Tien dagen afwachten

11-08-2015 08:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een achtbaan aan emoties zit er nu niets anders op dan af te wachten. Sinds eind juni ben ik gestopt met de pil om zwanger te willen raken van een tweede kindje.

Na mijn menstruatie in de stopweek werd ik na 26 dagen gewoon ongesteld. Wat heftiger dan tijdens pilgebruik maar daar ben ik mee bekend. Ik wat blij gelijk een mooie cyclus te hebben .

Echter 2,5 week na start van die menstruatie krijg ik een contactbloeding na de seks. Dit heb ik nooit en Door wat aan andere klachten heb ik een zwangerschapstest gedaan. Deze was enorm positief. Het leek en lijkt me sterk dat het al een nieuwe zwangerschap was, ik dachten een vroege miskraam (menstruatie) en mogelijk iets achter gebleven wat positieve test geeft. Ik mocht langskomen in ziekenhuis waar inwendige echo niets liet zien. Mijn hcg was 1000. Er werden drie opties gegeven, miskraam gehad, zeer pril zwanger, buitenbaarmoederlijke. Optie 1 was meest waarschijnlijke. Ik moest 48 uur terugkomen.

Nu was hcg keurig verdubbeld en wederom niets te zien. Omdat ik geen pijnklachten heb gaat de gynaecoloog uit van prille zwangerschap en moet ik over 10 dagen terug. Bij pijnklachten direct terugkomen.

Ik weet niet of ik nu moet vrezen of blij moet zijn. Als ik had geweten dat je 2,5 week na start menstruatie al positief kon testen had ik nooit een echo laten doen, want snap dat je dan nog niets ziet. Maar ik vind nu ik 'helaas' wel al deze gegevens heb mijn heg zo hoog voor een extreem prille zwangerschap. Wat ik met dit topic wil? Vooral even mijn verhaal kwijt en misschien heeft iemand ervaring.
Ik heb geen ervaring, maar ik hoop wel het beste voor jullie. Tien dagen zijn dan lang...
Hoezo vind je het raar dat je met 6 weken zwangerschap al positief test? ik snap het niet helemaal, met 6 weken zou er wel iets te zien moeten zijn op de echo, heb je wel een zwangerschap gezien maar nog geen kloppend hartje? Of echt niks?

En hoe lang duurde die menstruatie dan? Kan dat een onttrekkingsbloeding of ovulatiebloeding zijn geweest? Hoeveel dagen was het? Je zegt heviger dan toen je aan de pil was maar dat zegt natuurlijk niets. Wel onttrekkingsbloeding gehad?

Helaas kun je niet veel meer doen dan afwachten, sterkte! hoop voor je dat het goed blijkt te zitten.
Hoi!

Hier een soort gelijk verhaal! Wij deden een test en deze was positief, de volgende ochtend naar de huisarts waar de test negatief was, eenmaal thuis nogmaals getest en deze was weer positief, toen een bloed test en deze was weer positief! Wij hebben toen een echo gehad met 5 en halve week. er was niets op te zien en we kregen dezelfde 3 opties als jullie! Nu moeten we nog in spanning afwachten tot komende maandag want dan zou ik ruim 7 en halve week zwanger zijn en zou er echt iets te zien moeten zijn! maar wachten duurt zo lang en soms weet ik niet of ik nu blij moet zijn of niet. miskraam sluit ik steeds meer uit omdat ik nog helemaal niet heb gevloeid.

Ik wens jullie veel sterkte met wachten en ik leef met jullie mee!
Bedankt voor jullie reactie.

Ik zou volgens de gynaecoloog na laatste menstruatie zwanger zijn geraakt. Maar die menstruatie is 2,5 nu bijna 3 weken geleden begonnen. Ik zou op zijn vroegst 1,5 week geleden ovulatie hebben gehad, ik heb geen idee wanneer want ik voel dat niet en doe ook geen tests. Daarom leek mij het 2000 nog voor de verwachte menstruatie hoog.

Op echo echt niets te zien, geen vruchtzakje niets. Ze gaan dus uit dat menstruatie gewoon menstruatie was.

Ik maak me ergens vooral zorgen om een eventuele buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar daar is met een echo geen aanleiding voor gevonden.
Nou dat klinkt inderdaad hetzelfde Sam, spannend!! Ik duim voor je dat je maandag een prachtige echo hebt!
quote:nagida schreef op 11 augustus 2015 @ 08:44:

Bedankt voor jullie reactie.

Ik zou volgens de gynaecoloog na laatste menstruatie zwanger zijn geraakt. Maar die menstruatie is 2,5 nu bijna 3 weken geleden begonnen. Ik zou op zijn vroegst 1,5 week geleden ovulatie hebben gehad, ik heb geen idee wanneer want ik voel dat niet en doe ook geen tests. Daarom leek mij het 2000 nog voor de verwachte menstruatie hoog.

Op echo echt niets te zien, geen vruchtzakje niets. Ze gaan dus uit dat menstruatie gewoon menstruatie was.

Ik maak me ergens vooral zorgen om een eventuele buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar daar is met een echo geen aanleiding voor gevonden.Ah zo ja ik snap je. Hm, misschien maak je gewoon heel snel hcg aan? Succes met wachten iig!
Ja wie weet idd en is alle stress voor niets. Ik voel me in ieder geval prima dus dat ik fijn. Ik ga maar flink afleiding zoeken.

Bedankt
Heel veel sterkte vandaag Sam, ik hoop op een goede echo!Hoe gaat het nu met je?
Hallo!

bij ons goed nieuws! Vanmiddag een hartje zien kloppen! en hoe het nou kwam dat er de vorige keer niets te zien was, was omdat we een week minder ver zijn dan gedacht! erg blij en opgelucht! De verloskundige zei dat ik een gezonde vitale zwangerschap had zoals ze het zag en dat het hartje sterk klopte!

ik hoop voor je dat je hetzelfde positieve nieuws krijgt! in ieder geval nog heel veel sterkte met wachten! ik weet hoe het voelt!
Wauw wat een prachtig nieuws!

Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt! Veel geluk!

Ja het wachten valt me erg tegen, opeens gaat de tijd langzaam...
Ha ja ik weet hoe het is! ik heb tussen tijds nog een test gedaan omdat ik me zo onzeker voelde! Deze gaf gelijk aan zwanger en toen was ik weer gelijk gerustgesteld!
nagida,

wanneer moest je terug? spannend en succes!
Helaas helemaal fout gegaan, bleek toch buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Jeetje Nagida, wat een droevig nieuws. Heel veel sterkte. Ik zit ook op het wachtbankje momenteel. Nadat ze vorige week alleen een vruchtzakje zagen moet ik nu nog een dikke week wachten tot mijn volgende echo. Het kan twee kanten op: of het vruchtje is vroeg gestopt met groeien of het was nog te vroeg (we dachten bij de vorige keer dat we 8 weken 3 dagen waren maar het vruchtzakje had een afmeting die bij 6 weken normaal was). Ik vind het wachten echt vreselijk!

Sam, gefeliciteerd met het goede nieuws! Geniet ervan.

Live life to the fullest
Dankje. Ja het is vooral heftig. uiteindelijk was buitenbaarmoederlijke uitgesloten....Twee dagen later na afschuwelijke pijnen met spoed geopereerd...toch buitenbaarmoederlijk.

Jeetje wat spannend loveden...ik weet hoe moeilijk het is. Wanneer heb je je echo?

Sterkte!
Ik heb de echo volgende week woensdag om 20.00 u.. Er gaat vanalles door mijn hoofd de hele tijd. Dat wachten is killing!

Heel veel sterkte...
Live life to the fullest
nagida wat erg voor je! Voel je je ondanks alles een beetje fit? heftig zo'n ingreep!

lovenden: ik las je verhaal wat spannend zeg! Wij hebben zo'n soort zelfde verhaal gehad en ik weet dat wachten vreselijk is! Succes ermee!
quote:Sam4645 schreef op 26 augustus 2015 @ 14:19:

nagida wat erg voor je! Voel je je ondanks alles een beetje fit? heftig zo'n ingreep!

lovenden: ik las je verhaal wat spannend zeg! Wij hebben zo'n soort zelfde verhaal gehad en ik weet dat wachten vreselijk is! Succes ermee!Dank je Sam! Ik ben blij om te lezen dat het bij jou allemaal goed gaat!
Live life to the fullest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven