Geïrriteerd op huisgenoot

03-09-2015 19:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaarhghhhhh waar moet ik beginnen?!?

Ik word dus gek van irritatie van mijn huisgenootje. Ik woon nu ongeveer 2 jaar met haar samen en ze is een ontzettende rommelkont! Haar kamer ziet er niet uit, er is letterlijk een padje door haar kamer heen waar ze kan lopen en verder liggen er allemaal spullen om haar heen. Maatgoed, haar kamer is haar kamer en daar bemoei ik me verder niet mee. Echter slingert ze ook van alles rond in de woonkamer en gang etc. Ik heb letterlijk een discussie met haar moeten voeren dat ze ook eens een vinger uitsteekt in het huishouden want eerst deed ik alles en ruimde ik al haar troep achter haar op. Ik was het toen zat en heb haar hiermee geconfronteerd (wat ik echt super moeilijk vind, ik wil graag de goede orde houden in het huis). Ze kwam met allemaal argumenten waarbij ze zichzelf ging verdedigen en beschuldigde mij ervan dat ik ze wel eens een bord extra moest afwassen omdat ik het niet goed had gedaan. Nou nou...

Vervolgens gaat ze totaal niet zorgvuldig met mijn spullen om. De meeste spullen in het huis zijn van mij en hier mag ze wel gebruik van maken maar nu ben ik het zat! Ze heeft al drie kleine bordjes stuk gemaakt, 1 glas en nu zijn er al 3 vorken verdwenen. Dit zijn allemaal mijn spullen en horen bij mijn inboedel. Ik weet dat dit een beetje stomme voorbeelden zijn maar ik zit er wel mee!! Ik heb nog nooit iets stuk gemaakt en zij krijgt het voor elkaar om 10 dingen te slopen in een jaar tijd.

Ik wil haar hier verantwoordelijk voor stellen en ik wil nieuwe spullen als het zo door gaat.

Maargoed, het punt is dus dat ik het super moeilijk vind om dit steeds maar weer aan te kaarten en opnieuw mijn frustraties vertel aan haar. Het is huis is van mij en zij huurt een kamer dus ik kan zelf niet verhuizen. Maar ik vind het dan ook weer lastig om haar eruit te zetten want verder is ze wel gewoon een aardig meisje....

Heeft iemand ervaringen/tips of iets anders??? ALLES IS WELKOM!

Ik vreet mezelf gewoon op van frustratie.. man man man...
quote:lboompje schreef op 03 september 2015 @ 19:31:

[...]

Die heeft ze niet...Haar probleem
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik woon met 16 man, dus voor mij is het misschien wel een 'must', deze maatregel. Maar iedereen legt elke maand een tientje in. Iedereen heeft ook elke maand een schoonmaaktaak. Doe je je taak niet, gaat het geld naar de zgn gangrekening. Je kan ook met iemand afspreken dat die jouw taak doet, dan krijgt die ook jouw tientje. Van de gangrekening kunnen we algemene dingen doen: bier kopen of zo.

Werkt als een trein. Maar als je met 2 personen woont is het misschien anders. Heb wel met een vorig huis de boeteregel ingesteld, daar woonde ik met 5 man. Deed je je taak niet, dan 4 euro boete; 1 euro aan elke huisgenoot. Dat werd dan ééns in de zoveel tijd verrekend met de huisrekening.

Beetje lullig, maar werkt het beste. Je hebt er altijd van die lapzwansen tussen die een beetje gestimuleerd moeten worden ;)
Oh ja en haal algemene spullen bij de kringloop. Heb je voor een tientje genoeg borden en bestek voor een heel weeshuis. Hoef je je geen zorgen te maken dat ze iets kapot of kwijt maakt. Eigen bestek en borden ed op je kamer voor als je bezoek krijgt of eigen gebruik.
Om een paar borden en een paar glazen zou ik echt niet malen.

Dat gebeurt in elk huishouden.

Wel zou ik willen / eisen dat ze haar rommel in haar eigen kamer hield.

Ik zou dan ook een grote mand aanschaffen en alles van kleren en spullen dat je 's avonds in de living vindt, drop je daarin.

Kan ze dat als ze gaat slapen mooi meenemen (of je zet het voor haar deur).

Als het echt te ver gaat en niet werkt, zou ik denken aan haar buiten zetten en voor een andere huurder gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven