Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
@myque Bah, balen zeg! Maar wat Famke zegt, misschien komt het met die lage dosis allemaal wel wat langzamer op gang? Hoop dat je donderdag beter nieuws krijgt! En anders kun je in ieder geval de dosis nog een paar keer verhogen, maar goed, daar heb je nu helemaal niks aan en als het deze ronde niks wordt, mag je best even flink balen hoor!
Bij ons stoppen ze in principe ook na 20

Dagen met echo's maken. Maar op mijn dag 20 - echo zeiden ze dat mijn eisprong vermoedelijk op dag 22 zou plaatsvinden. (Ik had me midden in de nacht een abnormale pijnscheut, dat was hem hoor 😂) Dus die lieten ze gewoon komen. En vervolgens ben ik gewoon ongesteld geworden.
Oh fijn! Bij mij waren de eitjes nog zo klein dat ze niet de verwachting hadden dat er 1 zou springen.
@myque: kl*te dat het niet voldoende doet. Hoop voor je dat het uiteindelijk alsnog op gang komt en dat je met de volgende echo positief nieuws krijgt! Hebben ze al iets gezegd over wat ze gaan doen als het voldoende aanslaat?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
T is heerlijk weer hier echt warm en zonnig. Gister met de kano door de kloof van gorges du verdon gekano't zo gaaaaf.

Ik kan de tabel niet aanpassen omdat ik alleen op mijn tel online kan maar zodra ik thuis ben zal ik de tabel met alles aanpassen
Hoi dames, echt vervelend dat het niet opschiet voor jullie met de eitjes. Ik heb me gister aangemeld bij MvM en een afspraak gemaakt voor intake bij de VK. De uitgerekende datum is vooralsnog 5 mei 2016 en 1 oktober mogen we langskomen voor de termijnecho. Ik voel me nog steeds topfit, zonder klachten. Ga daardoor wel twijfelen hopelijk blijft deze vrucht gewoon plakken en komt mn hcg wat traag op gang. Ik had gister nog een test gedaan, die was wel wat donkerder, maar knalde niet van het schermpje af.

@Skawa, geniet van je vakantie, de tabel komt wel hoor
@lilolalo: vriendin van mij had tot 8 weken voor de bevalling geen klachten. Vanaf 32 weken begon haar buik in de weg te zitten en dat was het... dus geen klachten zegt niet alles
Krijg je geen echo in t ziekenhuis om de behandeling daar af te sluiten nog voor de termijn echo? Ze zeggen dat een streepje een streepje is ook al is ie wat vaag. Goed dat je mee doet met m v m. Daar worden de spuiten van gemaakt die ik straks ga gebruiken dus dank X
@lilolalo

Veel succes! We hopen mee. :-)
Fijn Skawa! even lekker relaxen en genieten voor de waan van de dag weer begint!

Ik ben vandaag weer in het zh geweest. ik mag nog 6x door met clomid. Wel nu zaad testen en een baarmoederfoto, maar als hier niets bijzonders uitkomt mag ik gewoon door met clomid. Ze willen nu niet met iui beginnen omdat je dan max 6 kansen hebt en de kans niet ineens groter is met iui (of er moet wel iets aan de hand zijn met zaad of baarmoeder). Over de hardheid van eitjes hoef ik me niet druk te maken, het is vooral dat je de clomid niet 2 jaar mag gebruiken. zolang ik een mooie cyclus houd en er niets veranderd heb ik dus nog 6 'normale' kansen. volgende maand maar een afspraak maken voor de baarmoederfoto en vriendjelief met een potje sperma naar het zh sturen!
Fijn nieuws missy! Hopelijk is t goed met t zaad en je baarmoeder.
Hoop ik ook! Weer een beetje positief worden, misschien dat het deze keer wel raak is en baarmoederfoto niet nodig is! Al vind ik het wel een beetje lastig het ook echt zo te voelen..
Wat is een baarmoederfoto, Missy? Iets anders dan een inwendige echo? Fijn dat je gesprek goed verlopen is, hopelijk heb je niet alle 6 de rondes nodig!
Dat is een foto met contrastvloeistof. Moet ervoor naar radiologie.
T is vooral een foto van je eileiders niet je baarmoeder. Om de doorgankelijkheid te testen...

Fijn dat ze verder kijken missy never lose hope
Idd, om te kijken of alles wel goed doorstroomt!
Oh, het is me duidelijk nu Noemen ze dat ook wel eens een HSG?
@skawa. Lekker genieten! Zit je in de ardeche?

Mijn 2e pil van de 5 clomid zit er in. Voel me goed vandaag. Erg druk geweest op werk. Als morgen de klap niet komt, kan deze kuur wel eens 'goed' vallen 😃
@missy: fijn dat ze voor de zekerheid verder kijken. Ook fijn dat ze dan toch nog denken dat je een kans maakt met clomid als de foto en het zaad goed is. Klinkt voor nu in ieder geval positief!

Interessant om te lezen hoe het allemaal werkt en wat ze tegenwoordig allemaal kunnen

@ Famke: zou enorm fijn zijn als de kuur goed valt!
Ik ben ook wel blij dat ze hiermee veel successen hebben. Alles wat m'n lichaam zelf kan is toch wel fijn! En het scheelt veel tripjes naart ziekenhuis!
Hey allemaal,

Ik weet het even niet meer.

Ben nu dag 32 in mijn cyclus.

Ik heb vandaag een test gedaan, ben in principe overtijd (allé met een langste cyclus van 180 dagen, wat is dan overtijd?). Mijn eisprong was rond de 17e.

Jammer genoeg negatief.

Ik weet de laatste dagen geen blijf met mezelf. Ik heb constant humeurwisselingen, brandend maagzuur (heb ik nooit), ...

Hopelijk binnen een aantal dagen wel een positieve test.
Spannend Elmo! Ik duim voor je
Idd spannend elmo! Zo frustrerend dat je menstruatie op zich laat wachten en je test negatief is! :( hoop snel op duidelijkheid! Er is nog hoop!
@Skawa Dat klinkt als een heerlijke vakantie, geniet er nog even van! Hoe is het trouwens met de provera, is de kuur al achter de rug (ik weet niet meer zo goed wanneer je begonnen was)? Wat betreft de tabel: rustig aan hoor! Niemand verwacht dat je dat op je vakantie stipt bij gaat houden. Als je straks terug bent en wel ermee aan de slag gaat, wil je mij er dan ook in zetten? Mijn gegevens: Korfje13, 28/30, 1e kindje, 1e ronde clomid, PCOS

@lilolalo Wat lastig dat je zo onzeker bent! Ik denk dat je dat je hele zwangerschap wel een beetje blijft houden die spanning (is de termijnecho goed, combinatietest, 20 weken echo, daarna 20 weken geen beeld van de kleine, gaat alles wel goed, hoe gaat de bevalling straks verlopen, gaat het niet te vroeg geboren worden, etc.). Zodra je zwanger bent, ben je eigenlijk een beetje moeder, dus het is normaal om je dan zorgen te maken om je kind. Maar je moet je ook niet gek laten maken hoor, gewoon niet meer steeds testen... een streep is een streep en als het mis gaat, merk je dat vaak wel. En wat Skawa zegt: krijg je geen vroege echo in het zkh? Bij ons doen ze dan sowieso wel, weet ik. Misschien dat dat je een beetje gerust zou stellen? Je kunt anders toch gewoon even bellen en zeggen dat je je zorgen maakt, en je afvraagt of er bij jullie in het zkh geen afsluitende zwangerschapsecho gedaan wordt? Ik kan me niet voorstellen dat ze dan zeggen dat je niet mag komen

@missy Fijn dat ze nog even verder gaan kijken en dat jullie dan als alles goed is gewoon door mogen gaan. Als er meer kans was geweest bij IUI snap ik dat dat een betere optie is, maar zo lijkt het me veel fijner. Hopelijk komen er geen bijzonderheden uit de onderzoeken (of hele makkelijk oplosbare dingen). Op welke termijn vinden de onderzoeken plaats? Een belangrijker: hoe lang duurt het voor de uitslag en het definitieve vervolgplan? Zou inderdaad mooi zijn als het toch voor die tijd raak is, maar snap dat je geloof daarin wat minder is. Ik denk dat hoe langer het duurt, hoe minder je erin gaat geloven dat het deze keer wel eens raak zou kunnen zijn.

@Famke Grappig, we lopen echt exact gelijk en hier ook erg druk op werk (fijne afleiding wel)! Fijn dat je nog weinig last van de Clomid lijkt te hebben, ik hoop dat je inderdaad ook vandaag goed doorkomt. Wanneer heb jij de eerste echo voor FM?

@Elmo Wat gek (en rot) dat je nog geen duidelijkheid hebt. Hebben ze de 17e echt zeker gezien op het zkh of is dat jouw eigen inschatting? Zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat de innesteling wat langer geduurd heeft en je hsg dus wat 'achterloopt' op wat je zou verwachten. Bij mij hebben ze gezegd dat als mijn cyclus langer wordt dan 35 dagen met de clomid, ik aan de bel moet trekken (als ik straks niet meer gemonitord wordt). Dus als ik jou was zou ik maandag wel even gaan bellen als je dit weekend nog niet ongesteld bent of positief test!

Hier dus erg druk geweest op werk, met maandag en gister werkdagen van 11 en 13 uur. Vanmorgen moest ik mezelf echt uit bed slepen, maar het is gelukt. Gelukkig nog maar 2 dagen deze week en dan het weekend maar gebruiken om een beetje op te laden. Vandaag de derde dag Clomid. Ik merk er eerlijk gezegd vrij weinig van, afgezien van een beetje meer puistjes (niet extreem hoor). Oh en ik had gister wat moeite met wat liedjes op de radio, moest mijn tranen bedwingen. Maar goed, ik was ook moe en ik heb dat wel vaker, aangezien mijn moeder een jaar geleden overleden is, dus ik denk niet echt dat het door de Clomid kwam (maar moest er wel meteen aan denken). Nu maar hopen dat het wel iets doet waar het iets moet doen
@Korfje13

Is een beetje mijn eigen aanvoelen. We moesten toen ook, dus normaal is het daar rond geweest.

Mijn gynaecologe heeft me enkel gezegd, wanneer ik ongesteld word ik terug mag starten met Clomid.

Anders moest ik na 2 weken overtijd een afspraak maken. (in de veronderstelling zwangerschap)

Als ik maandag nog niets in handen heb en nog niet ongesteld ben, ga ik inderdaad eens bellen.

Toch leuk, een lichaam hebben waar je niet op kan afgaan :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven