Koptelefoon kopen in Engeland? Kan dat?

03-09-2015 22:04 14 berichten
Ik heb een koptelefoon gezien die ik graag wil kopen. Als ik hem via de Engelse site van amazon koop is hij een stuk goedkoper dan via Nederlandse winkels. Maar kan dat, technisch gezien?

Is een koptelefoon voor de Engelse markt precies hetzelfde als voor de Nederlandse markt?
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar als hij met een laadstation komt (om bijvoorbeeld thuis draadloos naar de tv te kijken) zal er een engelse stekker opzitten.
Oh, dat zit er niet bij. En voor gewone stekkers heb ik wel een adapter.

Zolang ik hem maar gewoon in mijn telefoon kan stoppen is het in orde.
Staat er toevallig niet bij in de advertentie of er een 3,5mm audio jack aan zit? Volgens mij zou het qua land niet uit moeten maken welke stekker eraan zit, maar soms zitten er aan koptelefoons ook zo'n groter koppelstuk, wat dan weer op andere apparatuur past.
Hij heeft een 3,5 mm jack, dus dat is geen probleem. Ik zag ook koptelefoons met een grotere jack en dan moet je een tussenjackdinges gebruiken, maar dat wil ik liever niet want dat werkt niet zo goed.

Maar zo te horen moet het gewoon kunnen. Dat is mooi, scheelt toch weer 50 euro.
Houd wel rekening met verzendkosten, helemaal als de hoofdtelefoon niet direct door Amazon maar door een andere merchant wordt verzonden. De 'free shipping' vanuit de UK naar NL is helaas een tijd geleden afgeschaft.
quote:photonic schreef op 03 september 2015 @ 22:23:

Houd wel rekening met verzendkosten, helemaal als de hoofdtelefoon niet direct door Amazon maar door een andere merchant wordt verzonden. De 'free shipping' vanuit de UK naar NL is helaas een tijd geleden afgeschaft.Ja, jammer is dat. Maar ik had al gekeken en inclusief verzendkosten is hij 50 euro goedkoper, dus het is echt de moeite waard hem daar te kopen.
Koptelefoons kennen geen aansluitingen die afhankelijk zijn van landen. Je kunt er gerust een bij Amazon bestellen.
Love is the meaning of life
Dank voor het meedenken allemaal, ik ga hem bestellen.
En ook rekening gehouden met dat de prijzen op de site ponden zijn, en dat 1 pond ¤1,35 is?

Zo ja, wel tof dat je op deze manier zo veel geld kan besparen!
Ja, de prijzen worden automatisch omgerekend naar Euro's. Het loont vaak echt om even op het web rond te kijken voordat je iets bestelt.
En nu ben ik best nieuwsgierig waar je keuze op is gevallen. Ik heb zelf deze zomer een AKG Y50 aangeschaft.
Voor mij was het heel belangrijk dat het een overear werd met goede geluidswerende eigenschappen, omdat ik hem vaak gebruik in een hele luidruchtige oude sprinter trein.

Ik heb gekozen voor de Jabra Vega. Had er nog nooit van gehoord, maar hij heeft hele goede reviews.
Nice! Ziet er goed uit, veel plezier ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven