Geschrokken na heel dronken bui van vriend

07-09-2015 14:27 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend (we zijn nu 7 maanden samen) gaan wel eens uit en meestal gaat dat erg gezellig. Hij kan echter niet echt maat houden aan de drank en gaat er snel over. Hij heeft dan ook echt gaten de dag erop. Da's nu al een keer of 2 gebeurd. Ik heb hem dan altijd mooi naar huis geholpen en er is nooit iets voorgevallen.

Nu vrijdag is het echter wel wat uit de hand gelopen. Hij heeft bijna gevochten, kon hem nog net tegenhouden. En daarna heeft hij zijn frustraties losgelaten op mij. Weliswaar verbaal maar toch... ik heb dat in mijn vorige relatie nooit meegemaakt.

Hij is zelf nog kwaad met zijn auto naar huis gereden eenmaal bij mij thuis aangekomen (we waren met de fiets op pad). Ik heb wel ergens geroepen dat ik dit gedrag onaanvaardbaar vind en dat het voor mijn part gedaan was. Ja ben ook maar een mens en ik word niet graag uitgescholden.

Zaterdagmiddag krijg ik een berichtje "is het gedaan? want ik weet van niets meer, heb allemaal gaten, weet niet wat er gebeurd is". Van zijn broer en schoonzus heb ik gehoord dat hij erg geschrokken was. Dat hij echt niet wist wat hij nu moest doen.

Enfin om een lang verhaal kort te maken. We hebben erover gepraat, heb hem gezegd dat ik eens wat dronken zijn niet erg vind maar zodanig dat je gaten hebt en dan nog met de wagen wegrijden, dat is er voor mij echt over.

Hij heeft zich geëxcuseerd en was er echt niet goed van maar ergens heb ik wel een knauw gekregen. Hij bleef ook maar zeggen dat het door de drank kwam en dat hij dat niet meer weet. Ik vind dat nogal zwak excuus, drink dan een beetje minder.

Hij belooft nu wel in de toekomst dit te voorkomen maar eerst zien en dan geloven. Ik ben ook wel iemand die iemand een tweede kans gun, een fout is pas echt een fout als je er niet uit leert zeg ik altijd maar... ondertussen heb ik zo wel iets van "help!".

Dus dames en heren (ook altijd hun mening te horen), maken jullie dit ook wel eens mee? Hoe gaan jullie hiermee om? Negeren jullie gewoon de scheldpartij met het gedacht "hij weet dat toch niet meer". Of integendeel? Ben ik aan het overdrijven of heb ik groot gelijk?
Het moment dat ie met z'n dronken kont in zijn auto was gestopt had ik de politie gebeld. Mafklapper, hij kan wel iemand doodrijden!

De politie had wat mij betreft ook gelijk de boodschap door kunnen geven dat is bij mij uitgerangeerd was, ik zou geen behoefte meer hebben dat persoonlijk te melden.
quote:Dreamer schreef op 07 september 2015 @ 14:52:

[...]

Maar TO kan ook zeggen "het is nog niet gedaan, maar ik stel nu wel een ultimatum, nogmaals gaten in je geheugen na een avond stappen en het is wel gedaan" Kan ze gelijk zien of hij haar (en zichzelf!) de moeite waard vindt om te minderen met drinken.Ik vind van niet. Hij laat meerdere keren zien dat hij geen maat kan houden met drank. En nu opeens zou het wel kunnen? Het klinkt alsof hij vaker dronken in de auto stapt en vaker vecht. Hij was er zelf niet echt van geschrokken. Dat TO pas 7 maanden een relatie met hem heeft houdt niet in dat hij dit pas 7 maanden doet, dit gedrag vertonen. Waarom wachten tot het weer verkeerd gaat? Bij mij ben je in elk geval gediskwalificeerd. Maar dat is ook persoonlijk, omdat ik in het verleden anderen al eens een kans heb gegeven die ze gigantisch hebben verknald. En daar besteed ik mijn goeie tijd niet meer aan.
Een ultimatum stellen geeft aan: Je kan zo raar doen en ik blijf toch wel bij je en ik doe zogenaamd 'hard' door een ultimatum te stellen.

Waarom zou hij veranderen? de vorige keer dat hij vervelend deed was niet reden genoeg om weg te gaan immers.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het is wachten op de nacht dat hij jou na het zuipen als boksbal gebruikt. En geloof me, die dag komt sneller als je denkt.
Ik word heel humeurig van mensen die zo veel gedronken hebben dat ze niet meer weten wat ze doen. Mijn man heeft dit probleem nooit gehad. Blij toe, want anders had ik 'm gedumpt. En dat meen ik serieus. Zo veel ellende gezien veroorzaakt door zatte mensen.
quote:Noesepoes schreef op 07 september 2015 @ 14:58:

Het moment dat ie met z'n dronken kont in zijn auto was gestopt had ik de politie gebeld. Mafklapper, hij kan wel iemand doodrijden!

De politie had wat mij betreft ook gelijk de boodschap door kunnen geven dat is bij mij uitgerangeerd was, ik zou geen behoefte meer hebben dat persoonlijk te melden.

Ik ben blij dat er meerdere forummers zo over denken.

Beetje slap gaan ouwehoeren over je relatie terwijl hij gisteren een half dorp had om kunnen brengen met z'n roekeloze gedrag.
Occam's razor
Jeetje. En ik was laatst al boos dat mijn man zo veel gedronken had dat hij moest overgeven.

Ik zou er klaar mee zijn, iemand die zo roekeloos wordt van drank.
Ik voel me echt stom nu... ik heb hem die kans nu wel gegund en ik ben iemand van mijn woord... ergens weet ik dat hij die snel gaat verpesten. Wel ja, dan heb ik mijn best gedaan.
Ach ja. Hem vergeven omdat hij het niet meer weet. Heel veel geluk samen.

En hem blijven helpen hoor. Hij is namelijk een soort onvolwassen kleuter die een mama nodig heeft om voor hem te zorgen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je mag ook gewoon eigen verantwoording nemen, hoor TO. Je hoeft niet te wachten tot hij het weer gaat verpesten zodat je dan een goede reden hebt om het uit te maken. Doe het nu als je het toch al weet!
Nou, dan kun je de volgende keer dat ie de fout ingaat alsnog de politie bellen. Mooi afscheidscadeau, zo'n strafblad.

Of je belt 'm op en zegt m: ik heb nog eens nagedacht en ik vind het zo erg dat je mensenlevens in gevaar hebt gebracht, met zo iemand wil ik niet samenzijn.

Je bent niet verplicht in een relatie te blijven hè? Als jij het niet meer ziet zitten, om welke reden dan ook, mag je er altijd een punt achter zetten. Ook al heb je beloofd dat je voor altijd bij iemand blijft. Je kunt niet voor niets scheiden in dit land.
Occam's razor
quote:Bolieke schreef op 07 september 2015 @ 15:12:

Ik voel me echt stom nu... ik heb hem die kans nu wel gegund en ik ben iemand van mijn woord... ergens weet ik dat hij die snel gaat verpesten. Wel ja, dan heb ik mijn best gedaan.

Denk even dat het nu vrijdag is en je over een uur met hem op stap gaat. Hoe voel jij je? Gespannen? Afwachtend? Ga je opletten? Of ga je erheen met hem een nieuwe kans gunnen en heb je het idee dat hij nu wel na 3 glaasjes stopt en overgaat op fris en op de fiets naar jou huis gaat?

Kortom: vertrouw je op zijn woord en zijn belofte? Je mag altijd terugkomen op je beslissing.
quote:Debora schreef op 07 september 2015 @ 15:15:

Nou, dan kun je de volgende keer dat ie de fout ingaat alsnog de politie bellen. Mooi afscheidscadeau, zo'n strafblad.

Of je belt 'm op en zegt m: ik heb nog eens nagedacht en ik vind het zo erg dat je mensenlevens in gevaar hebt gebracht, met zo iemand wil ik niet samenzijn.

Je bent niet verplicht in een relatie te blijven hè? Als jij het niet meer ziet zitten, om welke reden dan ook, mag je er altijd een punt achter zetten. Ook al heb je beloofd dat je voor altijd bij iemand blijft. Je kunt niet voor niets scheiden in dit land.Dit dus.
quote:Bolieke schreef op 07 september 2015 @ 15:12:

Ga je nu zitten wachten tot het nog eens gebeurd zodat je er dan een streep door kan zetten, nee toch?

Je mag altijd terug komen op een genomen beslissing.
Een tweede kans, kan best. Alleen ik zou er toch hele strakke voorwaarden aan stellen.

Iemand die geen maat weet te houden en een kwade dronk heeft, moet de drank maar laten voor wat het is.

Is hij zonder drank wel de moeite waard voor je?

Oh wacht, je bent pas 7 maanden samen, mwah... Dan zou ik hem uitzwaaien.

Zoveel delen jullie in die korte tijd nog niet samen wat het waard is om een kans te geven.
Jij gaat (en laat!!!) bij iemand in de auto zitten die zo dronken is dat hij de volgende dag gaten heeft in zn geheugen heeft?????.

Stel je eens voor dat hij iemand dood rijd of voor het leven invalide maakt.

Zit jij te miepen dat hij lullig doet, zou me doodschamen!
Ik zou geen relatie willen met iemand die zo vaak zo dronken wordt, hoe hij zich ook gedraagt onder invloed.
Ik zou hem misschien wel nog een kans geven als hij verder bijna de ideale vriend zou zijn. Bij de eerstvolgende keer echt dronken zou ik hem ter plekke laten staan en naar huis gaan. Dan is het direkt over. Zou ik weten of zien dat hij dronken in zijn auto stapt dan zou ik direkt de politie bellen (had ik nu ook al gedaan).

Dit zou ik van te voren ook tegen hem zeggen. Nog een keer meer dan aangeschoten dan is het definitief over. Zeg hem ook dat je de politie informeert als hij dronken in de auto stapt.
Waarschuwen heeft geen zin, relatie beëindigen. Of je moet tevreden zijn met een relatie die geen mate kan houden met drank en dan agressief wordt en daarna die agressie op jou kan botvieren.

Je kunt nu wel zeggen van "de volgende keer" maar daarmee geef je hem een vrijbrief. Je hebt vast wel eerder opmerkingen gemaakt over zijn drankmisbruik toen het nog niet zo erg mis ging. Nu is het dus wel heel erg mis gegaan en is er duidelijk een grens overschreden. Dat heb je ook aangegeven. Dan moet je nu niet terug krabbelen anders leert hij nooit dat zijn gedrag consequenties heeft.

Sterkte met de liefdesverdriet om over deze ex heen te komen, maar uiteindelijk zijn jullie beide beter af wanneer je er nu meteen een punt achter zet. Geen kansen geven, want daarmee geef je hem alleen maar het gevoel dat hij weg kan komen met zulk fout gedrag.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Tja, dronken in de auto stappen komt natuurlijk altijd door de drank. Dat is het domste excuus ooit.

Maareh, is het niet Eleanora (hier op het forum) die altijd zegt dat als iemand laat zien hoe hij echt is je dat moet geloven? Dit is hij echt. Dus kom later niet bij ons klagen dat je getrouwd bent met een alcoholist en dat hij soms dronken met de kinderen in de auto stapt. Dat je geen co-ouderschap durft omdat je bang bent om ze alleen met hem te laten. Dat hij vroeger echt zo lief was en dat je dit allemaal niet zag aankomen.

Dit is je wake-up call. Alles wat hierna gebeurt, had je moeten zien aankomen.
Voor mij zou het exit zijn. Ik heb niets met mensen die vaak dronken worden en zeker niet iemand die ook nog in de auto stapt.
Life is short. Eat dessert first.
Maar jullie jullie hebben zelf nooit avonden gehad dat je niet mer wist wat je gedaan had? Ik wel en ik drink nu nog amper.

Zoals ik de OP lees drinkt vriend wel vaker, maar heeft hij af en toe zoveel gehad, dat hij zich dingen niet meer kan herinneren. Dan zijn er dus ook andere avonden met drank, die wel goed verlopen, toch?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 07 september 2015 @ 16:01:

Maar jullie jullie hebben zelf nooit avonden gehad dat je niet mer wist wat je gedaan had? Ik wel en ik drink nu nog amper.

Zoals ik de OP lees drinkt vriend wel vaker, maar heeft hij af en toe zoveel gehad, dat hij zich dingen niet meer kan herinneren. Dan zijn er dus ook andere avonden met drank, die wel goed verlopen, toch?

En op zo'n avond ga je vechten, stap je dronken in de auto en doe je lelijk tegen je partner?

Ik zet mezelf in het openbaar niet voor gek en ik laat mezelf zeker niet afhankelijk zijn van anderen om me te moeten inlichten wat ik de avond ervoor heb gedaan. Niet toen ik 14 was, niet toen ik 18 was en niet nu ik in de 30 ben.

Nee, ik ben nog nooit tijd kwijtgeraakt na het uitgaan. En ik vind het ook helemaal niet normaal.

En goed verlopen? Misschien heeft hij wel al eens in een dronken bui iemand aangereden, maar weet hij dat gewoon niet meer.

Ik zou met zo iemand niet samen kunnen zijn. Overmatig drinken vind ik al een afknapper, iemand die stomdronken de auto instapt zou ik zelfs niet bevriend mee kunnen zijn.

Ook zonder drank vergeet ik wel eens wat. En ik heb echt wel eens zoveel gedronken dat fietsen eigenlijk niet meer verstandig was. Of dat ik in slaap viel voordat ik mijn kleren uit had. En tandenpoetsen of lenzen uitdoen was ook wel eens vaker teveel moeite.

Maar dat is iets anders dan vechten, mensen uitschelden en dronken in een auto stappen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven