Curaçao veilig land/ tips

15-09-2015 12:55 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Wij zouden graag een keer een verre reis maken(Nog niet aankomende maanden)

Nu leek mij Curaçao erg leuk. Ik weet dat het niet veel te bieden heeft qua cultuur maar ik ben een echt strand liefhebber en het lijkt me zo mooi daar. Ook heb ik gekeken naar eiland hoppen. Iemand daar ervaring mee ? Is Curaçao veilig ? Ik hoorde van vrienden dat afgeraden werd om s avonds naar willemstad te gaan met de bus namelijk want dat was niet veilig ? Wie kan mij wat meer vertellen en tips geven mag altijd over een accommodatie enzovoort!
Sowieso een auto huren.

Maar als ik je post zo lees raad ik je eerder een all incl dominicaanse republiek aan op een luxe resort waar je verder niet afgaat.

Curacao heeft veel verschillende mooie strandjes, waar je met de auto heen moet.

En zoveel meer moois te bieden.
Dominicaanse Republiek lijkt me best mooi maar ik hoor dat je daar soms beveiligd word aan het strand en nee dat is geen vakantie voor mij. Ook een all in weet ik niet of ik dat wat vind.
Curaçao is prima te doen. Neem wel een huurauto, openbaar vervoer daar is sowieso niks. Of zoek een mooi strandresort waar ze ook excursies aanbieden. Verder moet je inderdaad je niet in je eentje in het donker aan de foute kant van Willemstad rond gaan dwalen, maar gewoon een lekkere strandvakantie met een beetje cultuur hier en daar is goed te doen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Op Curacao heb je wel een auto nodig, de meest mooie stranden zijn moeilijk bereikbaar met de busjes,

En s'avonds met de bus naar Willemstad kan wel maar de busjes rijden maar tot ongeveer 21:00 uur, zelf vaak genoeg gedaan heb me nog nooit onveilig gevoeld. Al ligt het er in Willemstad wel een beetje aan waar je heen gaat, er zijn plekken waar je beter niet s"avonds laat in je eentje kan komen, maar die hebben we hier in NL ook genoeg.
Ik heb nergens last van gehad. Reisleidster vertelde ons alleen niet om richting een bepaalde buitenwijk te gaan in de avond omdat dat niet zo'n toffe wijk was savonds voor toeristen. Ze noemde het de Bijlmer van Willemstad. Verder in willemsstad af en toe een zwerver die sigaretjes bietsen, maar dan gewoon stug doorlopen. Ik heb geen dingen gezien die je in Amsterdam of andere grote steden niet gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven