Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

Wij hebben de klachten m.b.t. de bannering/witte pagina's gelezen. Ik heb deze klacht uitgezet bij de desbetreffende afdeling en hoop z.s.m. met een reactie bij jullie terug te komen. Wordt aan gewerkt dus.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Het laadprobleem en vastlopen is er nog steeds. Het is ondoenlijk om te forummen zo
quote:CommunityManagerViva schreef op 07 september 2015 @ 22:06:

[...]

Ik kan me voorstellen dat dat erg vervelend is. Helaas kunnen wij als site zijnde niets aan deze bannering doen.

Groet,

Sanne

CM VIVA3 dagen geleden kreeg ik anders nog deze mededeling...en nu is het ineens doorgedrongen? En nu kan het ineens wel doorgezet worden naar de betreffende afdeling. Ik voel me totaal niet serieus genomen.
Ik vind het erg vervelend dat ik continu te vaak op een topic of pagina nummer moet klikken. Kan dit niet anders? En als ik te vaak moet klikken komt er bovenin mijn scherm te staan alles selecteren. Nogmaals Samsung galaxy tab3 lite Android 4.. nog wat. Google chrome. En het idiote van alles is, zodra ik achter laptop zit geen last. Laptop windows 8.1 internet explorer. Ligt het soms aan die zogenaamde viva app?
Ook ik heb op zowel mijn oude als mijn nieuwe iPad (volgens mij iPad 3 en iPad Air) steeds problemen met het laden van de pagina's in Safari. Andere websites geven geen probleem, alleen dit forum. Bij browsen op de pc in Mozilla Firefox (met ad-blocker) is er totaal geen probleem. Forummen op de iPad is zo vrijwel niet te doen. Als ik de pagina afsluit en weer open gaat het soms even goed. Maar een paar goed geladen pagina's later is het ineens weer mis. Soms is het de homepage, soms een topic, soms als ik een reactie wil plaatsen. Het lijkt dus een forum-breed probleem, niet een probleem van de homepage alleen.
Dat probleem van die witte pagina's op de ipad/mobiel heb ik al maanden...quote:Beeldig schreef op 31 maart 2015 @ 20:31:

Voordat er vorige week geupdate werd, laadde mijn mobiel/tablet 5x een lege pagina voor ik de inhoud erbij kreeg. Na de update krijg ik na 5x een lege pagina een halve pagina (tot de reclame) en verder niets meer.quote:Beeldig schreef op 03 april 2015 @ 23:06:

[...]

Nee.

Maar blijkbaar was het een advertentie die moeilijk laadde, want intussen heb ik geen halve pagina's meer. Wel blijf ik tien keer herladen voordat ik überhaupt inhoud heb.quote:Beeldig schreef op 07 april 2015 @ 18:54:

Vandaag op de mobiel weer een hardnekkige halve pagina, die ook na een aantal keer herladen niet meer werd dan dat.
quote:marana schreef op 10 september 2015 @ 20:21:

Ook ik heb op zowel mijn oude als mijn nieuwe iPad (volgens mij iPad 3 en iPad Air) steeds problemen met het laden van de pagina's in Safari. Andere websites geven geen probleem, alleen dit forum. Bij browsen op de pc in Mozilla Firefox (met ad-blocker) is er totaal geen probleem. Forummen op de iPad is zo vrijwel niet te doen. Als ik de pagina afsluit en weer open gaat het soms even goed. Maar een paar goed geladen pagina's later is het ineens weer mis. Soms is het de homepage, soms een topic, soms als ik een reactie wil plaatsen. Het lijkt dus een forum-breed probleem, niet een probleem van de homepage alleen.Klopt op de pc firefox heb ik het ook niet. we zijn niet de enige die er last van hebben, er is amper verkeer tegenwoordig.
quote:Beeldig schreef op 10 september 2015 @ 21:11:

Dat probleem van die witte pagina's op de ipad/mobiel heb ik al maanden...

pff lekker dan... voor de laatste updates had ik er weinig last van gelukkig, erg irritant dat het blijkbaar alleen maar slechter wordt

en ja Meds, inderdaad, mijn vriend bijv is daardoor al compleet afgehaakt van dit forum, te grote frustraties
Ik snap ook niet dat ze reclame op de site zetten zonder te testen hoe dit op verschillende apparaten er uit ziet en/of werkt. Als dit zo blijft met de ipad dan kunnen ze het forum wel opdoeken.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Nu word ie helemaal fraai. Ik ben rustig door deze topic aan het scrollen, krijg ik ineens te zien. Maak hier van een melding of zoiets. Of ik ben ineens mijn pagina kwijt. Volgens mij moet je een lange adem en heel veel geduld hebben voor deze forum
quote:Kensi schreef op 10 september 2015 @ 22:22:

Nu word ie helemaal fraai. Ik ben rustig door deze topic aan het scrollen, krijg ik ineens te zien. Maak hier van een melding of zoiets. Of ik ben ineens mijn pagina kwijt. Volgens mij moet je een lange adem en heel veel geduld hebben voor deze forumEn nu in begrijpelijk Nederlands..
Je bent zelf een theepot
Kan je lang wachten, want als er iets is wat ik niet kan is begrijpelijk Nederlands. Dacht dat het duidelijk was. Ik was gewoon door deze topic het scrollen, en toen kwam er een schermpje/ vakje waarin stond maak hier een melding van. Heb verder nergens aan geklikt, dus dat vond ik raar. Misschien had ik het niet moeten plaatsen
quote:Kensi schreef op 10 september 2015 @ 22:47:

Kan je lang wachten, want als er iets is wat ik niet kan is begrijpelijk Nederlands. Dacht dat het duidelijk was. Ik was gewoon door deze topic het scrollen, en toen kwam er een schermpje/ vakje waarin stond maak hier een melding van. Heb verder nergens aan geklikt, dus dat vond ik raar. Misschien had ik het niet moeten plaatsenHeb je per ongeluk op het toverstafje links boven een bericht geklikt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik moet zeggen, sinds ik hier geklaagd heb gaat het aardig goed
quote:marana schreef op 10 september 2015 @ 22:55:

Ik moet zeggen, sinds ik hier geklaagd heb gaat het aardig goed Klopt hier loopt het ook goed. Maar dat herken ik van de afgelopen dagen: die traagheid kan er zo ineens insluipen
Vergeet het maar, ik zit alweer tegen een halve pagina aan te kijken, reageer nu met vaste pc op firefox, maar sodeju die is ook traag. Wat is er aan de hand mods????
quote:marana schreef op 10 september 2015 @ 22:55:

Ik moet zeggen, sinds ik hier geklaagd heb gaat het aardig goed

Je moet het derde bericht in mijn quotes ook even lezen voor je gaat jubelen.

Het kan namelijk elk moment weer afgelopen zijn.
en tegenwoordig werkt de teksverfraaiing ook niet meer? vet of cursief maken, het is allemaal onmogelijk ineens
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 september 2015 @ 23:03:

Vergeet het maar, ik zit alweer tegen een halve pagina aan te kijken, reageer nu met vaste pc op firefox, maar sodeju die is ook traag. Wat is er aan de hand mods????

Wij hebben nergens last van op dit moment, maar we gaan je klacht doorgeven!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Traag, halve pagina's, avatars en foto's laden niet.

Forummen was vanavond zo goed als onmogelijk.

Dus nergens last van?
Beste forummers,

Een korte status update met betrekking tot het bannering issue.

Een paar dagen geleden kregen wij de eerste melding binnen dat er een probleem werd ondervonden met de bannering. Destijds dachten wij dat dit probleem door een specifieke banner veroorzaakt werd, waar dan helaas weinig mee kunnen doen. Omdat wij de laatste dagen meerdere klachten binnen hebben gekregen, hebben wij dit probleem verder later onderzoeken door een afdeling binnen Sanoma die zich bezig houdt met de techniek achter het inladen van de banners.

Zij hebben een paar kleine problemen op weten te lossen, maar nog niet alles. Daarom wordt het momenteel hard doorgewerkt aan een oplossing.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Tenzij het een ander probleem betreft, heeft het geen zin om hier de bekende issues te blijven herhalen. Dit zorgt er alleen voor dat het reactie- en bugtopic onoverzichtelijk wordt. Hierbij dan ook het vriendelijke verzoek alleen onbekende bugs te benoemen. Alvast dank.

Groet,

Sanne

CM VIVA
ik krijg de volgende melding als ik wil posten of mijn bericht aan wil passen:

kunnen jullie hier wat aan doen?
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:CommunityManagerViva schreef op 11 september 2015 @ 08:43:

Beste forummers,

Een paar dagen geleden kregen wij de eerste melding binnen dat er een probleem werd ondervonden met de bannering. Destijds dachten wij dat dit probleem door een specifieke banner veroorzaakt werd, waar dan helaas weinig mee kunnen doen. Omdat wij de laatste dagen meerdere klachten binnen hebben gekregen, hebben wij dit probleem verder later onderzoeken door een afdeling binnen Sanoma die zich bezig houdt met de techniek achter het inladen van de banners.

Zij hebben een paar kleine problemen op weten te lossen, maar nog niet alles. Daarom wordt het momenteel hard doorgewerkt aan een oplossing.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Tenzij het een ander probleem betreft, heeft het geen zin om hier de bekende issues te blijven herhalen. Dit zorgt er alleen voor dat het reactie- en bugtopic onoverzichtelijk wordt. Hierbij dan ook het vriendelijke verzoek alleen onbekende bugs te benoemen. Alvast dank.

Groet,

Sanne

CM VIVAMisschien handig om bekende bugs dan in de OP te plaatsen? Niet iedereen leest terug als er een ergernis is mbt een bepaald issue.
quote:CommunityManagerViva schreef op 11 september 2015 @ 08:43:

Beste forummers,

Groet,

Sanne

CM VIVAHet is me hier niet duidelijk of het iPad probleem mee wordt bedoeld.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:04012016 schreef op 11 september 2015 @ 09:22:

ik krijg de volgende melding als ik wil posten of mijn bericht aan wil passen:

kunnen jullie hier wat aan doen?

Het lijkt alsof er iets misgaat bij het invullen van het tekstvak. Probeerde je toevallig een hele reactie te verwijderen? Dit is namelijk niet toegestaan, daardoor kun je deze melding krijgen.

Groet,

Sanne

CM VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven