Blaasontsteking? Cranberry?
donderdag 3 september 2015 om 17:06
Hallo,
Kunnen jullie mijn raad geven?
Sinds ongeveer twee weken heb ik last van het volgende: ik heb steeds het gevoel dat ik in mijn broek heb geplast. Dit blijkt dan overigens niet zo te zijn. Al ruikt het maandverbandje (die ik voor de zekerheid gebruik) aan het eind van de dag wel een beetje naar urine. Verder moet ik heel regelmatig naar de wc. Soms ieder kwartier maar als ik op het werk ben kan ik het uitstellen tot ieder uur. Maar ik plas dan bijna niks. Ik heb geen pijn bij het plassen of verdere klachten.
Deze week heb ik mijn urine naar de huisarts gebracht maar ze konden geen infectie zien. Het advies was om veel te drinken.
Zou ik toch een beginnende blaasontsteking kunnen hebben?
Ik zat zelf te denken om cranberry -sap of -capsules te nemen, omdat ik hier positieve verhalen over lees. Maar wat is dan het beste om te nemen? Hoeveel sap 'moet' je dagelijks drinken of welke capsules worden aangeraden?
Kunnen jullie mijn raad geven?
Sinds ongeveer twee weken heb ik last van het volgende: ik heb steeds het gevoel dat ik in mijn broek heb geplast. Dit blijkt dan overigens niet zo te zijn. Al ruikt het maandverbandje (die ik voor de zekerheid gebruik) aan het eind van de dag wel een beetje naar urine. Verder moet ik heel regelmatig naar de wc. Soms ieder kwartier maar als ik op het werk ben kan ik het uitstellen tot ieder uur. Maar ik plas dan bijna niks. Ik heb geen pijn bij het plassen of verdere klachten.
Deze week heb ik mijn urine naar de huisarts gebracht maar ze konden geen infectie zien. Het advies was om veel te drinken.
Zou ik toch een beginnende blaasontsteking kunnen hebben?
Ik zat zelf te denken om cranberry -sap of -capsules te nemen, omdat ik hier positieve verhalen over lees. Maar wat is dan het beste om te nemen? Hoeveel sap 'moet' je dagelijks drinken of welke capsules worden aangeraden?
donderdag 3 september 2015 om 17:08
Ik heb tijdens mijn zwangerschap al een paar blaasontstekingen gehad.
Advies van de vk: veel drinken ( vooral zuur) en cranberry capsules ( sap vind ik zo smerig).
Ik heb gewoon die van hema. ( zit ook veel vitamine C bij in)
1x per dag. Sindsdien geen ontsteking meer gehad.
Laatst wel weer heel licht iid beginnende ontsteking maar met de tabletten en het drinken zou ik het de kop in moeten kunnen drukken. Tot nu toe gaat dat dus goed.
Advies van de vk: veel drinken ( vooral zuur) en cranberry capsules ( sap vind ik zo smerig).
Ik heb gewoon die van hema. ( zit ook veel vitamine C bij in)
1x per dag. Sindsdien geen ontsteking meer gehad.
Laatst wel weer heel licht iid beginnende ontsteking maar met de tabletten en het drinken zou ik het de kop in moeten kunnen drukken. Tot nu toe gaat dat dus goed.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
donderdag 3 september 2015 om 17:11
Gewoon met die cranberry tabletten beginnen, daardoor kunnen bacteriën zich minder goed aan de binnenkant van de blaas hechten waardoor je ze makkelijker uit plast. Er zijn zelfs van die intensieve kuurtjes bij de Kruidvat/Etos/etc te halen voor bij beginnende klachten. Als het dan met een paar dagen niet beter gaat gewoon terug naar de huisarts voor extra controle.
donderdag 3 september 2015 om 17:19
Ga cranberrycapsules slikken. Ik heb daar al menig aankomende blaasontsteking mee in de kiem gesmoord. Bij het advies om vitamine C tabletten te slikken wil ik een kanttekening plaatsen: volgens mijn huisarts kan dit voor sommige vrouwen juist voor een verergering van de klachten zorgen door het opeens verhoogde zuurgehalte in de urine. Wat daar nog bijkomt: als je van die vitamine c bruistabletten gebruikt, waar je haast niet aan ontkomt omdat je een hoge dosering moet hebben, verhoog je ook het zuurgehalte in je speeksel. En dat heeft vrij dramatische gevolgen voor de toestand van je gebit.
Met cranberrycapsules heb je dat niet, eigenlijk zijn ze allemaal prima.
Zodra ik wat voel neem ik er 2 en vervolgens 3 keer op een dag eentje. Binnen een paar dagen ben ik dan van mijn klachten af.
Met cranberrycapsules heb je dat niet, eigenlijk zijn ze allemaal prima.
Zodra ik wat voel neem ik er 2 en vervolgens 3 keer op een dag eentje. Binnen een paar dagen ben ik dan van mijn klachten af.
donderdag 3 september 2015 om 17:20
donderdag 3 september 2015 om 17:21
donderdag 3 september 2015 om 17:25
donderdag 3 september 2015 om 17:44
Ugh ik heb echt trauma's aan cranberrysap. Zo ranzig. Als tiener had ik veel last van blaasontstekingen en dan moest ik het drinken, maar met héél grote tegenzin. Ik zou lekker voor de tabletten gaan! In inderdaad zorgen dat je veel vitamine C binnenkrijgt en veel drinkt. Ook meteen naar de wc gaan als je moet plassen, niet uitstellen.
donderdag 3 september 2015 om 18:26
Oost-Indische kers is ook een probaat middel tegen blaasontsteking. Maar dat moet je dan wel in je tuin hebben staan. De hele plant is eetbaar, bloemen, blad en zaden. De smaak is peperig, beetje zoals mosterd en mierikswortel. Ik gooi er met regelmaat een flinke hand van in een groene smoothie.
You know how I know? Because I reeaally think so!
donderdag 3 september 2015 om 18:47
Ik heb zelf in periodes van regelmatige blaas of nier ontsteking ook veel baat gehad bij D-mannose tabletten.
Let wel, die tabletten en cranberry en dergelijke is allemaal ter voorkoming van een ontsteking, als je er eenmaal een hebt dan doet het niet zo veel meer.
Als je last blijft houden zou ik toch terug naar de HA gaan.
Let wel, die tabletten en cranberry en dergelijke is allemaal ter voorkoming van een ontsteking, als je er eenmaal een hebt dan doet het niet zo veel meer.
Als je last blijft houden zou ik toch terug naar de HA gaan.
donderdag 3 september 2015 om 22:27
normaal kan je lichaam een infectie zelf prima oplossen hoor. Ik heb er nog nooit een antibioticum voor nodig gehad. Het gebied goed met zeep wassen (ik bedoel heel de vulva van buiten, de kleine schaamlippen en ook het rectum van buiten) en de rest kan hij uitstekend zelf afhandelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 3 september 2015 om 22:50
vrijdag 4 september 2015 om 09:27
Om blaasontstekingen te voorkomen, is het ook verstandig om na de seks meteen te gaan plassen en als je jezelf afveegt na WC-bezoek altijd van voor naar achteren om geen bacteriën van de anus naar je plasbuis te wrijven. Een blaasontsteking wordt altijd veroorzaakt door bacteriën, niet door kou op je blaas, korte rokjes, whatever. En ik zou ook gewoon Lactacyd gebruiken om je goed te wassen aan de buitenkant. Je vagina spoelen met Lactacyd is geen slim idee, maar de buitenkant moet gewoon wel gewassen worden met zeep. En regelmatig een glas water drinken zodat je vaak moet plassen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
vrijdag 4 september 2015 om 10:07
Ik ben pas maandverband gaan dragen, sinds ik dit probleem kreeg.
Verder heb ik geen seks, dus daar kan het niet mee te maken hebben.
Na hoeveel dagen cranberry capsules zou je verbetering moeten merken? Ik zat te denken om, wanneer het maandag niet over is, dan weer de huisarts te bellen. Ik vind het namelijk een heel vervelend probleem.
Verder heb ik geen seks, dus daar kan het niet mee te maken hebben.
Na hoeveel dagen cranberry capsules zou je verbetering moeten merken? Ik zat te denken om, wanneer het maandag niet over is, dan weer de huisarts te bellen. Ik vind het namelijk een heel vervelend probleem.
vrijdag 4 september 2015 om 10:11