Geld & Recht alle pijlers

Webdesign kat in zak

14-09-2015 13:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Pfff ik zit zo met de handen in het haar, weet niet hoe ik dit aan moet pakken... Wat m'n rechten zijn.

Misschien kunnen jullie helpen?

Ik heb in januari een Groupon gekocht bij een webdesignbedrijf, om een website te laten maken. Dit is voor mijn eigen bedrijf wat ik naast mijn werk aan het opzetten ben. (Handgemaakte producten).

Ik heb alle tekst en afbeeldingen 1 februari bij ze aangeleverd. Nu midden september heb ik nog steeds geen website die af is.

Er is al wel twee keer een proefversie afgegeven, maar die was zeer ondermaats. Gewoon ongelooflijk dat ze dat durfden af te leveren (witte vlakken die over tekst heen liepen, afbeeldingen die half weg vielen etc).

Ze blijven 'bezig'.

Nu zijn ze zogenaamd weer mijn website aan het 'verbeteren' maar ze leveren dus steeds iets slechts af (geloof me, ik ben echt niet pietluttig, ik wil gewoon mijn website de lucht in maar zo KAN het gewoon niet).

Ze zijn daarbij ook ontzettend slecht bereikbaar, ze zouden mij vorige week maandag terugbellen, maar tot op heden niks.

Ik kan natuurlijk zelf bellen, maar hoe zorg ik dat er ook echt iets gebeurt?

Ik zou best van ze afwillen en opnieuw beginnen, maar ik denk dat ik aan ze vast zit.

Ik ben verplicht de hosting af te nemen voor een jaar, na oplevering van de website.

En het allerbelangrijkste, ze hebben voor mij de domeinnaam geregistreerd. Die kan ik dan denk ik niet op mijn naam overzetten als ik met ze 'breek'.

Wat zouden jullie doen?

Sorry voor lange verhaal... Ik hoop dat er iemand tips heeft. Heel hartelijk dank alvast!!
quote:spectral schreef op 14 september 2015 @ 13:42:

[...]

Ik zie de adder wel.... bedrijf registreert de site en doet de hosting. Daar gaan ze de winst uit halen Ik snap het soms echt niet hoor. Als je een bedrijf(je) wil/gaat beginnen lees je je toch in? Ga je toch uitzoeken wát je precies nodig hebt? Ook kwa data verkeer, wat je verwacht (in den beginne natuurlijk niet zo veel) dus waar kun je laag beginnen en makkelijk bandbreedte bij kan kopen etc.

De site zelf komt later wel. Je gaat toch éérst kijken welke host voor jou geschikt is.

(lijkt mij dan hé)
Oké, monsterpinguin, klopt dat is ook nog een goeie optie.

In ieder geval hebben jullie me weer even op weg geholpen.

Ik kap gewoon met ze denk ik, en dan nieuwe domeinnaam inderdaad.

.com bestaat nog wel! En dat is ook prima.

Superbedankt voor de tips hoor!
Een vast ontwerp in Wordpress kost ze een paar uurtjes. Daarbij hebben ze een flinke korting via Groupon gegeven. Oorspronkelijke prijs zal iets van 300 euro geweest zijn. Dit is alleen maar om klanten te trekken, mn de jaarlijkse hosting en domeinkosten.

Check via SIDN (Whois) of het domein wel op jouw naam staat.

Stuur een aangetekende brief met wanprestatie, per direct stoppen, EIS het bedrag terug (ex. domeinkosten) binnen 30 dagen terugbetaald, anders advocaat. Vraag de authorisatiecode op en verhuis het domein. Kans is heel groot dat ze gelijk toegeven. Gewoon doen! Dit ga je zonder problemen winnen.
Om te kijken of het domein op jouw naam staat, kan je bij de volgende websites kijken:

- .nl: www.sidn.nl, en dan bij "Check uw domeinnaam" je domeinnaam intypen, enter klikken en het vinkje dat je akkoord bent aanvinken.

- .com, org, net, ...: who.is, domeinnaam invullen en op enter klikken.

- .eu: www.eurid.eu, domeinnaam intypen, enter, code invullen en op "more information" klikken.

Als er bij "Houder" of "Registrant" jouw naam staat, ben jij de wettelijke eigenaar van de domeinnaam en kan je deze verhuizen naar een andere provider. Als daar de naam van het bedrijf staat, kan je vragen hoeveel de domeinnaam je gaat kosten (ook altijd de algemene voorwaarden erop nalezen!) of wachten tot ze deze laten vervallen. Sommige bedrijven houden de domeinnamen echter heel lang vast en heeft wachten geen zin.
Wat ontzettend slecht van dit bedrijf. Nu zou ik zelf zoiets nooit via groupon doen, maar goed dat is te laat.

Mijn vriend is zelf webdesigner en hij zegt dat zo'n site als hoe je het omschrijft maximaal een weekje zou moeten kosten. Dat het nu nog niet klaar is, is dan ook te gek voor woorden.

100 euro is trouwens ook wel heel weinig voor een website, dan kun je ook niet veel verwachten. Maar alsnog is dit geen stijl.
Het is in mijn optiek niet eens meer de moeite waard om een Wordpress template aan te leveren. Tegenwoordig heb je met Squarespace, Weebly en dergelijke als leek zo gemakkelijk een site in elkaar gedraaid, en zo netjes ook, dat het niet meer de moeite is om meer tijd en geld er in te steken.
Wanneer je mij even een privebericht stuurt dan wil ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven