Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Wat een mooi namenlijstje, Garlicnaan! Die eerste vier zouden zo van mijn lijst kunnen komen.

Wat vind je verder van:

- Benjamin

- Casper

- Daniël

- Felix

- Florian

- Hugo

- Jasper

- Jules

- Julian

- Julius

- Laurens

- Lucas

- Maarten

- Marijn

- Matthijs

- Merijn

- Michiel

- Oscar

- Pieter

- Rogier

- Ruben

- Silvijn

- Simon

- Stijn

- Thijmen

- Tijn

- Tobias

- Valentijn

- Yves

- Zeger
@NYC, wat zijn jouw bezwaren tegen de J naam? Wij willen onze kleine man zo noemen (als ik tenminste goed heb welke naam jullie bedoelen. Ook een franse naam toch?) en ben dus wel benieuwd naar je argumenten?

@Garlicnaan, jullie namen zitten voor mijn gevoel wel een beetje in de kak richting. Pepijn vind ik persoonlijk ook heel leuk. Andere opties:

Diederik

Vincent

Vic

Mathijs

Mathias

Sebastiaan

Thijmen
@garlicnaan

- Fabian/Fabiën

- Xander

- Hugo

- Sylvester (Syl)

- Ferran

- Philip (Phil)

- Sebastian

- James/Jamie

- Xavi

Bovenstaande namen zijn namen die ik in jullie rijtje van persoonlijke voorkeuren vind passen. Voor mij dezelfde categorie naam.

Persoonlijke favorieten:

- Cas

- Hugo

- Alex

- Ferdi/Ferry

- Luca

- Ilias

- Joshua (spreek uit als Josja)
Barbabientje:

Paar bezwaren die ik tegen de naam heb:

1) Ik weet dat het dé favoriet is van een niet zo heel geliefd familielid (van mijn vrouw's kant), en al tijdens de zwangerschap van de oudste riep zij (en meerdere mensen): "Het wordt een J." Het voelde dus niet echt meer als een naam van ons, hoewel hij dus wel - en nog steeds - bij de gedeelde favorieten staat.

2) Het zou op een vernoeming naar mij kunnen lijken.

3) Volgens mijn vrouw wordt het gerijmd tot J....-ebuul en hoewel je op en met iedere naam iets kunt rijmen krijg ik een beetje de kriebels van J...-ebuul. Heel raar eigenlijk dat je een rijmpje bij de ene naam wel en bij de andere naam niet kunt verdragen.

4) Onduidelijkheid over de schrijfwijze.

5) Niet in de top 200.

Maar tóch zit ie nog wel in de running hoor.
Klinkt alsof J toch niet de naam voor jullie is NYC. Ik ben super benieuwd wat het gaat worden.
Dankje! De meeste argumenten gaan gelukkig niet op voor ons. De verschillende schrijfwijzes (al vind ik er maar 1 correcte schrijfwijze) is ook wel mijn punt van onzekerheid. Maar om die naam daar nu voor te laten, zelfs een naam als Tom/Thom moet je spellen.
Komt omdat ik nu denk ik zó met een andere naam al in mijn hoofd zit. Ik streep intussen gewoon lekker door en laat mijn vrouw over een tijdje nog eens mijn lijstje zien. Want welke naam het ook wordt, hij zou toch minimaal wel bij mijn top 10 moeten zitten. Er zitten nu nog 176 namen in de lijst waarvan ik er van een heleboel sowieso al weet dat ze het niet gaan worden en waarvan ik ook niet van gedachten meer zal veranderen.
quote:barbabientje2 schreef op 30 augustus 2015 @ 13:37:

Dankje! De meeste argumenten gaan gelukkig niet op voor ons. De verschillende schrijfwijzes (al vind ik er maar 1 correcte schrijfwijze) is ook wel mijn punt van onzekerheid. Maar om die naam daar nu voor te laten, zelfs een naam als Tom/Thom moet je spellen.Da's waar. En ik bedenk me net dat sommige argumenten ook niet opgaan voor mijn favoriete meisjesnamen. Ik houd 'm er voorlopig iig nog wel in, gelukkig hoeven we niet per se nu al beslissen en is het leuk en overzichtelijk om naar een steeds korter lijstje toe te werken.
Garlicnaan (waarschijnlijk staan er meerdere dubbele in, heb niet alle namen van mijn voorgangers onthouden):

Jonathan

Jurriaan

Gideon

Leonard

Lennard

Christian

Matthieu

Oscar

Isaac

Olivier

Arthur

Bastiaan

Vincent

Laurens

Stephan

Gerben

Ruben

Aron

Allan

Jurgen

Reinder

Remco

Roderick

Lodewijk

Quinten

Jacob

Marnix

Menno

Onno

Otto

Maurice

Barend

Ewoud

Walther

Gustaaf

Alexander

William

Guido

David

Julius
mendy wijzigde dit bericht op 30-08-2015 17:22
Reden: Aangevuld met meer namen die nog in me opkwamen
% gewijzigd
NYC, je hebt me aangestoken met je leuke namensysteem! Ik ga ook lijstjes maken.
@ Garlic

Fabian

Justus

Florian

Dorian

Camiel

Xander

Koen

Charles

Frederik
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Cazimir

Christophe
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuk NYC elke dag even de afvallers aan ons onthullen! Toch heb ik al een hele tijd een voorgevoel welke naam het gaat worden bij jullie :D we moeten nog wel lang geduld hebben ..
@Oscita: gaat ze een jongen of meisje krijgen? Dat weet NYC al wel snel! Dus dan weet ze vast of jouw voorgevoel daarin klopt
Handig systeem om steeds de namen weg te strepen. Wij zijn er nu wel min of meer uit maar over de jongensnaam twijfel ik nog steeds een beetje. Ik kijk nog steeds naar andere namen en ik heb nog een paar extra opties op ons lijstje staan. Misschien moet ik die top zoveel ook maar een keer doornemen.

Ik denk eigenlijk dat we pas echt beslissen op het moment dat ze er zijn.

Dat was bij mijn dochter ook zo. We hadden een naam maar ik twijfelde. Ik was ook niet zeker van de schrijfwijze. Toen ze er was hebben we pas definitief besloten en daarna heb ik ook geen twijfel meer gehad en ik vind nog steeds dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Dus hopelijk gaat het nu weer zo!
Ja het moet wel een jongen worden hoor, want wat betreft meisjesnaam heb ik geen idee ;)
Dat kan natuurlijk ook Selah, ik zelf zou het eng vinden om met twijfel over de naam de geboorte in te gaan. Ik ben dus blij dat wij eruit zijn en ik heb ook nog wel momenten dat ik opeens weer even twijfel, maar gelukkig kom ik elke keer weer tot de conclusie dat er geen mooiere naam is.

Oscita: o haha, dat is een goede reden voor een jongen. Nou NYC, je hoort het; je wordt verplicht een jongen te krijgen
Ik vind Roman mooi voor NYC.
[quote]NYC schreef op 30 augustus 2015 @ 13:01:

Wat een mooi namenlijstje, Garlicnaan! Die eerste vier zouden zo van mijn lijst kunnen komen.

Wat vind je verder van:

- Benjamin - vindt man niets

- Casper - al in omgeving

- Daniël- niet mooi

- Felix - doet me denken aan kattenvoer

- Florian - nee

- Hugo - nee

- Jasper ap- nee

- Jules - net afgevallen, omdat je hem ook vaak voor meisjes hoort (wel anders geschreven)

- Julian - matcht niet met achternaam

- Julius - vind die terugkerende u-klank niet mooi

- Laurens - heel mooi! Zit helaas al in familie

- Lucas - niet mooi

- Maarten - op het lijstje!

- Marijn - nee

- Matthijs - op het lijstje!

- Merijn - nee

- Michiel - nee

- Oscar - vindt man niks

- Pieter - nee

- Rogier - nee

- Ruben - mooi, maar te populair

- Silvijn - nee

- Simon - nee

- Stijn - nee

- Thijmen - te soft

- Tijn - nee

- Tobias - nee

- Valentijn - ja wauw! Maar vindt man niks helaas

- Yves - nee

- Zeger - ook over gehad, maar lijkt te veel op zever..

Dankjewel! Veel is zeker on onze richting, maar is het net niet..
quote:barbabientje2 schreef op 30 augustus 2015 @ 13:04:

@NYC, wat zijn jouw bezwaren tegen de J naam? Wij willen onze kleine man zo noemen (als ik tenminste goed heb welke naam jullie bedoelen. Ook een franse naam toch?) en ben dus wel benieuwd naar je argumenten?

@Garlicnaan, jullie namen zitten voor mijn gevoel wel een beetje in de kak richting. Pepijn vind ik persoonlijk ook heel leuk. Andere opties:

Diederik - mooi, we houden inderdaad wel van kak maar dit is iets te

Vincent - nee

Vic - ik houd niet van het afkorten van namen, en dit is voor mij een afkorting van Victor

Mathijs - leuk!

Mathias - te Duits..

Sebastiaan - al in omgeving

Thijmen - te soft

Dankjewel!
quote:vivaster schreef op 30 augustus 2015 @ 13:27:

@garlicnaan

- Fabian/Fabiën - nee

- Xander - nee

- Hugo - nee

- Sylvester (Syl) - doet me aan tweety denken

- Ferran nee

- Philip (Phil) - jaaaa! Maar al in omgeving helaas

- Sebastian - in omgeving

- James/Jamie - nee

- Xavi - nee

Bovenstaande namen zijn namen die ik in jullie rijtje van persoonlijke voorkeuren vind passen. Voor mij dezelfde categorie naam.

Persoonlijke favorieten:

- Cas

- Hugo

- Alex

- Ferdi/Ferry

- Luca

- Ilias

- Joshua (spreek uit als Josja)Dankjewel!
[quote]mendy schreef op 30 augustus 2015 @ 15:59:

Garlicnaan (waarschijnlijk staan er meerdere dubbele in, heb niet alle namen van mijn voorgangers onthouden):

Jonathan - op het lijstje!

Jurriaan - nee

Gideon - nee

Leonard - nee

Lennard - mooi, nog eens met man overleggen (hij vond het eerder niks, maar je weet nooit)

Christian - mooi! Op het lijstje

Matthieu - nee

Oscar - nee

Isaac - nee

Olivier - jaaaaaa! Maar vindt man niet leuk

Arthur - vindt man mooi, ik niet

Bastiaan - Sebastiaan dan mooier, maar al in omgeving

Vincent - nee

Laurens - nee, want in omgeving

Stephan - te jaren 80

Gerben - te duits

Ruben - te populair, wel heel mooi!

Aron - nee

Allan - te engels voor ons

Jurgen - nee

Reinder - nee

Remco - nee

Roderick - mooi, maar ik heb geen Gooise R, en dat hoort bij deze naam

Lodewijk - mooi, iets te ouwelijk misschien

Quinten - nee

Jacob - nee

Marnix - nee, doet me denken aan Maxim, die staat sinds vandaag wel op de lijst

Menno - nee

Onno - nee, vind de o op het einde niet mooi

Otto - zie Onno

Maurice - nee

Barend - nee

Ewoud - nee

Walther - nee

Gustaaf - nee

Alexander - nee, al in omgeving, vinden we wel heel mooi

William - te engels

Guido - nee

David - in omgeving

Julius - te veel u's

Dankjewel!
quote:Nouschi schreef op 30 augustus 2015 @ 16:14:

@ Garlic

Fabian - nee

Justus - te veel u's

Florian - nee

Dorian - nee

Camiel - nee

Xander - nee, al in omgeving

Koen - te kort voor ons

Charles - te engels

Frederik - nee

Dankjewel!
[quote]Nouschi schreef op 30 augustus 2015 @ 16:32:

Cazimir - nee, doet me denken aan claus-Casimir, dat prinsje

Christophe - heel er mooi! Gaat op het lijstje! Zouden jullie dit uitspreken met de klemtoon op Chris, of op Tophe?

Dankjewel!
quote:NYC schreef op 30 augustus 2015 @ 12:44:

Oh leuk, Gavia, ik zal zo eens kijken! Nee nee, tweede is nog niet geboren, we zijn bijna op de helft en willen ook van te voren weten wat het is bij de twintig weken echo en of we dat bekend maken op het forum hangt af van hoe mijn vrouw daarin staat. In elk geval na ons mini gender reveal feestje.

Mels - Jilles - Hidde - Arne

Deze vier gaan eruit.

De naam met de J die jij bedoelt zal er nog wel even in blijven zitten, maar heb er ook wel een paar bezwaren tegen maar het is, samen met nog een paar andere namen, wel een van de gedeelde favorieten. Bij de jongens ligt onze namensmaak dichter bijeen dan bij de meisjes.

Nee, ik wist toen nog niet eens dat er een tweede bij jullie op komst was! Is al een tijdje geleden. Maar toen je hem noemde....

Ik heb je bezwaren gelezen. Moeilijk, want een naam kiezen is ook emotie.

Schrijfwijze, ach ja, er zijn maar heeeeeel weinig namen waar je dat niet bij hebt.

Of andersom.

Philip: drie mogelijk uitspraken!

Dat went wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven