Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Ik heb em niet gezien! Zal eens kijken!
Hey allemaal, ik wil me hier ook graag melden. "Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben die moeilijker zwanger wordt en clomid moet gebruiken.

Wat hier gezegd wordt klinkt allemaal erg herkenbaar. Wij zijn sinds juni 2014 bezig om zwanger te worden. Na verwijderen van spiraal erg lange en onregelmatige cycli en in december de mmm ingegaan. Na een aantal maanden onderzoek met clomid 50 mg begonnen. Telkens netjes een cyclus van 28-30 dagen, dat is wennen! Na 3 rondes met clomid was het raak. Wat een heerlijk gevoel was dat. Maar helaas ging t bij 9 weken fout.

Deze week weer provera moeten gebruiken om een bloeding op te wekken. Daarna weer starten met clomid. Hopelijk weer snel goed nieuws, ook voor de rest hier!
@sophie. Welkom! Fijn om te weten dat clomid wel werkt, maar wat verdrietig voor jullie dat het misging na 9 weken.

Ik hoor wel eens dat het na miskraam erg snel weer raak is. Dus ik duim voor jullie dat dit ook zo mag zijn voor jullie.

Hoeveel dagen Provera heb je er nu op zitten?

Ik zit nu op de eerste wachtdag op menstruatie na 10 dagen Provera.
Leuk dat er meer en meer mensen hun weg naar hier vinden.

Ik hoop voor iedereen mee.

Ik mag hopelijk dit weekend testen.

Maar heb er niet zo'n goed gevoel bij.

Ik voel niks! Alleen regelmatig echt honger hebben en het zuur, tot een beetje misselijk. Dus kan ook ingebeeld zijn. Mijn vriend denkt dan weer wel dat het raak is. Hoopt stiekem op een tweeling :-) (kan weldegelijk, zaten er 2)

Maar ben voor alle zekerheid vandaag toch maar voorzichtig geweest op voetbaltraining.

Ik hou het niet meer uit! :-)
Bedankt voor het duimen en hopen dames... Ik kan jullie vertellen dat het geholpen heeft! Vanochtend positief getest
Lilolalo! Gefeliciteerd! Elmo, moeilijk dat wachten! Nog even geduld!
Gefeliciteerd!!

Als ik de tabel bekijk, ben je dus zo zonder clomid zwanger geraakt? (Ben even op vakantie geweest, dus even de afgelopen weken kwijt).
Lilolalo gefeliciteerd! Begon me al zorgen te maken dat we deze ronde geen zwangere aan ons lijstje konden toevoegen hahaha.

Ik lees alles mee vanuit Frankrijk. Welkom nieuwe dames!

Missy ik begrijp jou angst zo goed, dat heb ik ook. Als ik maar zeker wist dat het ooit lukte mag het best nog een paar maandjes duren. Als er nu een fee langs kwam die zei in januari ben je gegarandeerd zwanger prima dat hou ik vol maar die verdomde angst dat er meer speelt en dat het nooit lukt!

Volair ik zou het bespreken in het zH. Eisen stellen werkt nooit zo heel goed maar in goed overleg kan er vast veel. Alleen met bloedtesten is ook echt prima te volgen of je een eisprong hebt alleen weet je niet hoeveel eitjes dus als je echt geen tweeling wil is dat een risico en het is wat langer wachten op de uitslag van de bloedtest.
Ik ben gisteren gestart met pro vera. Zit nu heel fijn onder de puisten op vakantie maar ja. Kon mezelf wel vervloeken dat ik niet gelijk gestart ben dan konden we nu al proberen maar ja mijn rationele kant zegt elke keer dat die week extra er ook nog wel bij kan...
@valair Lastige situatie inderdaad. Ik neig ook naar open kaart spelen op je werk, want wat is het ergste dat kan gebeuren? Als ze je geen contract aanbieden omdat je zwanger wil worden of bent, wil je toch helemaal niet bij zo'n bedrijf werken? Als je in de WW zit krijg je trouwens gewoon 100% verlof he? Maar goed, praten met het ziekenhuis zou misschien ook nog kunnen helpen, maar het is niet zo gek dat ze daar niet superflexibel kunnen zijn; iedereen wil graag aan het begin of eind van de dag en voor iedereen is het een intens traject.

@Krisje en Sophie Welkom!

@famke Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar die indruk heb ik niet. Aan de andere kant, vocht vasthouden hoef je niet per se te merken, denk ik...

@elmo geen symptomen zegt niks he? meeste klachten en kwaaltjes beginnen pas rond de 6 weken volgens mij. Ga je testen op je NOD of wacht je eerst even of je niet ongesteld wordt?

@lilalilo Gefeliciteerd!!! Wat spannend! Krijg je nu een vroege echo in het zkh?

@Skawa Ach die puisten neem je op de koop toe toch? Het is rot, maar wat is inderdaad die extra week? Snap juist wel dat je eht liever zonder middeltjes gedaan had.

Hier nog steeds niet ongesteld... ik verdien echt een megareep chocola zodra het doorzet
Bedankt voor de felicitaties! Het is nog heel onwerkelijk.

@famke

Klopt idd, ik zou clomid krijgen na deze ronde maar blijkt niet nodig! De reset van de Primolut heeft zijn werk voldoende gedaan. Ik laat wel de afspraak in het ziekenhuis staan. Ben toch wel benieuwd naar de uitslagen van mijn bloedonderzoek (ivm pcos) en van het zaad van partner
Wat een geluk zeg, lilolalo! Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor. Komt ook omdat de clomid me wat down maakt.. Gelukkig vanochtend de laatste pillen weer gehad!

@skawa, ik heb al gezocht naar een glazen bol.. Wat zou het fijn zijn als het nu lukt met 150 Mg!

@korfje, die reep chocola verdien je!
@Korfje13

Aangezien ik amper kan wachten morgen testen is normaal mn NOD.
Famke en elmo heel veel sterkte met de spannende wachtdagen op het wachtbankje vreselijk is dat, ik hoop dat we jullie ook aan het lijstje zwangeren mogen toevoegen straks
Wauw Lilo wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Hou je ons op de hoogte? Wanneer heb je een echo?

Valair hoe is het met je? Hoop dat je er een beetje uitkomt, lastige situatie. Open kaart spelen richting je werkgever lijkt mij idd ook het beste, maar ook moeilijk. Wat zegt je vriend er van?

Meiden op het wachtbankje, succes! Hopelijk komen jullie de dagen door met een mooi einde. Wij mogen bijna weer aan de slag met ons "schema".. Duimen en ons best doen ;)
Lilolalo voelde jij iets anders afgelopen dagen wat kon duiden op zwangerschap of helemaal niets?
Goede vraag Skawa! Ik let op alles en hoop dan altijd dat het signaaltjes zijn..
@famke

Sterkte, wat verschrikkelijk zeg! Ik hoop dat het nu wel lukt in goede gezondheid.

@ lilolala

Gefeliciteerd!!! Ik wens jou een gezonde en leuke zwangerschap toe. En nu lekker op de roze wolk gaan zitten <3

@belle

Op dit moment gaat het niet super helaas. Komt goed, heeft even tijd nodig.

Mijn vriend vindt dat ik het absoluut niet moet vertellen omdat ik zo dicht bij een vast contract zit.

Ikzelf weet het nog niet. Ik ga morgen starten met primolut en daarna Clomid. Of ik open kaart ga spelen weet ik niet.

Lief dat je het vraagt.

Vanavond ga ik de teleurstelling en spanning even uithuilen, dan kan ik er weer tegenaan haha.
Ik heb vanochtend getest omdat het m'n NOD was en m'n partner er dan bij kon zijn (vanwege werk is hij niet altijd thuis 's ochtends). Morgen/overmorgen zou dat niet zo zijn. We stonden samen naar de test te kijken en het streepje kwam heeeeel langzaam in beeld. Voelde niets geks of anders dan normaal. Niet misselijk, heftigere geuren, honger, vermoeid of pijnlijke borsten. Enige is misschien dat ik wat minder kracht met plassen kan zetten.. De teststreep was nog redelijk licht van kleur. Wie weet hoe ik me volgende week voel.

Dit weekend laten we het nog even bezinken, maandag de VK bellen voor een afspraak. Hopelijk krijg ik ook in het ziekenhuis de 14e al een echo
@ sophietje: Welkom! Heftig dat je een miskraam hebt gehad. Hoop voor je dat het er snel opnieuw een zwangerschap voor je gaat zijn!

@lilolalo: Heel erg gefeliciteerd!! Fantastisch nieuws! Wat bijzonder dat je net voor de clomid zwanger bent geworden!

@ Famke: Ik hoop dat je snel ongesteld wordt zodat je weer verder kan. Succes met wachten in ieder geval :(

@ Skawa: Snap heel goed dat het vervelend is. Maar helaas weten we niet alles van tevoren :( Hoop dat je toch kunt genieten op je vakantie!

@korfje: wachten is vervelend :(

@ Elmo: niet iedereen voelt iets. Had een vriendin die met 6 weken niet meer voor zich kon houden dat ze misselijk was. Dus toen ik bij haar aan de thee zat, vertelde ze het en vertelde ze ook heel enthousiast dat ze nog nergens last van had. Maar een dag later had ze enorme ochtendmisselijkheid. Dus niks voelen zegt niet altijd iets.... Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

Hier gaat het momenteel niet zo goed. Gisteren is de moeder van een heel goede vriendin overleden. Ik ken de moeder al bijna mijn hele leven dus is best heftig. Ze was al heel lang ziek, maar ondanks dat je het aan ziet komen, komt het toch als een klap bij heldere hemel. Merk dat het het idee van een baby heel even wat naar de achtergrond schuift.... Is op zich niet zo erg, want moet toch ook wachten...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
@Duna veel sterkte!

Morgen ga ik ongesteld worden, kan niet missen. Voel vandaag mijn buik al wat licht trekken, en weer op de 3e dag dan na Provera. Dat betekent maandagavond weer aan de clomid. (Ronde 2).
anoniem_24520 wijzigde dit bericht op 29-08-2015 09:37
Reden: Verkeerd gelezen: elmo moet duna zijn...
% gewijzigd
Jeetje Duna, heftig! Wat is het leven onvoorspelbaar he?! :( mooie dingen en heel verdrietige komen ineens..
Knuffel voor famke en duna:(
@famke, op welke dag begin jij met clomid?

Ik heb kuur 7 weer gehad. Geen mensen aangevallen en niet zwaar depri. Beetje down en veel opvliegers, maar ik voel me nu al iets beter!
Ik moet maandag beginnen. Dus ik ga nu de pil na het avondeten nemen ipv S'ochtends na het ontbijt. Eens kijken of ik verschil merk....vorige keer stond ik in de loop van de middag helemaal op de kop qua emoties. En kon ik zomaar vanuit het niks janken, omdat ik mij zo ellendig voelde. Dus hopelijk komen die emoties nu terwijl ik slaap, zodat ik opgewekter naar het werk kan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven