Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Luxaflex, die andere 50% is aflossingsvrij neem ik aan.

Heb je dat al afgelost?
Ja, betaal opnieuw overdrachtsbelasting.

De andere 50% is inderdaad aflossingsvrij, en is gedeeltelijk afgelost. Waarom Bubbelwijn?
Hoeveel boeterente betaal je dan? Is dat minder dan overdrachtsbelasting, notariskosten etc. ??
3.75 boete over 22 jaar is niet mals
Heb je ook al gekeken naar rentemiddeling? Misschien kom je daarvoor in aanmerking.
quote:Luxaflex schreef op 01 september 2015 @ 22:15:

3.75 boete over 22 jaar is niet malsDan gewoon eens uitrekenen
Overigens rekenen ze met 1.75% blijkbaar dat is ook niet reëel. Met verkopen en terugkopen kom ik rond de 10.000 kosten uit (ruim genomen). Dat heb ik er in 1 jaar uit.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Rentemiddeling is denk ik niet interessant aangezien ik nog steeds het volledige boete bedrag moet betalen.
Misschien is het dan niet eens zo gek idee. Het lijkt wat extreem, maar wie weet werkt het.

Hoe zit het met degene die jouw huis koopt. Die moet er niet bij in schieten.

Interessante kwestie.
Hij schiet er niet bij in want ik betaal de kosten. Het is alleen zo jammer dat ik dit ervoor over moet hebben om van die molensteen af te komen.

Aan de andere kant heb ik toen gekozen voor 'zekerheid', dus het is niet gek dat ze me aan het contract houden.
Ik heb even zitten googlen en het lijkt wel ok. Maar dat heb je waarschijnlijk zelf ook al gegoogled.

Dat je de kosten betaald voor de ander begrijp ik, dat lijkt mij niet meer dan logisch. Ik bedoel meer, dat je niets over het hoofd ziet qua belastingen etc.
Je weet ook zeker dat je de nwe hypotheek weer kunt krijgen?
Nee, de overdrachtsbelasting hoeven we niet twee keer te betalen begreep ik. Hij betaalt en krijgt terug een reële verkoopwaarde dus geen schenking. Box 3 is geen issue voor hem omdat er ook een schuld tegenover staat (en heeft het maar een dag in bezit).
Kan je dit toelichten Luxaflex, want het lijkt mij dat je wel 2 x overdrachtsbelasting moet betalen, omdat er ook twee keer een overdracht plaats vindt.
Als het huis binnen zoveel dagen weer verkocht wordt betaal je maar 1x
Dat is wettelijk vastgelegd, dacht termijn van half jaar? Zal eens googelen
Ja half jaar geloof ik.
Wij gaan binnenkort de verzekeringen,gas water en licht aanbieder en telefoon-internet-tv abonnement onder de loep nemen.

Heb zomaar een gevoel dat we hier flink op kunnen besparen.

Jullie tips voor goeie en goedkope aanbieders
Dat is gunstig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meisie90 schreef op 01 september 2015 @ 21:03:

Maiskip, dat is volgens Mr Money Mustache , niet logisch. Als je nu begint met sparen voor een badkamer tegen de 1,2% rente die er nu op spaarrekeningen is ofzo, neemt het alleen maar af in waarde door inflatie. Als je je eerst met al dat geld van de aflossing + het sparen op de hypotheek focust, heb je wellicht in 5 jaar het doel wat oorspronkelijk voor 7 jaar stond gehaald, waardoor je én minder per maand aan hypotheek kunt betalen, én niet meer hoeft af te lossen, én nog steeds dat spaarbedrag vrij hebt per maand. Die 3 bedragen opgeteld en je hebt aan het einde van die 7 jaar méér geld voor de badkamer of de aflossing dan als je het volgens je huidige plan aanpakt

Echt een interessant blog Bumba, lees dagelijks MMM van oud naar nieuw nu Heb je ook gezien dat er ook een Nederlands topic is op het forum van MMM onder meet-ups en social events? Loopt al een tijdje.
Deze week 55 euro uitgegeven aan boodschappen, inclusief een voorraadje handzeep en ingrediënten voor twee taarten. Lijkt erop dat ik komende maand wel uit ga komen met het boodschappengeld. Hopelijk kan ik er wat van overhouden om weer te sparen voor duurdere producten.
quote:shisensa schreef op 02 september 2015 @ 13:51:

[...]

Heb je ook gezien dat er ook een Nederlands topic is op het forum van MMM onder meet-ups en social events? Loopt al een tijdje.Ja die had ik al gevonden! Is alleen nog wel wat meer voor gevorderden dan ik nu ben met een nettowaarde van ongeveer 0 ons plan van aanpak ligt er nu, we gaan er aan werken!
Iemand hier ervaring met over stappen van hypotheek(vorm?).

Hoe pak je dat aan en waar moet je beginnen?
quote:Bumba1985 schreef op 01 september 2015 @ 12:32:

Ik heb alles even mustachiaans uitgerekend van deze maand.

Onze netto waarde (al ons geld + bezitting minus de schulden) is gedaald.

We hebben meer uitgegeven dan er binnen is gekomen....

Blegh.

Wie geeft mij even een schop onder mijn kont?Heb je een linkje voor me waar uitgelegd wordt hoe je die waarde berekent? Ben wel benieuwd naar de onze.
quote:lechatrose schreef op 02 september 2015 @ 16:31:

[...]

Heb je een linkje voor me waar uitgelegd wordt hoe je die waarde berekent? Ben wel benieuwd naar de onze.http://www.mrmoneymustach ... 26/calculating-net-worth/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven