Indrukwekkende documentaires...
maandag 21 september 2009 om 21:47
donderdag 3 september 2015 om 20:02
quote:dubbeltje4 schreef op 03 september 2015 @ 19:16:
[...]
Ook gezien en ik denk dat er ook anderen bij betrokken waren.Ik heb deze ook gezien. Ik vond de info te karig in de docu om tot een goed oordeel te komen. Ik zou neigen naar onschuldig maar uiteindelijk heeft de jury hem toch schuldig beoordeelt. Dat zal toch echt niet alleen zijn om die vlek, neem ik aan....dus ik vind het moeilijk.
[...]
Ook gezien en ik denk dat er ook anderen bij betrokken waren.Ik heb deze ook gezien. Ik vond de info te karig in de docu om tot een goed oordeel te komen. Ik zou neigen naar onschuldig maar uiteindelijk heeft de jury hem toch schuldig beoordeelt. Dat zal toch echt niet alleen zijn om die vlek, neem ik aan....dus ik vind het moeilijk.
vrijdag 4 september 2015 om 10:39
vrijdag 11 september 2015 om 19:57
Ik heb gisteren de documentaire The Wolfpack in de bioscoop gezien en ik vond het een aanrader. Film gaat over zes broers die hun hele leven lang opgesloten hebben gezeten in een appartement in New York. De enige manier waarop ze over de buitenwereld leerden, was door het kijken van films en het naspelen van die films (incl geknutselde kostuums). Uiteindelijk ontsnapt één van de broers en daarna gaan ze alle zes naar buiten, de echte wereld in.
Heel grappig en heel tragisch tegelijkertijd. Gaat dat zien.
Heel grappig en heel tragisch tegelijkertijd. Gaat dat zien.
I'm no hero. I put my bra on one boob at a time like everyone else
vrijdag 11 september 2015 om 22:38
zondag 13 september 2015 om 18:27
quote:Nobelenobody schreef op 18 augustus 2015 @ 16:16:
Ik heb laatst gekeken naar " Encounters at the end of the world " , van Werner Herzog.
Erg interessant, hij doet zelf de voice over, heel erg meditatief.
Gaat over de mensen die lang op Antarctica verblijven.
Ook Grizzly Man heeft hij gemaakt, ook mooi.
Hij heeft veel gemaakt maar ik heb alles gezien
Is deze ook online te zien?
Oh, wacht gevonden Voor de liefhebbers.
Ik heb laatst gekeken naar " Encounters at the end of the world " , van Werner Herzog.
Erg interessant, hij doet zelf de voice over, heel erg meditatief.
Gaat over de mensen die lang op Antarctica verblijven.
Ook Grizzly Man heeft hij gemaakt, ook mooi.
Hij heeft veel gemaakt maar ik heb alles gezien
Is deze ook online te zien?
Oh, wacht gevonden Voor de liefhebbers.
zondag 13 september 2015 om 20:00
quote:SweetFirefly schreef op 11 september 2015 @ 19:30:
Vanavond op SBS9: Phonecalls from the (Twin)Towers.
Aangrijpend lijkt me..... Ik weet nog niet zeker of ik ga kijken.
Verschrikkelijk. Nog steeds ongelooflijk
Ik begrijp niet waarom er in het zuidertoren, vóórdat het vliegtuig erin vloog, werd omgeroepen om te blijven zitten.
Aangrijpend lijkt me..... Ik weet nog niet zeker of ik ga kijken.
Verschrikkelijk. Nog steeds ongelooflijk
Ik begrijp niet waarom er in het zuidertoren, vóórdat het vliegtuig erin vloog, werd omgeroepen om te blijven zitten.
zondag 13 september 2015 om 23:02
Goed. Ben hier naar toeverwezen. Heb een topic geopend over een van de mooiste documentaires die ik gezien heb. Blijkt al een topic te bestaan waar je dit kunt melden. Dus bij deze.
Voor alle vrouwen hier...Girls Rising!! Een hele mooie documentaire over meisjes die opkomen voor hun rechten. Iets wat we hier echt moeten zien.
Voor alle vrouwen hier...Girls Rising!! Een hele mooie documentaire over meisjes die opkomen voor hun rechten. Iets wat we hier echt moeten zien.
It's never too late start living!
zondag 13 september 2015 om 23:20
quote:SweetFirefly schreef op 11 september 2015 @ 19:30:
Aangrijpend lijkt me..... Ik weet nog niet zeker of ik ga kijken.Jammer dat je het niet bij gemist kan kijken.
Aangrijpend lijkt me..... Ik weet nog niet zeker of ik ga kijken.Jammer dat je het niet bij gemist kan kijken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 14 september 2015 om 13:38
Vanavond de documentaire 'die kleine is alles voor mij'. Lijkt mij wel interessant.
De hoogzwangere Lislene belandt na een harde confrontatie met haar vriend op straat. Eenmaal bevallen van haar dochter besluit ze aangifte te doen en zoekt ze haar toevlucht in een blijf-van-mijn-lijfhuis.
In de documentaire Die kleine is alles voor mij staat het schrijnende verhaal van Lislene (25) centraal. Terwijl ze elk moment kan bevallen van haar eerste kind, krijgt ze het aan de stok met haar vriend. De situatie escaleert volledig en haar partner wijst haar zonder pardon de deur.
Moeizame weg
Moederziel alleen struint ze door de donkere nacht om uiteindelijk in het ziekenhuis te belanden. Wat de mooiste dag van haar leven had moeten zijn, eindigt in een drama. Ondanks alle ellende komt dochter Luna gezond ter wereld. Lislene besluit aangifte te doen tegen haar vriend en zoekt haar toevlucht in een blijf-van-mijn-lijfhuis. Wat volgt is een moeizame weg langs tal van instanties, waaronder Jeugdzorg. Lukt het Lislene om haar kind een veilige toekomst te bieden?
De hoogzwangere Lislene belandt na een harde confrontatie met haar vriend op straat. Eenmaal bevallen van haar dochter besluit ze aangifte te doen en zoekt ze haar toevlucht in een blijf-van-mijn-lijfhuis.
In de documentaire Die kleine is alles voor mij staat het schrijnende verhaal van Lislene (25) centraal. Terwijl ze elk moment kan bevallen van haar eerste kind, krijgt ze het aan de stok met haar vriend. De situatie escaleert volledig en haar partner wijst haar zonder pardon de deur.
Moeizame weg
Moederziel alleen struint ze door de donkere nacht om uiteindelijk in het ziekenhuis te belanden. Wat de mooiste dag van haar leven had moeten zijn, eindigt in een drama. Ondanks alle ellende komt dochter Luna gezond ter wereld. Lislene besluit aangifte te doen tegen haar vriend en zoekt haar toevlucht in een blijf-van-mijn-lijfhuis. Wat volgt is een moeizame weg langs tal van instanties, waaronder Jeugdzorg. Lukt het Lislene om haar kind een veilige toekomst te bieden?