Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Meiden, ik ben er weer! Kom morgen langer terug. Word gek van mezelf.. mijn hoofd is weer eens lekker warrig en er komt weinig productiefs uit. Zal nog even een foto van de eerste sneeuw plaatsen!

En, leuk, die meeting!! Maar pas op, weet waar je aan begint.. in Tirol zijn we niet vies van een borrel.. of twee.. of een hele fles
Ik ben ook niet vies van een fles... of twee
Oh, Yas, wat vervelend! Beterschap!

Marg, succes morgen! Gaat helemaal lukken, hoor. Ik zal aan je denken!
quote:fille schreef op 18 september 2008 @ 21:40:

Ik ben ook niet vies van een fles... of twee Count me in
Yas, sterkte!

Marg, zen! Ut kompt goe!

Meeting ergens eind oktober? Doen we wel via de AK.
Margh, ik duim voor je! T komt goed, ondanks tegenwerkend OV..

Yas, nogmaals veel sterkte

Moon, leuk dat je naar NL komt!

Ben weer weg, heb nu college, van zo'n arrogante hork die vind dat je na exact 9.45 (of wat hij als 9.45 beschouwt) niet meer de zaal in mag.. Ja sorry, mag die man niet, heeft ooit zonder goede reden mijn sollicitatie voor onderzoeksmaster richting prullenbak verwezen. Gaat waarschijnlijk ook nooit meer over.
Eind october in Tirol? met schnapps?

Count me in!!

Ik ga alleen niet op de skies indien sneeuw Zeker weer in de kreukels vallen, gheghe.
Lijkt me wel geweldig naar Tirol! Lekker snowboarden. Kan toch prima in korte broek en slippers???

Whaaaah, heb nog steeds geen warme kleren voor Nederland. Vrees dat ik het niet ga overleven
Zo, he he. Heb inmiddels alles aan de kant. Moet alleen nodig aan de schoonmaak, maar ben daar nog te lui voor geweest.

Vandaag moest ik foto's en tekst aanleveren om zo'n scherm te laten maken voor op de beurs in Maastricht. Was een beetje stressen, want door mijn internet-loze uitstapje naar Italie had ik de deadline weer es gemist.. Nou ja, als het goed is, wordt er nu aan gewerkt. Ik hoop dat het allemaal klopt.

Yas, wat vervelend!! Jij hebt ook wel veel pech de laatste tijd.. Hoe gaat het inmiddels? Heb je veel pijn?

Marg!! Hoe ging je sollicitatiegesprek?? Kon je de weg vinden? Lukte het met de taxi? Was het wat?

LaMoon, 18 dagen NL! Hopen dat je een beetje lekker weer hebt en niet te veel regen. Het valt mij altijd op, nu ik een tijd daar weg ben, dat het altijd zo koud is in NL. Hier is het klimaat veel zachter, ook koud, maar niet zo tot op je botten in en in koud. Brrr.

Meiden, eind oktober is er alleen schnaps, geen sneeuw. Nou ja, boeien , is er meer tijd voor de schnaps!! En de jagermeister halen we er dan ook maar meteen bij.

Maar ehm, leuker zou misschien januari zijn. Of eind maart ofzo, einde van het seizoen. In het tussenseizoen is het erg rustig.

Oja, Jooles, klopt. Herfst en lente slaan we meestal over. Als de sneeuw weg is, hebben we ongeveer een week lente. Dan komen alle bloemen uit, schiet het gras uit de grond en schijnt de zon. Dan wordt het zomer en die wordt heel langzaam aan steeds kouder. Dan een weekje gekleurde bladeren die dan ook meteen afvallen en dan hups, sneeuw. Bakken vol.

Die extremen hebben eigenlijk ook wel wat, het bevalt me wel. En het weer is vaak vrij zacht. Ook al is het koud, je kunt je er goed tegen kleden en je hebt niet die ijzige wind die het in NL zo koud maakt. En tot zover, Piet Paulusma met zijn klimaatanalyse.

Ik ga es kijken wat er op tv komt en anders pak ik maar weer eens een lekker boek. Dat is al weer veel te lang geleden!
RP: kan je niet wat kleren lenen als je hierheen komt? Kopen is ook zo zonde als 't alleen voor hier een paar weken is.

Ik ben ook benieuwd naar Marg's gesprek!

Es: goed op dreef bij 't topic met de illegale vriend, moet jij niet aan de studie?

Ine: schnaps & jagermeister lust ik wel, geen probleem. Oktober gaat voor mij alleen niet lukken. En als we dan toch naar Tirol gaan vind ik wel dat 't in de winter moet met veel sneeuw. Zomer is trouwens ook leuk in Oostenrijk.

Alles goed met scharrel?

Yas: pechvogel inderdaad!

Nemo, kom jij ook weer terug dit weekend?

LaMoon: en NL is koud nu, vergeleken met jouw eiland. Heb net voor 't eerst de verwarming aangedaan, vond 't echt niet fijn meer.

Kan misschien ook wel aan m'n ontstoken kop liggen, ben nog steeds niet lekker. Kreeg deze week pillen mee die de zwellingen moesten verminderen (dit klinkt ook heel vies, als je een beetje visueel bent ingesteld), en als 't niet hielp moest ik aan de antibiotica. Die ben ik vandaag maar gaan halen want het schoot allemaal niet op. Nu hopelijk wel.

De BE-huisarts zei trouwens dat 't een fabeltje is dat je pil minder werkt als je antibiotica slikt, volgens haar is dat nooit echt aangetoond in onderzoeken. Uiteraard vind ik mezelf niet geschikt om uit te vinden wat de echte waarheid is.
Studie????? Wasda?

Nee ik heb vandaag al echt gewerkt. Goed gewerkt aan de studie.

Ik baalde er alleen maar van dat ik op dat topic verkeerd begrepen werd.....
Beterschap Isiss!
Nou, de beginopmerking die je maakte van dat 'begin nooit iets met een buitenlander en al helemaal niet met een illegale' (o.i.d.) is best logisch dat die verkeerd wordt begrepen, vooral op 'n forum waar best wel wat mensen zitten die dit echt denken. Als iemand niet weet dat jij een icr hebt gehad, kan je net zo goed 'n Wilders-fan zijn. 'n Smiley om 't cynisme aan te tonen was handiger geweest.

Thanks, ben zo weer de oude!
Dan moet ik toch maar eens de codes voor de smileys uit het hoofd gaan leren. Ik kan alleen deze en ben meestal te lui om meer smileys op te gaan zoeken.

Maar weer iets geleerd over (mis)communicatie. Kan alleen maar beter worden. Ooit leer ik het nog wel heel diplomatiek dingen te zeggen die iedereen begrijpt en waarmee ik niemand voor het hoofd stoot.
O, Isiss, wat erg! Beterschap!

Over die antibiotica en pil: heb het eens aan dermatoloog gevraagd en hij vertelde ook dat het een fabeltje is, hij zat al jaren in het vak en had het nog nooit meegemaakt. Alhoewel de apothekersassistente mij toen fluisterend toesprak dat ik wel moest uitkijken...Nou ja, toen had ik nog een LDR, dus dat liep wel los.

Es: goed dat je vandaag lekker hebt gewerkt!!

Marg: jaaaaaaaaaa, vertel, vertel!

RP: heb je echt niet nog wat winterkleding in NL liggen? Ik heb zelf ook het idee dat ik vrijwel geen winterkleding heb, maar volgens mijn moeder ligt er bij haar nog zat (kleding van mij dan he).

Ine: we krijgen straks toch wel foto's te zien van Maastricht he (dan krijg je toch zo'n mooi pakje aan? )

Tja, ik ben ook niet echt vies van een fles of wat (ben sinds ik hier woon ook wat dikker geworden en dat ligt ook wel aan het feit dat de alcoholconsumptie hier toch wat hoger ligt dan voorheen), maar zullen we het toch maar in NL houden? Dan gaan we idd januari ofzo wel lekker in de sneeuw zitten..
Ik heb me voorgenomen om er toch maar niet op te gokken. Ik ken de wet van Murphy, en die komt hier regelmatig langs, dus voor m'n eigen bestwil hebben we straks condooms gekocht.

Alhoewel, als ik ooit per ongeluk zwanger zou raken ben ik wel meteen van 't wil-ik-wel-of-wil-ik-niet-gemuts af.
Tirol in januari zou wel leuk zijn. Ben benieuwd of dat te regelen is.

Verder, Marg! Hoe was je sollicitatie?
Hey chica´s, bedankt voor de aanmoedigingen!!!

Ine, klinkt inderdaad wel prima dat klimaat. Ik ben helemaal voor een meeting bij jou hoor!!!! En het maakt me niet uit of dat in oktober is of maart of december.

Isiss, dat wist ik niet dat het een fabeltje was!!!! In Centraal Amerika haalde ik antibiotica en bij de apotheek zeiden ze niets en ik dacht niet na, en daarna heb ik God op mijn blote knietjes gedankt dat ik niet zwanger was (zul je zien dat ik geen kinderen kan krijgen en al die jaren hysterisch ben geweest voor nop, maar ik heb altijd het gevoel dat ik héél snel zwanger zal zijn ). Hoop dat het wat verlichting brengt. Hoe was het bonbons maken?

Gesprek ging goed, en ze waren erg enthousiast en hebben misschien een baan over een tijdje. Het gesprek heeft denk ik een uur of twee geduurd!!!! Ik was ook behoorlijk enthousiast. Dat is dus het shitte van open sollicitaties, dan moet je wel heel veel geluk hebben willen ze nét wat hebben. Ik vrees dat ik tussen nu en december wel een aantal aanbiedingen zal krijgen (maar dan ben ik hopelijk al onder de pannen). Nu vraag ik me af of het niet ideaal zou zijn dat ik een maandcontract of driemaandcontract krijg (dat doen ze hier vaak) zodat ik daarna op mijn dooie gemakkie iets kan zoeken wat écht aansluit en interessant is.

Fille, het is altijd zo´n gedoe! Vanuit hier gaat er elk uur een bus naar waar vriend is en de omliggende dorpen, dus als ik hem ga zien is dat geen probleem want dan hoef ik niet om een vaste tijd aan te komen, hij woont ook erg dicht bij een busstop dus dat scheelt. Maar ik ben vandaag om 8 uur vertrokken om rond 9:15, 9:30 daar te zijn en vervolgens gesprek te hebben om 10:30 (wat natuurlijk weer tot 11 uur duurde voor ik naar binnen kon maar dat risico wil je niet lopen).

Leuk Moon met je ouders en dat je naar Nederland gaat!!! Mijn ouders komen binnenkort ook, heb er zin in! Die alcoholconsumptie hier is idd behoorlijk wat hoger, daarom drink ik alleen rum ipv bier, word je niet zo dik van .

Nu ga ik het topic over begin nooit wat met een illegaal lezen
Isiss, dat dacht ik dus ook meteen, als het per ongeluk gebeurt, hoef je niet te piekeren
Marg, ik voel aan mijn vibes dat het met jou helemaal goed gaat komen. Voordat je het weet heb je straks de banen voor het uitzoeken.

*relatie met een illegaal weer wat te lezen, ik heb toch genoeg tijd *

Ik ben nog steeds niet aan mijn laptop gewend, sinds kort hier een super uitgerust huis. Grote flatscreen aan de wand, laptop onder mijn vingers maar dat toetsenbord blijf ik vreemd vinden.

Isiss, je hebt ook homeopatische pilletjes voor holte ontstekingen, die moet je gewoon op voorhand nemen en voorkomt al deze ellende. Ik heb het een tijd gebruikt omdat ik gek werd van die onstekingen. Nu *afkloppen* al lang niet meer zo erg gehad. Toevallig zit het zooitje nu al een week of twee dicht maar niet meer zo erg als voorheen, nu gonst het alleen in mijn hoofd maar niet die erge pijn als je naar voren bukt. (Hell!!!)

Tirol.......ik geloof dat ik een heleboel oppassen heb Ine, jij skiet toch wel?

Zo, nu even de rest lezen op het illegale topic en dan zjoef naar bed, errug druk weekend voor de boeg met een hoop km's te rijden maar ooooh zo gezellig en leuk. Girls just wanna have fun
Goeiemorgen (22.00u naar bed, tja, dan ben ik wel vroeg op de volgende (vrije!) dag ).

Cadi: klopt, die pilletjes heb ik jaren geleden ook gehad, was ik helemaal vergeten. Goeie tip, ga ik weer halen, want dit is inderdaad niet de 1e keer dat ik die ontstekingen heb (al is 't intussen al wel weer 'n paar jaar geleden).

Toetsenbord van laptop went wel hoor, het enige dat irritant blijft zijn de cijfers vind ik.

Marg: die vibes van Cadi voel ik ook, maar dan bij mij, zeg maar. In ieder geval: het gaat helemaal goed komen.

Ik kreeg laatst 'n hele goeie tip bij de loopbaanoriëntatie-training, nml. geen open sollicitaties meer sturen (ja, beetje laat als je er net 20 hebt gestuurd ), maar personen die op leuke functies zitten gaan bellen om te vragen of je meer informatie over hun werk kan krijgen, wat het dagelijks inhoudt, of ze je (niet aan de telefoon maar persoonlijk) er meer over willen vertellen omdat het jou interessant lijkt. Degene die de training gaf zei dat dat een hele goede manier is om te netwerken, omdat (de meeste) mensen het normaal gesproken leuk vinden om te praten over wat ze doen, en omdat ze dan meteen jou zien, en zien wat je te bieden hebt. Als zij zelf bv. weggaan, of ze kennen mensen in soortgelijke functies die weggaan, dan zullen ze eerder aan jou denken dan aan degenen die een brief hebben geschreven.

Het is daarbij dan wel handig denk ik als je een beetje weet wat je zou willen.

En ik beschouw dat pil-antibiotica-ding nog steeds niet als een fabeltje, dit is de eerste huisarts die 't tegen me zei terwijl het voorheen altijd werd verteld, ook door de apothekers (en het staat ook in deze bijsluiter). Ik heb meer bewijs nodig.

Es: smiley-codes hoef je niet uit je hoofd te leren, d'r staat gewoon 'n icoontje als je eerst op 'bekijk bericht' klikt voor 't versturen.
He, Isiss, jakkie dat je zo in de lappenmand zit. Kun je flink ziek van zijn, zo'n ontsteking. Doe maar lekker rustig aan en knap gauw weer op! Antibiotica is vast geen gek plan.. Beterschap!

Of het een fabel is, van die antibiotica-pil-combi, weet ik ook niet. Maar idd om het nu te gaan testen.. mwah. Bij de apotheek in NL kreeg ik altijd een extra briefje mee met PAS OP! Hier weet ik eigenlijk niet hoe het gaat. Ben nog niet ziek geweest, *klopt snel af*.

Ik ben het met je eens, Tirol in de winter is leuker dan in oktober. Zomers is ook wel leuk, lekker weer, beetje zwemmen en lekker barbecuen!

Es, de knipoog kun je typen zoals je dat normaal doet: ; - ) (en dan zonder spaties, als je die weglaat wordt het automatisch de knipoogsmiley). . Dat is de enige die ik nl zo weet en ik ben te lui om eerst via bekijk bericht te gaan..

Cadi, tuurlijk ski ik! Niet de allerbeste profiskier, maar ik kom redelijk netjes naar beneden. Als het dit jaar weer zo vroeg mooi skiweer is en er goede sneeuw ligt, krijg ik bijschavingsles van een bevriende skileraar. Dat is wel handig, want met de tijd leer je jezelf toch allerlei gekke houdingen en technieken aan..

Kun jij goed skien?

Marg, wat goed! Fijn dat je gesprek zo positief was!! Hopelijk komt er iets leuks uit voort. Je bent lekker bezig daar, knap hoor!!

LaMoon, tuurlijk plak ik een plaatje in mijn prachtige jurk .

Al moet ik wel weer een paar kilo's kwijt. Eigenlijk 20, dat zou ideaal zijn, maar met 10 ben ik al dik tevreden.. Heb echt veel te veel gegeten en vooral gesnackt. Mijn jurk past wel, maar zit gewoon ontzettend strak. En de mouwtjes van een van de bloesjes zitten ook niet echt heel luchtig, zeg maar.

Dus, ben ik maar weer eens begonnen met kellogs special K, veel fruit en groente en water. Getsie..
Marg, fijn dat je gesprek goed ging. Dat geeft wel een goed gevoel, of niet? Ik sluit me aan bij de vibes van Cadi en Isiss trouwens

Isiss, hoe is t nu? Volgens mij heerst het een beetje, hoor. Ik hoor van alle kanten niet-lekker-voel-geluiden en zelf begin ik verdorie ook...beetje voorzichtig dit weekend, wat ben volgende week in het buitenland voor werk. Erg leuk, maar waarschijnlijk wel vermoeiend, dus wil er wel een beetje fris staan daar.

Moon, balen van je baan weer! Maar idd wel een goede reden om lekker bijna 3 weken in NL te vertoeven
Meiden, sorry dat ik zo weinig schrijf! Ik lees wel mee maar ben echt heel erg veel aan het werk. Deze week bijna 60 uur, inclusief alle reistijd... Maar het is leuk, een tijdelijke piek en het gaat goed.

Straks mijn moeder op bezoek, die komt voor het eerst in zeven (!) jaar bij mij thuis. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.

Verder veel contact met B en da's nog altijd even leuk en fijn. Morgen gaat hij weer aan een reis beginnen dus dan kunnen we minder contact gaan hebben. Maar ach, het is nog maar ehm... 85 nachtjes!

Denk aan jullie, later meer!
Oja, en natuurlijk zie ik alle banenzoekerij, scripties, ziek-zijn, ongelukken, en al die andere verhalen. Daar ga ik echt later op reageren, promise. Ik zie mezelf steeds alleen maar van die korte ego-berichtjes posten, zonder enige interactie met jullie. En ik vind dat van anderen ook nooit leuk; alleen maar binnenvallen als je wat te melden hebt (en dan heb ik niet eens iets te melden!).

Qua skiën en Etosha (tikte hier eerst mijn eigen naam, dat allitereert zo lekker): geen goede combi. Weet ook niet of ik vrij kan krijgen maar het lijkt me wel super leuk om erbij te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven