Geld & Recht alle pijlers

Webdesign kat in zak

14-09-2015 13:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Pfff ik zit zo met de handen in het haar, weet niet hoe ik dit aan moet pakken... Wat m'n rechten zijn.

Misschien kunnen jullie helpen?

Ik heb in januari een Groupon gekocht bij een webdesignbedrijf, om een website te laten maken. Dit is voor mijn eigen bedrijf wat ik naast mijn werk aan het opzetten ben. (Handgemaakte producten).

Ik heb alle tekst en afbeeldingen 1 februari bij ze aangeleverd. Nu midden september heb ik nog steeds geen website die af is.

Er is al wel twee keer een proefversie afgegeven, maar die was zeer ondermaats. Gewoon ongelooflijk dat ze dat durfden af te leveren (witte vlakken die over tekst heen liepen, afbeeldingen die half weg vielen etc).

Ze blijven 'bezig'.

Nu zijn ze zogenaamd weer mijn website aan het 'verbeteren' maar ze leveren dus steeds iets slechts af (geloof me, ik ben echt niet pietluttig, ik wil gewoon mijn website de lucht in maar zo KAN het gewoon niet).

Ze zijn daarbij ook ontzettend slecht bereikbaar, ze zouden mij vorige week maandag terugbellen, maar tot op heden niks.

Ik kan natuurlijk zelf bellen, maar hoe zorg ik dat er ook echt iets gebeurt?

Ik zou best van ze afwillen en opnieuw beginnen, maar ik denk dat ik aan ze vast zit.

Ik ben verplicht de hosting af te nemen voor een jaar, na oplevering van de website.

En het allerbelangrijkste, ze hebben voor mij de domeinnaam geregistreerd. Die kan ik dan denk ik niet op mijn naam overzetten als ik met ze 'breek'.

Wat zouden jullie doen?

Sorry voor lange verhaal... Ik hoop dat er iemand tips heeft. Heel hartelijk dank alvast!!
Wat ik zou doen is mijn rechtsbijstandverzekering bellen, en vermoedelijk ze in gebreke stellen.
Ik zou ze zeker in gebreke stellen, want dit is gewoon slecht werk leveren. Staat er in het contract geen verwachte einddatum voor de oplevering?
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Wat voor Groupon deal is dit? Wat een slechte zaak!

Je kunt natuurlijk aan ze laten weten dat je niet tevreden bent en dat je graag wilt dat ze stoppen met het werk aan jouw site, en dat je dat op een andere manier gaat oplossen. Ik denk wel dat je je geld kwijt bent. Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald via die Groupon-deal?
Wat eten we vanavond?
Ik weet niet wat voor contract je met ze hebt maar zij mogen ook niet zomaar de boel rekken. Daar heb jij schade van. Als zij niet op tijd en correct kunnen leveren zou je het contract met ze moeten kunnen verbreken. Als zij wanprestatie leveren heb jij het recht om weg te gaan. Voor wat betreft de domeinregistratie, staat die op hun naam of op jouw naam en hebben zij het werk daarvoor gedaan?

Het zou vreemd zijn dat de domeinregistratie op hun naam staat, in dat geval kunnen ze daar alles mee doen en jij niks.

Kijk dus eerst na op wiens naam deze registratie staat. De kosten van het registreren zal jij wel moeten betalen of verrekenen met de Groupon voucher..

Stuur ze een aangetekend schrijven dat je nu binnen 2 weken een goede werkame website eist en dat je als dat niet lukt het contract met hun verbreekt. Dus dus ook het hosten van de website. Vraag dan ook de kosten van de Grouponbon terug.

Zorg ervoor dat je alle communicatie op papier hebt (liefst mail). Telefonische afspraken kan je nooit bewijzen. Mochten ze je bellen dan bevestig je het gesprek en wat er besproken is en vraag je hun om te bevestigen dat het klopt wat besproken is.

Mocht je iemand zoeken voor je website dan weet ik iemand voor je. Het is een meisje van 22 die net is afgestudeerd die hele mooie dingen maakt (ook kan laten zien). Ze fotografeert ook heel goed.

Ze is op zoek naar werk en is dus ook niet duur. Mocht je eronderuit kunnen komen en evt interesse hebben dan kan je mij een pb sturen.

Je kan ook even contact opnemen met het Juridisch Loket. Daar kunnen ze je precies vertellen waar je recht op hebt en misschien hebben ze ook wel standaard brieven voor dit soort zaken.

Succes
Ja ik heb 100,- betaald.

Volgens mij. Ik ga even alles erbij zoeken.

Het geld ben ik kwijt, dat geeft niet. Maar hoe kom ik hier op een goeie manier vanaf?

Ik eb net de rechtsbijstand gebeld, maar helaas ik ben alleen verzekerd voor als ik zelf word aangeklaagd.

Het contract ga ik er even bijzoeken. Volgens mij stond daar geen einddatum in.
Je kunt trouwens ook bij Groupon een klacht indienen dat dit bedrijf geen fatsoenlijk werk levert. Geen idee of ze daar wat mee doen, maar ik zou ze hier zeker over informeren.

Verder helemaal eens met Veensteker, een termijn van twee weken is redelijk.
quote:kniesoor schreef op 14 september 2015 @ 13:31:

Ja ik heb 100,- betaald.

Het geld ben ik kwijt, dat geeft niet. Maar hoe kom ik hier op een goeie manier vanaf?

Ik eb net de rechtsbijstand gebeld, maar helaas ik ben alleen verzekerd voor als ik zelf word aangeklaagd.

Het contract ga ik er even bijzoeken. Volgens mij stond daar geen einddatum in.100e..... sorry hoor maar daar kun je ook echt helemaal niets van verwachten. Een domeinregistratie en hosting kost per jaar al een kleine 20e (en dat is heeel goedkoop). Blijft er 80e over, zelfs voor een Pool is dat amper 4u werken. En een beetje site met ontwerp red je echt niet in 4u.
100 euro? If you buy peanuts, you get monkey's... Wat had je verwacht voor dit geld? Niet om lullig te doen, maar wat is jouw uurtarief?
quote:makreel schreef op 14 september 2015 @ 13:29:

Wat voor Groupon deal is dit? Wat een slechte zaak!

Je kunt natuurlijk aan ze laten weten dat je niet tevreden bent en dat je graag wilt dat ze stoppen met het werk aan jouw site, en dat je dat op een andere manier gaat oplossen. Ik denk wel dat je je geld kwijt bent. Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald via die Groupon-deal?aha. Waarom?

Ja ik heb 100,- betaald.

Het contract ga ik er even bijzoeken. Volgens mij stond daar geen einddatum in.100,-? Ehm, ja, niet om lullig te doen, maar wat verwacht je daar zo ongeveer voor?
quote:iusco schreef op 14 september 2015 @ 13:35:

100 euro? If you buy peanuts, you get monkey's... Wat had je verwacht voor dit geld? Niet om lullig te doen, maar wat is jouw uurtarief?Voor 100e lever ik een uurtje werk.... voor vrienden of startenden met een leuk idee wil ik daar wel eens 75e van maken. 100e voor een complete website klinkt behoorlijk fishy.
In het voorjaar was er een item in radar over een bedrijf dat ook zo te werk gaat.

Misschien kun je dat eens opzoeken.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.

Ja ik heb 100,- betaald.

.

Sorry hoor. Maar jij die een eigen zaak wil beginnen verwacht écht voor dit bedrag een website??

Joh dat krijg ik al als ik het gratis/belangeloos doe.

Wel in de vorm van een cadeau bon of een hebbeding (want het wás belangeloos) maar dat word dus een aardigheidje gevonden.

Niet zo heel gek als een beetje site (ontwerp, uitwerking en content) al echt minstens 500 kost en dan ben je al spekkoper en is het een hobbyist.
Nee, de hosting zit hier nog niet bij. Dat komt nog maandelijks, ik geloof inderdaad twintig euro per maand.

Nee ik begrijp dat het goedkoop is, daarom heb ik ook niet te hoge eisen gesteld en lang gewacht.

Maar dan moeten ze zoiets ook niet aanbieden, toch?

Vraag dan 400,- ofzo en lever gewoon iets af.

Zij hebben zelf die Groupon aangeboden natuurlijk (dat is zo goedkoop omdat het veel mensen bereikt en goeie reclame is/kan zijn).

Veensteker, dankjewel, ik zou dat wel willen maar ik hoop dat ik die domeinnaam kan behouden.

Ik kan dus niet nazoeken op wiens naam het staat, want ik heb niks op contract ofzo

Zij hebben de domeinnaam geregistreerd voor mij, zo 'hoorde dat' volgens hen.
quote:nina1966 schreef op 14 september 2015 @ 13:39:

[...]

Sorry hoor. Maar jij die een eigen zaak wil beginnen verwacht écht voor dit bedrag een website??

Joh dat krijg ik al als ik het gratis/belangeloos doe.

Wel in de vorm van een cadeau bon of een hebbeding (want het wás belangeloos) maar dat word dus een aardigheidje gevonden.

Niet zo heel gek als een beetje site (ontwerp, uitwerking en content) al echt minstens 500 kost en dan ben je al spekkoper en is het een hobbyist.Ik zie de adder wel.... bedrijf registreert de site en doet de hosting. Daar gaan ze de winst uit halen
Als ik het goede bedrijf heb gevonden, staat er op de website bij de veelgestelde vragen dat ze meestal binnen vier weken een site opleveren. Klopt het dat je kon kiezen uit 10 designs?
quote:kniesoor schreef op 14 september 2015 @ 13:41:

Nee, de hosting zit hier nog niet bij. Dat komt nog maandelijks, ik geloof inderdaad twintig euro per maand.

Nee ik begrijp dat het goedkoop is, daarom heb ik ook niet te hoge eisen gesteld en lang gewacht.

Maar dan moeten ze zoiets ook niet aanbieden, toch?

Vraag dan 400,- ofzo en lever gewoon iets af.

Zij hebben zelf die Groupon aangeboden natuurlijk (dat is zo goedkoop omdat het veel mensen bereikt en goeie reclame is/kan zijn).

Veensteker, dankjewel, ik zou dat wel willen maar ik hoop dat ik die domeinnaam kan behouden.

Ik kan dus niet nazoeken op wiens naam het staat, want ik heb niks op contract ofzo

Zij hebben de domeinnaam geregistreerd voor mij, zo 'hoorde dat' volgens hen.Ja zeg maar dag met je handje.... weg domeinnaam. Die mag je overkopen voor een leuk bedrag schat ik zo in.
Als het bedrijf zich niet aan de deal kan houden hadden ze niet met Groupon in zee moeten gaan, het is natuurlijk verschrikkelijk goedkoop, maar dat heeft het bedrijf toch echt zlf gewild, dan moet je voor dat bedrag ook leveren vind ik.

Heb je ze al gebeld dat je de samenwerking wilt beëindigen, waarschijnlijk zijn ze alleen maar blij als je wilt stoppen en dat ze het geld mogen houden. Je krijgt gewoon je gegevens hoe je moet inloggen. Etc. Lijkt mij, mochten ze dat niet doen, dan kun je altijd naar een juridisch loket stappen.
Ik zou me niet zo druk maken, eerlijk gezegd.

Zet zelf een nieuwe website in elkaar op Weebly of Squarespace, prachtige templates daar. Neem de pro versie en registreer een andere domeinnaam, gewoon met een andere extensie, bijv .info .biz .com.
Hoe gehecht ben je aan je domeinnaam? Heb je dat bijv. op je drukwerk laten zetten of als logo gebruikt? IK zou zelfs overwegen om dat gewoon helemaal achterwege te laten. Een juridische procedure duurt erg lang en jij wilt waarschijnlijk zo snel mogelijk online? In dat geval zou ik een nieuwe url verzinnen, een fatsoenlijk bedrijf in de hand nemen en binnen no-time mn website de lucht in knallen. Het gedoe met dit bedrijf kan je daarna wel doen. Maar reken er op dat je dan lang onderweg zult zijn.
Raar verhaal. Het maken van een website neemt flink wat tijd en werk in beslag. Voor de mijne betaalde ik twee jaar geleden 2000 euro, maar ik had dan ook wat extra functies nodig. Updaten kost mij nog jaarlijks 500 euro aan nieuwe versies, updates, virusscanners, uitbreidingen, hosting per maand, verlenging domeinnaam.

Overigens mag je bij groupon alleen meedoen als aanbieder wanneer je 50% van het aanbiedingsbedrag aan hen geeft. Van jouw 100 euro zijn er dus 50 naar Groupon gegaan. Wat verwacht je zelf voor een website wanneer de maker er zo'n één tot twee uur aan tijd in kan/wil stoppen om het voor hem fair te houden?

Ik zou sowieso de aanbieder even aanmelden bij Groupon. En de rest als verloren zien.

Je domeinnaam kan je overigens vrij elders onderbrengen mits je een overeenkomst hebt dat jij opdracht geeft dat zij je naam registreren. Of je kunt een nieuwe naam overwegen of er .eu of .com of .nl achter zetten. Of je kunt wachten tot het domein vrijvalt. Dit is meestal na één jaar, en ik denk niet dat zij voor je gaan betalen voor verlenging.

Wat je ook kunt doen is de nieuwe op .eu zetten en na een jaar de oude .nl erbij kopen en dan de oude een jaar aanhouden en in die tijd door je provider automatisch laten doorlinken naar je nieuwe site.

Oplossingen genoeg dus. Succes! :-)
Voor 100 euro maakt echt geen gek een webshop. Het is begrijpelijk dat je bagger krijgt, sorry.
ja je kon kiezen ui 10 designs, ik wil even erbij zeggen dat het NIET Wijngaarde Webdesign is. Ik heb daar ook een website lopen (ook via groupon) en deze firma is echt TOP!

Daar had ik toentertijd ook weinig voor betaald, weet het bedrag niet meer, maar die hebben alles heel netjes afgehandeld en ik zit daar nog steeds met veel plezier.

Helaas ben ik dus ook met die andere in zee gegaan... Veel spijt van!
Het is geen webshop, alleen gewoon een website van een Wordpress template.

De gegevens leverde ik zelf aan dus ze hoeven er bijna niks voor te doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven