Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Dankjewel Pra!
Ff vraagje was er nou al een topic geopend voor de zwangeren onder ons? Zo ja hebben jullie een link?
@lkn de link is Zwanger in je Uppie

Ik durf nog niet zo goed van topic te wisselen, ga morgen het ziekenhuis bellen om te vertellen dat het gelukt is en dan even kijken wanneer de eerste echo is....blijft spannend allemaal!
Bedankt voor het aanpassen van de tabel!
Frizz; en over Gg maar fijn dat je het niet zo bedoeld hebt. Genieten maar.
quote:jiggles1980 schreef op 23 augustus 2015 @ 19:33:

@lkn de link is Zwanger in je Uppie

Ik durf nog niet zo goed van topic te wisselen, ga morgen het ziekenhuis bellen om te vertellen dat het gelukt is en dan even kijken wanneer de eerste echo is....blijft spannend allemaal!Dat snap ik wel. Spannende periode hoor, die eerste tijd!
Tessado: Ik ben na de 9e keer zwanger geraakt bij GG. En ik vind dat niet persé lang, al is het natuurlijk een hele tijd. Ze hebben van te voren aangegeven dat het een jaar kan duren voordat ik zwanger zou zijn en dat dit heel normaal is. Wat ik zonder meer geloof. Ik ken genoeg stelletjes die na anderhalf jaar proberen pas zwanger geraakt zijn.

Ik vind de communicatie met de semenbank een beetje minder maar ik heb voldoende vertrouwen in GG. Ze hebben me altijd heel goed behandeld en elke vraag die ik stelde werd beantwoord. Ik heb me nooit ongemakkelijk gevoeld daar. Ik heb zelfs al rietjes gereserveerd, van dezelfde donor, voor een eventuele 2e

(Ik wilde graag even iets positiefs inbrengen over GG ;))
@ tessado, ik ben ontzettend aan het genieten. Ze kunnen je van te voren niet zeggen hoe overweldigend dit is!

Ik heb de liefde van mijn leven ontmoet en hij is heel klein en kwetsbaar en totaal van mij afhankelijk.

Oh, ik wens jullie dit allemaal toe!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
@linnie mag ik n wijziging in de lijst😀.....

ik sta sinds Juli 2015 OOK bij Reinier de Graaf -Voorburg

op Wachtlijst

Dank !!

Groetjes !!
krijg geen spijt, volg je hart!
Dag 14 en ik wacht op mijn LH piek....voor de tweede ronde...
Verder ben ik heel tevreden over gg. Goede begeleiding vanaf het begin. Vragen worden beantwoord. Ze balen zelf ook van de samenwerking met de bank. Dus denk wel dat ze daar nog wel achteraan gaan. Dat wilde ik ook nog even zeggen. En heb me daar altijd prettig gevoeld. Mbt dino ik zou ook een beetje argwaan krijgen.
Anniebammer ik heb het toegevoegd in de tabel

Groetjes linnie
Ik heb net mijn "ei" gevonden, morgen naar Rijnstate
Spannend ocean! Ik ga duimen!
quote:linnie_1983 schreef op 24 augustus 2015 @ 21:04:

Anniebammer ik heb het toegevoegd in de tabel

Groetjes linnie😊 thx Linnie
krijg geen spijt, volg je hart!
Hee dames,

Ik ben dinsdag bij gg geweest op de echo zag ze dat er een eisprong aan het aankomen was, woensdag avond een klein beetje bloedverlies gehad,sinds donderdag ochtend is het echter net zoals een menstruatie.. Met gg gebeld om na te vragen en daarvan kreef ik te horen dat een ovulatie bloeding vrij normaal is en je,je daar geen zorgen over hoeft te maken, zolang het niet te veel is en niet langer dan een paar dagem duurt.

Ik vloed nu nog steeds vrij veel en begin me toch iets zorgen te maken,heeft een van jullie wel eens een ovulatie bloeding gehad?

Maandag sowiezo gg maar weer bellen.

Alvast bedankt,

Liefs san
Hoi dames,

Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben een alleenstaande vrouw van 35 die eigenlijk al jaren een kinderwens heeft maar nu sinds een aantal maanden ook de eierstokken beginnen te rammelen. Ik ben toen op zoek gegaan naar info over BAM-en en KID, het financiele plaatje enz enz. Uiteindelijk de knoop doorgehakt dat ik ervoor wil gaan. Ondertussen mijn directe omgeving hierover ingelicht, vonden jullie dit ook zo eng? Gelukkig wel allemaal positieve reacties, sommige zagen het al aankomen.. Een aantal kritisch maar dat vind ik juist fijn.. Ook hier leer je van!

Op dit moment heb ik een verwijsbrief gekregen van mijn huisarts en ik wil in januari beginnen met afspraken in het ziekenhuis. Zijn er meer die in het Maasstad ziekenhuis worden geholpen? Ik weet al dat ze samenwerken met Cryos. Heb een erg fijn gesprek gehad met een verpleegkundige aan de telefoon.

Ik heb er zin in.. Maar vind het ook erg spannend! Als ik jullie verhalen lees over op het wachtbankje zitten enz zullen er spannende tijden aanbreken.. Maar allemaal de moeite waard!
@hope welkom hier in dit topic.

in mijn omgeving weten alleen mijn ouders waar ik mee bezig ben en een vriend van mij is op de hoogte van de plannen, maar niet op de hoogte van mijn eerste poging.

verder succes in januari en de komende tijd iedere stap brengt weer nieuwe spanningen met zich mee.

verder heeft de eerste poging hier geen zwemkampioen opgeleverd, dus over twee weken hier een nieuwe poging.
Welkom hope!

Jammer wannabe, hopelijk volgende ronde wel!
Dankjewel wannabe en succes met de volgende poging!

Linnie, jij ook bedankt..
Fijn the Fiepie!!! Ik kan mij voorstellen dat het heel bijzonder is.

Ocean toi toi toi!

Charade Dank voor je positieve inbreng!

LKN fijn!

San echt nog nooit van gehoord, hoe is het nu? Toch een menstruatie?

Hope heel veel succes en spannend!
@san van een ovulatiebloeding heb ik ook nog nooit gehoord, hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

@hope welkom! Ik vond het idd ook spannend om mijn omgeving te vertellen over mijn keuze, heb het mijn ouders, zus en twee goede vriendinnen verteld. Maar, niemand was verbaasd en ik kreeg alleen positieve reacties. Succes!

@wannabe jammer!

Hier weinig nieuws te melden, over 2 weken de eerste echo met hopelijk een hartje! Vind het wel heel spannend 😁 en nog steeds een beetje onwerkelijk...maar oh zo gaaf!
Spannend weer Ocean!!

San, nog nooit een ovulatie bloeding gehad.. Hebben ze nog gekeken of dat het inderdaad was?

Welkom Hope, ik vond het niet spannend om te vertellen. Iedereen weet dat ik geen relatie hoef dus niemand was verbaasd.

Wannabe, jammer! Op naar de volgende ronde.

Weet iemand of ze van te voren weten hoeveel zaad er in een rietje zit? Of kunnen ze dit pas zien als t ontdooit is?
If destiny speaks, I don't ask questions..
Hee hee,

Ik vraag me inderdaad af of het een ovulatiebloeding is,vanochtend even gebeld met gg en woensdag mag ik langs komen voor een echo, Het is nu allemaal een beetje vaag.
dino volgens mij weten ze wel van te voren hoeveel er ongeveer in het rietje zit van te voren. Zoals ik het begrijp wordt het gemeten voor invriezen. Bijv 1,mot 5 mot, 10 mot. Bij het ontdooien dus voor de inseminatie ook een controle ik denk dat er dan ook gekeken wordt naar het aantal Mot. Dat getal staat volgens mij op het formulier, als je voor inseminatie komt. Ik kan me voostellen dat ze bijv 5 mot invriezen maar dat er tijdens het proces wat verloren gaat en er bijv nog 3 mot overblijft. Zou kunnen dat ik er helemaal naast zit. Bijv bij cryos betaal je minder voor een rietje van 5 mot en meer voor bijv 20 mot.

san ik heb nog nooit van een ovulatiebloeding gehoord en ook niet gehad. Ik ben benieuwd naar je echo. Kan het geen menstruatie zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven