Entertainment alle pijlers

Fear The Walking Dead

31-03-2015 17:09 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het Fear The Walking Dead-topi.

Dit topic gaat over de serie Fear The Walking Dead, de companionserie van The Walking Dead. Seizoen 2 gaat op 10 april 2016 in de VS in première. In Nederland begint AMC op 29 februari 2016 met seizoen 1 van de serie en ze gaan meteen door met seizoen 2.

Aflevering bespreken iedere maandag (na de Amerikaanse uitzending) vanaf 20.30. Voor die tijd kun je je berichten over de aflevering in het wit zetten.

Het TWD-topic vind je hier: The Waiting Dead
quote:dolfje schreef op 24 augustus 2015 @ 21:50:

Zo wij hebben ook net gekeken en alhoewel ik wel moet wennen aan de karakters vond ik het toch wel meteen spannend.

Doofpot geloof ik ook wel in ja,ik denk dat dat in het echt ook wel zou gebeuren om de mensen rustig te proberen te houden.

Madison deed me een beetje aan Andrea denken. Ben benieuwd hoe zij en de rest zich verder gaan ontwikkelen.

Ze weten niks over walkers maar ze hebben allemaal,behalve Nick dan denk ik, het filmpje gezien van die vent die neergeschoten werd en maar bleef opstaan.

wat ik begrepen heb van interviews met Kirkman is dat in het TWD-universum zombies onbekend zijn. Dus niet zoals wij allemaal het concept zombie kennen uit horrorfilms. Daarom hebben ze ook geen woord voor zombies en verzinnen ze dingen als geeks, skin eaters, walkers, roamers etc.

Daarom rennen ze ook niet meteen gillend weg, ze kennen het gewoon niet.

Het is even lastig voor te stellen, maar als je het begrip zombie niet kent en dan zie je een filmpje dat iemand neergeschoten wordt en weer opstaat, dan denk je dat het nep is ofzo. Of dat die vent zwaar onder de drugs zit. Van sommige drugs raak je zo opgefokt dat je inderdaad blijft doorlopen na een schot (okay niet in de borst, want als je hart stopt ben je gewoon dood).
Duidelijk Starshine, ik wist dat het woord zombie niet gebruikt werd maar niet dat de personages nooit van zombies gehoord hadden.
Dezelfde vraag leeft bij meer mensen op internet:

So I was watching Fear the Walking Dead and I’m just a little confused about something. These people are seeing people eat other people and get shot a fuck ton of times without dying and they are all just like ’??????what is this I don’t understand????“ Like does the concept of zombies not exist in this world because if I saw that shit I’d be like “fucking zombies I’m out bye”

Fear the Walking Dead is based on the show the Walking dead, which is based on the comics by Robert Kirkman. Whom has said in the past his portrayal of the world is exactly the same except for all the lore and popular media about zombies. That is why they are not called zombies once in the original show and likely not in the spin off either.

So, essentially, these characters are coming into the whole idea of walkers or "zombies” blind. It is a completely new concept. That is why no one is running like a motherfucker the moment they see some shambling figure shake taking an entire clip to the chest.
Ik vind het niet zo gek hoor dat mensen er niet echt op reageren. Ik bedoel.. de meeste mensen, als ze een schokkend filmpje of foto zien, denken even: wtf?? Maar gaan daarna weer door met andere dingen. Je denkt al snel 'zal wel nep zijn'. Als ik nu zo'n filmpje op net journaal zou zien zou ik ook niet direct in paniek zijn en wapens maken en de deuren barricaderen.

Dat Travis naar de kerk ging en niet de politie belde vind ik ook niet zo gek. Hij dacht natuurlijk eerst dat Nick gewoon lijp was van de drugs. En dat hij daarna bloed vond betekent wel dat er iets heftigs gebeurd is, maar hij wil waarschijnlijk ook niet dat de politie Nick als een verdachte gaat zien.
Wij hebben hem net ook gekeken. Weer effe wennen al die spanning, zat op 't puntje van de bank!

Wij vonden vooral die blauwe ogen zo gek, dat was in TWD toch niet?

Super dat de serie eindelijk gestart is, hebben er lang naar uitgekeken. Hopelijk maakt hij de verwachtingen waar!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik vond het interessant, maar het greep me niet meteen. Ik moet er echt even inkomen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ja die blauwe ogen,hoe kan dat nu wel zo zijn en bij twd niet. Misschien is dat nu zo omdat het het begin van de uitbraak is of zo. Geen idee.
Ik heb die blauwe ogen ook weleens in TWD bespeurd, ergens in seizoen 3 want toen viel het me op. Ik denk dat het te maken heeft met de 'versheid' van de zombie.
Ik heb dat ook wel, mali. Bij mij komt dat voor een groot deel door TWD. Ik moet echt even wennen aan het feit dat dit zich pre-TWD afspeelt. Mij viel die bedrijvigheid ook zo op in het begin (nadat Nick dat drugshol uitvlucht zie je de stad die nog gewoon 'leeft' en later de normale bezigheden van Madison en Travis en gezin. De hele dynamiek is gewoon anders omdat het verval van de wereld pas net begint.

Ik vind het wel zeker interessant en leuk genoeg om door te kijken.
Ik geef het ook zeker gewoon de tijd en blijf kijken. Het is allemaal nieuw en anders, maar zeker interessant om te zien hoe het allemaal is ontstaan en hoe de mensen gaan reageren.
De drukte van de stad,sirenes en helicopters etc was heel duidelijk aanwezig ja. Bij twd hoor je niks.
Precies, de geluiden en de bedrijvigheid. Ergens in seizoen 3 zei Carol dat ze dat zo miste het geluid van een overvliegende jubo jet
Ik heb ook net gekeken en hier kom ik zeker de zomer mee door.

Maar, wat een irritant loopje heeft die Nick, vooral toen die opstond en rond liep in die kerk.

Oké, het is een junk en die lopen misschien wat wiebelig, maar dit heel vervelend.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Nog iets wat me opviel was dat die Calvin volgens mij best snel 'geturnd' is. Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd er tussen zijn dood en de komst van Madison en Travis zat, maar geen uren, denk ik? Bij die zus van Andrea duurde het in mijn herinnering best lang voor ze na haar dood weer in beweging kwam.
Maar volgens mij is dit wel vaker inconsequent gebeurd, dus ach.
Hm, dr Jenner in het CDC vertelde dat het tussen de 3 minuten en 8 uur duurde voordat iemand turned.
Oké, dat wist ik niet meer. Ik vraag me af welke factoren meespelen in hoeveel tijd het kost. Ik vind het best een grote tijdspanne. Enkele minuten of 8 uur (!).

Hij liet toen toch ook zien dat een bepaald deel van de hersenen weer geactiveerd wordt na de dood van de persoon? Of was dat een andere zombiefilm/serie?
ik heb het speciaal teruggezocht

Maar ja, hij liet zien dat TS 19 doodging en weer tot leven kwam (en daarna de kogel kreeg). Er werd niet over factoren gesproken.

Ach ja, het is een behoorlijk variabele incubatietijd, maar dat komt wel lekker handig uit voor de makers van de serie
Ah de gifsetjes zijn er ook al

Blauwe ogen in andere seizoenen herinnerde ik me al niet meer. Het deed me nou een beetje denken aan de white walkers in game of thrones.

Ik ben erg benieuwd wanneer en hoe de echte paniek uitbreekt. En of het dan een paar echt bloederige dagen worden of dat het wat geleidelijker gaan.

De filmpjes via de smartphones, het stadsleven en de normale moderne samenleving vind ik wel verfrissend tov TWD.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik heb de aflevering net nog eens gekeken, en ik ben eigenlijk nog enthousiaster.

Ik vind het heel tof dat ze het voor elkaar hebben gekregen om een totaal andere vibe te creëren dan we gewend zijn. Moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat ik naar film zit te kijken, niet naar een serie.

Ik ben al jaren een trouwe fan van de comics, dus het is wel aanpassen. Dit staat los van alles wat ik heb gelezen of heb gezien, maar dat maakt het voor mij juist extra leuk.
Iemand een tip waar ik kan downloaden? Ik kan het niet vinden...
www.torrentz.com
Ook gekeken gisteren. Was makkelijk te downloaden en nog met ondertiteling ook.

Vond het erg goed. Goede spanningsopbouw. Wij dachten steeds dat het ging losbarsten en dan dus weer niet. En ja, de autoriteiten weten het dus echt wel maar hopen natuurlijk een medicijn of iets te vinden.

Wat nog niet duidelijk is of Madison nu in haar arm is gebeten of niet. Konden wij niet zien.
Maar wordt zeker spannend en snel afkicken voor Nick (zo heet hij toch?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven