Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

quote:Nouschi schreef op 01 september 2015 @ 10:53:

[...]

Die knop bedoel ik Sanne, die heb ik dus niet. Volgens mij heb je printscreens van Suzannesuus gekregen.

Maar met dus de opmerking dat de nummering van de loeppagina's bewust is weggehaald.

Hoe kan ik hier een plaatje posten vanaf mijn iPad? Want via de plaatjesplakknop werkt dat niet
Je bent zelf een theepot
Beste forummers,

Er worden veel vragen gesteld met betrekking tot de paginering op de loep-pagina's. Op de loep-pagina's stond voorheen een uitgebreide paginering met meerdere pagina's. Deze is wegens SEO redenen vervangen voor een simpeler navigatiemenu met een volgende, vorige en eerste knop. Deze paginering bevindt zich op de pagina die krijgt als je de volgende stappen doorloopt:

Klik op profiel gebruiker > alle berichten van > vervolgens staat de paginering bovenaan de pagina.

@Nouschi, ik kan jouw mail helaas niet terugvinden. Mocht je na deze uitleg nog steeds problemen ondervinden, dan wil ik je verzoeken de mail nog een keer te sturen naar communitymanager@viva.nl

Groet,

Sanne

CM VIVA
quote:Moiren_ schreef op 01 september 2015 @ 11:46:

Verzonden. Laptop Windows 8.1 en FireFox.

Ik heb op je mail gereageerd

Groet,

Sanne

CM VIVA
Geen knop hier, ook niet bovenaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb je geen mail gestuurd trouwens maar hier gereageerd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 01 september 2015 @ 13:35:

Geen knop hier, ook niet bovenaan.Ik zie hem ook niet. Ik heb een nieuw printje gemaild.
quote:SherlotteHolmes schreef op 31 augustus 2015 @ 22:54:

[...]

Was op de telefoon inderdaad. Samsung Galaxy Note 4 met de chrome browser. De vorige keer toen ik dot had was het met de 'standaart' browser van Samsung.

Zoals beloofd zou ik hier nog op terug komen. We zijn in dit probleem gedoken, en daar is het volgende uitgekomen. Het is een wat technisch verhaal, maar ik wil het toch graag even uitleggen zodat het je duidelijk is hoe dit wordt veroorzaakt en wat we er aan hebben gedaan.

Het blijkt dat in ieder geval Google Chrome voor mobiele apparaten bij een bepaalde instelling pagina’s cachet (opslaat). Onder bepaalde omstandigheden komt het nu voor dat Google een pagina van een ander (andere forummer) toont. Dat is wat er bij jou is gebeurd.

Je bent nooit daadwerkelijk als een ander ingelogd geweest; er werd enkel een pagina uit de cache (geheugen) van Google getoond. Na het verversen van je pagina, of zodra je ergens op klikte, kreeg je daardoor weer je eigen gegevens te zien.

Om er voor te zorgen dat Google Chrome geen pagina’s meer cachet hebben wij vanmorgen een door Google aangegeven, technische aanpassing gedaan, waardoor het zeer onwaarschijnlijk is dat dit probleem zich nog voor zal doen.

Mocht er in de toekomst een soortgelijk voorval plaats vinden, dan horen wij het uiteraard graag.

Groet,

Sanne

CM VIVA
quote:Nouschi schreef op 01 september 2015 @ 13:36:

Ik heb je geen mail gestuurd trouwens maar hier gereageerd.

Heb je deze stappen gevolgd? Klik op profiel gebruiker > alle berichten van > vervolgens staat de paginering bovenaan de pagina.

Het zou kunnen dat je je nu bevindt op de profielpagina, niet op de loep-pagina.

Hoor het graag!

Groet,

Sanne

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 01 september 2015 @ 14:23:

[...]

Zoals beloofd zou ik hier nog op terug komen. We zijn in dit probleem gedoken, en daar is het volgende uitgekomen. Het is een wat technisch verhaal, maar ik wil het toch graag even uitleggen zodat het je duidelijk is hoe dit wordt veroorzaakt en wat we er aan hebben gedaan.

Het blijkt dat in ieder geval Google Chrome voor mobiele apparaten bij een bepaalde instelling pagina’s cachet (opslaat). Onder bepaalde omstandigheden komt het nu voor dat Google een pagina van een ander (andere forummer) toont. Dat is wat er bij jou is gebeurd.

Je bent nooit daadwerkelijk als een ander ingelogd geweest; er werd enkel een pagina uit de cache (geheugen) van Google getoond. Na het verversen van je pagina, of zodra je ergens op klikte, kreeg je daardoor weer je eigen gegevens te zien.

Om er voor te zorgen dat Google Chrome geen pagina’s meer cachet hebben wij vanmorgen een door Google aangegeven, technische aanpassing gedaan, waardoor het zeer onwaarschijnlijk is dat dit probleem zich nog voor zal doen.

Mocht er in de toekomst een soortgelijk voorval plaats vinden, dan horen wij het uiteraard graag.

Groet,

Sanne

CM VIVADankje Sanne! Duidelijk verhaal!
quote:CommunityManagerViva schreef op 01 september 2015 @ 14:31:

[...]

Heb je deze stappen gevolgd? Klik op profiel gebruiker > alle berichten van > vervolgens staat de paginering bovenaan de pagina.

Het zou kunnen dat je je nu bevindt op de profielpagina, niet op de loep-pagina.

Hoor het graag!

Groet,

Sanne

CM VIVA

Hè? Nu spreek je jezelf tegen Sanne.

Ik heb je verleden week screendhots gestuurd, daarin ontbreekt de paginanummering. Ipv de nummers van de volgende loeppagina's zeg maar staat er volgende of vorige. Volgens jou is dat bewust gedaan en staan er dus geen paginanummers meer.

Als iemand mij hier ff uitlegt hoe ik mijn screendump hier kan plaatsen dan zal ik het laten zien hoe het bij mij is. En dan kunnen Moiren en Nouschi kijken of dat bij hen ook zo is
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 01 september 2015 @ 15:39:

[...]

Hè? Nu spreek je jezelf tegen Sanne.

Ik heb je verleden week screendhots gestuurd, daarin ontbreekt de paginanummering. Ipv de nummers van de volgende loeppagina's zeg maar staat er volgende of vorige. Volgens jou is dat bewust gedaan en staan er dus geen paginanummers meer.

Als iemand mij hier ff uitlegt hoe ik mijn screendump hier kan plaatsen dan zal ik het laten zien hoe het bij mij is. En dan kunnen Moiren en Nouschi kijken of dat bij hen ook zo is

Met paginering bedoel ik in deze context de vorige, volgende en eerste button. Excuus voor de eventule verwarring.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Ah ok
Je bent zelf een theepot
Is er al iets bekend over het tijdens reactie typen, en dat het verspringt naar de zoekbalk?
quote:CommunityManagerViva schreef op 01 september 2015 @ 14:31:

[...]

Hoor het graag!

Groet,

Sanne

CM VIVAOhwwwwww zijn dát de stappen, nee dat heb ik niet gedaan en Moiren en Suus ook niet denk ik.
Beste forummers,

Vandaag zal er om 11.00 uur wederom een aantal technische verbeteringen live worden gezet. Daarom zullen we van 11.00 uur tot 13.00 offline zijn. Hierbij een overzicht van de merkbare veranderingen:

• De navigatie bovenaan de pagina, zal vast worden gezet wanneer je naar beneden scrolt, zodat je op ieder gewenst moment het menu tot je beschikking hebt.

• De forum start knopt zal weer naar behoren werken.

• Topics waarin de laatste reactie ouder is dan twee weken, krijgen een melding, zodat duidelijk is dat er een tijd geen activiteit op dit topic is geweest.

• Het favoriet maken van een reactie d.m.v. een sterretje, heet vanaf nu bookmarken. In de functie-balk boven een reactie krijgt deze tevens een apart bookmark-icoontje. Jouw bookmarks zijn straks apart terug te vinden onder Forum Start. Een topic kun je dus nog steeds je favoriet maken, aparte reacties worden bookmarks. In het menu wordt tevens een apart tab ‘bookmarks’ toegevoegd.

Groeten,

Sanne

Community Manager VIVA
Waarom zijn plaatjes niet meteen zichtbaar?

Nu moet ik op 'klik om weer te geven' drukken om plaatjes te kunnen zien.

Ik vind dit stom!

Ik zie ze een milliseconde wel en dan veranderen ze in deze domme balkjes.
Fijn hoor, dat nu alles vast staan, scheelt een heleboel scrollen.

Alleen die balk bovenaan, kan die niet ook een andere kleur krijgen? Dat zwarte is zo hard.
quote:SherlotteHolmes schreef op 02 september 2015 @ 12:55:

Waarom zijn plaatjes niet meteen zichtbaar?

Nu moet ik op 'klik om weer te geven' drukken om plaatjes te kunnen zien.

Ik vind dit stom!

[afbeelding]

Ik zie ze een milliseconde wel en dan veranderen ze in deze domme balkjes. Het klopt inderdaad dat plaatjes niet meer automatisch ingeladen worden op mobiel. Op desktop is dit wel nog steeds het geval. De reden dat we hiervoor hebben gekozen, is om de datafootprint te kunnen verlagen. Dat houdt in dat doordat je mobiel de plaatjes niet automatisch download, je dataverbruik verminderd. Deze optimalisatie is op het laatste moment toch meegegaan in de livegang en daardoor niet eerder benoemd. Excuses daarvoor.

Groet,

Sanne

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 13:04:

[...]

Het klopt inderdaad dat plaatjes niet meer automatisch ingeladen worden op mobiel. Op desktop is dit wel nog steeds het geval. De reden dat we hiervoor hebben gekozen, is om de datafootprint te kunnen verlagen. Dat houdt in dat doordat je mobiel de plaatjes niet automatisch download, je dataverbruik verminderd. Deze optimalisatie is op het laatste moment toch meegegaan in de livegang en daardoor niet eerder benoemd. Excuses daarvoor.

Groet,

Sanne

CM VIVA

En ik forum alleen op mijn mobiel. Valt dit ook nog omzeilen zodat ik toch nog plaatjes meteen kan bekijken op mijn telefoon?

Ik krijg ze alleen wel een paar tellen te zien voordat ze veranderen in balkjes. Dus ze worden wel meteen ingeladen.
quote:SherlotteHolmes schreef op 02 september 2015 @ 13:09:

[...]

En ik forum alleen op mijn mobiel. Valt dit ook nog omzeilen zodat ik toch nog plaatjes meteen kan bekijken op mijn telefoon?

Ik krijg ze alleen wel een paar tellen te zien voordat ze veranderen in balkjes. Dus ze worden wel meteen ingeladen.

Kun je aangeven op wat voor mobiel/browser je zit? Het zou niet zo moeten zijn dat de plaatjes al ingeladen worden van tevoren.

Gr,

Sanne

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 13:11:

[...]

Kun je aangeven op wat voor mobiel/browser je zit? Het zou niet zo moeten zijn dat de plaatjes al ingeladen worden van tevoren.

Gr,

Sanne

CM VIVA

Samsung Galaxy Note 4 met Chrome. Plaatjes zijn echt net een paar tellen zichtbaar. Dus wat de bedoeling was werkt niet. Ik vind het soïeso niet handig, ik wil gewoon meteen plaatjes kunnen zien.

En als ik op de balk klik, dan verspringt het wel, maar krijg ik geen plaatje te zien. In het Kitler topic is nog iemand die daar over klaagt. Dus het ligt niet aan mij.
Irritant, dat de plaatjes niet te zien zijn op mobiel.

In het topic van 'moderator' klikte ik op een balk en kwam er niks zichtbaar en was het ook niet bepaald klokvast en nu op dit topic klik ik op het balkje in de post van sherlotteholmes en dan is dat balkje ineens weg en dus niet meer zichtbaar.

Forum ook alleen mobiel, iPhone, safari.
quote:SherlotteHolmes schreef op 02 september 2015 @ 13:16:

[...]

Samsung Galaxy Note 4 met Chrome. Plaatjes zijn echt net een paar tellen zichtbaar. Dus wat de bedoeling was werkt niet. Ik vind het soïeso niet handig, ik wil gewoon meteen plaatjes kunnen zien.

En als ik op de balk klik, dan verspringt het wel, maar krijg ik geen plaatje te zien. In het Kitler topic is nog iemand die daar over klaagt. Dus het ligt niet aan mij. inderdaad, vind het ook totaal niet handig.
Door die zeer aanwezige enorme zwarte balk bovenin zie ik nu nog maar twee (korte) berichten per pagina.

Dat leest echt irritant
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:SherlotteHolmes schreef op 02 september 2015 @ 13:16:

[...]

En als ik op de balk klik, dan verspringt het wel, maar krijg ik geen plaatje te zien. In het Kitler topic is nog iemand die daar over klaagt. Dus het ligt niet aan mij.

Zou je willen je je cache willen legen en het daarna nog een keer willen proberen?

Groet,

Sanne

CM VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven