Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Thanks! Het voelt nog wel onwerkelijk! Wel fijn om het hier te kunnen delen, want ik hang het niet aan de grote klok! Ik denk dat ik het pas echt geloof als ik de eerste echo heb gehad, durf nu nog niet echt blij te zijn!

Maar idd, een vruchtbaar topic!

@ dinobaby hoe is het bij jou?
Yes, wat goed Jiggles!! Gefeliciteerd!

Ik ben helaas ongesteld geworden!
If destiny speaks, I don't ask questions..
@dinobaby thanks! Balen voor jou
Gaaf Jiggles!!

Zo, met dank aan de vakantie heb ik alle voorgaande topics doorgespit...!

Dank voor het welkom en alle verhalen ook over het UMC. Maar wat een lange wachttijd zeg!! Ga er bijna over nadenken om over te gaan op de Denen, maar ja duur en onhandig voor kind later!

Anyway, morgen eerste gesprek dus zal even komen vertellen hoe het gegaan is!

En vanaf nu zal ik hier regelmatig te vinden zijn, ben heel benieuwd hoe het bij jullie allemaal verloopt!!

@Sammetje en Linnie, ik start ook vast een aftel kalender.....

@Wannabe al meer duidelijkheid?
Dino balen zeg
@skylar ik kan volgende week vrijdag pas testen, dus de zenuwen blijven nog een weekje
Balen dino
Gefeliciteerd jiggles :-D

dino wat jammer

Geluk en teleurstelling zit helaas dicht bij elkaar
Sammetje zegt het mooi... wat ligt het toch dichtbij elkaar..

Jiggles, supernieuws! Gefeliciteerd!!!

Dino, dikke knuffel, niet leuk..

Skylar welkom!
Het gaat goed hier!!! Dat geeft moed haha Een voorzichtige gefeliciteerd, Jiggles, super!

Jammer Dino, dat het voor jou niet gelukt is deze maand :(

Ik ben op jacht naar mijn ei voor de 2e ronde!
Zeker niet leuk Dino....:(

En voor jou spannend leuk Ocean.

En ook voor jou Wannabe!!

Ik heb net een gesprek gehad in het UMC. Leuke, lieve vrouw en leuk gesprek. Hoor 2 dec of ik door ben, maar dan ben ik al wel weer een paar maanden verder op de wachtlijst, dat scheelt! Ze zei dat de wachtlijst op het moment een jaar is en dat het idd af en toe verandert.

Nu maar afwachten maar heb er wel een goed gevoel over.

Allemaal succes weer met wachten!!
Gefeliciteerd Jiggles!!
Frizz# misschien bedoel je het niet zo maar ik ervaar je opmerking als kwetsend. Zwanger raken is EN geluk hebben EN afhankelijk van allerlei factoren waaronder de leeftijd. Zo zijn er ook meiden die hier vrij snel zwanger zijn geraakt in Geertgen en hierbuiten ken ik ook veel verhalen van moeilijke casussen die daar vrij snel (in verhouding tot het traject) zijn zwanger geraakt. Het zegt allemaal niks.

Gefeliciteerd Jiggles!

Baaaaaal en Dinobaby :(

Wannabe succes!
Misschien heb je mijn opmerking verkeerd geïnterpreteerd Tessado?
@ Jiggles, gefeliciteerd! Wat heerlijk nieuws, geniet ervan!

@ skylar, wat spannend dat jij je traject ook ben gestart. Heel veel succes en plezier ermee!

Wil iemand die in het overzicht kan (lukt mij niet) mijn status aanpassen?

Op 29 juli is mijn zoontje geboren, ik ben dus ruim 3 weken niet meer zwanger 😊
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Thefiepie ik pas de tabel vanavond aan als ik achter een vaste computer zit
Jiggles gefeliciteerd!!!! Wat fijn!!!

Voor degenen met minder geluk... jullie tijd komt echt ongetwijfeld, houd moed!!!

Wie hield ook weer de tabel bij?

Ik ben inmiddels 7 weken en ik wil wel door naar de volgende fase in de tabel.
Waarom vind je dat kwetsend dan? Ik neem aan dat het om de opmerking gaat over dat gehannes met rietjes en dergelijke?

Ik vind dat gehannes en slechte communicatie ook echt zwaar ruk! Zoals ik eerder al vermeld heb vertrouw ik ze voor geen meter. Ben er ook heel erg klaar mee.. Wil niet meer terug. Ik ga even hard nadenken wat ik er nu precies mee wil..

Denk dat frizz het alleen over de kliniek zelf had.

Anyway.. Super balen idd.. Heb nog wel een testje gegaan omdat ik het allemaal zo vreemd vond, zag een heel licht lijntje. Vandaag was ie negatief.. Dus heb net lekker champagne gedronken en heb t losgelaten.
If destiny speaks, I don't ask questions..
Ik pas het zo ook aan voor jou honeybaby
Aanpassingen in de tabel gedaan. Als er nog meer aangepast moet worden dan hoor ik het graag en pas ik het weer aan

Groetjes linnie
Dino

Ik snap jou twijfels hoor. Dat 0.8 1.8 mot is niet veel per rietje. Maar een arts bij geertgen zei ook wat betreft de communicatie met de bank en t behandelcentrum. Dat ze daar geen invloed op hebben, hij zei dat zei met hun rug tegen de muur stonden wat dat betreft. Dus ik denk wat betreft kwaliteit van de rietjes weet ik ook niet hoe daar over gecommuniceerd wordt. Ik zou daar evt een klacht over indienen dat dat een verbeterpunt waard is, denk dat t behandelcentrum een drempelwaarde moet stellen bij levering van de rietjes van bij 5 miljoen iig 2.5 miljoen. Ik vind 0.8 heel weinig als je op Internet kijkt dan gaan ze soms bij 2.5 al over op ivf. Voor jou was t vlgs hun geen makkelijke match. Ik heb blijkbaar geluk gehad. Toen nog paar rietjes wilde bestellen laatste waren ze op vakantie blijkbaar daarom geen communicatie. Kleine moeite om je automatisch mail aan te zetten dat je bepaalde periode niet bereikbaar bent. Dino heel veel succes. Ik duim dat je overige rietjes eet in petto hebben. Ik zou zeker voor een andere donor gaan als ze op zijn.
Dank je Linnie!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Zoals ik al aangaf vond ik t overkomen alsof je bij Gg moeilijk zwanger raakt en dat is onzin. Zij richten zich juist niet op de standaard gevallen. MCK bijvoorbeeld insimineert ook met vanaf 1 miljoen. En dat hoort m.i. de norm te zijn. Ook uitgelegd aan Dinobaby en al eerder er zijn dus problemen met de donorbank van Gg. Daarbij vind ik het super dat dit topic heel vruchtbaar is. Maar als jullie de vorige topic ook hebben gelezen dan zijn er ook oudere uppies en uppies waarbij het zwanger worden moeilijker gaat. Je gaat dus niet even naar een kliniek en bent dan zo zwanger..Dat vond ik dus zo overkomen The Fiepie. Ben je lekker aan het genieten van je kraamtijd?

Ik hoop dat je eruit komt Dinobaby, (je bent pas in mei gestart toch) keep us posted!

Voor alle wachtbankje toi toi toi!
quote:tessado schreef op 23 augustus 2015 @ 18:01:

Zoals ik al aangaf vond ik t overkomen alsof je bij Gg moeilijk zwanger raakt en dat is onzin. Zij richten zich juist niet op de standaard gevallen. MCK bijvoorbeeld insimineert ook met vanaf 1 miljoen. En dat hoort m.i. de norm te zijn. Ook uitgelegd aan Dinobaby en al eerder er zijn dus problemen met de donorbank van Gg. Daarbij vind ik het super dat dit topic heel vruchtbaar is. Maar als jullie de vorige topic ook hebben gelezen dan zijn er ook oudere uppies en uppies waarbij het zwanger worden moeilijker gaat. Je gaat dus niet even naar een kliniek en bent dan zo zwanger..Dat vond ik dus zo overkomen The Fiepie. Ben je lekker aan het genieten van je kraamtijd?

Ik hoop dat je eruit komt Dinobaby, (je bent pas in mei gestart toch) keep us posted!

Voor alle wachtbankje toi toi toi!Misschien lees je dan meer in mijn post dan er staat, want ik praat toch echt alleen vanuit mijzelf en over het UMC.
Lieve Frizz, ik zie net in de tabel dat je zwanger bent Ontzettend gefeliciteerd lieverd, ik ga je volgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven