Uitgerekend in 2016

14-09-2015 13:28 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf praat ik mee in verschillende topics maar ik ben een erg actieve forummer en vind het leuk om lekker te kletsen. Ik wil dus graag een nieuw topic openen voor meiden die ook lekker willen kletsen. Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend in 2016 of dat nou januari of mei is dat is geen probleem.

naamleeftijdkindjeuitgerekendafsprakengeslachtNoctua311e17 januari29 oktober controle verloskundigemeisjeImikgirl291e22 januarijongen Ruthje91241ejanuariEndatisnr4364e5 februari4 Februari bevallen van een dochterDerpina252e20 februarimeisjeDreamer-89261e25 februari30 december intake kraamzorg, 8 januari controle verloskundige, 29 januari liggingsechomeisjeKruimeltje1234331e27 februarijongenDesiree198812731 maartliefzoontje322e11 april27 oktober controle verloskundigemisstiek2015291e14 april6 november geslachtsbepaling echo, 1 december 20 weken echoKoelkastdeur2emei
Hoi dreamer!

Wat leuk! Ik schrijf zelf ook mee in het topic uitgerekend eerste helft april, maar nog een topic erbij is wel leuk! ik hou wel van schrijven!

Ik ben 27 jaar, 6 jaar samen met mn vriend en 3 katten, en uitgerekend op 31 maart! Ik heb vanochtend mijn termijnecho gehad en was een week langer zwanger dan ik had gedacht, heel mooi dus!

Ben nu 11 weken en 4 dagen :-)

Maar een meisje dus! Superleuk!! Ik denk zelf dat we een jongetje krijgen!! Heb je al een buik? Ik wel al best wel!! Maar vooral opgedrukte organen denk ik :-D
Desiree ja precies ik vind dat dus ook lekker een topic erbij aangezien ik van praten hou haha!

3 katten wat leuk! Wat voor katten heb je? Ik heb 2 chihuahua's!

Super dat de termijnecho goed was! En altijd fijn als je langer zwanger bent haha scheelt weer een weekje! Ga je nu iedereen het goede nieuws vertellen?

Ik ben vandaag 16+4 dus we schelen precies 5 weekjes. Ik heb al een buik ja ik had die al best vroeg met 7 weken paste ik eigenlijk al me broeken niet meer en ben toen leggings gaan dragen en jurkjes omdat ik zoiets had van positie kleding is het nog wel vroeg voor maar na de termijnecho met 10 weken heb ik me er toch aan over gegeven en het zit heerlijk haha.

Ga je ook een geslachtsbepalingsecho doen of wacht je netjes tot de 20 weken?
Leuk ik wil mee schrijven !

Ik heb bij de eerste in zo'n soort gelijk topic mee geschreven. "Uitgerekend in de komende 9 maanden". Dat was erg gezellig en een leuk clubje aan over gehouden .

Ik ben dus Derpina zwanger van de tweede (een meisje we hebben een geslachtsbepaling gehad) uitgerekend in februari en nu dus 17+3 zwanger.

Derpje (jongen) is 1,5 jaar .
@Desiree Fijn een goede termijn echo !

Hier klopte het voorgevoel 2 keer, en allebei de keren te nieuwsgierig om te wachten tot de 20 weken echo.

Hier ook een poezenbeestje .
Derpina leuk dat je meeschrijft! Ook ik had sterk het voorgevoel dat het een meisje zou worden maar vriendlief ging uit van een jongen hij vond het ook even niet zo leuk toen bleek dat het een meisje werd. Gelukkig was hij na een paar uurtjes bijgedraaid nu vind hij het hartstikke leuk! Ik was ook te nieuwsgierig om te wachten tot 20 weken maar ben toch wel benieuwd of met 20 weken ons meisje nog steeds een meisje is! Al zei de echoscopiste met 100% zekerheid dat het een meisje is er was geen twijfel over mogelijk dus daar gaan we gewoon vanuit.
Mijn (bijna) man, had stiekem het gevoel van een meisje maar riep heel hard een jongen omdat hij een meisje stiekem wel spannend vind.

Maar hij is er inmiddels ook aan gewend maakt nu al steeds vergelijkingen met Derpje en de baby

Heb je al geshopt ?
Leuk leuk, hebben we al 3 dames!! :-D

Jullie lopen wel iets voor maar dat is ook wel weer leuk want dan kan ik een beetje van jullie afkijken hihi..

Wij hadden het 3 september al verteld aan iedereen! Want heb toen de vroege echo gehad en mn vriend en ik voelden dat we er wel aan toe waren :-)

En wachten tot de 20 weken echo? Neeeee! Dat kan ik niet hoor en wij willen ook zeker wel weten wat het word.

Ik kan me trouwens helemaal vinden in dat broeken passen niet meer. Ik heb vorige week 2 zwangerschapsbroeken aangeschaft en moet zeggen dat dat inderdaad heerlijk zit zoals je zegt Dreamer!

Mijn kitties zijn gewoon 3 huis tuin en keukenkatjes van 3, 4 en 5 jaar :-D Ik vind chi's ook zoooooo leuk!!!! Echt van die lekkere beestjes gewoon! En derpina, kattenbeestjes zijn ook gewoon leuk! (en zacht)

Derpina je hebt dus al een kleine, wat leuk! ervaar je de zwangerschap nu dan ook heel anders dan de eerste? Voelt het allemaal minder spannend?

En jullie allebei dus een meisje! oohhh tof! ik wil het ook zo graag weten hooooor! Spannend spannend..nu eerst weer een hele tijd wachten dan maar!
Ik wil ook heel graag meeschrijven! Ik ben Ruth, 24 jaar en zwanger van ons eerste kindje! Deze week de 20 weken echo, zo spannend. En dan horen we eindelijk of we een jongen of meisje krijgen

Ik ben eind januari 2016 uitgerekend.
Hi allemaal. Leuk zo'n topic! Ik kan nog net meeschrijven . Half januari uitgerekend van ons meisje! Eerste kindje en we vinden het zo spannend. Tijdje geleden verhuisd en we hebben nog een hoop te doen voor haar komst. Dat ik nu met een gebroken hand thuis zit helpt daar niet bij.

Hoe verloopt de zwangerschap bij jullie? Weinig klachten of juist heel veel? Al druk spulletjes aan het verzamelen?
Aangezien we nu al met 5 zijn kan ik denk ik de tabel wel gaan maken! Graag leeftijd, uitgerekende datum, hoeveelste kindje, afspraken en het geslacht doorgeven! Als je het geslacht nog niet weet dan natuurlijk niet en als je het niet wilt weten dan graag verrassing neerzetten!

Derpina: natuurlijk heb ik al geshopt haha kon het niet laten. voordat ik wist dat het een meisje werd heb ik al wat neutrale dingen gekocht en nu natuurlijk veel roze! Wij hebben de kinderkamer, kinderwagen en maxi cosi ookal gekocht.

Desiree: super schattig toch die huis tuin en keuken katjes haha! Ik had het ookal verteld aan een aantal mensen voor de termijn echo omdat als het mis zou gaan ik het toch met die mensen wilde delen.

Ruthje9: gezellig dat je meeschrijft en wat goed dat je hebt kunnen wachten tot de 20 weken echo haha ik heb zelf weinig geduld!

Noctua: welkom! En ik snap wat je bedoeld ons huis is pas klaar in december en dan moeten we dus nog alles in gaan richten hoop echt dat de bouw niet uitloopt want anders word het nog een beetje stressen. Vervelend van je gebroken hand! Hoe is dat gekomen? Ik ben tot 15 weken zwangerschap erg misselijk geweest met spugen dat is gelukkig nu al 2 weken over! Thank God mijn vriend had al een bijnaam voor me kotsie klotsie haha wel heeft hij alvast geoefend met staartjes maken elke keer als ik boven de wc hing kwam hij me haren vast maken en een glas water neer zetten er lief van hem. Verder ben ik nu sinds vrijdag een buikgriep te pakken wat gepaard gaat met buikkrampen en diarree was erg bang de eerste nacht gelukkig stelde de verloskundige me gerust het kan geen kwaad voor de kleine mits je niet uitgedroogd raakt en mocht even langs komen om het hartje te luisteren daar was ik erg blij mee.

Ondanks ik nu al bijna 17 weken zwanger ben ben ik nog steeds erg onzeker (herkennen er meer dit?) Ik ga over 3 weken op vakantie naar Turkije en ben als de dood dat ik iets verkeerd eet wat gevolgen heeft voor mijn meisje. Vreselijk om zo op vakantie te moeten met die gedachten.
Hoi meiden!

Nog maar net lid, maar het lijkt me heel gezellig om mee te kletsen!

Ik ben nog maar pril zwanger, van mijn tweede kindje. Volgens mijn eigen berekening ongeveer 6 weken. Omdat ik eerder dit jaar een miskraam heb gekregen mag ik deze week gelukkig voor een echo.

Ik heb al een peuter van 2,5 en we hopen op een broertje of zusje in mei!
Koelkastdeur gefeliciteerd met je zwangerschap! gelukkig mag je vroeg voor een echo komen dat is toch erg fijn he!

Wil je je leeftijd doorgeven, je geschatte uitgerekende datum later kunnen we dat aanpassen! En je afspraken met verloskundige of echos dan zet ik je in de tabel erbij
Dat verschil is juist leuk !

@Desiree Nog even wachten sommige praktijken doen het al van af 14! weken volgens mij. Bij Derpje was dat niet zo en dat is dan nog maar 2 jaar geleden gek hoor.

@Dreamer al goed geshopt dus

Om eten moet je, je niet druk maken hoor. En stel dat je een keer rood vlees oid binnen krijgt is dat een probleem. Het gaat het gewoon om dat je niet iedere dag een bakje filet american leeg eet

@Noctua wat vervelend een gebroken hand. Hoe lang zit je nog in het gips?

@Koelkastdeur Gefeliciteerd hopelijk een goede echo .

Tweede is niet minder spannend hoor ik voel de baby nu dus dat scheelt. Maar ik heb voor Derpje miskramen gehad (ook na de 12 weken) en in december heb ik ook nog een miskraam gehad. Verschillende onderzoeken gehad niets aantoonbaars gevonden. Maar volgens de gyn. wel een vrouw met verhoogde kans op een miskraam.

Nu is gelukkig tot nu toe alles goed ! Heb wel een GUO met de 20 weken (uitgebreide 20'weken echo) omdat de zwangerschap van Derpje ook niet zonder complicaties was .
2 oktober guo (20 weken echo dus)

Net bij de verloskundige geweest alles goed. Bloeddruk iets te hoog buik groeit hard dus ze snapt dat ik de baby al voel. En met 24 weken de suikertest doen.
Derpina: klopt schijnt inderdaad geen ramp te zijn maar goh wat kan je je nu al druk maken om je kindje je wilt echt alles goed doen! Wil je nog even je leeftijd doorgeven en je uitgerekende datum dan is jou tabel informatie compleet!
Dat snap ik het is ook goed dat je er bij stil staat . Zolang je maar niet alles opzoekt op google .

25
Nou zo ben ik dus wel dat ik alles opzoek op google het is echt erg. Probeer nu wat minder te doen want maak mezelf helemaal gek ervan rot Google ik heb even gerekend maar ben jij dan 19 Februari uitgerekend?
Nee 20 de 3 moest een 2 zijn . Soms lastig met een ondernemende dreumes .

Heel goed als je twijfelt kun je het beter aan de verloskundige (of hier) vragen. Op google vind je alleen horror verhalen vaak en dan mag je alleen nog droog brood en water.
Hey allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en het lijkt me leuk om mee te schrijven.. We zijn in verwachting van ons eerste kindje, uitgerekend op 27-02. Ik ben 33.

We hebben op 29 september een GUO (uitgebreidere echo).. Dit omdat er bij de nekploometing een verhoogde kans op sydroom van Down was. We hebben het NIPT onderzoek gedaan en inmiddels hebben we gehoord dat het allemaal goed is. Was een hele opluchting maar heel erg genieten kan ik nog niet.. Vind het allemaal heel erg spannend. Hopelijk horen we 29ste dat het allemaal echt goed is en kan ik iets meer genieten.

Dan zullen we ook te weten komen wat het word maar heel eerlijk gezegd vind ik het ook allemaal niet zo heel belangrijk. Als het maar gezond is!

Dus nu ook nog niet veel geshopt.
Derpina: ja dat is ook mijn nieuwe voornemen. Vrijdag heb ik weer controle bij de verloskundige dus ik ga dan gelijk vragen wat ik wel en niet kan eten daar. Ben jij bang de 29ste te bevallen? Voor jou is de kans wel kleiner als bij mij maar goed er is wel een kans. Ik ben in staat om te vragen of ze me willen inleiden met 40 weken zodat ik niet de 29ste ga bevallen

Kruimeltje: welkom! Dat is inderdaad even schrikken zeg maar die testen zijn maar een kans berekeningen en het hoeft echt niet te betekenen dat je kindje down heeft! Voor jou ook erg dichtbij de 29ste uitgerekend! Weet je het geslacht al? Of wacht je tot de 20 weken echo?
Ik ben niet de 29ste uitgerekend.. 29ste de echo en 27-02 uitgerekend. De kans dat ik de 29ste beval is voor mij dus erg aanwezig.. ;)
Ja dat bedoelde ik erg dichtbij de 29ste uitgerekend haha! Ik heb je gegevens in de tabel gezet!
Oh zo ja idd! Grote kans dat het 29ste komt.. Hoop het toch niet haha

Wij wachten tot de 20 weken echo.. Maar dat is gelukkig over 2 weken al..
Google is NOT your friend als je zwanger bent. Vooral de eerste 14 weken heb ik mezelf grk grmaakt door alle kwaaltjes te googlen. Heel slecht idee.. Qua eten: geen rood en rauwe vlees (en vis) en groente en fruit goed wassen toch? Het vervelende is dat je zo bang gemaakt wordt als zwangere. Ik denk dat het best meevalt! We leven, volgens mij, in een best hygienisch land :-).

Kruimel, kan me voorstellen dat de 20wk echo toch nog spannend is! Hopelijk neemt het zorgen weg en kun je daarna volop genieten en je voorbereiden op de komst van de baby!

Koelkastdeur, laat je weten hoe je echo was? Op deze termijn is het nog zo pril. Kan me voorstellen dat het extra spannend is na een miskraam.

Ik heb een smak gemaakt met de fiets en heb daarbij mijzelf goed beschadigd. Heb het voor elkaar gekregen niet op mijn buik te vallen. Baby is gelukkig in orde en even druk als altijd :-). Hoelang ik in het gips zit, weet ik nog niet. Oh wat voelde ik me klote richting ons kindje, vooral na de stress en ook nog rontgenfoto's. Ik heb zo staan huilen toen . Hebben jullie weleens van die stressmomenten gehad?

Typen met links gaat moeilijk dus sorry als ik niet op iedereen reageer! Ik vind het wel erg leuk jullie verhalen te lezen :-). Ik ga mijn best doen met schrijven.

Leuk, wat een meisjes! In mijn omgeving nu ook alleen meisjes. Vorig jaar waren het allemaal jongens :-).

Voor de tabel: 31 jr, 17 jan uitgerekend, 29 sept controle verlos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven