Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Enn schreef op 01 september 2015 @ 00:19:

En toch klopte het jaren terug al niet. De Libelle flikkerde een aantal forummers definitief van hun site/forum omdat zij met hun racistische taal het forum overheersten en vervolgens werd er hier het topic ' de ballenbak' geopend. Ene Johanna (dacht ik) opende dat topic. Daarna kwam de een na de ander kwam binnen druppelen in dat topic . Viva wist dat dit gebeurde en deed er niets aan en hun enige reactie leek te zijn dat meningen nou eenmaal konden verschillen. Maar Actueel werd gaandeweg de tijd wel steeds extremer en meer bizar.ooit werden er perma's uitgedeeld vanwege antisemitische posts. En terecht!
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 september 2015 @ 00:00:

[...]

Dank je Thee!

(toen ik het had over "in je thee soppen" bedoelde ik het niet persoonlijk hoor)
quote:Dana schreef op 01 september 2015 @ 00:19:

[...]

Mijn god... ik lees maar af en toe eens een halve pagina op dit soort topics en hol er altijd zsm weer weg. Maar dit blijft dus allemaal gewoon staan. Bah, geen woorden voor.Worden die posts niet gestafd?
Ik heb ze tig keer gestaft. Haalde niks uit, vandaar mijn posting richting hoofdredacteur en Sylvana.
En dit speelde dus al in april, he.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 01 september 2015 @ 00:24:

En dit speelde dus al in april, he.maar heeft Sylvana ooit iets gedaan voor viva, behalve die introductiecolumn?

En toch klopte het jaren terug al niet. De Libelle flikkerde een aantal forummers definitief van hun site/forum omdat zij met hun racistische taal het forum overheersten en vervolgens werd er hier het topic ' de ballenbak' geopend. Ene Johanna (dacht ik) opende dat topic. Daarna kwam de een na de ander kwam binnen druppelen in dat topic . Viva wist dat dit gebeurde en deed er niets aan en hun enige reactie leek te zijn dat meningen nou eenmaal konden verschillen. Maar Actueel werd gaandeweg de tijd wel steeds extremer en meer bizar.

Ze (beheerders Viva forum) gaan uit van het zelfreinigende vermogen. Hoe meer gelijkgestemden elkaar vinden des te saaier. Sterfhuisconstructie. Doordat er nu regelmatig een stok door het hoenderhok vliegt blijft het aantrekkelijk voor de hoofdmoot om te komen. Mensen geven het op of reageren niet (meer) op ellenlange epistels die stijf staan van de fouten (inhoudelijk of grammaticaal). En dan is het een feest der herkenning. Want daar vinden ze gelijkgestemde zielen die in hun eigen omgeving niet aanwezig zijn (of men durft ze niet te polsen). Mensen die het al heel geleerd vinden als iemand Google kan aanslingeren. Wetteksten citeren maar qua interpretatie niet verder komen dan "dat staat er niet in".

Herkenning en een stukje 'erkenning' hoe raar dat ook klinkt.

En voor Viva is het ook een leuke grabbelton als je weer eens een issue moet vullen met onnozele stellingen of quotes.
quote:malika88 schreef op 01 september 2015 @ 00:06:

Ik ben zo blij te lezen dat bepaalde forummers die ik zo graag lees niet van die racisten zijn. Ik weet niet waarom maar lees vaak wel op actueel, schrijf nooit mee, keer geprobeerd maar ik ben niet goed in discussies en kan me niet goed verwoorden. Altijd als ik er lees hou ik er een rot gevoel aan over, vanaf nu ga ik er echt niet meer lezen. Ik betrap mezelf er soms op dat ik denk dat alle nederlanders zo zijn en zo denken. Misschien doen ze wel aardig in mijn gezicht maar ondertussen?

Pffffff.....snap ik.

Dat moet hard aankomen.

Maar nee, niet alle Nederlanders zijn zo.

No way.
[quote]sabbaticalmeds schreef op 01 september 2015 @ 00:27:

[...]

maar heeft Sylvana ooit iets gedaan voor viva, behalve die introductiecolumn?[/

Geen idee, ik lees het blad zelden.
quote:nbk schreef op 01 september 2015 @ 00:18:

[...]

Dank je.

Lees jou graag btw
Kriebelanus, je had je hier eigenlijk moeten komen melden hoe het daar aan toe ging en je ban hier moeten bespreken. Er wordt nou eenmaal pas wat ondernomen als er en masse op het modtopic wordt gepost.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lemoos2 schreef op 01 september 2015 @ 00:27:

[...]

Ze (beheerders Viva forum) gaan uit van het zelfreinigende vermogen. Hoe meer gelijkgestemden elkaar vinden des te saaier. Sterfhuisconstructie. Doordat er nu regelmatig een stok door het hoenderhok vliegt blijft het aantrekkelijk voor de hoofdmoot om te komen. Mensen geven het op of reageren niet (meer) op ellenlange epistels die stijf staan van de fouten (inhoudelijk of grammaticaal). En dan is het een feest der herkenning. Want daar vinden ze gelijkgestemde zielen die in hun eigen omgeving niet aanwezig zijn (of men durft ze niet te polsen). Mensen die het al heel geleerd vinden als iemand Google kan aanslingeren. Wetteksten citeren maar qua interpretatie niet verder komen dan "dat staat er niet in".

En voor Viva is het ook een leuke grabbelton als je weer eens een issue moet vullen met onnozele stellingen of quotes.Nou het is maar waarmee Viva geassocieerd wil worden en blijkbaar zien zij mensen die zo denken ook als een onderdeel van hun doelgroep. Naast de 'gebanden' van het Libellle-forum hebben we hier ook nog een invasie Yes- en Flair forummers gehad.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:lemoos2 schreef op 01 september 2015 @ 00:27:

[...]

En voor Viva is het ook een leuke grabbelton als je weer eens een issue moet vullen met onnozele stellingen of quotes.Het asielzoekerstopic bestond ook alleen nog maar uit gelijkgestemden. Andersdenkenden werd meteen en groupe de kop afgebeten, dus op zeker moment ging niemand die discussie meer aan. En dat heeft weken, maanden doorgesudderd op deze manier. En inderdaad, 'dames' die out of the blue over hun schietclubverleden begonnen. Over die suggestieve opmerkingen is ook door meerdere mensen wat gezegd, waaronder door mijzelf, maar wederom, het kon gewoon doorsudderen.
quote:Enn schreef op 01 september 2015 @ 00:32:

[...]

Nou het is maar waarmee Viva geassocieerd wil worden en blijkbaar zien zij mensen die zo denken ook als een onderdeel van hun doelgroep. Naast de 'gebanden' van het Libellle-forum hebben we hier ook nog een invasie Yes- en Flair forummers gehad.Vluchtelingen dienen we liefdevol welkom te heten

[...]

Nou het is maar waarmee Viva geassocieerd wil worden en blijkbaar zien zij mensen die zo denken ook als een onderdeel van hun doelgroep. Naast de 'gebanden' van het Libellle-forum hebben we hier ook nog een invasie Yes- en Flair forummers gehad.Gut en dan dat gekwaak over liefdevolle community
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2015 @ 00:32:

Kriebelanus, je had je hier eigenlijk moeten komen melden hoe het daar aan toe ging en je ban hier moeten bespreken. Er wordt nou eenmaal pas wat ondernomen als er en masse op het modtopic wordt gepost.

Daarom is Napraat ooit ontstaan.

En niet om 'kussie kussie' en 'prypp' te tikken.

Ja, Ja... voor alle lebberaars en prypp-miepen: Ja Enn weet het heus: Dat mag ook hier. Ja, Enn ging het toch even zeggen enzo
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

En toch klopte het jaren terug al niet. De Libelle flikkerde een aantal forummers definitief van hun site/forum omdat zij met hun racistische taal/denken het forum overheersten en vervolgens werd er hier het topic ' de ballenbak' geopend. Ene Johanna (dacht ik) opende dat topic. Daarna kwam de een na de ander kwam binnen druppelen in dat topic . Viva wist dat dit gebeurde en deed er niets aan en hun enige reactie leek te zijn dat meningen nou eenmaal konden verschillen. Maar Actueel werd gaandeweg de tijd wel steeds extremer en meer bizar.

En juist dat langzame vind ik eng. Als ineens van de ene dag op de ander elk topic gekaapt wordt door een aantal mensen die werkelijk de paringsdrift van zeekwallen nog weten om te buigen naar 'Hullie komen slecht doen en zijn ook slecht en iedereen die dat niet vindt is ook slecht' dan gaat er wel ergens een alarmlampje branden.

En Sylvana zou niet de enige en aangewezen persoon moeten zijn om een bepaalde toon te signaleren en bestrijden. Dat zou elke bij viva werkende stagiaire moeten kunnen én doen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Kriebelanus, je had je hier eigenlijk moeten komen melden hoe het daar aan toe ging en je ban hier moeten bespreken. Er wordt nou eenmaal pas wat ondernomen als er en masse op het modtopic wordt gepost.Ja, achteraf gezien waarschijnlijk wel. Maar je ziet de reacties in dat topic, ook op die ban. Had de klaarblijkelijk ijdele hoop dat de hoofdredactrice nog eens de reacties op haar eigen open brief zou lezen na Vivagate, over tien leuke dingen als je een neger date, of wat dat stupide lijstje ook alweer inhield.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2015 @ 00:35:

[...]

Vluchtelingen dienen we liefdevol welkom te heten

Oh ik had er ook geen moeite mee.

Ik herinnerde me het weer.

Kriebelanus, je had je hier eigenlijk moeten komen melden hoe het daar aan toe ging en je ban hier moeten bespreken. Er wordt nou eenmaal pas wat ondernomen als er en masse op het modtopic wordt gepost.Heeft ze gedaan volgens mij, dat was in de nasleep van die Blog-affaire. En de redactie die niet het benul had te bedenken dat dat blog racistisch en kwetsend was.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 01 september 2015 @ 00:33:

[...]

Het asielzoekerstopic bestond ook alleen nog maar uit gelijkgestemden. Andersdenkenden werd meteen en groupe de kop afgebeten, dus op zeker moment ging niemand die discussie meer aan. En dat heeft weken, maanden doorgesudderd op deze manier. En inderdaad, 'dames' die out of the blue over hun schietclubverleden begonnen. Over die suggestieve opmerkingen is ook door meerdere mensen wat gezegd, waaronder door mijzelf, maar wederom, het kon gewoon doorsudderen.Dus of we moeten massaal weer op dat soort topics mee doen, of we moeten met een hele groep het modtopic bestormen als zulke postings uitgebraakt worden. Echt bizar dat postings die ver over het randje gaan gestaft worden en er wordt niets mee gedaan. Dan hebben we of domme mods of domme én racistische mods.

[...]

Nou het is maar waarmee Viva geassocieerd wil worden en blijkbaar zien zij mensen die zo denken ook als een onderdeel van hun doelgroep. Naast de 'gebanden' van het Libellle-forum hebben we hier ook nog een invasie Yes- en Flair forummers gehad.

Aan alles valt te verdienen. Dat een groep een soort van cordon sanitaire handhaaft kan men dan de beheerder niet verwijten. Loop je ook niet het risico om beschuldigd te worden van censuur door GeenStijl of aanverwanten.

Ik ben destijds op het forum gekomen tijdens de rel over de brief van een kind gericht aan de kiezer om geen PVV te stemmen. Dus wat dat betreft heb ik de 'golden age' van dit forum niet meegemaakt.
quote:Enn schreef op 01 september 2015 @ 00:36:

[...]

Daarom is Napraat ooit ontstaan.

En niet om 'kussie kussie' en 'prypp' te tikken.

Ja, Ja... voor alle lebberaars en prypp-miepen: Ja Enn weet het heus: Dat mag ook hier. Ja, Enn ging het toch even zeggen enzo Wat is pryppp?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2015 @ 00:38:

[...]

Dus of we moeten massaal weer op dat soort topics mee doen, of we moeten met een hele groep het modtopic bestormen als zulke postings uitgebraakt worden. Echt bizar dat postings die ver over het randje gaan gestaft worden en er wordt niets mee gedaan. Dan hebben we of domme mods of domme én racistische mods.ja
Oh maar ik ook niet hoor Lemoos.

Alleen dat stukje wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven