Uitgerekend in 2016

14-09-2015 13:28 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf praat ik mee in verschillende topics maar ik ben een erg actieve forummer en vind het leuk om lekker te kletsen. Ik wil dus graag een nieuw topic openen voor meiden die ook lekker willen kletsen. Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend in 2016 of dat nou januari of mei is dat is geen probleem.

naamleeftijdkindjeuitgerekendafsprakengeslachtNoctua311e17 januari29 oktober controle verloskundigemeisjeImikgirl291e22 januarijongen Ruthje91241ejanuariEndatisnr4364e5 februari4 Februari bevallen van een dochterDerpina252e20 februarimeisjeDreamer-89261e25 februari30 december intake kraamzorg, 8 januari controle verloskundige, 29 januari liggingsechomeisjeKruimeltje1234331e27 februarijongenDesiree198812731 maartliefzoontje322e11 april27 oktober controle verloskundigemisstiek2015291e14 april6 november geslachtsbepaling echo, 1 december 20 weken echoKoelkastdeur2emei
hier ook een klein buikje, maar het valt echt nog niet zo op...

denk dat het eerder opvalt dat ik wat vermagerd ben...

maar nog niemand heeft er iets van gezegd, dus ik zwijg ook ;)

vanavond ga ik langs in het ziekenhuis voor de bloedtest (deel 1 van de combinatietest)...
Succes vanavond misstiek! Wanneer krijg je de echo die daarbij hoort? Doen ze dat gelijk met de termijnecho of een aparte echo?
gelijk met de termijnecho (op 12w, dus 9 oktober)... nog 2 weken wachten hiervoor
Succes Tiek!

En die meting is altijd met de termijn echo dus dat is normaal .

Hier ook al een buik en was niet lang te verbergen. maar bij Derpje was ik gigantisch zelfs dat de gyn. mij eng vond .
Haha derpina, vond de gyn je eng?

Pff ik eet ook gewoon echt heel veel als ik zwanger ben.

Bij mijn zoontje was ik 20 kg aangekomen, gelukkig was ik ze ook allemaal weer kwijt.

Maar nu al +3,5 bij 11 weken zwangerschap.
Haha nou de grootte van mijn buik dan.

Ik was 37 kilo aangekomen en ik ben slank maar het was echt bijna allemaal buik en na de bevalling woog ik zelfs minder als daar voor dat wil ik deze keer niet voelde me niet echt happy daar mee.

Ik heb al even niet op de weegschaal gestaan eigenlijk .
@liefzoontje: amai, nu al +3.5... hier "moeite" om op gewicht te blijven (10w)... ik eet dan ook niet meer zo veel tegenwoordig (toch niet in één keer), maar wel meer gespreid over de dag...

@derpina: 37kg! dat moet nogal een "ton" geweest zijn om overal mee te sleuren, kan geloven dat je daar niet echt happy mee was... hoeveel woog de baby dan?
Derpina wauw 37 kilo dat is wel veel meid kan me voorstellen dat je daar niet gelukkig van word en dat je het deze keer anders wil maar ja je hebt niet altijd voor het zeggen.

Ik ben tot nu toe 4 kilo aangekomen in 4,5 maand dus dat vind ik nog wel netjes
Aghhhh ik hou nogal van eten als ik zwanger ben.. Misschien hormonen ofzo? Gelukkig ben ik van mezelf niet dik.. vanmorgen was ik trouwens weer een halve kilo kwijt. (+3 dus nu). het schommelt.

Ik hoop niet weer 20 kg aan te komen, maar in mijn vorige zws was ik bij 12 weken al +5.

Vanmiddag termijnecho.
De een eet nou eenmaal meer als ze zwanger zijn dan de ander inderdaad hormonen! En nee liefzoontje jij bent totaal niet dik! Nog paar uurtjes zie je je kleine ukkie weer!
Hahaha dankje dreamer, jaaaa bijna.. stik zenuwachtig... heb echt zo`n dag dat er allemaal (kleine) dingetjes fout gaan.. Laat dingen uit mn handen vallen, net lekker broodje gemaakt likt de kat eraan, net een leuk jurkje aangedaan, staat mijn zoontje met zijn modderkleren tegen me aan... Ga ik de auto schoon maken, loopt hij er weer met zijn modderschoenen in (net voordat ik hem tegen kan houden) maak ik zijn modderschoenen schoon, gaat ie weer in de modder staan.. Hoop dat de rest vd middag voorspoediger gaat
Hahaha jaaa dit lijkt alsof er van alles fout gaat maar nu let je daar extra op door de stress maar je weet het het komt gewoon goed
Ik was even off line dus even bijlezen

Nu 17,5 weken en 2,5 kilo aangekomen.. Dus volgens mij niet heel veel.. Maar mijn darmen werken erg traag dus ik mag ook niet veel snoepen.. Soms erg frustrerend maar aan de andere kant zorgt het er voor dat ik wel gezond moet blijven eten..

@liefzoontje 20 kilo valt op zich nog wel mee toch? Ik geloof dat 15 'normaal' is.

En verder de namen.. Ik heb geen voorkeur voor jongen of meisje maar wat de naam betreft hoop ik dat het een meisje wordt.. We hebben veel meisjesnamen die we leuk vinden.. Maar jongensnamen wordt nog wat

We hebben dan ook maar besloten om die discissie te staken totdat we weten wat het wordt.. Maar dat is hopelijk volgende week dus dan gaat het weer verder.. Ach we komen er vast wel uit
Goed eten kan geen kwaad als het maar niet iedere dag 10 zakken snoep zijn en neem anders een gezonde snack? Komkommer tomaatjes etc.

Naam komt wel goed hoor kruimeltje

Succes liefzoontje!

Baby was niet zwaar ook met 36+4 geboren ik had te veel vruchtwater .
Vandaag de termijnecho gehad.. Een heel druk spartelend kindje mogen bewonderen! Tot nu toe zag alles er goed uit! Ben erg blij en heb het wereldkundig gemaakt.

Er was dus al iemand op het werk die het al dacht te zien aan mijn buik

Ik snoep niet heel veel, maar ik eet vooral veel .. Mijn lijf vraagt er ook wel om.

Meisjesnamen zijn makkelijker te verzinnen he Kruimeltje

37 kilo is wel veel derpina, maar als je slank bent van jezelf dan kun je behoorlijk aankomen inderdaad.
@liefzoontje fijn dat alles er goed uit zag! En fijn dat je het nu niet hoeft te verbergen he?!

En ja meisjesnamen wordt een makkie maar ik denk dat het een jongentje wordt dus dat wordt nog een uitdaging..

zijn jullie ook zo vroeg wakker elke ochtend? Mijn lichaam bereidt me al echt voor op de komst van een baby.. Elek ochtend ben ik voor 5 uur wakker ben kapot!
Ik ben ook heel vaak en vroeg wakker sinds ik zwanger ben Kruimeltje.. Daardoor vind ik het ook wel wat zwaarder om alle huishoudelijke taken uit te voeren op mijn vrije dag.
Wil je het geslacht volgende week al horen?
Wat grappig ik vond juist jongens namen makkelijker dan meisjes namen! Gelukkig zijn we er nu wel uit maar dat was wel een zoektocht haha.

Kruimeltje hier ook steeds vroeg wakker! Vanacht om 3 uur eruit om te plassen en toen om 5 uur klaar wakker ik kan dan ook niet meer lekker liggen heb dan echt last van me buik enzo.
Ik heb vooral last van vermoeidheid op mijn werk .. Erg vervelend.. Maar goed is niet anders..

En ja we willen het zeker weten.. Vooral of het gezond is maar ook het geslacht.. Ben wel een beetje aan het aftellen eerlijk gezegd :D
@dreamer als je nog leuke suggesties weet houd ik me aanbevolen ;)

en ja ik heb dat ook.. Dan lig ik op mijn rug en dnek ik oh nee niet op mijn rug, en het gevolg is dat ik weer klaar wakker ben..
@dreamer: hier ook, jongensnamen makkelijker te vinden dan meisjesnamen (vooral omdat veel vriend(inn)en van mij ook al meisjes hebben en dus alle leuke namen ingepikt hebben)

@slapen: hier smorgens amper wakker te krijgen - behalve om even boven de wc te hangen , waarna ik me dan weer ok voel

@vermoeidheid: vreselijk hier! vooral op het werk. kan mij gelijk niet langer als 5min concentreren...
Ik heb ook al een poosje niet meer meegeschreven, wel meegelezen, maar had even geen behoefte om mee te schrijven.

zichtbare buik: Bij mij kon je ook al vrij snel zien dat ik dikker werd, de meeste mensen dachten dat ik gewoon iets dikker was geworden door de verbouwing van ons huis terwijl anderen juist weer dachten dat ik zwanger zou kunnen zijn. Rond de 14 weken ben ik ook positiekleding gaan dragen en inmiddels ben ik 25 weken zwanger en ongeveer 8 kilo aangekomen?

vertellen: aan onze ouders hebben we het al vroeg verteld, zo rond de 6 weken, dit ook omdat ik bang was weer een miskraam te krijgen en we Moederdag een leuke dag vonden om het aan ze te vertellen!

liefzoontje: wow je had inderdaad echt een dag dat alles verkeerd ging. Gaat het vandaag allemaal iets beter?

kruimeltje: Ik ben niet vroeg wakker, juist pas laat, zo rond een uur of tien? Maar ik slaap 's nachts dan wel weer super slecht en moet gemiddeld 2 of 3 keer per nacht naar de wc om te plassen.

Hoe het hier verder gaat: ik zit nu definitief thuis door mijn bekken, de pijn wordt helaas alleen maar erger. Verneem wel nu de zwangerschap steeds verder vordert het steeds zwaarder wordt en ik niet kan wachten tot de kleine drukke man zich aankondigt haha.
@Liefzoontje Fijn dat alles goed was! Slaapt je zoon nog overdag? Anders dan ook even lekker liggen.

@Witteparel wat vervelend dat je nu al thuis zit joh. Heb je al een bekkenband? En neem aan dat je fysio hebt?

@Slapen Derpje slaapt niet door dus ik slaap sowieso nooit een nacht door. Dus ik weet het niet haha.
Witteparel, wat vervelend dat je zo`n last heb van je bekken zeg!! vanaf welke week begon dat?

De rest vd dag ging inderdaad beter, want de termijnecho was goed

Derpina, wat vervelend dat je snachts niet door kan slapen. Hoe oud is Derpje? Mijn zoontje is een echte vroege vogel (vaak tussen 5 en 6) en slaapt niet meer overdag.. hij is 3 jaar en 3 maanden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven