~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Cardiflor reageert Stijn heel heftig (rode huid en nóg meer jeuk), terwijl Jurre wat kleine eczeem-achtige plekjes had die vrijwel meteen verdwenen met Cardiflor. Een zemelenbadje heb ik nog niet geprobeerd, wel al veel over gehoord. Toch maar eens halen dan... Vaseline lanette (en die andere heb ik ook) lijkt ook meer irritatie op te wekken, dus helaas....

Voorlopig lijkt de sudocrème nog het beste te werken. Ben wel erg benieuwd wat de ha er van zegt!

In bad of douche gaat Stijn in ieder geval ook maar eens per week.

Vandaag niet hoeven kolven op mijn werk, hoera! Maar stiekem hoop ik dus dat ik 'm straks wel nog eventjes kan voeden !
Hi Ernie,

wat is het toch verschillend per kind.

Wij gaan begin nov naar AMC, voor afspraak met kinderdermatogie. Vriendlief heeft zoveel zalfjes gesmeerd dat we dit bij Thibault niet zo ver willen laten komen. Wat voor FV gebruik je nu ? Ik heb nu hyper allergeen van Nutrilon, wilde Pepti gaan gebruiken, en heb daarvoor vanochtend met CB gebeld, en die zeggen dat ik toch eerst moet langskomen, en en en, dat het t beste is om nog even vol te houden met BV. Ja ja ja.

Vanochtend werd ons ventje wakker met de bloed op zijn gezicht. Grrr...zo zielig.

De regen lijkt hier wat weg te trekken, op naar een mooi droog weekend dan maar ! Dus....fijn weekend !!
Had gedacht dat wij ook wel kids zouden krijgen met eczeem, vriendlief zat inderdaad onder en heeft nog steeds een gevoelige huid.

Tot nu toe (gelukkig) weinig te merken.

Heb ook geen tips. Behalve dan dat ik beroeps matig merk aan clienten dat vethouden vaak goed werkt. Vaak met lanette.

Lotje wil niet meer bij me drinken en blijkbaar zat er ook bijna geen melk meer want ik heb nog niet hoeven kolven om een stuwing weg te krijgen. Merk ook niets aan mn borsten.

Postieve eraan is dat ik eindelijk weer eens nieuwe BH's kan kopen!

Ben alleen thuis deze 3 dagen, vriendlief is naar Frankrijk naar ons huisje met diverse materialen.

Morgen moet ik werken, 10 jarig bestaan van onze woonvoorziening. Leuke dag voor mij en mn ouders passen op dus ach ik kom de dagen wel door zo met mn meiden.

Alleen wat een rot weer. get. Vanochtend wel droog boodschappen kunnen doen (al gingen we dan met de auto omdat ik de "grote" boodschappen ging doen) maar nu is het pet.

Nou ja, fijn weekend allemaal!
tip voor in bad!

Werkt hier erg goed. Dermalex badolie. Voelt een beetje vettend en de uitslag is volledig weg hier!

Ik heb ook nog dermalex creme voor eczeemplekjes. Werkt ook goed.

Verder heb ik ook speciale shampoo van zarqa baby.

Het is het proberen waard!
Ciao bella donnas! Ik kan t niet laten even een berichtje uit t zeer zonnige en warme Italia te posten! In het weekend wat regen gehad, maar verder prachtig weer. Vorige week zelfs 30 graden, deze week rond de 23. Wel beter voor de Minime's, al kwam Minime gister wel klappertandend en blauw t zwembadwater uit. Maarruh hij had t echt niet koud en wilde gewoon weer gaan zwemmen . Met Minime2 gaat t nu ook goed, na 20 dagen geen poep!!! had hij vanochtend gelukkig een dikke vette poepluier. We waren zo blij dat we met zijn allen een dansje hebben gedaan en nu ligt t ventje heerlijk te slapen.

We zijn naar Verona, Laziz en Milaan geweest. In Milaan mezelf verwend met te dure laarsen van D&G. Ik ga de prijs niet noemen, want eigenlijk schaam ik me een beetje . Borstvoeding is echt heerlijk zo op vakantie. Met t warme weer gewoon wat meer aanleggen en je niet druk maken over een magnetron in de buurt e.d.. De heenreis vond ik erg zwaar. Gelukkig t eerste stuk s nachts met 1slapend kind gereden. In totaal met 5 stops er 17 uur overgedaan. Minime had al 3 uur geslapen en we dachten dat die wel in slaap zo vallen, maar helaas hij vond het zo spannend en leuk en kon niet lekker in zijn stoeltje slapen dat hij maar 2 uurtjes heeft getukt. hij was, net als ons, helemaal gesloopt. Maar als je dan aankomt op een goede cmping met heerlijke pizza is alles weer ok.

Hier geen huidproblemen alleen met Minime toen hij 4 mndn was idd door de overgang van bv naar fv. Idd ook zemelenbad gebuikt van DA toen.

Zaterdag rijden we terug! Groetjes!!
Ooooh dat klinkt heerlijk findi!! Jaloers!!! Pizza mmmmmm

Geniet er nog maar lekker van.

Lot, mannetje alweer thuis. Vind het ook nooit erg als hij weg is maar toch eigenlijk ook best ongezellig.

Wat een eczeem allemaal zeg, is dat zo in opkomst ofzo??

Hidde had er geen last van en ik hoop nr 2 ook niet.

Hier retedruk, manlief is nog in holland aan het werk en ik nog hier. Ben gesloopt. Gelukkig komt hij vrijdag weer.

Maarrrrrr zeer goed nieuws, we hebben onze zaak verkocht in nederland per 01 oktober!!!!!! YES!!!

Dus per 01 okt is manlief gewoon weer vast hier op zijn (nieuwe) thuishonk.

Ben zondag alweer 20 weken en vrijdag 26 sept heb ik mijn 20 weken echo. Ben zooooooo nieuwsgierig. Heb geen flauw idee wat het zal worden. jongensnaam hebben we al dus dat zou makkelijk zijn

Hidde is maandag voor het eerst naar Kindergarten geweest. Vond hem best stoer hoor. Allemaal nieuwe kinderen en een andere taal, maar hij heeft zich prima vermaakt.

Ik ben maandag en gisteren er bij gebleven (op de achtergrond weliswaar) en vandaag heb ik hem gebracht en ben gelijk weggegaan. Hoop dat alles weer zo goed gaat, hij had er zin in.

Maar wat gaat dat snel zeg met kleine kinderen en een nieuwe taal. Net een spons!
Wat heerlijk dat de zaak verkocht is Barrel. Wat zal dat een rust geven om eindelijk weer samen in 1 land te bivakeren i.p.v. iedere keer op te moeten splitsen. EN wat een grote knul al zeg. Naar school en een andere taal leren. Ik zal blij zijn als Bikkel eindelijk in het Nederlands goed te verstaan is. Laten we aan een buiteblandse taal dus nog maar niet beginnen

Wat leuk een verslag vanuit Italië Findi. Verona zijn wij ook geweest. Was best een mooie stad.
Gefeliciteerd Barrel, weer een zorg minder!

En alweer 20 weken, wat gaat het hard he? Laat je het weten wat het wordt?

Findi: Jaloers!!!!

Wij zijn erg Italie gek, gaan eigenlijk elk jaar daar op vakantie.

Verona zijn we een keer noodgedwongen geweest ivm autopech: moesten daar naar een garage (voordeel dat we in een Italiaanse auto reden ) Om de tijd door te komen hebben we de stad verkend, helemaal niet verkeerd.

Donderdag alweer met F. naar het CB geweest, jeetje de tijd gaat echt snel: alweer 4 maand!

Ruim 5,5 kilo en 63 cm. Ze volgt keurig haar lijn. Ik vind het erg grappig dat ze precies dezelfde lijn volgt als T. (hoewel ze iets zwaarder en iets langer is, maar dat scheelt niet veel).

Wel heeft ze weer heel veel last gehad van die vervelende prikjes, maar gelukkig is ze daar nu voor een half jaar vanaf!

Fijn weekend allemaal!
O lekker op vakantie! Daar zou ik ook wel naar uitkijken, maar helaas zit het er voor ons even niet in aangezien Sofie ook nog niet kan lopen. Misschien een weekendje weg in november ofzo!

Barrel: Top zeg de tent verkocht! Hebben jullie daar geen zorgen meer over.

Ook wij moeten donderdag weer naar het cb voor de kleine grote man! Ben benieuwd hoeveel hij nu weer weegt, want ik breek mijn rug zowat!

Begin november moet ik met de meiden naar het cb! In ieder geval tegelijk, want anders zit ik er haast iedere week hihihi

Zo ik ga lekker bankhangen! tomannetje in poloën dus het rijk alleen!
Fijn zeg dat het goed gaat op de kindergarden Barrel. Spannend hoor morgen je 20 weken echo (pff gaat snel zeg). Maar ook weer erg leuk om te zien hoe het allemaal groeit.

Woh Findi, klinkt goed !!

Madootje; wat heerlijk dat je het naar je zin hebt, tis toch altijd afwachten met een nieuwe baan. Je denkt er goed aan te doen maar het moet toch altijd weer blijken!

En dan is het goed te horen dat je mag blijven

Ernie; Lotje is ruim 10 maanden. Geef nu geen bv meer. Gaf nog 1x per dag maar Lotje wilde op een gegeven moment niet meer drinken...er zat blijkbaar ook niet meer, heb geen een keer nog hoeven kolven...

Vond het wel jammer dat ik niet bewust heb kunnen stoppen, zo van dit is de laatste keer... maar ze heeft lang bv gehad en dat had ik van te voren niet gedacht.

Van de week met Marit op het CB geweest. Ze is 0.99 cm en 15,4 kg. Met haar gewicht is ze naar de middellijn gegaan en qua lengte zit ze er iets onder. Klopt ook wel want ze eet beter!

En ze gaat heel snel (nou ja voor zover dat kan ze is best laat) met zindelijk worden. Overdag is ze zindelijk alleen nog niet van ontlasting. en wil niet meer op het potje maar op de toilet. Goed van haar. Ben nu blij dat we het niet gepusht hebben, wel veel benoemt en uiteindelijk de stickers..!

Nou ga naar mn werk, moet opschieten.. lang leve de file!
Even van de daken schreeuwen:

WE KRIJGEN EEN DOCHTER

De echo was super en emotioneel.

Alles was op schema en zoals het moest zijn ja en dan als klap op de vuurpijl kregen we te horen dat het een meisje is.

Wat een rijkdom!

Zit lekker op mijn roze wolk.
Wow Barrel. Gefeliciteerd. Wat leuk een meid erbij!
Blijf lekker op die roze wolk Barrel!

Het is super leuk een meisje na en jongen (spreekt een blije mama) Leef je lekker uit bij het shoppen, er is zoveel leuks te koop (en wat roze allemaal!)

Dames het is alweer een jaar geleden dat we bij elkaar zijn geweest, vinden jullie het leuk om nog een keer af te spreken of is iedereen te druk, druk, druk???
Super Barrel, een meisje!!! en fijn dat alles goed was!

Lijkt me leuk charly om nog eens wat af te spreken!

Onze kleine grote man weegt inmiddels 6800 gram en is 62 cm. Kwa gewicht iets boven het gemiddelde, maar verder alles volgens de lijn. Mijn borstvoeding doet het in ieder geval nog prima. Hij slaapt nu ook de nachten door ( we hebben hem 3 nachten beneden neergelegd zodat we hem niet horen en nu in zijn bedje slaapt hij door tot 7.15 uur , gemeen he, maar werkte bij Sofie ook erg goed ) Ik krijg nog grote glimlachen van hem, dus hij vindt me nog lief.

fijn weekend allemaal.
GEFELICITEERD BARREL!!!

Woh wat fijn dat alles goed is en natuurlijk ook ontzettend leuk dat jullie een dochter krijgen!!

Wat heerlijk Tomaatje dat jullie nu ook de nachten door kunnen slapen, breekt toch he op op een gegeven moment.

Hoe is het op je werk?

Las op je hyves dat je weer begonnen was...

We zijn hier weer allemaal verkouden, ga maar weer starten met vit.. heeft vorig jaar Marit ook geholpen.

Fijn weekend allemaal.
Wauw Barrel! Ein richtiges Mädchen!! (Pff, mijn Duits moest van héél ver komen...) Gratuliere!

En afspreken? JAAAAH! En dan deze keer graag niet op 13, 14 en 15 februari want dan hebben we weer een voorstelling. Maar voor alle andere opties: JAAAH!

Het zemelenbadje heb ik inmiddels in huis en dat vind ik en stuk plezieriger dan de badolie. Hij wordt hier tenminste niet zo glibberig van, wel zo veilig. Huisarts vond het prima dat ik sudocreme smeer: ieder kind reageert anders en zijn huid zag er goed uit vond ze. Moeten er wel heel alert op blijven. Dus als de plekken weer erger worden dan toch weer op controle. De plekken op zijn borstkas zien er nu prima uit, alleen verschijnen er nu ook weer orde plekken op zijn rug...hmmm...zou dat ook onder verergeren vallen? Op de ene plek verdwijnen ze en op de andere plek verschijnen ze... Sudo dan ook maar z'n ruggetje nu.

Borstvoeding (voor zover er nog iets uitkomt) geef ik alleen nog 's nachts (nog steeds helaas...) en 's ochtends. Jammer dat je het voor je gevoel niet echt hebt kunnen afsluiten, Lot.
quote:Ernie75 schreef op 27 september 2008 @ 20:37:

En afspreken? JAAAAH! En dan deze keer graag niet op 13, 14 en 15 februari want dan hebben we weer een voorstelling. Maar voor alle andere opties: JAAAH!

Erg gezellig! ik ben voor, maar idd niet in februari. Iets in me zegt dat ik dat sowieso niet ga redden

Maar januari ofzo, leuk!
Ja leuk afspreken!! In zo'n speeltuin, dat was echt gezelli!

Afgelopen donderdag ook naar CB geweest. Minime woog 17 kilo bij 101.5 cm en Minime2 6730 gram bij 63 cm (Ze gaan ong. gelijk op Tomaatje!) Ik ga denk aankomende nacht de slaapkamerdeuren ook maar dicht doen van ons en van Minime2. Hij komt elke keer om half vijf, dan plug ik er een fup in die hij er elk half uur weer uit spuugt. Uiteindelijk geen ik het om half zeven op en geef ik eten, waarna hij weer een uurtje tukt. Ik wil eigenlijk in de laatste voeding wat rijstebloem doen, maar t kolven gaat niet echt super. Ik heb maar 1 keer een tsr.

Hier ook snottebellen en een beetje oorpijn bij Minime. Ik heb sinasprilletjes gekocht maar die mot ie niet. En ook geen paracetamolletje in zijn holletje.

Woensdagavond naar t toneelstuk: Knielen op een bed van 1000 violen. Net wat opgezocht op internet, maar t wordt een pittig stuk.

Wat super Barrel een koningskoppel! Gefeliciteerd, altijd fijn om te zien dat alles erop en eraan zit. Hoe gaat t trouwens met je zus?
He Barrel, te gek een meisje erbij. Leuk, veel roze, en zoveel meer leuke kleertjes dan met jongens, hahahaha!! Fijn dat alles goed is met je kindje, nog belangrijker.

Afspreken lijkt me leuk, even onder voor behoud hoe het met dat stomme nieuwe huis gaat... wordt al weer 2 maanden later opgeleverd namelijk februari....we zijn nu druk met uitzoeken van keuken, vloeren, badkamer etc.

Wat een grote kids hebben jullie toch allemaal, hihi! Amelie is een onderdeurtje, 93 cms en 14,5 kgs. Thibault doet het daarin tegen helemaal volgens de gem. lijn 71 cms - 8,5 kgs.

Hij heeft bijna zeker km-allergie, ben zelf helemaal gestopt met km-producten, en hij krijgt sinds een week pepti +BV- en jahoor zijn gezicht is een stuk rustiger. Volgende week weer gesprek met CB, komen zelfs bij ons thuis, en bekijken hoe we het verder gaan aanpakken. Eindelijk eens een goed advies van hun.

Bijna afscheid van BV, Ernie ? En Lot, helemaal geen afscheid, snik? Ik vind het 's nachts toch wel erg makkelijk hoor. Ons mannetje is ook snot verkouden en heeft 's nachts vaak mama-honger, dus....ik wil het nog wel een maand volhouden of langer, hahaha, zie wel. Hoef in ieder geval overdag niet meer af te kolven. Dat scheelt zoveel.

Hij kruipt door de kamer, gaat zitten, heeft 6 tanden en begint met zijn eerste woordjes, en dat allemaal binnen 2 weken. Hoe bedoelt u mama is trots ?

Geloof dat ik nu maar mijn oogjes moet sluiten, voordat kleine draak weer gaat hoesten en dus wil drinken.
Stijn heeft inmiddels ook al 7 tandjes en scherp dat die krengen zijn...! Kruipen (nou ja, tijger-schuif-kruip-combi) is hier ook erg geliefd, maar zelf gaan zitten of praten? Nee hoor, de Erniemannen doen het rústig aan... (Maar ben evengoed supertrots op ze!)
Ja zeg, en Bink heeft nog steeds maar 2 tanden . Hij is wel druk aan het kletsen. Zijn woordenschat is nu al groter dan die van Bikkel rond zijn tweede verjaardag. Al schoot die natuurlijk gewoon niet op met praten.

Findi, je hebt sinaspril ook in siroopvorm. Misschien is dat een idee voor Minime. Bikkel vindt het in ieder geval erg lekker en slurpt het liefst in een keer het hele flesje leeg.

Sams, wat vervelend aan de ene kant dat het toch een koemelkallergie blijkt te zijn. Hopelijk groeit hij daar goed overheen. Wel prettig dat het beter gaat met zijn huidje nu de oorzaak lijkt te zijn gevonden.

Afspreken lijkt me leuk. Ergens in januari lijkt me dan prima zolang het maar niet het aller laatste weekend is, want dan gaan Madokus en ik er samen twee nachtjes tussenuit.

Bij Bikkel begint eindelijk het hele traject een beetje te lopen. We hebben vorige week een intakegesprek gehad en ik werd vanmorgen gebeld voor de eerste vervolgafspraak.
Joehoe
Joehoe !!

Rustig hier he ?!?!?!

Wat een verschil met de ontwikkelijk van de kindjes en tanden.

Spannende tijd met Bikkel.

Moet weer gaan manlief is net in ziekenhuis geweest voor check.
Het is zeker rustig.

Volgende week wordt Mellanie alweer 1 jaar. Gaat heel snel. Ze loopt en kruipt nog niet.

Volgende week weer voor controle naar het cb toe. Volgens mij krijgt ze dan ook een prik (weet het niet zeker).
Spannend Madootje, voelt zeker als een opluchting, een soort van nieuwe start? Succes iig.

Dat gaat echt snel Truusje. Suzanne was toch ook niet snel met kruipen en lopen? Zal wel in de genen zitten dan.

Een paar dagen geleden heb ik het topic van Riz gelezen en ik kon de tranen gewoon niet binnen houden. Wat hebben we toch een geluk met onze prachtige gezonde kindjes. Op dat moment had ik ook net Minime2 aan de borst. Die was helemaal nat van t traanvocht.

Er is geen land te bezeilen met Minime. Oke hij is wel een beetje grieperig, maar hij spreekt alles tegen en is zelfs onbeleefd, terwijl we hem iets anders leren. Pfff hebben jullie dat ook met jullie oudsten, ik word er echt moe van. Soms zit hij letterlijk de halve ochtend in de hoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven