Advies gevraagd: Facebook.

07-09-2015 12:15 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend kreeg ik een melding van FB: dat ik niet mijn echte naam gebruik op FB en dat ik per direkt mijn naam moet veranderen en of ik ff m'n identiteitsbewijs wil mailen. Dat wil ik dus niet en daarom wil ik mijn FBpagina opheffen. Dat gaat dus niet omdat ik eerst mijn echte naam en identiteitsbewijs moet doorgeven. Wie weet raad? Heb FB al gemailt maar nog geen bericht terug.
Ik begrijp niet wat je bedoelt Nlies?
Ik heb het ook gehad, en met mij iedereen (van vaders kant) in de familie

Ik heb toen heen en weer gemaild en mijn zus is toen echt het gevecht aangegaan en heeft wel een kopie van haar ID gestuurd. Ongelooflijk wat een moeite we deden om maar een FB-pagina te hebben, kan ik me nu niet meer voorstellen.

Dankzij haar actie was het probleem voor haar, mij, onze vader en broer opgelost, maar neven hebben het nog steeds.. Ik vind het te idioot voor woorden dat Facebook gaat bepalen wat wel of geen achternamen zijn! Ik kan mijn naam trouwens nu nooit meer wijzigen als ik ga trouwen bijv of ik zou aan die hype willen meedoen om 2x je voornaam te hebben of iets..
Maar Maree, ik wil helemaal geen FBpagina meer hebben nu. Wil alleen mijn pagina zelf opheffen.
Dubbel
Snap ik heel goed hoor, het was meer een verhaal van herkenning. Maar je hebt gelijk, het was geen antwoord op je vraag (en dat heb ik ook niet, sorry)
quote:maree schreef op 07 september 2015 @ 20:39:

Snap ik heel goed hoor, het was meer een verhaal van herkenning. Maar je hebt gelijk, het was geen antwoord op je vraag (en dat heb ik ook niet, sorry)

Ik bedoelde het niet heel serieus, had er een smilie bij moeten zetten. Denk niet dat iemand de tip zal hebben, wat Lizzy75 al zei: het zijn FBregels.

Toch vind ik het wel gek dat ik me dus alleen mag identificeren met een ID ipv een tel.nr: dat mogen ze wel van me hebben. Maar blijkbaar ben ik heel verdacht...
Mag ook met je bibliotheek kaart en ovchipkaart schijnt.
Ab imo pectore
quote:cochise schreef op 07 september 2015 @ 19:48:

Ik begrijp niet wat je bedoelt Nlies?O ik bedoelde dat ik een keer ergens een reactie had geplaatst. Geen idee meer wat en bij wie. Toen ik mijn startpagina zat door te scrollen, kwam ik die reactie tegen met daaronder een reactie van fb dat mijn naam niet zou kloppen, en iets over afsluiten. Kon hem later niet meer terugvinden (niet erg hard gezocht) Maar als ze me iets te melden hebben moeten ze dat niet doen via een of andere vage reactie. Maar niets meer van gehoord verder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:emmylou schreef op 07 september 2015 @ 23:11:

Mag ook met je bibliotheek kaart en ovchipkaart schijnt.

Klopt, maar ik ga dat echt niet doen. Dank voor je tip.

Niets gehoord van FB overigens.
Nu snap ik het Nlies.
Alleen doen als je daarna een blauw v-tje naast je naam krijgt. Hoe durven ze daar bij Facebook. (Als ze al van Facebook zijn).
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
Wat voor achternaam mag je dan niet hebben? Want ik zie ook wel eens mensen die BV Oké als hun achternaam hebben. Kun je dat niet ook doen? 😄
MJ, ik wil geen nieuwe FBpagina, ik wil mijn oude profiel zelf leegmaken maar kan er niet meer bij zonder mijn naam op te geven dmv een of ander bewijs met mijn naam erop. Dat weiger ik pertinent, al was het alleen maar om het principe.
Wat raar dat ze er zo mee bezig zijn daar bij FB blijkbaar. Ik ken genoeg mensen die al jaren een fake naam gebruiken en ook fake opleidingen, woonplaats etc.
Closednote, ik had deze naam al 6 jaar. Vind het heel jammer maar ja: mijn principe gaat voor in deze: heb zo mijn redenen om mijn eigen naam niet te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven