Jongensnamen topic
zondag 30 augustus 2015 om 13:01
Wat een mooi namenlijstje, Garlicnaan! Die eerste vier zouden zo van mijn lijst kunnen komen.
Wat vind je verder van:
- Benjamin
- Casper
- Daniël
- Felix
- Florian
- Hugo
- Jasper
- Jules
- Julian
- Julius
- Laurens
- Lucas
- Maarten
- Marijn
- Matthijs
- Merijn
- Michiel
- Oscar
- Pieter
- Rogier
- Ruben
- Silvijn
- Simon
- Stijn
- Thijmen
- Tijn
- Tobias
- Valentijn
- Yves
- Zeger
Wat vind je verder van:
- Benjamin
- Casper
- Daniël
- Felix
- Florian
- Hugo
- Jasper
- Jules
- Julian
- Julius
- Laurens
- Lucas
- Maarten
- Marijn
- Matthijs
- Merijn
- Michiel
- Oscar
- Pieter
- Rogier
- Ruben
- Silvijn
- Simon
- Stijn
- Thijmen
- Tijn
- Tobias
- Valentijn
- Yves
- Zeger
zondag 30 augustus 2015 om 13:04
@NYC, wat zijn jouw bezwaren tegen de J naam? Wij willen onze kleine man zo noemen (als ik tenminste goed heb welke naam jullie bedoelen. Ook een franse naam toch?) en ben dus wel benieuwd naar je argumenten?
@Garlicnaan, jullie namen zitten voor mijn gevoel wel een beetje in de kak richting. Pepijn vind ik persoonlijk ook heel leuk. Andere opties:
Diederik
Vincent
Vic
Mathijs
Mathias
Sebastiaan
Thijmen
@Garlicnaan, jullie namen zitten voor mijn gevoel wel een beetje in de kak richting. Pepijn vind ik persoonlijk ook heel leuk. Andere opties:
Diederik
Vincent
Vic
Mathijs
Mathias
Sebastiaan
Thijmen
zondag 30 augustus 2015 om 13:27
@garlicnaan
- Fabian/Fabiën
- Xander
- Hugo
- Sylvester (Syl)
- Ferran
- Philip (Phil)
- Sebastian
- James/Jamie
- Xavi
Bovenstaande namen zijn namen die ik in jullie rijtje van persoonlijke voorkeuren vind passen. Voor mij dezelfde categorie naam.
Persoonlijke favorieten:
- Cas
- Hugo
- Alex
- Ferdi/Ferry
- Luca
- Ilias
- Joshua (spreek uit als Josja)
- Fabian/Fabiën
- Xander
- Hugo
- Sylvester (Syl)
- Ferran
- Philip (Phil)
- Sebastian
- James/Jamie
- Xavi
Bovenstaande namen zijn namen die ik in jullie rijtje van persoonlijke voorkeuren vind passen. Voor mij dezelfde categorie naam.
Persoonlijke favorieten:
- Cas
- Hugo
- Alex
- Ferdi/Ferry
- Luca
- Ilias
- Joshua (spreek uit als Josja)
zondag 30 augustus 2015 om 13:29
Barbabientje:
Paar bezwaren die ik tegen de naam heb:
1) Ik weet dat het dé favoriet is van een niet zo heel geliefd familielid (van mijn vrouw's kant), en al tijdens de zwangerschap van de oudste riep zij (en meerdere mensen): "Het wordt een J." Het voelde dus niet echt meer als een naam van ons, hoewel hij dus wel - en nog steeds - bij de gedeelde favorieten staat.
2) Het zou op een vernoeming naar mij kunnen lijken.
3) Volgens mijn vrouw wordt het gerijmd tot J....-ebuul en hoewel je op en met iedere naam iets kunt rijmen krijg ik een beetje de kriebels van J...-ebuul. Heel raar eigenlijk dat je een rijmpje bij de ene naam wel en bij de andere naam niet kunt verdragen.
4) Onduidelijkheid over de schrijfwijze.
5) Niet in de top 200.
Maar tóch zit ie nog wel in de running hoor.
Paar bezwaren die ik tegen de naam heb:
1) Ik weet dat het dé favoriet is van een niet zo heel geliefd familielid (van mijn vrouw's kant), en al tijdens de zwangerschap van de oudste riep zij (en meerdere mensen): "Het wordt een J." Het voelde dus niet echt meer als een naam van ons, hoewel hij dus wel - en nog steeds - bij de gedeelde favorieten staat.
2) Het zou op een vernoeming naar mij kunnen lijken.
3) Volgens mijn vrouw wordt het gerijmd tot J....-ebuul en hoewel je op en met iedere naam iets kunt rijmen krijg ik een beetje de kriebels van J...-ebuul. Heel raar eigenlijk dat je een rijmpje bij de ene naam wel en bij de andere naam niet kunt verdragen.
4) Onduidelijkheid over de schrijfwijze.
5) Niet in de top 200.
Maar tóch zit ie nog wel in de running hoor.
zondag 30 augustus 2015 om 13:37
zondag 30 augustus 2015 om 13:41
Komt omdat ik nu denk ik zó met een andere naam al in mijn hoofd zit. Ik streep intussen gewoon lekker door en laat mijn vrouw over een tijdje nog eens mijn lijstje zien. Want welke naam het ook wordt, hij zou toch minimaal wel bij mijn top 10 moeten zitten. Er zitten nu nog 176 namen in de lijst waarvan ik er van een heleboel sowieso al weet dat ze het niet gaan worden en waarvan ik ook niet van gedachten meer zal veranderen.
zondag 30 augustus 2015 om 13:44
quote:barbabientje2 schreef op 30 augustus 2015 @ 13:37:
Dankje! De meeste argumenten gaan gelukkig niet op voor ons. De verschillende schrijfwijzes (al vind ik er maar 1 correcte schrijfwijze) is ook wel mijn punt van onzekerheid. Maar om die naam daar nu voor te laten, zelfs een naam als Tom/Thom moet je spellen.Da's waar. En ik bedenk me net dat sommige argumenten ook niet opgaan voor mijn favoriete meisjesnamen. Ik houd 'm er voorlopig iig nog wel in, gelukkig hoeven we niet per se nu al beslissen en is het leuk en overzichtelijk om naar een steeds korter lijstje toe te werken.
Dankje! De meeste argumenten gaan gelukkig niet op voor ons. De verschillende schrijfwijzes (al vind ik er maar 1 correcte schrijfwijze) is ook wel mijn punt van onzekerheid. Maar om die naam daar nu voor te laten, zelfs een naam als Tom/Thom moet je spellen.Da's waar. En ik bedenk me net dat sommige argumenten ook niet opgaan voor mijn favoriete meisjesnamen. Ik houd 'm er voorlopig iig nog wel in, gelukkig hoeven we niet per se nu al beslissen en is het leuk en overzichtelijk om naar een steeds korter lijstje toe te werken.
zondag 30 augustus 2015 om 15:59
Garlicnaan (waarschijnlijk staan er meerdere dubbele in, heb niet alle namen van mijn voorgangers onthouden):
Jonathan
Jurriaan
Gideon
Leonard
Lennard
Christian
Matthieu
Oscar
Isaac
Olivier
Arthur
Bastiaan
Vincent
Laurens
Stephan
Gerben
Ruben
Aron
Allan
Jurgen
Reinder
Remco
Roderick
Lodewijk
Quinten
Jacob
Marnix
Menno
Onno
Otto
Maurice
Barend
Ewoud
Walther
Gustaaf
Alexander
William
Guido
David
Julius
Jonathan
Jurriaan
Gideon
Leonard
Lennard
Christian
Matthieu
Oscar
Isaac
Olivier
Arthur
Bastiaan
Vincent
Laurens
Stephan
Gerben
Ruben
Aron
Allan
Jurgen
Reinder
Remco
Roderick
Lodewijk
Quinten
Jacob
Marnix
Menno
Onno
Otto
Maurice
Barend
Ewoud
Walther
Gustaaf
Alexander
William
Guido
David
Julius
mendy wijzigde dit bericht op 30-08-2015 17:22
Reden: Aangevuld met meer namen die nog in me opkwamen
Reden: Aangevuld met meer namen die nog in me opkwamen
% gewijzigd
zondag 30 augustus 2015 om 17:04
Handig systeem om steeds de namen weg te strepen. Wij zijn er nu wel min of meer uit maar over de jongensnaam twijfel ik nog steeds een beetje. Ik kijk nog steeds naar andere namen en ik heb nog een paar extra opties op ons lijstje staan. Misschien moet ik die top zoveel ook maar een keer doornemen.
Ik denk eigenlijk dat we pas echt beslissen op het moment dat ze er zijn.
Dat was bij mijn dochter ook zo. We hadden een naam maar ik twijfelde. Ik was ook niet zeker van de schrijfwijze. Toen ze er was hebben we pas definitief besloten en daarna heb ik ook geen twijfel meer gehad en ik vind nog steeds dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Dus hopelijk gaat het nu weer zo!
Ik denk eigenlijk dat we pas echt beslissen op het moment dat ze er zijn.
Dat was bij mijn dochter ook zo. We hadden een naam maar ik twijfelde. Ik was ook niet zeker van de schrijfwijze. Toen ze er was hebben we pas definitief besloten en daarna heb ik ook geen twijfel meer gehad en ik vind nog steeds dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Dus hopelijk gaat het nu weer zo!
zondag 30 augustus 2015 om 17:20
Dat kan natuurlijk ook Selah, ik zelf zou het eng vinden om met twijfel over de naam de geboorte in te gaan. Ik ben dus blij dat wij eruit zijn en ik heb ook nog wel momenten dat ik opeens weer even twijfel, maar gelukkig kom ik elke keer weer tot de conclusie dat er geen mooiere naam is.
Oscita: o haha, dat is een goede reden voor een jongen. Nou NYC, je hoort het; je wordt verplicht een jongen te krijgen
Oscita: o haha, dat is een goede reden voor een jongen. Nou NYC, je hoort het; je wordt verplicht een jongen te krijgen
zondag 30 augustus 2015 om 19:13
[quote]NYC schreef op 30 augustus 2015 @ 13:01:
Wat een mooi namenlijstje, Garlicnaan! Die eerste vier zouden zo van mijn lijst kunnen komen.
Wat vind je verder van:
- Benjamin - vindt man niets
- Casper - al in omgeving
- Daniël- niet mooi
- Felix - doet me denken aan kattenvoer
- Florian - nee
- Hugo - nee
- Jasper ap- nee
- Jules - net afgevallen, omdat je hem ook vaak voor meisjes hoort (wel anders geschreven)
- Julian - matcht niet met achternaam
- Julius - vind die terugkerende u-klank niet mooi
- Laurens - heel mooi! Zit helaas al in familie
- Lucas - niet mooi
- Maarten - op het lijstje!
- Marijn - nee
- Matthijs - op het lijstje!
- Merijn - nee
- Michiel - nee
- Oscar - vindt man niks
- Pieter - nee
- Rogier - nee
- Ruben - mooi, maar te populair
- Silvijn - nee
- Simon - nee
- Stijn - nee
- Thijmen - te soft
- Tijn - nee
- Tobias - nee
- Valentijn - ja wauw! Maar vindt man niks helaas
- Yves - nee
- Zeger - ook over gehad, maar lijkt te veel op zever..
Dankjewel! Veel is zeker on onze richting, maar is het net niet..
Wat vind je verder van:
- Benjamin - vindt man niets
- Casper - al in omgeving
- Daniël- niet mooi
- Felix - doet me denken aan kattenvoer
- Florian - nee
- Hugo - nee
- Jasper ap- nee
- Jules - net afgevallen, omdat je hem ook vaak voor meisjes hoort (wel anders geschreven)
- Julian - matcht niet met achternaam
- Julius - vind die terugkerende u-klank niet mooi
- Laurens - heel mooi! Zit helaas al in familie
- Lucas - niet mooi
- Maarten - op het lijstje!
- Marijn - nee
- Matthijs - op het lijstje!
- Merijn - nee
- Michiel - nee
- Oscar - vindt man niks
- Pieter - nee
- Rogier - nee
- Ruben - mooi, maar te populair
- Silvijn - nee
- Simon - nee
- Stijn - nee
- Thijmen - te soft
- Tijn - nee
- Tobias - nee
- Valentijn - ja wauw! Maar vindt man niks helaas
- Yves - nee
- Zeger - ook over gehad, maar lijkt te veel op zever..
Dankjewel! Veel is zeker on onze richting, maar is het net niet..
zondag 30 augustus 2015 om 19:15
quote:barbabientje2 schreef op 30 augustus 2015 @ 13:04:
@NYC, wat zijn jouw bezwaren tegen de J naam? Wij willen onze kleine man zo noemen (als ik tenminste goed heb welke naam jullie bedoelen. Ook een franse naam toch?) en ben dus wel benieuwd naar je argumenten?
Diederik - mooi, we houden inderdaad wel van kak maar dit is iets te
Vincent - nee
Vic - ik houd niet van het afkorten van namen, en dit is voor mij een afkorting van Victor
Mathijs - leuk!
Mathias - te Duits..
Sebastiaan - al in omgeving
Thijmen - te soft
Dankjewel!
Diederik - mooi, we houden inderdaad wel van kak maar dit is iets te
Vincent - nee
Vic - ik houd niet van het afkorten van namen, en dit is voor mij een afkorting van Victor
Mathijs - leuk!
Mathias - te Duits..
Sebastiaan - al in omgeving
Thijmen - te soft
Dankjewel!
zondag 30 augustus 2015 om 19:17
quote:vivaster schreef op 30 augustus 2015 @ 13:27:
@garlicnaan
- Fabian/Fabiën - nee
- Xander - nee
- Hugo - nee
- Sylvester (Syl) - doet me aan tweety denken
- Ferran nee
- Philip (Phil) - jaaaa! Maar al in omgeving helaas
- Sebastian - in omgeving
- James/Jamie - nee
- Xavi - nee
Persoonlijke favorieten:
- Cas
- Hugo
- Alex
- Ferdi/Ferry
- Luca
- Ilias
- Joshua (spreek uit als Josja)Dankjewel!
@garlicnaan
- Fabian/Fabiën - nee
- Xander - nee
- Hugo - nee
- Sylvester (Syl) - doet me aan tweety denken
- Ferran nee
- Philip (Phil) - jaaaa! Maar al in omgeving helaas
- Sebastian - in omgeving
- James/Jamie - nee
- Xavi - nee
Persoonlijke favorieten:
- Cas
- Hugo
- Alex
- Ferdi/Ferry
- Luca
- Ilias
- Joshua (spreek uit als Josja)Dankjewel!
zondag 30 augustus 2015 om 19:24
[quote]mendy schreef op 30 augustus 2015 @ 15:59:
Garlicnaan (waarschijnlijk staan er meerdere dubbele in, heb niet alle namen van mijn voorgangers onthouden):
Jonathan - op het lijstje!
Jurriaan - nee
Gideon - nee
Leonard - nee
Lennard - mooi, nog eens met man overleggen (hij vond het eerder niks, maar je weet nooit)
Christian - mooi! Op het lijstje
Matthieu - nee
Oscar - nee
Isaac - nee
Olivier - jaaaaaa! Maar vindt man niet leuk
Arthur - vindt man mooi, ik niet
Bastiaan - Sebastiaan dan mooier, maar al in omgeving
Vincent - nee
Laurens - nee, want in omgeving
Stephan - te jaren 80
Gerben - te duits
Ruben - te populair, wel heel mooi!
Aron - nee
Allan - te engels voor ons
Jurgen - nee
Reinder - nee
Remco - nee
Roderick - mooi, maar ik heb geen Gooise R, en dat hoort bij deze naam
Lodewijk - mooi, iets te ouwelijk misschien
Quinten - nee
Jacob - nee
Marnix - nee, doet me denken aan Maxim, die staat sinds vandaag wel op de lijst
Menno - nee
Onno - nee, vind de o op het einde niet mooi
Otto - zie Onno
Maurice - nee
Barend - nee
Ewoud - nee
Walther - nee
Gustaaf - nee
Alexander - nee, al in omgeving, vinden we wel heel mooi
William - te engels
Guido - nee
David - in omgeving
Julius - te veel u's
Dankjewel!
Jonathan - op het lijstje!
Jurriaan - nee
Gideon - nee
Leonard - nee
Lennard - mooi, nog eens met man overleggen (hij vond het eerder niks, maar je weet nooit)
Christian - mooi! Op het lijstje
Matthieu - nee
Oscar - nee
Isaac - nee
Olivier - jaaaaaa! Maar vindt man niet leuk
Arthur - vindt man mooi, ik niet
Bastiaan - Sebastiaan dan mooier, maar al in omgeving
Vincent - nee
Laurens - nee, want in omgeving
Stephan - te jaren 80
Gerben - te duits
Ruben - te populair, wel heel mooi!
Aron - nee
Allan - te engels voor ons
Jurgen - nee
Reinder - nee
Remco - nee
Roderick - mooi, maar ik heb geen Gooise R, en dat hoort bij deze naam
Lodewijk - mooi, iets te ouwelijk misschien
Quinten - nee
Jacob - nee
Marnix - nee, doet me denken aan Maxim, die staat sinds vandaag wel op de lijst
Menno - nee
Onno - nee, vind de o op het einde niet mooi
Otto - zie Onno
Maurice - nee
Barend - nee
Ewoud - nee
Walther - nee
Gustaaf - nee
Alexander - nee, al in omgeving, vinden we wel heel mooi
William - te engels
Guido - nee
David - in omgeving
Julius - te veel u's
Dankjewel!
zondag 30 augustus 2015 om 19:51
quote:NYC schreef op 30 augustus 2015 @ 12:44:
Oh leuk, Gavia, ik zal zo eens kijken! Nee nee, tweede is nog niet geboren, we zijn bijna op de helft en willen ook van te voren weten wat het is bij de twintig weken echo en of we dat bekend maken op het forum hangt af van hoe mijn vrouw daarin staat. In elk geval na ons mini gender reveal feestje.
Mels - Jilles - Hidde - Arne
Deze vier gaan eruit.
De naam met de J die jij bedoelt zal er nog wel even in blijven zitten, maar heb er ook wel een paar bezwaren tegen maar het is, samen met nog een paar andere namen, wel een van de gedeelde favorieten. Bij de jongens ligt onze namensmaak dichter bijeen dan bij de meisjes.
Nee, ik wist toen nog niet eens dat er een tweede bij jullie op komst was! Is al een tijdje geleden. Maar toen je hem noemde....
Ik heb je bezwaren gelezen. Moeilijk, want een naam kiezen is ook emotie.
Schrijfwijze, ach ja, er zijn maar heeeeeel weinig namen waar je dat niet bij hebt.
Of andersom.
Philip: drie mogelijk uitspraken!
Dat went wel
Oh leuk, Gavia, ik zal zo eens kijken! Nee nee, tweede is nog niet geboren, we zijn bijna op de helft en willen ook van te voren weten wat het is bij de twintig weken echo en of we dat bekend maken op het forum hangt af van hoe mijn vrouw daarin staat. In elk geval na ons mini gender reveal feestje.
Mels - Jilles - Hidde - Arne
Deze vier gaan eruit.
De naam met de J die jij bedoelt zal er nog wel even in blijven zitten, maar heb er ook wel een paar bezwaren tegen maar het is, samen met nog een paar andere namen, wel een van de gedeelde favorieten. Bij de jongens ligt onze namensmaak dichter bijeen dan bij de meisjes.
Nee, ik wist toen nog niet eens dat er een tweede bij jullie op komst was! Is al een tijdje geleden. Maar toen je hem noemde....
Ik heb je bezwaren gelezen. Moeilijk, want een naam kiezen is ook emotie.
Schrijfwijze, ach ja, er zijn maar heeeeeel weinig namen waar je dat niet bij hebt.
Of andersom.
Philip: drie mogelijk uitspraken!
Dat went wel