Kitten laten wennen

07-09-2015 07:02 19 berichten
Na meer dan tien jaar over het aanschaffen van een kat te hebben gedacht is het vandaag dan zover dat ik een kitten krijg. Nu weet ik niet zo goed waar in mijn appartementje ik hem zal laten wennen. De slaapkamer die relatief klein en overzichtelijk is en rustig . Misschien te rustig? Of mijn woonkamer die behoorlijk groot is. Iemand wat raad?
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog andere dieren? Zo nee, dan zou ik het beestje gewoon loslaten en dan zoekt ie zelf wel een rustig plekje op. Toen ik mijn kittens vorig jaar haalden (en die waren gevonden en al 3 maanden) heb ik dat ook gedaan. Ze kropen allebei meteen onder de bank en na een uurtje kwamen ze tevoorschijn. Onder de bank is nu voor hun een veilige plek.
Gewoon haar/zijn gang laten gaan.
Kattenbak neerzetten, kitten erin. Vandaaruit zelf op onderzoek laten gaan.

Veel plezier.
Gewoon zijn/haar gang laten gaan inderdaad. Zet wat eten klaar voor je kitten en speeltjes. Mijn kat was al snel gewend in huis en wilde na het rondneuzen ook wel lekker spelen. Dat schept een band. En boven alles geniet ervan zo'n klein kitten in huis! Mijn kat is inmiddels 5 jaar en zou haar echt nooit willen missen!
Life is short, smile while you stil have teeth
Ik had mijn kleintje de eerste dagen in een bench ivm andere kat. Althans, dat was de bedoeling. Ze was het er niet mee eens en liet dat luidmiauws weten. Binnen no-time had ze ook door hoe ze kon ontsnappen..

Inderdaad gelijk bak laten zien en graafbewegingen maken. En vandaar uit haar/ zijn gang laten gaan.
Ik doe ook altijd een nieuw kitten op de bak en van daaruit verkennen. Sterker nog ik zet het kitten de 1e dag voor de zekerheid nog een paar keer even terug op de bak

Geniet van het kleine hummeltje!!
Wij hebben de reismand gewoon direct naast de kattenbak gezet en vervolgens reismand open gezet. Maar onze asielkat was al bijna 1 en gewend aan de kattenbak daar.
quote:SpringDing schreef op 07 september 2015 @ 08:18:

Ik had mijn kleintje de eerste dagen in een bench ivm andere kat. Althans, dat was de bedoeling. Ze was het er niet mee eens en liet dat luidmiauws weten. Binnen no-time had ze ook door hoe ze kon ontsnappen..

[img]http://1.bp.blogspot.com/-B7W_WcPZeWU/U ... G_0879.JPG[/img]Dat is ook wel het domste wat je kan doen. Zo zien ze elkaar toch en zit er 1 opgesloten? Je had de kleine beter eerst op een aparte kamer kunnen zetten en dan heel voorzichtig aan elkaar introduceren.
quote:anoniempje19877 schreef op 07 september 2015 @ 09:18:

[...]

Dat is ook wel het domste wat je kan doen. Zo zien ze elkaar toch en zit er 1 opgesloten? Je had de kleine beter eerst op een aparte kamer kunnen zetten en dan heel voorzichtig aan elkaar introduceren.Nou bedankt. Aparte kamers kon niet, en dit was het advies van het asiel, zij hebben er veel ervaring mee.
Ik liet onze kittens een kwartiertje in de reismand in de woonkamer, daarna reismand open gedaan en ze kwamen er langzaam uit. De eerste dagen vond ik ze wel eens onder de bank, maar dat was snel voorbij. Kittens wennen snel en zijn nieuwsgierig.
Kitten lijkt haar plekje goed te vinden. Zelfs de eerste nacht alleen ging probleemloos. Maar wie weet wat me nog te wacthten staat ;)
quote:sterrenkijker schreef op 08 september 2015 @ 14:45:

Kitten lijkt haar plekje goed te vinden. Zelfs de eerste nacht alleen ging probleemloos. Maar wie weet wat me nog te wacthten staat ;)Genoeg ondeugende acties schat ik zo in......veel plezier!
quote:sterrenkijker schreef op 08 september 2015 @ 14:45:

Kitten lijkt haar plekje goed te vinden. Zelfs de eerste nacht alleen ging probleemloos. Maar wie weet wat me nog te wacthten staat ;)

Uitgegraven planten, afgerolde wcrollen, kat-in-gordijnen, kat-tussen-luxaflex, kat bungelend aan een koordje, ineens een lege beker chocomel, zoekacties omdat kat verstoppertje speelt (zoek vooral ook in wasmachine, schoenen, tassen, doosjes, achter de keukenplinten, in de kasten en in bed).

.
Omgegooide kerstbomen niet te vergeten.....
quote:Casalinga schreef op 08 september 2015 @ 15:25:

[...]

Uitgegraven planten, afgerolde wcrollen, kat-in-gordijnen, kat-tussen-luxaflex, kat bungelend aan een koordje, ineens een lege beker chocomel, zoekacties omdat kat verstoppertje speelt (zoek vooral ook in wasmachine, schoenen, tassen, doosjes, achter de keukenplinten, in de kasten en in bed).

.Bij de kitten van mijn moeder betekende dit vooral: Nooit meer een kastdeurtje of lade dichtdoen zonder er eerst achter te kijken want dit was de favoriete verstopplek van onze zwarte kat :-)
Lekker overal laten rondlopen. Misschien mosterd maar kijk even vóór je de wasmachine of een ander apparaat aanzet. Mijn poes zaliger had zich ooit verschanst in de koelkast, ik hoorde vaag miauwen, overal gekeken en toen bedacht ik me dat ik net de koelkast open had, daar zat mevrouwtje, toen een maand of vier. Niet lang gelukkig, ze had zelfs geen ijskoude voetjes maar ze was wel diep beledigd.
verba volant, scripta manent.
quote:gismo72 schreef op 08 september 2015 @ 14:47:

[...]

Genoeg ondeugende acties schat ik zo in......veel plezier!

De ondeugende acties vallen tot nu toe erg mee, maar het poezebeest ontdekte van de week een open raam en viel 3 verdiepingen naar benee :cri: Nu maar hopen dat ze snel weer op alle vier d´r poten staat. Het is een hoopje ellende en wat voel ik me schuldig!

Ik moest het even kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven