Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik keek gisteravond op National Geographic een documentaire over ter dood veroordeelden in Texas. Ze lieten 3 mannen aan het woord en later werden ze ook nog in beeld gebracht toen ze dood waren. Dat vond ik wel heel heftig om te zien.
quote:jippie55 schreef op 15 juni 2015 @ 18:52:

Vanavond trouwens om 20.25 op 2 de docu Naziha's lente, een Marokkaanse moeder van 9 kinderen die heeft gevochten om haar zoons op het rechte pad te krijgen terwijl ze bekend stonden als de schrik van de buurt.

Ze was bij Jinek vrijdag dus ben zelf erg benieuwd. Vond het een krachtige vrouwDeze wil ik zo graag zien, maar hij is nergens meer te kijken
quote:pointdexter schreef op 15 juni 2015 @ 11:36:

Update over de jongen van Rauw en Rauwer. Die docu's zijn hier vast ook besproken (en er loopt ook een topic over).Hier zie je zie bij Jinek op 12 juni 2015. Je ziet Eva soms echt kijken
Ik wilde 'The woman who wasn't there' kijken op de Amerikaanse Netflix, maar die is er niet meer, lijkt het?

Ik heb wel 'Maidentrip' gekeken over Laura Dekker die op 15/16 jarige leeftijd in haar eentje de wereld rondzeilt. Vond hem mooi. Bijzonder verhaal en ze heeft het toch maar gered in haar eentje heel de wereld rond.
quote:blijekip schreef op 03 juli 2015 @ 15:58:

Ik heb wel 'Maidentrip' gekeken over Laura Dekker die op 15/16 jarige leeftijd in haar eentje de wereld rondzeilt. Vond hem mooi. Bijzonder verhaal en ze heeft het toch maar gered in haar eentje heel de wereld rond.

Bedankt voor de tip. Ik kijk nu en wat een pure documentaire. Het is een soort

videodagboek van Laura zelf. Wat was ze daar jong. En wat sprak ze slecht Engels. En wat leuk om zien hoe het er allemaal aan toe ging op dat bootje. Wat een avontuur.
.
Iemand 2doc: Ik ben Alice gekeken? http://www.npo.nl/2doc/06-07-2015/KN_1671620

Ze is nooit moe, verliest nooit haar geduld, helpt om dingen te onthouden en geeft altijd antwoord; Alice is in sommige opzichten de ideale verzorgende voor dementerende ouderen.

Er ontbreekt echter één ding aan Alice: leven. Ze is namelijk een robot. Drie alleenstaande oudere vrouwen krijgen bezoek van zorgrobot Alice. Alice is geprogrammeerd als de ideale verzorgende die nooit moe wordt en altijd voor je klaarstaat. Kan de robot een mens vervangen?
Tussen mensen zit ik nu te kijken
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 08 juli 2015 @ 16:24:

Tussen mensen zit ik nu te kijkenWat een irritante lach heeft die man....ik ben nu halverwege de docu. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Heb m net gekeken. Idd irritante lach, maar dat is ook wel echt een zenuwen lachje. Die vrouw is wat mij betreft kampioen in wijvenreacties. Ik vraag me echt af of dit nog een gezonde relatie kan worden.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:Zinook schreef op 08 juli 2015 @ 22:45:

[...]

Wat een irritante lach heeft die man....ik ben nu halverwege de docu. Ben benieuwd hoe het afloopt.Zijn vrouw haaaaaat! dat lachje volgens eigen zeggen 😆
Zit nu naar Villa Vluchteling te kijken
Gisteren op Netflix een documentaire/biografie van James Randy gezien, de illusionist.

Mooi om te zien hoe hij allerlei paragnosten, genezers a la Jomanda en Uri Geller te kakken zette.
hebben mensen MH17 documentaire gezien van gister ? ik nog niet.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:mamsvan schreef op 13 juli 2015 @ 14:31:

hebben mensen MH17 documentaire gezien van gister ? ik nog niet.Ja, was wel indrukwekkend weer. Geloofden er nog twee volgenderwijs week.een op de publieke en een op SBS
Ik heb dreamcatcher gezien en vond het erg heftig voor die meiden. De geschiedenis herhaalt zichzelf tenzij je die doorbreekt.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
De docu over Sergio Herman en zijn restaurant Oud Sluis vond ik ook wel indrukwekkend.

Wat een passie. Mooi. Hij komt wel onsympathiek over.
Ja de docu over sergio herman heb ik ook gezien. Wel een vreemde man, tenminste ik kreeg wel het idee dat hij iets mankeerde. Sociaal emotioneel niet helemaal koekoek zeg maar.

daarna wilde ik proberen om een reservering te plaatsen in the jane, Hahaha nou mooi niet hoor! Zit vol de aankomende 3 maanden.

Kortom indrukwekkende persoonlijkheid.
Ja en?
Misschien is dat sociaal gehandicapte ook wel een must om uiteindelijk zo succesvol te zijn.

Zal vast bij veel heel succesvolle mensen zo zijn. Zou er niet van op kijken in elk geval.

20 jaar lang met zoveel passie en dan zoiets opbouwen. Mooi hoor.

En wat een ontzettende léf ook, om op het hoogtepunt zelf de tent te sluiten. Dan heb je echt karakter.

Heel indrukwekkend ja.
[quote]Zinook schreef op 08 juli 2015 @ 16:07:

Iemand 2doc: Ik ben Alice gekeken? http://www.npo.nl/2doc/06-07-2015/KN_1671620

Gisteren gekeken. Schrijnend te realiseren dat we deel uitmaken van een samenleving waar de oplossing voor een gebrek aan menselijk contact gezocht in een robot.
Net klaar met hip operation op nl2. Wel vermakelijk. Maar er zat me iets te weinig vaart in. De golden oldies die vorig jaar op tv waren met een serie was iets sneller gemonteerd en wat leuker daardoor.
quote:mamsvan schreef op 13 juli 2015 @ 14:31:

hebben mensen MH17 documentaire gezien van gister ? ik nog niet.

Bedoel je die van de 172 uur na de ramp? Die heb ik inderdaad gekeken. Wij waren toen het gebeurde op vakantie en dan krijg je het toch op een hele andere manier mee. Je mist veel dingen. Ik vond het heel indrukwekkend hoe die forensische mensen gewerkt hebben. Het was heel gevaarlijk (ze moesten afscheid nemen van hun familie voor het geval dat). Heb veel respect voor het werk wat deze mensen hebben gedaan...

Heb vanochtend ook de documentaire van Michiel van Erp (MH17 het verdriet van Nederland) gekeken. Zo indrukwekkend als ze de nabestaanden filmen in de huizen van de overleden gezinnen, kippevel dat deze huizen altijd 'leeg' blijven. Daarnaast ook bijzonder om te zien hoe de verschillende families omgaan met het verdriet en het verwerken. Zit heel veel verschil in.

En ook mooi hoe de mensen op de rampplek zelf de ramp herdenken (een paar vrouwen uit de buurt brengen elke keer bloemen naar een klein monumentje).
Iemand nog leuke documentaires gezien de afgelopen weken?
http://www.npodoc.nl/docu ... landdoc/2008/nestblijvers

Ik heb deze voorbij zien komen op Facebook, die wil ik nog wel gaan kijken. Hij is wel een paar jaar oud al dus misschien heb ik hem al gezien.
quote:sneeuwwitje1 schreef op 17 juli 2015 @ 22:09:

[...]

Bedoel je die van de 172 uur na de ramp? Die heb ik inderdaad gekeken. Wij waren toen het gebeurde op vakantie en dan krijg je het toch op een hele andere manier mee. Je mist veel dingen. Ik vond het heel indrukwekkend hoe die forensische mensen gewerkt hebben. Het was heel gevaarlijk (ze moesten afscheid nemen van hun familie voor het geval dat). Heb veel respect voor het werk wat deze mensen hebben gedaan...

Heb vanochtend ook de documentaire van Michiel van Erp (MH17 het verdriet van Nederland) gekeken. Zo indrukwekkend als ze de nabestaanden filmen in de huizen van de overleden gezinnen, kippevel dat deze huizen altijd 'leeg' blijven. Daarnaast ook bijzonder om te zien hoe de verschillende families omgaan met het verdriet en het verwerken. Zit heel veel verschil in.

En ook mooi hoe de mensen op de rampplek zelf de ramp herdenken (een paar vrouwen uit de buurt brengen elke keer bloemen naar een klein monumentje).

Ik heb het verdriet van Nederland twee maal zitten kijken, maar ik vond die twee meisjes die ouders en broer verloren hadden zo ontzettend koud en nuchter reageren. Ik had het gevoel dat er iets niet klopte, vandaar nog een keer gekeken.

Vooral de opmerking van de een dat ze hoopte dat er niets van haar vader werd gevonden, want ze 'had geen zin in weer een kist' 😳
quote:calvijn1 schreef op 02 augustus 2015 @ 21:14:

[...]

Ik heb het verdriet van Nederland twee maal zitten kijken, maar ik vond die twee meisjes die ouders en broer verloren hadden zo ontzettend koud en nuchter reageren. Ik had het gevoel dat er iets niet klopte, vandaar nog een keer gekeken.

Vooral de opmerking van de een dat ze hoopte dat er niets van haar vader werd gevonden, want ze 'had geen zin in weer een kist' 😳Ik had precies hetzelfde toen ik die docu zag. Het lijkt me ook wel echt bijna onoverkomelijk maar was er wel wat van in de war

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven