Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Aan de ene kant wil ik het met zo min mogelijk zh doen, maar als het zo niet werkt.. Ben nu ook gewoon even teleurgesteld.. Over dik 2 weken weer een nieuwe kans!
Ik ben vandaag bij de gyn geweest en helaas.. De 2e ronde 50mg Clomid slaat niet meer aan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet nu starten met 100mg.

Wat een domper zeg. Dacht ik dat ik eindelijk af was van de bezoekjes moet ik weer onder controle.

Ik voel me nu echt zwaar klote :(
Herkenbaar! Ik had het direct de eerste keer.. En Skawa is ervaringsdeskundige op dat gebied.

Voelen we ons samen even kut! :(
Ik snap helemaal hoe jullie je voelen Leef met jullie mee! Heb er afgelopen 2 dagen ook mee geworsteld... Blijft toch iedere maand weer die stomme teleurstelling :(
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Even knuffelen dames en weer door!!

Ik voel me de afgelopen twee dagen weer beter in mijn vel zitten. Ik weet het niet meer zo goed qua Provera van de vorige keer, maar misschien heb ik bij de eerste 2/3 pillen Provera een soort gewenningstijd en dat dan de overige 7 dagen 'gewoon' zijn?

Ik drink van mezelf bijna niet. Dus zolang het nu nog kan, pak ik af en toe een roseetje. Ik denk dat die hoeveelheid niet schadelijk zal zijn, en de Gyn heeft er ook niks over gezegd.

@korfje. Je zei dat je benieuwd was hoe erg je ongesteld zou worden. Ik was na Provera amper ongesteld, dat stelde echt niks voor. (Dat is dan wel weer fijn).
Inderdaad.. Kan ik me toch niet helemaal op voorbereiden. Nouja, even snikken en gewoon weer doorgaan!
@famke, fijn dat je weer beter in je vel zit. Ups en downs he..
Hi valair

Ik ken dat heb ik ook gehad dus dikke kans dat tweede ronde 100 ook niets doet Pff

Missy ecco dikke knuf! Ik vind 7 mnd clomid lang ja welk beleid willen ze gaan volgen?

Tuinfeest was geslaagd en mijn paard is zowaar beter! 36.9 getempt vanmorgen dus blij.

Nu hopen dat ik snel ongesteld word ben wel toe aan nieuwe kans.

Wel heftig gesprek vannacht met een dronken vriend van mijn vriend en mijn vriend. Hij weet niets van t zh traject en t ging over kinderen dat hij ze niet wil maar dat hij mij een echt moeder type vond en op een of andere manier draaide t gesprek weet echt niet meer hoe en ging t dus over als t niet vanzelf gaat. Hij zei daarover dat als de natuur je geen baby geeft je blijkbaar niet bedoeld bent als ouder en dat hij mensen die geforceerd met zh gedoe gingen proberen kinderen te krijgen raad vond. Ik kon echt ff niet normaal reageren maar gelukkig reageerde mijn vriend heel adequaat door te zeggen dat hij t er niet mee eens was en dat je wel dingen moet proberen als je die wens heel sterk hebt
Oh bah! Mensen oordelen zo makkelijk.. Kan me voorstellen dat je em wel een klap wilde verkopen!
Getsie... dat zijn geen leuke gesprekken :( Fijn dat je vriend het goed oplost heeft!
Ik heb de tabel bijgewerkt. Woensdag ga ik twee weken op vakantie dus dan zal ik alleen op mijn telefoon online kunnen komen en de tabel ff niet bij kunnen houden
@Dkawa Geniet lekker van je vakantie en fijn dat je vriend het gesprek goed heeft gekanteld! ☺️
@ Skawa

Maar wat ik niet begrijp is dat de 1ste ronde 50mg wel aanslaat en de2e ronde ineens niet. Was dat bij jou ook zo snel?

En even over jouw verhaal.. Mensen moeten het niet als doodnormaal zien om zwanger te zijn. Ieder kind is een wonder en voor ons helemaal.

Wacht maar tot hij zelf in deze situatie zit, denkt hij dan ook dat hij niet geschikt is als ouder?
Hij wil absoluut geen kinderen dus daar ga je al.

Eerste maand clomid ging super goed 50mg de maand erna deed t niets. Daarna 100 Mg eerste maand super groot eitje maand erna niets

:(
Waaah hey ie echt niet normaal hier hoor gisteren hadden we een straat bbq mensen vragen gewoon constant en wanneer krijgen jullie kinderen? Zelfs mijn vriend vond het erg vervelend en hij zei zelfs s avonds misschien moeten we t maar gewoon vertellen dan snappen mensen dat dit niet fijn is. Ik heb t nooit erg gevonden om te vertellen dat heb ik ook gezegd maar ik snap niet hoe mensen zo onbeschoft kunnen zijn ze vragen ook ongeneerd naar je hypotheek en hoe je dingen onderling verdeeld bizar

Ik ben bang dat t verkeerde keus was om de provera niet te nemen want word maar niet ongesteld 😟
Mensen denken vaak dat het allemaal vanzelf gaat ofzo.. Er zit ook wel een verschil in hoe je het vraagt. Laatst vroeg een vriendin of wij ook kinderen willen. Dat vind ik al minder erg dan: 'en wanneer komt er gezinsuitbreiding?'.

Ik geloof dan toch wat de arts zegt: geen menstruatie zonder eisprong. Maar je kunt toch alsnog de provera gebruiken?

Ik ben vandaag weer gestart met clomid.. Ronde 7..
Ja ik wacht tot woensdag en ga anders de provera idd slikken.

Pff zevende ronde :(( hoe lang mag jij t gebruiken?

Ik ben toch echt vaker ongesteld geweest zonder eisprong
Mensen hebben echt niet door hoe vervelend die vragen zijn!!! Vorige week zei een collega tegen mij: ja mijn vrouw was in 1x zwanger, dat is echte liefde, alleen dan lukt het in 1x. Anders moet je het niet eens proberen. (Niemand van mijn collega's is op de hoogte).

Ik klapte gewoon dicht. Voordat ik kon reageren zei een andere collega dat dat niks met elkaar te maken had en het niet zo gaat als in sprookjes.

Soms wil ik het ook wel vertellen, om van het gezeik af te zijn. Maar ook dan wordt je alsnog ontzettend in de gaten gehouden en wil iedereen zich ook met je bemoeien. Moeilijk!!

Skawa hele fijne vakantie en geniet ervan! Heb je nog tijd daarvoor om mij in de tabel aan te passen?
skawa en belle, wat een ongelofelijk botte opmerkingen! 😔
@skawa, ik kan d'r echt niet, maar ik heb d'r ook niet voor gestudeerd.

Ik heb volgende week een afspraak staan. Even weer checken of er wel een eitje groeit en vragen hoe verder als het deze ronde niet raak is. Ik heb nu natuurlijk 'nog maar' 5x een eisprong gehad. Dat is niet zo heel gek. Al voelt het af en toe (vandaag) even of het nooit gaat lukken..

@belle, Some people need a high five, in the face with a chair!
Zijn echt botte opmerkingen inderdaad! Hoop dat ze jullie niet te veel dwars zitten... Helaas zijn het wel heel herkenbare opmerkingen.

Ik werk in de zorg en heb een collega die zwanger is nu (had er zelfs 2, maar een is weg gegaan) en sinds zij zwanger is, krijg ik zelfs van patienten de vraag of wij ook niet kinderen willen en misschien al wel zwanger zijn. Echt onbeschoft vind ik het. Meestal zeg ik maar gewoon: 'ach, in de toekomst als het lukt' op zo'n nonchalant mogelijke manier... Maar is lastig!

Ik heb het op het werk ook verteld, want mijn werkgever zei op een gegeven moment (omdat mijn andere collega zwanger was): 'en bij jou gaat er een kurk in, moet het niet hebben al die zwangere vrouwen'. En toen moest ik nog 10 uur werken, had ik echt even geen behoefte aan, dus heb het toen maar gewoon verteld...

@Skawa: vervelend dat het niet op gang komt! Hoop voor je dat het dan toch een dezer dagen gaat komen.

@ Missy: ronde 7 alweer... Hoop echt voor je dat het dan wat gaat doen! Snap je gevoel, maar er zijn nog meer opties.... Misschien dat, als er een volgende ronde komt, het toch goed is om volgende keer op iets anders over te stappen. Inderdaad maar even overleggen met je arts! Succes met deze ronde en hoop dat je je snel wat beter voelt.
@skawa geniet van je vakantie.

Wat een botte opmerkingen worden er toch gemaakt! :(
Hoi meiden, ik ben nieuw hier. Vanaf vorig jaar augustus gestopt met de pil, dacht toen nog van zal wel eventjes duren voordat cyclus op gang komt. In april naar huisarts geweest, opwekking van cyclus gekregen, wrdt 1x ongesteld, daarna weer niks. Toen doorverwezen naar ziekenhuis. Weer hetzelfde gekregen. Toen er weer niks vanzelf gebeurde en uit bloeduitslag bleek pcos te hebben ben ik met Clomid gestart. Ik ben nu met 2e kuur bezig, Clomid 100mg. Ik herken ook veel in jullie verhalen. Ongeduld, hoop, geen hoop, onbegrip. Ik sta er nu nog vrij nuchter in omdat we nog pas net in behandeling zijn. Maar heb soms toch al wel een inzinking, zo van wat als.. Op dit moment ziet het er voor het eerst goed uit, heb namelijk voor het eerst een eisprong gehad. Alleen vraag ik me af wat nu?

Op 10-08 ongeveer eisprong gehad, van 14-08 t/m 24-08 lichte bloedingen gehad, iedere dag maar een beetje. Afgelopen maandag 24-08 echo gehad en mijn baarmoederslijmvlies was nog super dik dus de bloedingen kan geen ongesteldheid zijn geweest. Maandag 24-08 en vandaag 26-08 getest, helaas negatief.. maar ook geen bloedingen meer gehad. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voordat ik dan wel ongesteld wordt, als ik dan echt niet zwanger ben, wat ik natuurlijk toch nog wel een beetje hoop..

P.s. Ik heb het met mijn zus en 1 vriendin gedeeld. Ik vind het fijn om er af en toe met iemand over te kunnen praten, maar niet constant. En natuurlijk zal iedereen het goed bedoelen om te vragen hoe het gaat, maar daar heb ik niet altijd zin in. Mijn zus had een lichte vorm van PCOS, die werd 1x in 2 maanden ongesteld. Zij is uiteindelijk vanzelf zwanger geworden. Eerst kindje enkele maanden en 2e kindje na bijna een jaar.
@missy Balen dat je ongesteld bent geworden En ik snap dat die wisselende cycluslengte je onzeker maakt, zeker na 7 maanden. 29 dagen is niet gek (sterker nog, ik geloof dat ik dat mn hele leven nog niet gehad heb), maar je wilt toch wat meer zekerheid op den duur denk ik. Bij mij werd gezegd dat ik max 9 maanden clomid zal gaan gebruiken, dus ben benieuwd of het bij jou anders is.laat je weten wat de gyn ervan zegt? Oh en teleurstelling mag hoor, dat is niet meer dan logisch!

@valair Balen dat je niet op de werking kunt vertrouwen en nu weer meer controles moet. Snap dat je daar niet op zit te wachten!

@famke Ik heb geen idee of dat kan van de gewennigstijd van provera. Ik heb primolut gebruikt maar qua stemming had ik er totaal geen last van. Hopen dat ik dat ook zo ervaar met de clomid straks. Maar wel fijn dat je er nu dus minder last van hebt!

@Skawa Hopelijk word je snel opgesteld. En anders inderdaad toch de provera maar gaan gebruiken.

Over botte opmerkingen: Sommige mensen... Mensen denken er gewoon niet over na als ze niet zelf in een soortgelijke situatie hebben gezeten en realiseren zich niet hoe pijnlijk dat kan zijn. En andere mensen zijn gewoonweg een beetje simpel (serieus: het is geen echte liefde als het niet in 1x raak is... ga is ff heel snel terug naar de middelbare school voor biologieles ipv de sprookjesacademie )

Bij die vriend van Skawa denk ik dat het makkelijk praten is uit een hypothetische situatie en het komt er ook lekker bot uit, maar ik geloof zelf wel dat er ergens een kern van waarheid in zit (ver weg hoor). Meer op de manier dat ik iemand ken die 10 jaar lang met allerlei behandelingen, operaties en kunstgrepen bezig is geweest zwanger te worden en te blijven, toen een hele problematische zwangerschap had, moeder en kind bijna dood, gelukkig goedgekomen, maar nu blijkt kind wel een beperking te hebben en de rest van haar leven gezondheidsproblemen... dan denk ik toch een beetje dat het komt doordat haar lichaam 'niet geschikt' was voor een zwangerschap. Maar dat vind ik wat anders dan een beetje helpen en daarna gewoon een 'normale' zwangerschap/baby. Zo zwartwit als hij het stelt zie ik het dus niet.

Wat betreft vragen: het zijn volgens mij altijd de mensen die het verst weg staan die dat soort brutale vragen durven te stellen... ik praat er meestal wat overheen, maar soms zeg ik ook wel eens iets bots waardoor ze zich realiseren dat zwanger worden niet altijd zo vanzelfsprekend is (zonder het op mijzelf te betrekken trouwens).

Hier gaat alles prima. Afgelopen zondag (avond) laatste pilletje Primolut geslikt en had gehoopt vandaag ongesteld te worden, maar het rommelt nog niet echt. Meestal voel ik ongesteldheid wel goed aankomen, maar wellicht is het anders als het op deze manier wordt opgewekt. Mocht ik na het weekend nog niet ongesteld zijn, ga ik even bellen. Zou wel mooi zijn qua planning als het vandaag toch nog komt, want dan is mijn eerste echo (op dag 10) op een vrijdag en kan man mee haha. Fijn trouwens Famke, dat jij niet heel erg ongesteld bent geweest van de provera, hoop dat voor mij hetzelfde gaat gelden!

Heb wel het idee dat ik ben aangekomen door de Primolut, ondanks dat ik vorige week veel last van mijn darmen heb gehad(bijwerking?). Heb me ook niet helemaal netjes aan mijn dieet gehouden (ik heb echt eetbuien die ik moet bedwingen), dus misschien is het een combi van de twee.
Oh en hoi Hopefull! Welkom :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven