Advies gevraagd: Facebook.

07-09-2015 12:15 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend kreeg ik een melding van FB: dat ik niet mijn echte naam gebruik op FB en dat ik per direkt mijn naam moet veranderen en of ik ff m'n identiteitsbewijs wil mailen. Dat wil ik dus niet en daarom wil ik mijn FBpagina opheffen. Dat gaat dus niet omdat ik eerst mijn echte naam en identiteitsbewijs moet doorgeven. Wie weet raad? Heb FB al gemailt maar nog geen bericht terug.
Nooit van gehoord. Is het geen spam? Kan je typefouten of een raar emailadres ontdekken? Nooit een kopje van je id bewijs sturen. Wacht het emailtje even af van Facebook.
Dit klopt niet, nooit je ID mailen. dit is een valstrik.
Pluk de Dag
Nog nooit van gehoord, zeker niet je ID sturen.

Kreeg je die melding in je Facebook of in de mail?
De melding kreeg ik op FB toen ik wilde inloggen, niks in mijn mail. En nee idd, ik ga niet m'n id mailen, zijn ze nou gek?!
Eh... Ik gebruik wel mijn echte naam, maar er is nog nooit gevraagd om een ID. Ze kunnen onmogelijk iedereen controleren, dus ik gok er ook op dat er iets niet klopt.
Facebook doet dit al jaren bij accounts waar ze aan twijfelen. Maar jij bent niet verplicht je tegenover hun te legitimeren. Ik zou het dus niet doen, je krijgt namelijk niet de garantie dat ze dat kopietje meteen na inzage weggooien.
Ik had voorheen een paar facebooks met duidelijk verzonnen namen, voor Farmville. Ben nog nooit benaderd voor legitimatie.
Dat klopt wel, je moet je eigen, correcte naam gebruiken. Ik had een account op de naam van mijn zaak en heb dat bericht ook gekregen, het zakelijke account is toen overgezet naar een pagina.
Yette, dat ID bewijs ga ik echt niet geven, maar ik wil dus mijn -nu geblokkeerde pagina- opheffen en leeghalen. Dat gaat niet omdat ik niet kan inloggen.
Mijn dochter heeft laatst ook die melding gehad van FB .. Zij gebruikte een fake achternaam .. Zij moest of de naam aanpassen of haar account werd verwijderd .. Ze heeft terug veranderd naar haar eigen achternaam ..

Ik begreep dat FB er momenteel erg mee bezig is om de namen te controleren ..
Tijdelijk aanpassen en dan of acoount verwijderen of weer veranderen?
Gaat niet zonder dat ik mijn ID bijvoeg...
Dus ze hebben jouw FB-pagina een soort van in quarantaine gezet, zodat je er zelf niet meer bij kunt. En nu eisen ze een ID-kopie van je. Begrijp ik het goed?
Ik ben eens even gaan rondlezen op internet, maar blijkbaar is het nogal een moeilijk gedoe.

Je kunt weigeren een kopie van je ID op te sturen en bezwaar maken. Maar als je echt een andere naam hebt gebruikt, maak je weinig kans. Zij hebben hun eigen regels.

Ik zou even hun mail afwachten, want in de tussentijd kun je toch niets doen. Balen zeg!
oh dan ben ik benieuwd wanneer ze bij mij komen. ik heb mijn achternaam helemaal verwijderd en mijn voornaam in 2-en gehakt zodat het 2 namen lijken
En doooooor!
Praktische oplossing: ID photoshoppen naar nepnaam, nepnaam opgeven, account leegtrekken en facebook verwijderen?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Als ik google, zie ik mn posts van gefrustreerden omdat fb niet terugmailt. Lekker dan
Je bent zelf een theepot
quote:perzika schreef op 07 september 2015 @ 15:07:

Praktische oplossing: ID photoshoppen naar nepnaam, nepnaam opgeven, account leegtrekken en facebook verwijderen?Een fake ID doorgeven lijkt me nou niet echt bijdragen aan een goede oplossing. En ik denk zo maar dat ze daar niet in gaan trappen ook.
quote:lizzy75 schreef op 07 september 2015 @ 14:39:

Dus ze hebben jouw FB-pagina een soort van in quarantaine gezet, zodat je er zelf niet meer bij kunt. En nu eisen ze een ID-kopie van je. Begrijp ik het goed?Precies dat ja.
http://www.bnr.nl/radio/bnr-internet-va ... p-facebook
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 07 september 2015 @ 15:41:

Als ik google, zie ik mn posts van gefrustreerden omdat fb niet terugmailt. Lekker danIk ook.
Ik heb het ook gehad omdat een extra account aan had gemaakt voor spelletjes. Dat mocht dus niet. Dat in combi met weinig ( geen) vrienden vonden ze blijkbaar niet te vertrouwen.

Ik moest me idd identificeren. Id kaart sturen kan ik me niet herrineren of dat moest. Wel telefoonnummer zodat ze konden bellen.

Ik kan wel de optie kiezen de pagina te verwijderen.

Kan er niet op inloggen dus niks eraf halen ofzo. Of identificeren of opheffen.

Op mijn andere echte account nooit gehad terwijl ik daar niet mijn echte achternaam gebruik maar een voornaam als achternaam.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dit lees ik als ik google op "FB identificatie": https://nl-nl.facebook.com/help/182439941814828

Maar als ik wil inloggen op mijn FBpagina krijg ik dit te zien: https://www.facebook.com/checkpoint/?next
ik heb ook eens zoiets voorbij zien komen, als commentaar op iets wat ik als reactie bij iemand anders heb gegeven. Heb het genegeerd en niets meer gehoord
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven