "Hij wist het nog niet."

Zucht. Aan de ene kant begrip, aan de andere kant teleurstelling en bovenal het schrijnende gemis van mama. En dan voel ik me zo alleen op de wereld.

Ik moet óf berusten in het feit dat mijn vader zo is, altijd geweest ook maar naast mama viel het minder op, óf hem duidelijk maken dat het mij zoveel verdriet doet. Moeilijk.

En ondertussen kom ik verdrietig van elke verjaardag van mijn familie vandaan en dat wil ik ook niet. De dag begon helemaal goed, gezellig en relaxed en het is dan ook zo zonde.

Nou. In ieder geval hier mijn verhaal even kwijt, dat scheelt al een berg.
Ach Pebbles, ik vind het goed dat je het van je afschrijft. Hopelijk valt het op die manier ook allemaal op een plaats want je hoe je schrijft klink je zo helder en sterk. Ik volg je in ieder geval helemaal.

Er is trouwens niet 1 soort bruiloftssfeer hoor. Maar in elke bruiloft die ik meegemaakt heb (en die waren in alle vormen en maten) was het bruidspaar overduidelijk in de gloria en hing daarom de romantiek in de lucht. Dat miste er gister, denk ik. Begrijp me niet verkeerd hoor, misschien gaat dit stel er gewoon anders mee om, dat kan natuurlijk ook.
Wat een lekker dagje vandaag. We zijn naar Artis geweest en het was heerlijk. Auto wel een beetje vol met twee kinderen en een kinderwagen overigens . Het ging hartstikke goed, zelfs Knorrie nog gevoed in het restaurant. Schorrie had ik nooit in het openbaar gevoed (wel bij andere mensen thuis natuurlijk, maar niet écht in het openbaar). Maar nu met Knorrie toch gedaan en het was geen probleem. Zeker niet toen ik zag dat er een moeder een paar tafels verderop met een baby zat te klooien die de fles weigerde omdat er klontjes oid in zaten die niet door de speen konden. Toen was ik heel blij met mijn borsten .

Ga nu Gooische Vrouwen kijken en dan vroeg naar bed. Morgenochtend gaat Harrie naar andere kant van Nederland en blijft daar ook slapen. Ik ga dus maar proberen uitgerust aan deze single mom dagen en nacht te beginnen.
quote:lien schreef op 14 september 2008 @ 11:32:

Bijgelezen en niets meer aan toe te voegen. Morrie, de speen is op de post (dan weet je dat alvast, als het lang duurt dan ligt het aan de postbode en zijn collega's ).We hebben hem woensdag pas nodig voor de accepteert-Knorrie-de-fles-test, dus dat redt TNT Post vast wel .
Lien, dat klinkt als een echt grooot HUIS! Maar ik vraag me af wat sommige mensen dan allemaal doen in zo'n huis? Ik zou gaan rolschaatsen :-) Ik sprak ook baas en hij krijgt 3 keer per week een hulp terwijl zijn vrouw thuis is en kindjes 4 dagen naar de creche gaan. Snap het ook niet helemaal wat je dan doet om je leven te vullen terwijl je een goed stel hersens hebt.

Nath, waren het vrienden van jullie of bekenden?

Peb, klinkt inderdaad lastig zeg hoe je vader reageert momenteel. Verdriet, maar ook niet weten wat hij ermee moet doen. Maar ik vind wel dat je heel makkelijk praat over feit dat je broer gaart emigreren. Vindt je dat niet moeilijk dan?

Morrie, spannende dag dus woe? Dus vanaf nu ga je los met Knorrie voeden in het openbaar? :-)

Zo heerlijk, geen strijk te doen en alles al schoon. Het leven kan echt heel goed zijn met een hulp weer. Ik ga zo ook lekker naar bed en ga Masterchef kijken.

O ja, ik ben toch zo benieuwd. Ik heb een hele bups weer bij RBB besteld en ook een shirt met een graafmachine print voor mormel (zwart met geel vilt print). Ik denk dat hij mij de leukste moeder ever gaat vinden. Verder bij LL besteld en het ondergoed is echt heel mooi. Jammer dat Loeder de shirts en PJ's niet meer past.
Ola! Kan helemaal niet op ak dit keer, ook niet lezen, pagina wordt niet gevonden, maar als er gereageerd is vind ik het sowieso ok nu. Thx.

Gisteren idd erg leuk bezoek gehad van de Vrolijkerds, vreemd om jullie zo in ons nieuwe huis te ontvangen! Anders he? Maar was gezellig en het zou leuk zijn om vaker af te spreken dan eens in het halve jaar of zoiets, de huidige frequentie in ieder geval. Heerlijk hoe de kinderen op elkaar reageren en idd, arme Mormel, wil wel maar kan nog niet! Wacht maar, over 2 jaar heeft die de grootste waffel van allevier.

Huis van collega klinkt wel erg mega, Lien! Zullen vast een hulp in de huishouding hebben, ik moet er tenminste niet aan denken zo'n groot huis zelf schoon te moeten houden. En of zo groot nou zo leuk is... Het kan ook een grote, maar lege ruimte worden, beetje kil misschien?

Dagje Artis klinkt leuk, Morrie!

En Knuf voor Pebbles, jammer dat je dergelijke reacties krijgt van je vader, idd om bedroefd van te worden. Heeft hij dat nou zelf niet in de gaten?

Nath, erg mooie kaart en uitnodiging erg leuk, maar ik vrees dat ik het niet ga redden...

Vent heeft vandaag getraind voor de Van Dam tot Dam loop volgende week, het gaat best goed geloof ik! Knap, want normaliter doet 'ie zo goed als nooit aan sport (wel gedaan maar nu te weinig tijd). Ik ben naar mijn ouders geweest met de kinderen en vanavond weer eerste dansles van het seizoen gehad. Lekker, weer bezig zijn.
Mijn broertje heeft de plannen tot emigreren al heel lang. Maar ze werden concreter vlak nadat mama stierf, wat dan overigens weer niets met elkaar van doen heeft maar zo uitkwam. Ze zitten al heel lang op Noorse les en zo en zijn ook al lid van Noorwegen-emigranten-clubje o.i.d. De vakantie moest de doorslag geven, ze hebben 4 weken rondgetrokken, emigranten opgezocht en kwamen dolenthousiast terug.

Hoewel mijn broertje en ik (en de rest) er alijd voor elkaar zijn als er iets is lopen we de deur niet bij elkaar plat. We zien elkaar bij mijn vader, en op verjaardagen. En heel af en toe zomaar een bezoekje tussendoor.

Ik verwacht dat ik mijn broertje nog steeds een paar keer per jaar zie. Noorwegen is niet de andere kant van de wereld. En we hebben telefoon en internet. Daarbij past het echt heel erg bij hem en zijn vrouw om in the middel of nowhere te gaan wonen. Dus ik heb er zo'n goed gevoel bij voor hun dat ik er geen moeite mee heb.

We hebben wel besloten dat, mocht hij er volgens jaar al wonen, we dan een weekje bij hem gaan kamperen (hij wil daar als installateur gaan werken en in de zomer ook een soort 'kamperen bij de boer').

Dus misschien praat ik er makkelijk over, maar ik weet het dus al maanden en vind het voor hen echt een goed idee. Daarbij vind ik dat je moet doen wat je wilt, je hart moet volgen en ze zijn zo enthousiast hierover en verliefd geworden op dat land dat het zonde zou zijn als ze het niet doen.
Klinkt goed zeg Pebbles! Emigreren is meestal geen 1 nacht ijs beslissing. En het brengt ook voordelen met zich mee: q-time met elkaar doorbrengen door bv daar te logeren is soms leuker dan de bezoeken die je nu kent, toch?

Ik ben al de hele ochtend aan het regelen van de opvang voor Apie en Japie. Wat een gepuzzel met Apie die naar school gaat en Japie die een andere dag zou kunnen komen. Pfff, ik heb er een dagtaak aan.
Nathje, het was geen grapje hoor, van dat aan een boom binden

En ik supergeduldig? Nou.. Ik denk dat Maxi hard zou lachen als ze dat las!

Pebbles, wel een stap zeg, emigreren! Maar het klinkt als een weloverwogen beslissing en ik denk dat het inderdaad ook juist positief kan uitpakken voor het contact wat je hebt.

Wat je vader betreft: lastige situatie hoor. Ik zou zelf toch een keer rustig het gesprek erover aangaan, op een moment dat het je niet al te hoog zit en gewoon in het algemeen, niet nav. een concreet voorval. Het hoeft geen aanval te zijn, maar het is denk ik wel goed als hij zich wat meer bewust is van hoe het bij jou overkomt.

Sjips, Nano hoest zich wakker..
Pffft, bij Ikea geweest, kom eigenlijk altijd met koppijn uit die winkel. Waszak e.d. geregeld, nu nog in elkaar zetten en daar heb ik geen puf meer voor. Ga het wel doen zo, want kinderloos tot 16,00 en dan is het wel handig als er ook echt iets uit mijn handen komt.

Pebbles, die verjaardag: ik denk dat je vader echt wel komt, maar vrees dat hij de lol in dingen niet meer zo heeft, zoals hij zelf ook zegt en dat hij dan al helemaal geen zin heeft zich vooraf vast te leggen. Puntje bij paaltje is hij er vast (hoop ik maar!).
Nee, hij wil zich nergens aan vast leggen. Dat is zo. Ach, eerst maar eens afwachten.

Ik heb mijn convectorput uitgezogen, en daar ligt veel in hoor met een hond in huis! heb ik gedaan omdat donderdag hulpen komen. Ja, niet logisch maar toch.

Wat kunnen 2 hulpen in 1,5 uur doen? Is dus 3 manuren. In ieder geval buitenkant keukenkastjes, kamer stoffen/afnemen beneden alles stofzuigen en dweilen. Wc schoonmaken, trap zuigen. Boven overloop en slaapkamers stoffen/afnemen en stofzuigen. Badkamer doen. Zoldertrap stofzuigen. Vingers bvan deuren en lichtknoppen, stofrag langs plafonds checken en weghalen. En dan als niet wekelijkse klussen ook de slaapkamers af en toe dweilen, zolder en trap stofzuigen/dweilen, ramen zemen en strijken. Is dit reëel om op een briefje te zetten? Vergeet ik iets belangrijks?
Jij bent onze enige echte HHP en ik heb het bekeken, maar volgens mij is het is een compleet lijstje . Ik heb mijn huis ook eerst grondig schoongemaakt voordat de werkster kwam, ander schaam ik me zo . De dames hebben dus voor jou gekozen lees ik: omdat het er twee zijn?

Ging BNJMN van de creche halen om 16.00, maar hij lag nog te tukken, nu word ik gebeld zodra hij wakker is. Wel fijn, zo'n creche om de hoek.
joehoe, je kaart is er Ely! Ik weet niet wat voor reis die gemaakt heeft maar goed hij is er in ieder geval.

Leuke kaart ook. Ik zal er bij zijn!
Zo, dag 1 single mom van twee kinderen is overleefd, en nog met gemak ook. Beide kindjes ook gekeurd door het cb en was ook helemaal prima. Was wel een uur zoet met die 2 daar, maar we hadden een leuke arts dus het was geen straf.

Nu lekker met kopje thee op de bank en dan vroeg naar bed.

Ik heb zelfs alles al klaar staan voor het ontbijt morgenochtend want dan moet ik er helemaal alleen voor zorgen dat Schorrie op tijd op school terecht komt. 't Zal mij benieuwen....
Fijn Morrie dat het goed ging. En dat alles oke was op het CB.

Nathje, goed dat kaart toch gekomen is. Ik vond het ook al zo gek. Heeft er wel lang over gedaan zeg.

Lien, jouw kaart moet nog op de bus hoor. Nog wel meer trouwens....~bloos~

Van de week ga ik uitgebreider reageren hoor, ben nu een beetje te moe

Toedels
Toedels? Is het niet Dreamer die dat altijd zegt?

Zo. Hier traktaties gemaakt, bootje van cakeje met zeiltje van papier en spekkie als vlag en een schatkistje erop geprikt. 28 kinderen en ze ogen op de begane grond de klassen rond dus 40 stuks. Pebblo heeft me geholpen, was nog gezellig ook! Slingers hangen, kadootjes staan klaar. En heb ook al een pastasalade voor morgenavond gemaakt! Kan me niet voorstellen dat mijn jongste kind morgen alweer 5 is.

Als ik enige echte HHP ben moet ik me in een hoekje gaan zitten schamen. Vroegah, ja toen wel.

Ga me nu in bed naast mijn ega voegen. Eerst nog hond uitlaten en fietsen binnen zetten. Blegh. Is Pebblo-karweitje maar ik heb gezegd dat ik het wel doe.
Oh en deze donderdag gaan we toch naar Morrie, Mille?

10 uur bij jou Morrie? En Mille, heel brutaal, maar zou jij mij op de terugweg bij winkel af kunnen zetten?

Joehoe.... gefeliciteerd Klein (groot) Pebbeltje!
Vijf-werf hoera voor Kleine Pebbel die nu inderdaad eigenlijk een andere naam moet .
Gefeliciteerd Kleine Pebble!

En Lien, speen is gearriveerd.

Later meer, nu huilende Knorrie uit box vissen.
Maar ik leef dus nog, alleenstaande nacht ook goed doorstaan en Schorrie zit netjes aangekleed op school. Zelf ben ik ook aangekleed en Knorrie is zelfs in bad geweest!

Ik vind het wel overzichtelijk zo, zonder man .

10 uur bij mij is prima hoor Pebbles en Mille. Leuk om jullie te zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven