Droombaan
vrijdag 11 september 2015 om 18:06
Heb een heel prettig gesprek gehad , was best een beetje nerveus , maar dat viel al snel van me af.
Heb er een goed gevoel over , of ik het wordt staat los van het gevoel natuurlijk.
Heb ruim 1,5 uur met hem gesproken het klikte en er was gespreksstof genoeg.
Over 2 weken hoor ik meer.
Ben natuurlijk niet de enige sollicitant wel de eerste, en de enige die het op deze manier aangepakt had en hij gaf weer aan dat hij dat erg waardeerde.
Afwachten dus.
Heb er een goed gevoel over , of ik het wordt staat los van het gevoel natuurlijk.
Heb ruim 1,5 uur met hem gesproken het klikte en er was gespreksstof genoeg.
Over 2 weken hoor ik meer.
Ben natuurlijk niet de enige sollicitant wel de eerste, en de enige die het op deze manier aangepakt had en hij gaf weer aan dat hij dat erg waardeerde.
Afwachten dus.
zaterdag 12 september 2015 om 13:21
Hi Vesper!
Dat was ik!
Grappig van dat low-profile genot met sopjes en oudjes. Haha. Ja, het lijkt zo logisch dat je in het leven steeds meer verantwoordelijkheid op je neemt he, maar als het dan zover is... Plezier en luchtigheid in een baan waar ik genoeg mee verdien, zijn me toch ook wel veel waard! Sta nu toch op een groot kruispunt in m'n bestaan, dus belangrijk inzicht wel.. Wat doe jij nu Vesper? (Misschien al ergens te lezen hoor..) En Lilith, wat leuk! Zal voor je duimen! Fijn weekend!!
Dat was ik!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
zaterdag 12 september 2015 om 16:08
Ik ben promovenda in de sterrenkunde, en heb wat mij betreft de mooiste baan die er bestaat. Het onderzoek is altijd interessant, verrassend en uitdagend, ik werk samen met (beroemde) vakgenoten over de hele wereld, ik reis veel (zowel voor waarnemingen als conferenties/werkbezoeken) en ik krijg er ook nog goed voor betaald. En over een paar maanden vertrek ik naar Hawaii voor een postdoc positie van drie jaar.
zaterdag 12 september 2015 om 17:37
Oef Nienie, wat tof dat je daar zo van geniet! Promoveren is niet niks hoor ik veel om me heen.. En wát een gaaf perspectief ook joh! Mijn droombaan laat nog op zich wachten. Huisvrouw en moeder was me op dit moment niet slecht uitgekomen, maar helaas.. Dus ben ik nu interieurstylist (m'n nieuwe huis aan het inrichten.. ) en zoek nog uit wat daarna komt. Vele mogelijkheden!
dinsdag 15 september 2015 om 16:16
Ik heb per ongeluk mijn droombaan gevonden, telt dat ook? Na twee studies dacht ik een jaartje te gaan vliegen om wat van de wereld te zien en daarna zou ik wel grotemensendingen gaan doen. Naïef als ik was over wat mijn baan eigenlijk inhoudt. Binnen een paar maanden was ik verslaafd en dolgelukkig, met de collega's, de passagiers, de bestemmingen en mijn werkgever. Volgens mijn man ben ik ronduit opgebloeid en was ik nog nooit zo leuk als de afgelopen jaren. Dus ja, ik heb mijn droombaan, al had ik er nooit echt van gedroomd.
dinsdag 15 september 2015 om 21:37
Ik heb geen droombaan, maar ik kan me ook geen leukere baan dan deze bedenken. Soms probeer ik dat weleens en altijd bedenk ik me dat die andere banen eigenlijk allemaal heel erg saai zijn.
Eigenlijk wil ik wel een full time salaris voor de uren die ik nu draai, dan vind ik mijn baan evenredig qua stress, hectiek en rustig alles voor- en nabereiden.
Eigenlijk wil ik wel een full time salaris voor de uren die ik nu draai, dan vind ik mijn baan evenredig qua stress, hectiek en rustig alles voor- en nabereiden.
woensdag 16 september 2015 om 10:49
[quote]dr0pje schreef op 12 september 2015 @ 13:21:
Hi Vesper!
Dat was ik!
Grappig van dat low-profile genot met sopjes en oudjes. Haha. Ja, het lijkt zo logisch dat je in het leven steeds meer verantwoordelijkheid op je neemt he, maar als het dan zover is... Plezier en luchtigheid in een baan waar ik genoeg mee verdien, zijn me toch ook wel veel waard! Sta nu toch op een groot kruispunt in m'n bestaan, dus belangrijk inzicht wel.. Wat doe jij nu Vesper? (Misschien al ergens te lezen hoor..) En Lilith, wat leuk! Zal voor je duimen! Fijn weekend!![/quo
Ha Dropje! Ik werk als wijkverpleegkundige. Dit is meestal leuk werk (want ik vind het contact met ouderen heel leuk), maar er zitten veel regeldingetjes en stresspuntjes bij, plus nauwelijks scheiding werk en privé, wat me nu toch een beetje op lijkt te gaan breken en ik moet me er nu gevoelsmatig doorheen slepen ofzo. Het kan best zijn dat ik vanaf volgend jaar een paar maanden (heel) rustig aan ga doen en via een uitzendbureau ga werken en mijn oude vak (ik heb ook werkervaring in een totaal ander veld) weer op ga pakken. Plus, ik mis mannelijke collega's! Kijk er stiekem nu al naar uit;-)! Plezier en luchtigheid (mooie term, haha!) zijn inderdaad heel belangrijk, dat maakt me ook wel minder ambitieus denk ik.
Hi Vesper!
Dat was ik!
Ha Dropje! Ik werk als wijkverpleegkundige. Dit is meestal leuk werk (want ik vind het contact met ouderen heel leuk), maar er zitten veel regeldingetjes en stresspuntjes bij, plus nauwelijks scheiding werk en privé, wat me nu toch een beetje op lijkt te gaan breken en ik moet me er nu gevoelsmatig doorheen slepen ofzo. Het kan best zijn dat ik vanaf volgend jaar een paar maanden (heel) rustig aan ga doen en via een uitzendbureau ga werken en mijn oude vak (ik heb ook werkervaring in een totaal ander veld) weer op ga pakken. Plus, ik mis mannelijke collega's! Kijk er stiekem nu al naar uit;-)! Plezier en luchtigheid (mooie term, haha!) zijn inderdaad heel belangrijk, dat maakt me ook wel minder ambitieus denk ik.
zaterdag 19 september 2015 om 15:46
Hi, dat klinkt niet verkeerd Vesper! Hoe heb jij steeds je stappen bepaald? Ik vind dat (soms, nu) zo lastig.. En daar word ik heel angstig en onzeker van. Grrr. Dat van die mannelijke collega's begrijp ik ook maar al te goed.. Heb een tijdje in het onderwijs meegedraaid, dan merk je dat ook gelijk.
En die regeldingetjes.. Heb je overal helaas!
zondag 20 september 2015 om 09:04
Ik duim voor je Lilith!
Ik heb mijn droombaan, zou niets liever willen dan wat ik al 5jr doe (j. ourn4list). Ik ga iedere dag fluitend naar m'n werk en het is altijd interessant. Het zijn lange dagen, maar ik leer ongelofelijk veel en ontmoet interessante mensen.
Wel is dit een baan waarin je snel opgebrand raakt, dus je moet er goed je grenzen voor kunnen bewaren. En twee jaar geleden werkte ik bij een medium waar de sfeer niet zo best was, collega's zijn toch erg bepalend.
Ook vrees ik dit helaas niet na mijn 50e nog te doen. Niet alleen is de arbeidsmarkt ronduit slecht, ik zie bij veel oudere collega's ook de vermoeidheid toeslaan en niet meer de drive hebben om ergens gemotiveerd op af te gaan. Ik hoop nooit zo te worden, maar als ik wel zo word dan hoop ik dat ik tijdig een andere baan gevonden heb, bijvoorbeeld als docent of woordvoerder.
Maar voor nu: 'These are the best days of our lives. It's a terrible thing to know, but I know it.' (The Boat that rocked)
Ik heb mijn droombaan, zou niets liever willen dan wat ik al 5jr doe (j. ourn4list). Ik ga iedere dag fluitend naar m'n werk en het is altijd interessant. Het zijn lange dagen, maar ik leer ongelofelijk veel en ontmoet interessante mensen.
Wel is dit een baan waarin je snel opgebrand raakt, dus je moet er goed je grenzen voor kunnen bewaren. En twee jaar geleden werkte ik bij een medium waar de sfeer niet zo best was, collega's zijn toch erg bepalend.
Ook vrees ik dit helaas niet na mijn 50e nog te doen. Niet alleen is de arbeidsmarkt ronduit slecht, ik zie bij veel oudere collega's ook de vermoeidheid toeslaan en niet meer de drive hebben om ergens gemotiveerd op af te gaan. Ik hoop nooit zo te worden, maar als ik wel zo word dan hoop ik dat ik tijdig een andere baan gevonden heb, bijvoorbeeld als docent of woordvoerder.
Maar voor nu: 'These are the best days of our lives. It's a terrible thing to know, but I know it.' (The Boat that rocked)