Werk & Studie alle pijlers

cadeau stagebegeleider

26-08-2015 11:35 39 berichten
Mijn stage van drie maanden is bijna afgelopen. In het bedrijf is het gebruikelijk om alle collega's te trakteren, niet alleen van je eigen afdeling, dus ik denk dat ik dat ook maar doe en wat gevulde koeken in de kantine neerleg.

Ik twijfel over wat ik zal geven aan mijn stagebegeleider, als bedankje. Hij is een man trouwens.

Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Koffie mok met bedankt er op.

Heeft hij iig iets om naar de volgende stagiere het hoofd te gooien
Ik had ook getrakteerd, en mijn stagebegeleiders (waren er 3 in totaal) allemaal een boekje gegeven passend bij ons vakgebied. En verder taart getrakteerd voor alle collega's.
Ik vind het altijd overdreven om een stagebegeleider oid een cadeau te geven. Die man/vrouw doet ook gewoon zijn werk. Een welgemeend 'bedankt!' zou toch genoeg moeten zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, ik twijfel daar ook over. Het waren ook maar drie maanden, het is niet zo dat ik een half jaar stage heb gelopen. Waarvan hij een maand op vakantie was en collega's het overnamen. Dus die hebben ook heel wat bijgedragen... Hmm, ik weet het niet goed.
Een flesje wijn?
quote:rebecca_90 schreef op 26 augustus 2015 @ 11:47:

Ja, ik twijfel daar ook over. Het waren ook maar drie maanden, het is niet zo dat ik een half jaar stage heb gelopen. Waarvan hij een maand op vakantie was en collega's het overnamen. Dus die hebben ook heel wat bijgedragen... Hmm, ik weet het niet goed.

Ik heb waar ik stage heb gelopen ( 10 weken) eigenlijk alleen het team getrakteerd. Ik had toen 2 begeleiders: de ene werkte maandag, dinsdag, donderdag. De andere op dinsdag, woensdag, donderdag. Nu had ik de donderdag regelmatig 'terugkomactiviteiten' dus was ik er niet. En heeft een van mijn begeleiders tussendoor 2 weken vakantie gehad. De andere was regelmatig op cursus of werkte nog ergens anders. Ik heb toen dus met het hele team meegelopen. Heb het toen gehouden bij gebak voor het hele team.

Het moet ook wel leuk blijven qua kosten, zo'n vlaai is al snel 15 euro. Als ik dan voor 2 begeleiders nog een cadeautje moet uitzoeken ben je al snel weer 5 euro pp kwijt. Is toch 25 euro, en ik moet nogal wat stage's lopen tijdens mijn opleiding (alles zonder vergoeding!)

Edit: komt misschien een beetje pinnig over nu maar ik heb dus in totaal 5 stage's moeten lopen (plus 1 extra adres omdat ik vanwege prive omstandigheden de stage niet heb kunnen afronden). Dat is 6 adressen, waarbij iedereen het 'normaal' vind dat je het team trakteert. Daarbij dan ook nog is in 4 gevallen 2 stagebegeleiders gehad, dat zijn 10 begeleiders. 6x vlaai en 10x een presentje, reken maar uit dat ik zo 150 euro. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere momenten die door de opleiding worden georganiseerd maar je als student verplicht word iets te kopen voor de vrijwilligers.

Bij mijn 20 weken scheelde het dat we met 3 stagaires op het team zaten. Hebben toen vlaaien aan laten rukken en dit met zijn 3en betaald. Voor de begeleiders heb ik een pot (totaal niet origineel) gevuld met vanalles: theezakjes, chocola, soepje.. Ik dacht ook aan een flesje wijn maar ik drink zelf niet dus ook gewoon totaal geen idee wat ik dan moet kopen...

Volgens mij vinden begeleiders het allang prima als je enige waardering laat zien. Dus gewoon een kaartje waar je iets in schrijft en een klein presentje is prima. Heeft hij een bepaalde hobby waar je iets mee kan? Of iets wat hij vaak zegt of doet?? Dan kun je daar misschien iets leuks voor verzinnen... Anders gewoon afgezaagd een doosje bonbons bij een speciaal zaakje halen, of een flesje wijn met een zakje nootjes ofzo?
Ik krijg vaak een klein bedankje van mijn stagiaires (chocolaatjes, iets voor onder de douche, flesje wijn, bloemetje). Soms krijg ik niets en dat vind ik ook helemaal prima. Een welgemeend "dankjewel" vind ik altijd wel erg leuk; het begeleiden van stagiaires kost mij altijd veel tijd, ook eigen tijd (het nakijken van stukken en verslagen gebeurt vooral thuis), er gaan behoorlijk wat uurtjes in zitten. Als zo'n student dan na een half jaar met een "doei!" wegwandelt vind ik dat toch wat minder....

Overigens geef ik de stagiaire ook vaak iets kleins als bedankje, want een goeie stagiaire neemt vaak aan het eind van de stage ook wel wat werk uit handen, en stage-lopen is vaak gewoon zwaar.
Doosje Merci
Gewoon lekker flesje wijn, doos bonbons, zoiets.
quote:muis73 schreef op 26 augustus 2015 @ 12:00:

[...]

Volgens mij vinden begeleiders het allang prima als je enige waardering laat zien. Dus gewoon een kaartje waar je iets in schrijft en een klein presentje is prima. Heeft hij een bepaalde hobby waar je iets mee kan? Of iets wat hij vaak zegt of doet?? Dan kun je daar misschien iets leuks voor verzinnen... Anders gewoon afgezaagd een doosje bonbons bij een speciaal zaakje halen, of een flesje wijn met een zakje nootjes ofzo?Precies dit! En dat hoeft geen kadootje te zijn, gewoon welgemeend bedanken mag ook.
Een doosje merci wordt ook altijd wel gewaardeerd.

Als je echt een lange stage hebt gehad en/of een goede band had met je stagebegeleider, dan is het wel leuk om iets originelers te verzinnen, maar een doos Merci is duidelijk, lekker en makkelijk. Hoef je er ook geen kaartje oid bij te doen.

Edit: of een potje mosterd
Een stagebegeleider doet gewoon zijn werk dat klopt. Maar soms doet een stagebegeleider veel meer dan alleen dat verplichte stukje voor je. Ik heb ook veel stage gelopen (in de verzorging) en ik heel wat privé uurtjes weggepikt bij mijn begeleidsters. Ik denk dat het uiteindelijk niet uitmaakt wat je koopt als bedankje maar meer de waardering die je uit. En dan niet alleen aan het einde van de stage maar ook tijdens je stage waarderen wat iemand voor je doet. Als jij al zegt dat het maar 3 maanden was en 1 maand was hij op vakantie dan geef je eigenlijk al aan dat hij niet bijzonder veel tijd in je gestoken heeft. Ik zou het dan ook echt bij een kleinigheidje houden voor hem of niks en dan gewoon het hele team bedanken en klaar.
Ergens lekker in knijpen, dat helpt.
Een cadeautje apart voor je stagebegeleider vind ik niet echt nodig, een leuke kaart waarin je hem/haar bedankt is voldoende.

Zoals je zelf al aangeeft is een pak lekkere koeken voor de afdeling al genoeg hoor.
Ik heb toen (maar dat was wel na een halfjaar stage op een hele leuke plek met top begeleiding) voor het hele team een doos bonbons in de kantine neergezet. Voor mijn begeleider een leuke kaart en een Bol.com-bon.
Ik zou wel iets kleins doen. Een kaart met een klein boekje of zo (in jullie vakgebied of zo'n cadeauboekje; die heb je over allerlei onderwerpen).
Een zelfgebakken cake/taart met kleurrijke strik met BEDANKT

Een flesje wijn / bubbels
Ik ben zelf een stagebegeleider in de zorg. En heb verschillende stagiares begeleid. Bij ons krijgen ze verder niet betaald tijdens de periode. Maar zetten wij ons als begeleider best wel veel in.

Vaak krijg ik iets als indd een doos merci, of een cadeaubon of een leuk boek. Een kleinigheidje is zeker voldoende.

De laatste stage was ik als begeleider lichtelijk teleurgesteld, ik had iemand begeleid en echt heel veel extra tijd erin gestoken, omdat het anders niet een voldoende zou worden op haar stage. En kreeg ik uiteindelijk een kaart!!! hmmm... dus aankomen zonder iets, wordt naar mijn idee ook niet echt gewaardeerd.

Het hoeft niet duur en groot te zijn, maar wel iets in ieder geval. Je kan ook een bioscoopbon geven, hapje eten (bonnen heb je vanaf 15,- geloof ik) etc. etc.

Zelf had ik wel een iets groter cadeau aan de stagiair gegeven, omdat je uiteindelijk dus niet bij ons betaald krijgt!!
Ik begeleid ook regelmatig stagiaires. Hoeft niet maar ik vind het erg leuk. Meestal krijg ik wel iets na het einde van een stageperiode. Maar voor mij hoeft dat echt niet hoor. Nogmaals ik vind het gewoon erg leuk om te begeleiden en voor mij is het heel fijn als iemand uiteindelijk zijn stage haalt.

Trakteren voor het hele team gebeurt bij ons ook. Maar dat hoeft echt geen taart te zijn. Gewoon een pak koekjes voor bij de koffie. Wij doen altijd een bon en bloemen aan het einde met speeche. Dus wel lekker als je dan een koekje hebt bij de koffie.
quote:flowerlove10 schreef op 26 augustus 2015 @ 13:19:

Ik ben zelf een stagebegeleider in de zorg. En heb verschillende stagiares begeleid. Bij ons krijgen ze verder niet betaald tijdens de periode. Maar zetten wij ons als begeleider best wel veel in.

Vaak krijg ik iets als indd een doos merci, of een cadeaubon of een leuk boek. Een kleinigheidje is zeker voldoende.

De laatste stage was ik als begeleider lichtelijk teleurgesteld, ik had iemand begeleid en echt heel veel extra tijd erin gestoken, omdat het anders niet een voldoende zou worden op haar stage. En kreeg ik uiteindelijk een kaart!!! hmmm... dus aankomen zonder iets, wordt naar mijn idee ook niet echt gewaardeerd.

Het hoeft niet duur en groot te zijn, maar wel iets in ieder geval. Je kan ook een bioscoopbon geven, hapje eten (bonnen heb je vanaf 15,- geloof ik) etc. etc.

Zelf had ik wel een iets groter cadeau aan de stagiair gegeven, omdat je uiteindelijk dus niet bij ons betaald krijgt!!

Jij vindt dus dat het begeleiden van een stagiair waar je veel tijd (van je baas) in gestoken hebt, beloond moet worden? Alleen een kaart met een bedankje zorgt voor teleurstelling?

Dat zegt dan meer over jouw instelling, dan over de stagiair, als je een bedankje op een kaart niet als waardering kunt beschouwen.
Als je er niet teveel geld aan wil uitgeven, dan zou ik gewoon 3 á 4 speciaal of verschillende soorten biertjes kopen. Ben je voor ¤7,50 max. klaar. Heb je toch iets om te geven en mannen vinden een biertje drinken over het algemeen wel fijn. Kaartje er bij doen waarin je iets schrijft in de trant van: Zo, nu ik weg ben, kun je in alle rust genieten van een heerlijk biertje! Bedankt voor de fijne begeleiding en tijd.

En anders een flesje wijn?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Het is dus normaal om je stagebegeleider te bedanken met een presentje? Dan ben ik benieuwd wat ze dan van mij gedacht hebben ..

Ik heb bij mijn vorige opleiding een stuk of 7x stage gelopen en heb telkens afscheid genomen met een grote doos gebak/vlaai voor iedereen die met mij te maken gehad had. De stage periode varieerden van 6 weken tot 4 maand.. Het is ook niet echt in me opgekomen om diegene extra te bedanken. Nu kan dat natuurlijk ook komen doordat ik de stages nooit als leuk heb beschouwd omdat ik het werkveld niet leuk vond (en wel persé een diploma wou..).
Ik zou voor drie maanden echt niet te veel uit de kast gaan trekken. Onnodig ook om het hele bedrijf te trakteren, sommigen zullen niet eens weten wie je bent.

Kaartje ofzo lijkt me prima.
quote:ducktape schreef op 26 augustus 2015 @ 13:53:

Het is dus normaal om je stagebegeleider te bedanken met een presentje? Dan ben ik benieuwd wat ze dan van mij gedacht hebben ..

Ik heb bij mijn vorige opleiding een stuk of 7x stage gelopen en heb telkens afscheid genomen met een grote doos gebak/vlaai voor iedereen die met mij te maken gehad had. De stage periode varieerden van 6 weken tot 4 maand.. Het is ook niet echt in me opgekomen om diegene extra te bedanken. Nu kan dat natuurlijk ook komen doordat ik de stages nooit als leuk heb beschouwd omdat ik het werkveld niet leuk vond (en wel persé een diploma wou..).Superleuk toch? Kadootje is echt niet nodig of normaal, denk dat het heel erg wisselt. Niet-trakteren zou ik ook niks van denken. Nadrukkelijk bedanken als iemand veel tijd in je gestoken heeft vind ik wél normaal. En ik vind het ook normaal dat je als begeleider je stagiaire bedankt.
En alsjeblieft geen koffiemok ofzo. Of een cadeauboekje (tenzij het interessante literatuur is).

Een mens heeft al spullen genoeg en zit daar echt niet op te wachten (ik niet althans).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven