Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
Ok, iets later dan verwacht maar heb nu de meeste kleding gesorteerd en mijn kasten heringericht.

Allemachtig, was vergeten wat ik nog in de kast heb hangen. Het suffe is dat mijn collega's me uit kunnen tekenen in dezelfde shirts terwijl ik zoooo veel meer heb. Ga dan toch snel voor makkelijk en comfortabel

Maar nu heb ik nog een koffer in de berging met winterkleding.
Goed beicht van de verzekeraar. Ik krijg het volledige bedrag op mijn rekening gestort deze week wat het zou kosten om de complete vloer te doen. Pfeew
Wat een goed nieuws broodtrommel! Ik ben heel blij voor je.

Ben je er inmiddels achter wat de precieze oorzaak van de waterschade was?
Power to the people
Dat is fijn Broodtrommel!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Thanks beiden.

Nee oorzaak is nog steeds niet duidelijk. Ik heb aan de opstalverzekering gevraagd te gaan kijken naar de buizen. Dit hoort bij het huis en is weer voor hen blijkbaar. Heb nog niets van ze gehoord, loopt via de vve.

Maar het is niet de wasmachine. Heb alweer twee wasjes gedraaid. Denk de storm
Fijn dat je het van de verzekeraar terugkrijgt, broodtrommel!

Gisteren heb ik hier de Zeeman leeggekocht Twee 'bankhangbroeken' voor mijn man, wat hemdjes voor mij (ik krijg snel een koude rug, dus die zijn erg fijn in de herfst/winter!) en een lange legging. In combinatie met twee lange shirts die ik gekregen heb en wat lange truien heb ik voorlopig weer genoeg kleding in huis
Lekker, schattigmeisje

Wij zijn gister naar de Efteling geweest. De financiële "schade" valt tot nu toe mee, maar ik weet nog niet hoeveel we nog aan de brandstof bij moeten betalen.... Dat is dus nog even afwachten!

En we hebben echt een superleuke dag gehad met zijn allen
Het geld glipt me op het moment te makkelijk door de vingers. Soms heb ik dat .
Luxaflex, notaris kosten voor de koop van een huis zijn aftrekbaar toch? Als de nota van het kopen van jouw huis op vriend zijn naam staat, kan hij deze aftrekken van de belasting. Zelfde geldt voor jou. Misschien handig om dat ook uit te zoeken. Verder geen ervaring met je idee
Ha Bumba,

Ik heb gisteren even je blog bekeken, leuk hoor!
Schrijft bumbs een blog? Die link heb ik even gemist geloof ik. Iemand een url?
quote:Uggla schreef op 06 september 2015 @ 07:20:

Schrijft bumbs een blog? Die link heb ik even gemist geloof ik. Iemand een url?Haar blog heet positief besparen.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ik heb er zelfs 2 haha.

Positief Besparen inderdaad en daarnaast ook een persoonlijke blog: Sander en Daantjes mintgroene blog.

Zo, en nu snel verder met verven!!
Hoe bepaal je wat je in welke blog schrijft Bumba? Ik zie best wel overeenkomsten, en zou denken dat zo'n artikel over AH vs Lidl meer bij positief besparen past?

Overigens jammer dat het ook in dit topic vaak uitdraait op AH vs de rest. Ben ik zo bijzonder in mijn AH-antipathie? Ben te principieel geloof ik. Ik vind AH te groot en daarmee te marktbepalend. Ze leggen Nederlandse telers gewoon hun prijs op. En ik vind het heel stom dat ze jarenlang vlees uit Zuid-Amerika haalden onder het mom van 'dat is beter' terwijl de eisen hier in Europa hoger lagen. Ik vind het wel fijn dat AH steeds meer concurrentie krijgt van oa Dirk, Lidl en Jumbo. Maar nu ben ik misschien teveel off topic.

De verwarming is weer aangegaan de afgelopen week. Moet er weer goed aan denken alle deuren te sluiten en zo. Baal altijd weer van de overgang naar de herfst...
Op Positief Besparen schrijf ik vooral informatief en op Sander en Daantjes blog schrijf ik over de dingen die we persoonlijk meemaken....

Dat van de AH vs Lidl is uiteindelijk ook bedoelt voor op Positief Besparen. Aan het eind van de maand schrijf ik een informatief artikeltje met mijn ervaringen erin

Ik heb de afgelopen jaren al meer experimenten gedaan. Bijvoorbeeld een maand alleen euroshopper eten. Een maand alles van de markt halen (zoveel mogelijk!) en nog een paar.... Was best leuk om uit te zoeken allemaal
Kan ik me wel voorstellen

Ik denk dat het vooral is omdat de AH eruit springt als die grote supermarkt-keten, en er was ook een (misschien wel korte, in ieder geval toen ik net op mezelf woonde) tijd dat ze in sommige dingen voorop leken te lopen, wat meer aanboden, en ook het Euroshopper-merk hadden. In die tijd kwam ik er best vaak, en ook toen ze hier de enige supermarkt naast de Aldi waren die niet alleen merkspul verkocht. Ik zit, merk ik, nog steeds een beetje in het midden; ik ben geen fan, maar vind ze ook niet altijd heel erg verschrikkelijk. En ze lijken de laatste maanden wat leukere cassiéres te hebben hier, dat helpt in mijn winkelbeleving ook Elke supermarkt is tegenwoordig trouwens anders, en heeft zijn eigen sterke en zwakke punten en goede en minder goede producten, en dat verschilt ook nog eens per filiaal, niet alleen per keten.

Naar aanleiding van het verwarmings-topic die ik weer naar boven zag komen: hebben mensen hier de verwarming al aangehad? Ik geef toe, tot ik dat topic langs zag komen was het nog niet eens bij me opgekomen, maar we hebben dan ook aan drie kanten (boven, onder en naast) buren, dat zal ongetwijfeld helpen. Zeker zo vlak na de zomer grijp ik veel eerder eerst weer naar sokken, een trui, een dekentje ... Nou ben ik waarschijnlijk ook raar, want 's winters vind ik de verwarming hoog en een t-shirt veel minder prettig dan de verwarming laag en een trui, terwijl ik vaak hoor dat mensen het armoedig vinden om de temperatuur in huis laag te houden. Ik voel me altijd zo'n dufkip worden als de verwarming hoger dan een 19 graden staat
Dat heb ik ook met de verwarming schattigmeisje. Het is dat het ding aan moet voor het vocht, maar ik ga hem ook niet heel hoog zetten denk ik. Nu is het hier in huis trouwens nog 20,5 graden, dus echt niet nodig. Ik heb ook nog helemaal niet koud, de deur staat ook nog open als ik de kat uit laat.
Hier vanmorgen even aangezet. Huis was vochtig, was droogde niet. Inmiddels is ie weer uit :P
Verwarming nog niet aangehad en hij gaat voorlopig ook niet aan. Wel gisteravond nog het winterdekbed erop gelegd. Zijn beide verkouden geworden en met de drukke weken die eraan komen kunnen we dat niet hebben.

Ben nog steeds bezig met mijn mandje te vullen bij AH. Ben van plan om deze week niet meer naar de winkels te gaan ( en ook dus de vriezer leeg te eten) dus moet wel alles erin doen. Heb ¤ 10,- korting en gratis afhalen dus dat gaat goed
Wij houden beide ook niet zo van de warmte van een verwarming. Hout vind ik daarentegen dan wel weer lekker, maar de kachel brand hier ook niet elke dag. En nu sowieso nog niet, want het valt hier nog reuze mee!
Verwarming staat hier nog uit in huis. Het is 20 graden en met een trui en sokken aan prima.

Ik heb me voorgenomen om deze maand bewust geen kleding te kopen, en nu voel ik mijn favoriete webwinkel naar me roepen, terwijl ik vaker een maand geen kleding koop, maar dan onbewust. Ik maak mezelf nu dus een beetje gek
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Koop zelf tot eind december geen kleding meer.

Heb gister nog wel 2 paar hardloopsokken gekocht maar die zijn een stuk beter dan dat ik had (gewone enkelsokjes).

Zojuist een van de laatste courgettes geplukt. Had voor ¤2.50 een plantje gekocht en heb er zeker al 20 van af gehaald.

Had 10 kroppen sla maar door de vele regen allemaal verrot :/.

Hopen dat mijn chinese kool goed blijft.
quote:maiskip schreef op 06 september 2015 @ 16:13:

Verwarming nog niet aangehad en hij gaat voorlopig ook niet aan. Wel gisteravond nog het winterdekbed erop gelegd. Zijn beide verkouden geworden en met de drukke weken die eraan komen kunnen we dat niet hebben.

Ben nog steeds bezig met mijn mandje te vullen bij AH. Ben van plan om deze week niet meer naar de winkels te gaan ( en ook dus de vriezer leeg te eten) dus moet wel alles erin doen. Heb ¤ 10,- korting en gratis afhalen dus dat gaat goedKippie ik had ook die bon van 10 euro korting bij afhalen. Maar ik moet evengoed nog 3.50 betalen voor het afhalen, dus de korting loopt terug naar 6,50. Is ook nog leuk hoor maar voor mij reden om dit als eenmalig te beschouwen. Ook moet je de leenkratten 'voorschieten', 4 euro per stuk. Nog maar weer zien waar ik die later in moet leveren.
quote:ambra schreef op 06 september 2015 @ 22:11:

[...]

Kippie ik had ook die bon van 10 euro korting bij afhalen. Maar ik moet evengoed nog 3.50 betalen voor het afhalen, dus de korting loopt terug naar 6,50. Is ook nog leuk hoor maar voor mij reden om dit als eenmalig te beschouwen. Ook moet je de leenkratten 'voorschieten', 4 euro per stuk. Nog maar weer zien waar ik die later in moet leveren.Ik hoefde de leenkratten niet mee te nemen en er ook niet voor te betalen. Ik had ook niet zo heel veel boodschappen hoor.
Procrastinate now and panic later.
quote:olijfgroen schreef op 07 september 2015 @ 10:17:

[...]

Ik hoefde de leenkratten niet mee te nemen en er ook niet voor te betalen. Ik had ook niet zo heel veel boodschappen hoor.Oh dan hoop ik dat ik ook kan vragen om de kratten daar te laten. Ik kan geen vol krat tillen dus ik moet het thuis dan toch in delen uit de auto halen. Dan liever geen kratten mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven