Geschrokken na heel dronken bui van vriend

07-09-2015 14:27 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend (we zijn nu 7 maanden samen) gaan wel eens uit en meestal gaat dat erg gezellig. Hij kan echter niet echt maat houden aan de drank en gaat er snel over. Hij heeft dan ook echt gaten de dag erop. Da's nu al een keer of 2 gebeurd. Ik heb hem dan altijd mooi naar huis geholpen en er is nooit iets voorgevallen.

Nu vrijdag is het echter wel wat uit de hand gelopen. Hij heeft bijna gevochten, kon hem nog net tegenhouden. En daarna heeft hij zijn frustraties losgelaten op mij. Weliswaar verbaal maar toch... ik heb dat in mijn vorige relatie nooit meegemaakt.

Hij is zelf nog kwaad met zijn auto naar huis gereden eenmaal bij mij thuis aangekomen (we waren met de fiets op pad). Ik heb wel ergens geroepen dat ik dit gedrag onaanvaardbaar vind en dat het voor mijn part gedaan was. Ja ben ook maar een mens en ik word niet graag uitgescholden.

Zaterdagmiddag krijg ik een berichtje "is het gedaan? want ik weet van niets meer, heb allemaal gaten, weet niet wat er gebeurd is". Van zijn broer en schoonzus heb ik gehoord dat hij erg geschrokken was. Dat hij echt niet wist wat hij nu moest doen.

Enfin om een lang verhaal kort te maken. We hebben erover gepraat, heb hem gezegd dat ik eens wat dronken zijn niet erg vind maar zodanig dat je gaten hebt en dan nog met de wagen wegrijden, dat is er voor mij echt over.

Hij heeft zich geëxcuseerd en was er echt niet goed van maar ergens heb ik wel een knauw gekregen. Hij bleef ook maar zeggen dat het door de drank kwam en dat hij dat niet meer weet. Ik vind dat nogal zwak excuus, drink dan een beetje minder.

Hij belooft nu wel in de toekomst dit te voorkomen maar eerst zien en dan geloven. Ik ben ook wel iemand die iemand een tweede kans gun, een fout is pas echt een fout als je er niet uit leert zeg ik altijd maar... ondertussen heb ik zo wel iets van "help!".

Dus dames en heren (ook altijd hun mening te horen), maken jullie dit ook wel eens mee? Hoe gaan jullie hiermee om? Negeren jullie gewoon de scheldpartij met het gedacht "hij weet dat toch niet meer". Of integendeel? Ben ik aan het overdrijven of heb ik groot gelijk?
Dit gedrag gaat hij niet afleren. Het is vaak alles of niets, dus drinken met mate kennen ze niet. Denk je echt zelf dat dit nooit meer gaat voorkomen? Bovendien had ik zeker weten de politie gebeld wanneer ik iemand dronken in zijn auto zie stappen. Wat een complete kleuter.
Ik ben een man.

Wegwezen bij deze vent,wees blij dat jij nog geen kinderen met hem hebt.

Dronken in een auto stappen,daar is geen excuus voor.
quote:Nouschi schreef op 07 september 2015 @ 17:15:

Ik denk dat ik wel eens met Dreamer op stap ben geweest

Misschien weet ik dat dan niet meer

Later is nu
quote:Annasophia schreef op 07 september 2015 @ 16:54:

De tijd dat ik verkeerde in een omgeving waar met drank op werd autogereden is gelukkig al een tijd achter me. Op een gegeven moment trek je toch mensen aan die dezelfde normen en waarden hanteren en helemaal als het aankomt op wat je gezellig noemt is dat dan niet zo gek, lijkt me. Overigens heb ik op het werk weleens een collega gedreigd de politie te bellen als hij in de auto zou stappen na een vrijdagmiddagborrel oid, zou ik bij vrienden dus ook doen. En daarna de vriendschap serieus heroverwegen.

En ja, er wordt heus weleens gedronken en ook weleens zoveel dat het hoofdpijn oplevert. En voor Dreamer, ik heb 1 avond/nacht waar ik niet veel meer van weet. Lag niet eens zozeer aan de hoeveelheid alcohol, als wel aan die in combinatie met medicatie. Was in familiaire kring en heb me niet misdragen (zeggen ze), maar het idee dat ik het niet meer wist heeft me nooit meer zo laten vergissen.Ach zolang jij je niet de volgende dag afvraagt,waar komt die pijn in mijn kont toch vandaan . ....
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 07 september 2015 @ 17:21:

Dit gedrag gaat hij niet afleren. Het is vaak alles of niets, dus drinken met mate kennen ze niet. Denk je echt zelf dat dit nooit meer gaat voorkomen? Bovendien had ik zeker weten de politie gebeld wanneer ik iemand dronken in zijn auto zie stappen. Wat een complete kleuter.Maar TO's vriend heeft toch al eens laten zien dat hij ook anders kan? Ze zijn nu 7 maanden samen en dit is de eerste keer dat ze schrok. Dit is niet de eerste keer black-out, maar volgens mij heeft hij dat niet altijd. Dus het is bij hem niet 'altijd alles of niets'
Later is nu
Het was de tweede keer dat hij gaten had. De eerste keer dat ik hem agressief heb weten worden. En we zijn al meer dan 2 keer uitgeweest. 😉

Ik realiseer me wel dat we eens deftig moeten praten ivm dat autorijden en erover gaan met drinken. Niemand zit daar op te wachten. Dat is voor niemand leuk en hij weet van niets meer. Wat is daar leuk aan?

Ik wacht zijn reactie af. Ik ken hem ondertussen wel een beetje en daar ga ik veel van te weten komen. Of het de moeite waard is die kans te geven of niet.
Zou voor mij simpel zijn: of hij mindert drastisch met drank desnoods met professionele hulp of hit the road Jack and don't you come back no more!
En dat vechten dan? En jou uitschelden?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Voor mij is dit exit ik hou niet van dit soort kerels...
quote:Bolieke schreef op 07 september 2015 @ 16:45:

Huh, ik zat helemaal niet naast hem in de auto, eventjes post goed lezen. Zo gek ben ik ook niet hé. We reden met de fiets naar mij thuis en daar heeft hij zijn auto genomen en naar zijn huis gereden. Even ter verduidelijking.Dus jij vindt het geen probleem dat anderen in gevaar zijn door hem, zolang jij zelf maar veilig bent?
Heb ik dat gezegd? Ik heb gezegd dat ik niet ingestapt ben.

En ja ik heb hem dat ook gezegd. Dat hij zichzelf iets aandoet is zijn probleem. Maar hij brengt anderen in gevaar. En nogmaals, ik had hem moeten tegenhouden. Maar ten eerste kon ik dat niet fysiek en ten tweede was ik toen zo kwaad dat op moment zelf ik daar niet bij stil stond.
quote:Bolieke schreef op 07 september 2015 @ 19:49:

Het was de tweede keer dat hij gaten had. De eerste keer dat ik hem agressief heb weten worden. En we zijn al meer dan 2 keer uitgeweest. 😉

Ik realiseer me wel dat we eens deftig moeten praten ivm dat autorijden en erover gaan met drinken. Niemand zit daar op te wachten. Dat is voor niemand leuk en hij weet van niets meer. Wat is daar leuk aan?

Ik wacht zijn reactie af. Ik ken hem ondertussen wel een beetje en daar ga ik veel van te weten komen. Of het de moeite waard is die kans te geven of niet.

Je negeert steeds het feit dat hij dronken achter het stuur zat en dat jij niets gedaan hebt.

Wat nou als hij iemand dood hadden gereden?

En jij moet deftig met hem praten? Echt, kan er met mijn verstand niet bij.
quote:boebezoebe schreef op 07 september 2015 @ 19:53:

En dat vechten dan? En jou uitschelden?Dit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
In België wordt er volgens mij veel gemakkelijker mee omgegaan dat drinken en autorijden samengaat. Op de kermissen die her en der plaatsvinden wordt stevig ingenomen en openbaar vervoer of fietsen zie je daar niet. Wel kilometers auto's. En toch zie je zelden politiecontroles.

Bolieke, ik vind het wat jou betreft veel zorgelijker dat hij heeft laten zien dat hij agressieve gevoelens naar jou toe heeft, of kan hebben. Dat is toch geen veilig gevoel?
Alcohol neemt alleen remmingen weg. Dus als je vrolijke gevoelens hebt, wordt je vrolijker. Agressie komt er ook makkelijker uit. Maar je wordt niet per se agressief van alcohol.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Das typisch Belgisch, dronken achter het stuur zitten. Heel normaal in Belgie volgens mijn vriend die zelf Belg is.

Weet niet precies waarom dit goed gekeurd kan worden, maar het gebeurd daar dus echt heel vaak.
quote:parbleumondieu schreef op 07 september 2015 @ 21:01:

In België wordt er volgens mij veel gemakkelijker mee omgegaan dat drinken en autorijden samengaat. Op de kermissen die her en der plaatsvinden wordt stevig ingenomen en openbaar vervoer of fietsen zie je daar niet. Wel kilometers auto's. En toch zie je zelden politiecontroles.

Bolieke, ik vind het wat jou betreft veel zorgelijker dat hij heeft laten zien dat hij agressieve gevoelens naar jou toe heeft, of kan hebben. Dat is toch geen veilig gevoel?

Dat slaat natuurlijk op niets. De BOB campagne is net opgestart in België, en er zijn elk weekend wel alcoholcontroles, zeker rond de feestdagen en in het weekend op drukke verkeersassen.

Dus in België wordt het zeker niet als 'gewoon' gezien om zat achter het stuur te kruipen. Toch niet bij mijn generatie (30ers). Het is vaak de oudere generatie die er minder graten in ziet.

En TO, moest je vriend toch ooit nog eens dronken achter het stuur willen kruipen, probeer dan, eventueel met een smoesje, zijn sleutels af te nemen. Kan hij een taxi bellen.
Ik vind het niet terecht dat TO nu zowat de schuld krijgt van het feit dat haar vriend dronken achter het stuurt stapt.

Dronken rijden is absoluut niet ok, maar da's nog altijd zijn verantwoordelijkheid en niet haar verantwoordelijkheid. Hij heeft bijna gevochten, hij schold haar verrot, vind je het heel raar dat ze hem niet bepaald aan zijn oren achter het stuur vandaan gesleurd heeft?

Hij heeft zich wel van zijn slechtste kant laten zien. Ik weet niet of ik zelf nog wel met zo iemand verder zou willen. En als de relatie nog vrij pril is weet ik dat eigenlijk wel - nee, dan zou ik er niet mee door willen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Een vriendin van mij heeft al een paar jaar wat met haar vriend en in het eerste jaar gingen wij vaak met 3en stappen. Hij dronk ookt eveel, wat resulteerde in ruzie waardoor wij de kroeg niet meer binnen mochten. Fijn, daar gaat je leuke avond. En inderdaad ook heel af en toe voorgekomen dat vriendin en hij dan slaande ruzie kregen..

Zij hebben hier ook vaak over gepraat toen, maar pas na een jaar zoiets is dit eindelijk wat minder geworden. Hij heeft een paar maanden lang alleen maar redbull gedronken opstap en nu kan hij redelijk met drank omgaan. Wat ik daar nog aan wil toevoegen is dat hij verder echt een van de grootste schatten is die ik ken. Dus om nu te roepen "dumpen die hap" vind ik onzin. Dat rijden onder invloed ja daar ben ik ook ongelofelijk op tegen, maar je vriend is duidelijk geschrokken van zijn acties.

Ik zou hem persoonlijk nog een kans geven. Als het dan nogsteeds fout blijft gaan dan moet je beslissen of je dit voort wil zetten.
quote:nephthys schreef op 07 september 2015 @ 21:18:

[...]

Dat slaat natuurlijk op niets. De BOB campagne is net opgestart in België, en er zijn elk weekend wel alcoholcontroles, zeker rond de feestdagen en in het weekend op drukke verkeersassen.

Dus in België wordt het zeker niet als 'gewoon' gezien om zat achter het stuur te kruipen. Toch niet bij mijn generatie (30ers). Het is vaak de oudere generatie die er minder graten in ziet.

En TO, moest je vriend toch ooit nog eens dronken achter het stuur willen kruipen, probeer dan, eventueel met een smoesje, zijn sleutels af te nemen. Kan hij een taxi bellen.

Eens.

Aan 'deze kant' is dat ook de oudere leeftijdscategorie. Die rijden alleen niet op 'uitgaanstijden' aangezien ze rond 24.00-01.00 van de terrassen afrollen in de zomer of vroeg op de avond uit restaurants. Die al 30+ jaar iedere avond twee 'halve litertjes' naar binnen werken en in de weekenden meer. Gewenning en overschatting.
quote:lemoos2 schreef op 07 september 2015 @ 21:30:

[...]

Eens.

Aan 'deze kant' is dat ook de oudere leeftijdscategorie. Die rijden alleen niet op 'uitgaanstijden' aangezien ze rond 24.00-01.00 van de terrassen afrollen in de zomer of vroeg op de avond uit restaurants. Die als 30+ jaar iedere avond twee 'halve litertjes' naar binnen werken en in de weekenden meer. Gewenning en overschatting.Hier hebben ze in de zomer zelfs specifieke alcoholcontroles gehouden in de late namiddag/vroege avond voor die oudere generatie die inderdaad op een zonnig terras blijven doorgieten en zonder problemen een hele fles wijn op restaurant opdrinken met bijhoren aperitief en digestief.
@pommiaan: dat meen je toch niet? Een jaartje aanzien? Terwijl het 'maar heel af en toe' voorkwam dat ze slaande herrie kregen? En nu zit 'ie gelukzalig aan de red bull? En wat nu als hij na een jaartje weer aan de Bacardi gaat lurken? Of hij na 11 maanden nog steeds niet wil overstappen naar red bull?

Met zo'n type wil je toch niet gezien worden? Zou mij doodschamen.
Drank is wat mij betreft nooit en te nimmer een excuus voor wangedrag.

Drinken doe je niet per ongeluk.

Wat mij betreft einde oefening. zelf heb ik ook al 2x een relatie beeindigd met iemand die geen maat wist te houden.
Niet geschoten is altijd mis
quote:nephthys schreef op 07 september 2015 @ 21:33:

[...]

Hier hebben ze in de zomer zelfs specifieke alcoholcontroles gehouden in de late namiddag/vroege avond voor die oudere generatie die inderdaad op een zonnig terras blijven doorgieten en zonder problemen een hele fles wijn op restaurant opdrinken met bijhoren aperitief en digestief.

Ik ben twee keer controle tegengekomen hier in de omgeving. Om half zes. Ik was bloednuchter want ik kwam van mijn werk en wij borrelen niet. Om half zes zijn de mensen waarvan ik weet dat ze drinken en rijden nog lang niet klaar met drinken. Ook met de kermissen zie ik nooit politiecontroles ergens. Wel worden er af en toe ergens weer borden geplaatst met de mededeling dat er een gevaarlijke kruising is.

Eerlijk gezegd zou de verkeersveiligheid er baat bij hebben als er beter lesgegeven zou worden en strenger gecontroleerd. Want je ziet de gekste dingen gebeuren op de weg, zelfs zonder alcohol.
Wat heb je hem die eerste keer verteld toen hij die gaten had? Heb je toen eenzelfde soort gesprekken gehad en hem verteld dat dit wat jou betreft niet oke is? Of heb je het maar laten gebeuren in de hoop dat het bij een keer zou blijven?

Als je hem toen hetzelfde zei, zou ik er gelijk klaar mee zijn. Voor zover je dat nu al niet bent..

Je moet jezelf nu niets kwalijk nemen omtrent hem tegen houden om in te stappen. Het is een volwassen man en kiest er zelf voor om geen maat te houden. Als hij zichzelf in de kreukels rijdt, is het jammer, maar zijn eigen stomme schuld. Het is alleen niet te hopen dat hij een ander erin mee trekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven